Obrazem: DPMB vylepší tramvaje Škoda 13T, dostanou nový vzhled. První už míří do provozu

Brněnská tramvaj 13T v novém laku. Pramen: DPMBBrněnská tramvaj 13T v novém laku. Pramen: DPMB

Tramvaje dostanou nový lak, sedadla budou přečalouněna a otočena ve směru jízdy. Přibude i jeden schod.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Je takovej problém stáhnout ten pruh pod čelním oknem až dolů tak, aby na dekl spřáhla navazoval plynule? Ta samá blbost je i na „Dracích“ a zdá se že jsou všichni happy: https://g.denik.cz/50/dc/brno-salina-tramvaj-2_denik-630-16×9@2x.jpg

Martingluom

Ty hustý😮😲😲😲😲😲😲😳😳😳😳😳😛😛😛😛. Vyděl jsem to na zkušební jízdě na trase dvanáctky.

Robin Hostivař

No musím uznat, že to je o mnohem lepší než ten nový desing v PID.

robert

Asi cokoliv dokáže zachránit ten hnusný Porsche design.

medical examiner

Jakože to umožní otočné podvozky místo pevných?

Tealc

Sedačky v protisměru by jistě 99% lidí vyměnilo za klimatizací nebo pořádná okna která jdou otevřít a ne jen vyklopit na úzký proužek. Nedávno jsem naměřil při jízdě v tomto voze (v původním) 46°C a to bylo vše otevřené. Evidentně se v těchto vozech prostě počítalo z klimatizací. Prosím buď ji tam nějak doplňte, klidně na úkor osvětlených schodů a otáčení sedaček nebo všechny tyhle vozy prodejte někam do Ruska nebo někam kde je chladněji a nakupte alespoň City Alfa co se prohání Prahou 😉

Luděk

Vezmeme to od konce 15T je otřesný a zbytečně komplikovaný stroj a pokud něco tak Artica nebo něco na té koncepci.
Klimatizace je nemožné doplnit kvůli napravovým tlakům a pokud budete chtít argumentovat Polskou 16T která klimatizaci salónu dostala je to špatný příklad protože za 1. střední podvozek je běžný a 2. nemají tak přísné regule na výkon klimatizace (neznám přesnou definici ale v zásadě musí být stejná teplota v celém voze)
13T mají dobrý ventilační systém ale aby tento systém fungoval musí být zavřená okna (minimálně vozy s výklopnými okny) jinak je čerstvý vzduch vyfukovaný okny ven

medical examiner

Nic nebude – Scheißewerke budou vyměněny za Pesa Gammy…

Jiří kuchta

Hnusný design zůstane hnusný na vzdy

medical examiner

Jojo. Akorát že až bude pouze 1 souprava někde v muzeu…tak to bude snesitelnější 😀

Josef Král

Vypadá to pěkně. Navíc je dobré, že nemají nepohodlné dřevěné sedačky, jako v Ostravě. V Brně myslí na zákazníka a to je dobré,.

Liboros

Kdyby radši doplnili klimu než tyto kraviny…

DJS

Strašné plýtvání penězi ..

Jiří Kocurek

Za plánovanou údržbu? To měli ušetřit a počkat, až se něco podělá?

Ondros

První dojem pro mě je amatérizmus. Připomíná mně to tunig různých DKV na brejlovcích, bardotkách apod. Je to jak z 90tek a na tramvaj, která má design nultých let (na rozdíl od 15t, která má naopak design 90tek) se to absolutně nehodí. Nový PID je proti tomu o ligu výš.

Jan Pytela

Angažovat grafika, to byste chtěl po Brnu moc.

robert

Názor myšlený dobře je k ničemu, pokud je špatně napsaný. Co to je „90tek“?

Erik Ziak

Náter vozidla vyzerá ako keby mal navodiť dojem že vysokopodlažné články sú nízkopodlažné a nízkopodlažné články sú vysokopodlažné. Na taký nepodarok fakt trefné. Čudujem sa Šalingradu že tieto verkle vôbec kupoval. Obrovské šťastie že to neexistuje na metrový rozchod.

Ondra K.

Úzkorozchodná varianta se jmenuje Škoda 06T a jezdí v Cagliari. Vzhledově ty vozy ještě vychází z Aster, ale pojezd a uspořádání lichých článků už odpovídá 13/14T. V roce 2006 byla jedna tramvaj na zkušebních jízdách i v Bratislavě.

Erik Ziak

V tej 06T som sa v roku 2006 vozil. Viem. Našťastie metrový rozchod znemožňuje to idiotské umiestnenie sedadiel, resp. znemožňuje ich osadiť tak, že popri sediacich stojaci neprejde. 06T má tie sedadlá na extra schodíku nacapené na bočnicu vozidla a uprostred použiteľnú uličku. Viď https://imhd.sk/ba/galeria-media/601/%C5%A0koda-06-T/19203/Interi%C3%A9r-%C5%A0kody-06-T

robert

Však na Slovensku tím jezdit nemusíte.

Lesan

Zachování černé kolem oken by dle mého názoru přineslo lepší vizuální dojem. Takhle je bílé moc, s těmi viditelnými sloupky mezi okny vypadá vůz poměrně archaicky.

martin.k

Líbí se mi to 🙂 Daleko více než pražský nový design. A oceňuji, že se Brno neuchyluje k nepohodlným plastovým či dřevěným sedačkám. Ano, látka je nepochybně náročnější na údržbu a čištění, ale zato daleko pohodlnější na sezení.

medical examiner

No tak to příště bude bílá koženka.
Bude to přijatelně pohodlné (bílá barva se nerozpálí v létě), ale zároveň hygienické (někdo hodí šavli, tak se to prostě utře)

hoholu

Oproti novému nátěru PID, dobrý, ve srovnání s Ostravou znovu ODPAD, ale co už.. a o uličkách v lichých článcích se raději ani nebudu zmiňovat..

PvvS

S původní Ostravou ? Tahle arrivácká modrá zběsilost, co tam teď jezdí je dost hrůza.

PvvS

Tohle by vylepšil i čelní náraz do betonový kostky.

medical examiner

Nebo do Macochy…

mirek

Brno zase kopíruje Prahu? Ale je to lepší než ten hybrid, co tam mají teď, zepředu 14T a z boku KT8D5

Facepalm

Tenhle krumpl by měly předělat hutě.

Tomáš Gottschalk

Pevný podvozky ničí oblouky a vexle, bohužel oranžový Koloťuk podlehl nátlaku Škodivky a pořídil dalších 20 těchto krámů.

Facepalm

Ta věc je průser celkově, přijde mi, že ten, kdo to navrhoval, nějak nevěděl, že to má vozit lidi.

Pája

A jezdit po kolejích ve městě.

medical examiner

Asi byl u tetičky mezi Mostem a Litvínovem, a žil v domnění, že tramvaje jezdí rovně…

Ricardo

Nějak mi v té modernizaci chybí přidání klimatizace. Ta by se určitě v těchto horkých dnech hodila k motivaci lidí, aby si nebrali do práce klimatizované auto.

Miropiro

Údajně se nevleze na střechu. U Škodovek ve Wroclawi to šlo zřejmě proto, že prostřední část není vysokopodlažní, čili třetí článek tramvaje je nízkopodlažní a je tam méně elektrické výzbroje, čímž se tam mohla klimatizační jednotka domontovat.

Kamui

Wroclawské vozy mají střední podvozek bez pohonu.

DavidV

Dále jsou také v polsku mírnější normy, u nás musí být klimatizace rovnoměrně po celém voze

Miropiro

Jakože v tom Polsku je klimatizována jen část vozu? Jinak ano, o tom ne-pohonu vím.

DavidV

Ano, klimatizuje se jen prostředek, takže na koncích vozu bývá tepleji

Ondra K.

Celkem by mě zajímalo jak tuto podmínku plní klimatizovaná ostravská VariaLF, která mají klimatizační jednotku na střeše nad zadním podvozkem, ale střecha ve středu vozu je snížená kvůli umístění výzbroje.

medical examiner

Nebo alespoň (když to prý „nejde“) funkční ventilace…

Marana_CZE

Proč bože neotočili ty sedadla naproti sobě. Takto se tam ve špičce rvete koleny s protisedícím a nikdo tím článkem nemůže projít…

Facepalm

protože je pod nima schovaná nějaká výzbroj, řekl bych…

Tomáš Gottschalk

A od čísla 1920 je ta výzbroj kde?

Facepalm

Netuším, jen tipuju. Do týhle parodie jsem vlez jednou v životě a od tý doby raději počkám na něco jiného nebo jdu pěšky.

Jaaaa

Jinde.

Petr Novák

V Praze to otočit šlo. V Brně by to určitě otočit šlo taky, kdyby se chtělo. Jenže ono se, jako vždycky když jde „jen““ o pohodlí cestujících, nechtělo.

Ondra

To otočení sedadel napříč je celkem drahá záležitost, protože se musí předělat, nebo vyměnit všechno co je pod těmi sedadly, tj minimálně topení a rozbrzďovací agregáty kotoučových brzd.

Ondra

Plus se samozřejmě musí vyměnit samotná sedadla.

Moe

Pakliže jste četl důkladně článek, tak sedadla se otočila po směru jízdy

Ondra K.

Formulace v článku je zavádějící. Na přiložených fotkách je vidět, že uspořádání sedadel v lichých článcích zůstalo původní.

Jiří Kocurek

Viz článek: „Některá sedadla jsme pro větší pohodlí otočili po směru jízdy.“

Která sedadla to asi tak můžou být?

liposh

Podle fotek to vypadá, že uplně vzadu dokázali přidat jednu dvojsedačku po směru jízdy, ale já si vlastně nepamatuju, jak to tam vzadu je. …Ale jinak to dle fotek zůstává beze změny.

autobusik2

Myslel som si, že nič horšie ako PID už byť nemôže…

MirekP

Oproti PID je toto nádhera.

Petr Novák

To tedy ano. A oboje pořád lepší, než ta šedo-bílo-růžová hrůza se kterou přišel JMK. To je pane teprve ukázka nevkusu.

Jan Pytela

ten PID naživo vypadá o dost líp než ve vizualizacích. I na té 14T. Co na tom bylo hodně kritizované je ten šedý odstín – no tady máte rovnou bílou, to bude teprve nádhera, až na to popadá sajrajt 😉

Ondra

Která sedadla otočili? Na obrázcích žádnou změnu nevidím..

eon

Možná v předním mezičlánku?

Pája

V kabině řidiče 😆

Big Fat Fabulous Woman

Řekl bych, že nic moc.

Stony

Dotaz mimo tema. To se ted schvalne oteviraji diskuze zvlast a nejsou primo pod clankem?

Baraba

Ano a je to dost nepohodlné, ale zase se zobrazí více reklamy =)

Miropiro

Možná to má i výhodu v tom, že u článku, který má 300 komentářů, se zjednoduší načítání stránky. Byť text nemůže být náročný na přenos dat.

mirek

Dvojnásobek zobrazení stránek úplně zadarmo 🙂 Akorát je to teda k naštvání a někdy přes reklamy není odkaz ani vidět.

Otakar

Souhlasím, také mě to štve. Původní verze byla lepší, byť se déle načítala. Pamatuji si, jak před x měsíci vyměnili diskuzi, kdy nepřečtené příspěvky už nebyly označené oproti těm přečteným. To mi zde také chybí a musím se orientovat cca podle času.

Majkl

Někteří lidé komentáře třeba nečtou a ocení právě rychlejší načtení stránek.

medical examiner

Nebo podle toho, že tam už čtu svůj vlastní komentář 😀