Obrazem: Dokončení D55 nabralo zpoždění. Do Vánoc bude otevřeno, slibuje ŘSD
Stavba dálnice D55 na Slovácku, stav listopad 2024. Foto: Strabag
Problém se týká čtyř kilometrů z Moravského Písku do Bzence, zprovozní ho v polovičním profilu
Ještě že jsou Vánoce každý rok…
Zákaz nad 12 tun má být i z Vracova na Ratíškovice.
Jak se RSD a ministr dopravy snazi nahnat aspon tech 100km novych dalnic k otevreni ke konci tohoto roku, aby se meli cim politicky pysnit. Pritom se tento hrdy a velmi optimisticky plan zacina pekne hroutit, viz. posledni usek D55, prokleta D49..
Máte pocit, že se výstavba dálnic v těchto letech nedaří?
Vypadá to na půlprofil od Bzence po most do Těmic. Je to tak že?
A je to tady…v červenci, když vyšel článek, že se to otevře 2. 12. bylo jasné, že to nebude pravda.
Já to říkal
Já vám to říkal
Když vidím ty fotky v ranní mlze … Dle příslušné ČSN se prý dá pokládat dokud je aspoň +5°C vzduchu. Já si myslím, že je spíše důležitá teplota povrchu, na který se pokládá. Ve škole před mnoha lety nám praktici říkali, že pod +10°C nemá pokládka smysl, protože to bude nestejnoměrně tuhnout. Taky prý se 15.11. zavírají obalovny … Je to mnoho let a zimy jsou teplejší, ale stejně kvalita ve spěchu a zimě pokládaných asfaltů nebude nic moc.
No jo, jenže vývoj technologií i pokládkové směsi se tehdy nezastavil.
U toho posledního úseku bylo už od léta víceméně jasné, že se to nestihne ani zázrakem.
A stejně tu jiní dostávali mínusy…
Drobné zdržení z Moravského Písku do Bzence určitě nevadí tolik, jako předpokládané další zhoršení situace dál na jih – Strážnice, Petrov a hlavně Břeclav, kde nastane dopravní peklo.
No ve Strážnici se snad činili a mají připraveno zklidnění dopravy alespoň značením…
Nemají připraveno vůbec nic.
Jediné opatření je zakaz tranzitu nad 12 tun z konce dálnice jinam než na Veseli. Na Pánově se to stejně všechno sjede a z Podluži bude parkoviště tak jak je už teď z Břeclavi od Tesca po odbočku na Reinthall
Tak u nás na Kolonii(obec mezi Moravským Pískem a Bzencem) se vykládá o zákazu nad 12 tun mezi Bzencem a Strážnicí.Takže část kamionů přes nás na Veselí a část přes Bzenec směr Vracov a Kyjov.Takže zhoršení už tak špatné situace.
myslím se že na Kyjov kamiony jezdit moc nebudou
Tak až do Kyjova moc ne,ale někteří to budou zkoušet z Vracova přes Ratíškovice na Hodonín.
Tam bude zákaz nad 12tun.
ve Strážnici na náměstí je dávno a nikdo to nerespektuje. Když sedíte na hotelu na zahrádce u piva , tak co pět deset mitut tam náklaďák nad 7,5t projede. Policie tam nebude věčně.
Tak ať si to občané vyřeší s radnicí.
Byl jste někdy v životě ve Strážnici?
A co se má stát v Břeclavi?
Budou tam ještě větší dopravní zácpy než teď.
Protože tam chybí už léta plánovaný obchvat a stávající komunikace přes město nestíhají ve špičkách už teď.
Mohl by mi někdo vysvětlit, co stálo za tím netradičním způsobem řešení křižovatky na náhledovce?)
Fascinuje mě, že odbočení vpravo z Uherského Hradiště na Zlín bude vypadat takhle: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=97ajOxTFpOfJGgkCH1WpM1U1K0-lF1SlDi4MHkCEI1fiKOGDT89fiTgO8F5-8QWUGWaSggN-L0V0H9XYJ0SLLNWyWigWY&x=17.4053827&y=49.0675589&z=16
A navíc tahle přímá větev se nerealizuje (není ani v infoletáku) https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=97a0ExTGCvQnPfTE6oSVMj&x=17.4032852&y=49.0674499&z=16 takže i jízda od Břeclavi na UH znamená kompletní obkroužení křižovatky.
Předpokládám, že je to kvůli výškovým rozdílům a velmi blízké křižovatce na I/50 (s II/427)… Ale bude to trochu krkolomné. ŘSD se v tom kroužení v posledních letech vůbec nějak vyžívá 🙂
Vypadá na stejného projektanta jako na pražském okruhu… 😁
Právě naopak, terén je lautr rovina. Zkuste na odkazu, který uvedl Ondřej, přepnout typ mapy na turistickou a uvidíte vrstevnice – dá to trochu hledání, protože tam skoro žádné nejsou, je to vlastně říční niva – na druhé straně silnice 427 vidíte mrtvá a slepá ramena řeky Moravy.
Tu oblast znám dobře, nebojte. Terén rovina sice je, ale je tam rozdíl ve výšce vozovky (nic zásadního, ale může to znamenat ještě pár metrů přiblížení k existující MÚK navíc). Každopádně ten primární problém bude samotná blízkost existující MÚK.
Tam by byl slušný sešup bez připojovacího pruhu, který už by se nevešel. Takto si řidič zakrouží, ale najede bezpečně.
Asi udělali soudruzi z ŘSD někde chybu.
Ty větve jsou tam obě dvě realizovány. Nevím, proč nejsou v infoletáku. Viz závěr videa https://youtu.be/-pW59FRev_Q?si=QcfgshtktlJ0Jl2G
Opravdu? Jestli je to ta část videa mezi 6:05-6:10, tak to tam tak zatím moc nevypadá ( https://youtu.be/-pW59FRev_Q?feature=shared&t=365 )
Je to kvůli vzdálenosti s vedlejší MÚK s II/427…
Podle mě kvůli normě (z hlavy nevím) a vzdálenosti připojovacích / odpojovacích pruhů, tj. aby D55×I/50 a I/50×II/427 nebyly příliš blízko.
Pokud se ta přímá větev nerealizuje, tak kroužení od BV na UH bude asi vypadat takhle: https://mapy.cz/s/gonejacoha
Kdoví, jestli by to tam šlo dodatečně řešit třeba takto: https://mapy.cz/s/nobajedaha nebo https://mapy.cz/s/fabepovafe ?