Obrazem: DPMB vylepší tramvaje Škoda 13T, dostanou nový vzhled. První už míří do provozu
Brněnská tramvaj 13T v novém laku. Pramen: DPMB
Tramvaje dostanou nový lak, sedadla budou přečalouněna a otočena ve směru jízdy. Přibude i jeden schod.
Je takovej problém stáhnout ten pruh pod čelním oknem až dolů tak, aby na dekl spřáhla navazoval plynule? Ta samá blbost je i na „Dracích“ a zdá se že jsou všichni happy: https://g.denik.cz/50/dc/brno-salina-tramvaj-2_denik-630-16×9@2x.jpg
Ty hustý😮😲😲😲😲😲😲😳😳😳😳😳😛😛😛😛. Vyděl jsem to na zkušební jízdě na trase dvanáctky.
No musím uznat, že to je o mnohem lepší než ten nový desing v PID.
Asi cokoliv dokáže zachránit ten hnusný Porsche design.
Jakože to umožní otočné podvozky místo pevných?
Sedačky v protisměru by jistě 99% lidí vyměnilo za klimatizací nebo pořádná okna která jdou otevřít a ne jen vyklopit na úzký proužek. Nedávno jsem naměřil při jízdě v tomto voze (v původním) 46°C a to bylo vše otevřené. Evidentně se v těchto vozech prostě počítalo z klimatizací. Prosím buď ji tam nějak doplňte, klidně na úkor osvětlených schodů a otáčení sedaček nebo všechny tyhle vozy prodejte někam do Ruska nebo někam kde je chladněji a nakupte alespoň City Alfa co se prohání Prahou 😉
Vezmeme to od konce 15T je otřesný a zbytečně komplikovaný stroj a pokud něco tak Artica nebo něco na té koncepci.
Klimatizace je nemožné doplnit kvůli napravovým tlakům a pokud budete chtít argumentovat Polskou 16T která klimatizaci salónu dostala je to špatný příklad protože za 1. střední podvozek je běžný a 2. nemají tak přísné regule na výkon klimatizace (neznám přesnou definici ale v zásadě musí být stejná teplota v celém voze)
13T mají dobrý ventilační systém ale aby tento systém fungoval musí být zavřená okna (minimálně vozy s výklopnými okny) jinak je čerstvý vzduch vyfukovaný okny ven
Nic nebude – Scheißewerke budou vyměněny za Pesa Gammy…
Hnusný design zůstane hnusný na vzdy
Jojo. Akorát že až bude pouze 1 souprava někde v muzeu…tak to bude snesitelnější 😀
Vypadá to pěkně. Navíc je dobré, že nemají nepohodlné dřevěné sedačky, jako v Ostravě. V Brně myslí na zákazníka a to je dobré,.
Kdyby radši doplnili klimu než tyto kraviny…
Strašné plýtvání penězi ..
Za plánovanou údržbu? To měli ušetřit a počkat, až se něco podělá?
První dojem pro mě je amatérizmus. Připomíná mně to tunig různých DKV na brejlovcích, bardotkách apod. Je to jak z 90tek a na tramvaj, která má design nultých let (na rozdíl od 15t, která má naopak design 90tek) se to absolutně nehodí. Nový PID je proti tomu o ligu výš.
Angažovat grafika, to byste chtěl po Brnu moc.
Názor myšlený dobře je k ničemu, pokud je špatně napsaný. Co to je „90tek“?
Náter vozidla vyzerá ako keby mal navodiť dojem že vysokopodlažné články sú nízkopodlažné a nízkopodlažné články sú vysokopodlažné. Na taký nepodarok fakt trefné. Čudujem sa Šalingradu že tieto verkle vôbec kupoval. Obrovské šťastie že to neexistuje na metrový rozchod.
Úzkorozchodná varianta se jmenuje Škoda 06T a jezdí v Cagliari. Vzhledově ty vozy ještě vychází z Aster, ale pojezd a uspořádání lichých článků už odpovídá 13/14T. V roce 2006 byla jedna tramvaj na zkušebních jízdách i v Bratislavě.
V tej 06T som sa v roku 2006 vozil. Viem. Našťastie metrový rozchod znemožňuje to idiotské umiestnenie sedadiel, resp. znemožňuje ich osadiť tak, že popri sediacich stojaci neprejde. 06T má tie sedadlá na extra schodíku nacapené na bočnicu vozidla a uprostred použiteľnú uličku. Viď https://imhd.sk/ba/galeria-media/601/%C5%A0koda-06-T/19203/Interi%C3%A9r-%C5%A0kody-06-T
Však na Slovensku tím jezdit nemusíte.
Zachování černé kolem oken by dle mého názoru přineslo lepší vizuální dojem. Takhle je bílé moc, s těmi viditelnými sloupky mezi okny vypadá vůz poměrně archaicky.
Líbí se mi to 🙂 Daleko více než pražský nový design. A oceňuji, že se Brno neuchyluje k nepohodlným plastovým či dřevěným sedačkám. Ano, látka je nepochybně náročnější na údržbu a čištění, ale zato daleko pohodlnější na sezení.
No tak to příště bude bílá koženka.
Bude to přijatelně pohodlné (bílá barva se nerozpálí v létě), ale zároveň hygienické (někdo hodí šavli, tak se to prostě utře)
Oproti novému nátěru PID, dobrý, ve srovnání s Ostravou znovu ODPAD, ale co už.. a o uličkách v lichých článcích se raději ani nebudu zmiňovat..
S původní Ostravou ? Tahle arrivácká modrá zběsilost, co tam teď jezdí je dost hrůza.
Tohle by vylepšil i čelní náraz do betonový kostky.
Nebo do Macochy…
Brno zase kopíruje Prahu? Ale je to lepší než ten hybrid, co tam mají teď, zepředu 14T a z boku KT8D5
Tenhle krumpl by měly předělat hutě.
Pevný podvozky ničí oblouky a vexle, bohužel oranžový Koloťuk podlehl nátlaku Škodivky a pořídil dalších 20 těchto krámů.
Ta věc je průser celkově, přijde mi, že ten, kdo to navrhoval, nějak nevěděl, že to má vozit lidi.
A jezdit po kolejích ve městě.
Asi byl u tetičky mezi Mostem a Litvínovem, a žil v domnění, že tramvaje jezdí rovně…
Nějak mi v té modernizaci chybí přidání klimatizace. Ta by se určitě v těchto horkých dnech hodila k motivaci lidí, aby si nebrali do práce klimatizované auto.
Údajně se nevleze na střechu. U Škodovek ve Wroclawi to šlo zřejmě proto, že prostřední část není vysokopodlažní, čili třetí článek tramvaje je nízkopodlažní a je tam méně elektrické výzbroje, čímž se tam mohla klimatizační jednotka domontovat.
Wroclawské vozy mají střední podvozek bez pohonu.
Dále jsou také v polsku mírnější normy, u nás musí být klimatizace rovnoměrně po celém voze
Jakože v tom Polsku je klimatizována jen část vozu? Jinak ano, o tom ne-pohonu vím.
Ano, klimatizuje se jen prostředek, takže na koncích vozu bývá tepleji
Celkem by mě zajímalo jak tuto podmínku plní klimatizovaná ostravská VariaLF, která mají klimatizační jednotku na střeše nad zadním podvozkem, ale střecha ve středu vozu je snížená kvůli umístění výzbroje.
Nebo alespoň (když to prý „nejde“) funkční ventilace…
Proč bože neotočili ty sedadla naproti sobě. Takto se tam ve špičce rvete koleny s protisedícím a nikdo tím článkem nemůže projít…
protože je pod nima schovaná nějaká výzbroj, řekl bych…
A od čísla 1920 je ta výzbroj kde?
Netuším, jen tipuju. Do týhle parodie jsem vlez jednou v životě a od tý doby raději počkám na něco jiného nebo jdu pěšky.
Jinde.
V Praze to otočit šlo. V Brně by to určitě otočit šlo taky, kdyby se chtělo. Jenže ono se, jako vždycky když jde „jen““ o pohodlí cestujících, nechtělo.
To otočení sedadel napříč je celkem drahá záležitost, protože se musí předělat, nebo vyměnit všechno co je pod těmi sedadly, tj minimálně topení a rozbrzďovací agregáty kotoučových brzd.
Plus se samozřejmě musí vyměnit samotná sedadla.
Pakliže jste četl důkladně článek, tak sedadla se otočila po směru jízdy
Formulace v článku je zavádějící. Na přiložených fotkách je vidět, že uspořádání sedadel v lichých článcích zůstalo původní.
Viz článek: „Některá sedadla jsme pro větší pohodlí otočili po směru jízdy.“
Která sedadla to asi tak můžou být?
Podle fotek to vypadá, že uplně vzadu dokázali přidat jednu dvojsedačku po směru jízdy, ale já si vlastně nepamatuju, jak to tam vzadu je. …Ale jinak to dle fotek zůstává beze změny.
Myslel som si, že nič horšie ako PID už byť nemôže…
Oproti PID je toto nádhera.
To tedy ano. A oboje pořád lepší, než ta šedo-bílo-růžová hrůza se kterou přišel JMK. To je pane teprve ukázka nevkusu.
ten PID naživo vypadá o dost líp než ve vizualizacích. I na té 14T. Co na tom bylo hodně kritizované je ten šedý odstín – no tady máte rovnou bílou, to bude teprve nádhera, až na to popadá sajrajt 😉
Která sedadla otočili? Na obrázcích žádnou změnu nevidím..
Možná v předním mezičlánku?
V kabině řidiče 😆
Řekl bych, že nic moc.
Dotaz mimo tema. To se ted schvalne oteviraji diskuze zvlast a nejsou primo pod clankem?
Ano a je to dost nepohodlné, ale zase se zobrazí více reklamy =)
Možná to má i výhodu v tom, že u článku, který má 300 komentářů, se zjednoduší načítání stránky. Byť text nemůže být náročný na přenos dat.
Dvojnásobek zobrazení stránek úplně zadarmo 🙂 Akorát je to teda k naštvání a někdy přes reklamy není odkaz ani vidět.
Souhlasím, také mě to štve. Původní verze byla lepší, byť se déle načítala. Pamatuji si, jak před x měsíci vyměnili diskuzi, kdy nepřečtené příspěvky už nebyly označené oproti těm přečteným. To mi zde také chybí a musím se orientovat cca podle času.
Někteří lidé komentáře třeba nečtou a ocení právě rychlejší načtení stránek.
Nebo podle toho, že tam už čtu svůj vlastní komentář 😀