Obrazem: Dokončení D55 nabralo zpoždění. Do Vánoc bude otevřeno, slibuje ŘSD

Stavba dálnice D55 na Slovácku, stav listopad 2024. Foto: StrabagStavba dálnice D55 na Slovácku, stav listopad 2024. Foto: Strabag

Problém se týká čtyř kilometrů z Moravského Písku do Bzence, zprovozní ho v polovičním profilu

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Ještě že jsou Vánoce každý rok…

Venca

Zákaz nad 12 tun má být i z Vracova na Ratíškovice.

Jirka

Jak se RSD a ministr dopravy snazi nahnat aspon tech 100km novych dalnic k otevreni ke konci tohoto roku, aby se meli cim politicky pysnit. Pritom se tento hrdy a velmi optimisticky plan zacina pekne hroutit, viz. posledni usek D55, prokleta D49..

Pepan

Máte pocit, že se výstavba dálnic v těchto letech nedaří?

Vít Kaplan

Vypadá to na půlprofil od Bzence po most do Těmic. Je to tak že?

Petr. S. O.

A je to tady…v červenci, když vyšel článek, že se to otevře 2. 12. bylo jasné, že to nebude pravda.
Já to říkal
Já vám to říkal

Pako

Když vidím ty fotky v ranní mlze … Dle příslušné ČSN se prý dá pokládat dokud je aspoň +5°C vzduchu. Já si myslím, že je spíše důležitá teplota povrchu, na který se pokládá. Ve škole před mnoha lety nám praktici říkali, že pod +10°C nemá pokládka smysl, protože to bude nestejnoměrně tuhnout. Taky prý se 15.11. zavírají obalovny … Je to mnoho let a zimy jsou teplejší, ale stejně kvalita ve spěchu a zimě pokládaných asfaltů nebude nic moc.

Nemel

No jo, jenže vývoj technologií i pokládkové směsi se tehdy nezastavil.

Bezejmenný

U toho posledního úseku bylo už od léta víceméně jasné, že se to nestihne ani zázrakem.

Frantík

A stejně tu jiní dostávali mínusy…

Petr

Drobné zdržení z Moravského Písku do Bzence určitě nevadí tolik, jako předpokládané další zhoršení situace dál na jih – Strážnice, Petrov a hlavně Břeclav, kde nastane dopravní peklo.

Frantík

No ve Strážnici se snad činili a mají připraveno zklidnění dopravy alespoň značením…

Bezejmenný

Nemají připraveno vůbec nic.

Vít Kaplan

Jediné opatření je zakaz tranzitu nad 12 tun z konce dálnice jinam než na Veseli. Na Pánově se to stejně všechno sjede a z Podluži bude parkoviště tak jak je už teď z Břeclavi od Tesca po odbočku na Reinthall

Palavan

Tak u nás na Kolonii(obec mezi Moravským Pískem a Bzencem) se vykládá o zákazu nad 12 tun mezi Bzencem a Strážnicí.Takže část kamionů přes nás na Veselí a část přes Bzenec směr Vracov a Kyjov.Takže zhoršení už tak špatné situace.

Vít

myslím se že na Kyjov kamiony jezdit moc nebudou

Palavan

Tak až do Kyjova moc ne,ale někteří to budou zkoušet z Vracova přes Ratíškovice na Hodonín.

Vít

Tam bude zákaz nad 12tun.

Rýpal

ve Strážnici na náměstí je dávno a nikdo to nerespektuje. Když sedíte na hotelu na zahrádce u piva , tak co pět deset mitut tam náklaďák nad 7,5t projede. Policie tam nebude věčně.

Frantík

Tak ať si to občané vyřeší s radnicí.

Pavel Tranžík

Byl jste někdy v životě ve Strážnici?

Honza

A co se má stát v Břeclavi?

Petr C.

Budou tam ještě větší dopravní zácpy než teď.
Protože tam chybí už léta plánovaný obchvat a stávající komunikace přes město nestíhají ve špičkách už teď.

Ondřej

Mohl by mi někdo vysvětlit, co stálo za tím netradičním způsobem řešení křižovatky na náhledovce?)

Fascinuje mě, že odbočení vpravo z Uherského Hradiště na Zlín bude vypadat takhle: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=97ajOxTFpOfJGgkCH1WpM1U1K0-lF1SlDi4MHkCEI1fiKOGDT89fiTgO8F5-8QWUGWaSggN-L0V0H9XYJ0SLLNWyWigWY&x=17.4053827&y=49.0675589&z=16

A navíc tahle přímá větev se nerealizuje (není ani v infoletáku) https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=97a0ExTGCvQnPfTE6oSVMj&x=17.4032852&y=49.0674499&z=16 takže i jízda od Břeclavi na UH znamená kompletní obkroužení křižovatky.

TSTT

Předpokládám, že je to kvůli výškovým rozdílům a velmi blízké křižovatce na I/50 (s II/427)… Ale bude to trochu krkolomné. ŘSD se v tom kroužení v posledních letech vůbec nějak vyžívá 🙂

Tomáš

Vypadá na stejného projektanta jako na pražském okruhu… 😁

Pavel

Právě naopak, terén je lautr rovina. Zkuste na odkazu, který uvedl Ondřej, přepnout typ mapy na turistickou a uvidíte vrstevnice – dá to trochu hledání, protože tam skoro žádné nejsou, je to vlastně říční niva – na druhé straně silnice 427 vidíte mrtvá a slepá ramena řeky Moravy.

TSTT

Tu oblast znám dobře, nebojte. Terén rovina sice je, ale je tam rozdíl ve výšce vozovky (nic zásadního, ale může to znamenat ještě pár metrů přiblížení k existující MÚK navíc). Každopádně ten primární problém bude samotná blízkost existující MÚK.

thebearspook

Tam by byl slušný sešup bez připojovacího pruhu, který už by se nevešel. Takto si řidič zakrouží, ale najede bezpečně.

Petr C.

Asi udělali soudruzi z ŘSD někde chybu.

Losos

Ty větve jsou tam obě dvě realizovány. Nevím, proč nejsou v infoletáku. Viz závěr videa https://youtu.be/-pW59FRev_Q?si=QcfgshtktlJ0Jl2G

Vítek

Opravdu? Jestli je to ta část videa mezi 6:05-6:10, tak to tam tak zatím moc nevypadá ( https://youtu.be/-pW59FRev_Q?feature=shared&t=365 )

_jan91

Je to kvůli vzdálenosti s vedlejší MÚK s II/427…

Lysimachia

Podle mě kvůli normě (z hlavy nevím) a vzdálenosti připojovacích / odpojovacích pruhů, tj. aby D55×I/50 a I/50×II/427 nebyly příliš blízko.

Vítek

Pokud se ta přímá větev nerealizuje, tak kroužení od BV na UH bude asi vypadat takhle: https://mapy.cz/s/gonejacoha
Kdoví, jestli by to tam šlo dodatečně řešit třeba takto: https://mapy.cz/s/nobajedaha nebo https://mapy.cz/s/fabepovafe ?