Obrazem: Do Pražské autobusové dopravy zamířily nové autobusy MAN Lion’s City

Autobus MAN Lion’s City. Foto: RopidAutobus MAN Lion’s City. Foto: Ropid

Nové autobusy jezdí hlavně na východě Prahy a okolí, všechny mají nové barevné schéma PID.

Zpět na článek
86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leos Konecny

Škoda že takové autobusy nenakoupí taky DPP místo těch traktorů z prasečáku SOR

Miloš Zikmund

Pro Prahu začala elektrobusy dodávat i Škoda Plzeň. Nemusíme za každou cenu dovážet ze zahraničí. Němci mají k dovozům a zaměstnanosti jiný přístup.

juraki

Jako cestujici: Neuveritelne nepohodlne sedacky. Podvozek, od ktereho citite kazdy hrbol. Panove z PID by si s tim meli zkusit cestovat par dmu hodinku do prace a z prace linkou 381 nebo 387. Aby prestali objednavat takovou prisernost.

Dan

Tak to vypadá že semprostě budu s tím novým nátěrem smířit

jiří

oni nebudou na CNG? no jo pražaci, ti mužou znečištovat ovzduší

Daniel Jablonecký

Máte nějaký buranský komplex či co?

Leos Konecny

Jo jo je to typický buranský komplex a navíc absolutní neznalost moderních naftových motorů a normy euro 6

Jindřich

Čelo busu a zvlášť světlomety vypadají parádně! Takhle má vypadat pořádnej autobus 👍 Prostě MAN je jen další kdo potvrzuje, že světlomety na SORu jsou fakt zoufalost… 😕

Poudy

Ty SORry nepatří designem do tohoto století ani na tento kontinent. Pan Kotas už je opravdu naprosto mimo realitu a vedení SOR pravděpodobně taky…

Leos Konecny

Tak je to odpad Karosy z prasečáku

KubiqCZ

Ten poslední odstavec o Arrivě by měl být obráceně, ty 14,7 jsou právě na 220, 223 a naopak ty krátké na ostatní linky.

Axel

Dotaz na znalejší … jestli tyto 3 firmy mají smlouvy o dotované dopravě do 30.11.2024, tak investice do nových autobusků znamená prodloužení smluv o dotované dopravě s nynějšími dopravci?

Nebo investice do nových autobusků znamená, že po konci nynější smlouvy dopravci tyto autobusky mají právo za zůstatkovou účetní hodnotu prodat Městu Praha či novému dopravcí?

Díky

Daniel Jablonecký

S odprodeji se počítá. A PID není jen Praha.

Miloš

Vypadají lépe,jak ty SOR,budou na baterie?

Tomáš679.2

No tak to asi těžko. Nestačí objem 9 litrů a 280 až 360 HP ? V případě Hybridu ani tam není baterie, ale vysokovýkonné kondenzátory kdy neslouží pro pohon, ale pro napájení palubní sítě v kombinaci se systémem Start-Stop.

Jan

Nějak to magistrát modernizuje směrem k bydlišti Hřiba. Elektrobusy, nyní nové MANy, jih nebo východ Phy. Sever a západ stále čekají.

Facepalm

Ty si taky dobrej vocas.

Jan

S tímhle já nemám nic společného! Musím si udělat novou přezdívku.

Filip Jirsák

Víte o tom, že je řeč o Středočeském kraji, který nemá magistrát, ale krajský úřad, a hejtmanem je tam Petra Pecková?

2084

Jistě, tramvaj na Dědinu nebo trolejbus do Čakovic, to je jasnej jih a východ, že?

Daniel Jablonecký

A nebo tramvaj do Zdib.

Tomáš

Je potřeba na linku 706 nasazení kloubu 18C, je opravdu frekvence cestujících taková? Je tu někdo místní?

Tomáš679.2

Sice nejsem místní, ale ten kraj znám. Nevím jak je to s cestujícími, ale první co jsem udělal bylo, že jsem koukl na mapy. Silnice v končinách okolo Zásmuk byly v dřívějších dobách dost rozbité, ale jak jsem koukal je jich tam nyní mnoho již nových s perfektním povrchem a rovné jak mlat. Takže se MANíkovi bude jezdit dobře. Ale k vašemu dotazu. Vzhledem k tomu, že jsou Zásmuky bez železničního spojení bych si dovolil tipnout, že by těch lidí mohlo být dost. Třeba Horní Kruty mají ZŠ jen první stupeň a ZŠ 1.-9. třída je v Zásmukách. Rovněž si… Číst vice »

Armin

Na linku 706 by se nejlíp hodilo RTO 🙂

Busman

Já nevím, co mají všichni proti tomu novému vizuálu, ale mně osobně se líbí. Přijde mi moderní a jako člověku, který není z Prahy se mi ta modrá barva ve starém designu opravdu hnusí. Jediné, co mi tady a tím vizuálem na MANovi vadí je to druhé kolo, kolem kterého je design šedý a ne červený jako u těch dalších kol. Za mě super 🙂

Facepalm

Všichni ne, jen pár pitomců, kteří tím ale zaserou jakoukoli diskusi, takže buděj zdání „všech“.

Kernteriér

Myslíš ty, co takto zasírají hromadu diskuzí stejně stupidními nářky nad prací P. Kotase?

Facepalm

Rozdíl je minimálně v tom, že výplody pana Kokotasa jsou objektivně špatné, přesto však tenhle naprostý nýmand neustále něde inkasuje nějaký prachy z veřejnejch zakázek, který mu byly bez jakýhokoli výběru přiděleny.

Kernteriér

A tu objektivní špatnost krom tebe posoudil ještě kdo?

Jan

Potíž je v tom, že se do změn rvou naplaveniny, kterým nic neříkají tradice. Teď se potřebují zviditelnit.

Tomáš679.2

Tak to jsem trochu nepochopil.

Jiří Kocurek

§1 Vždycky se to dělalo takhle!

Takže si s tím Pendolíme zajedete na točnu, jako s každou správnou lokomotivou!

Miloš

jen škoda,že nemá bílé led panely,jako Solaris,ty jsou vyditelnější,vnitřní lcd panel povedený teploměr

Roman Soudný

Moderní je to možná na první pohled, ale jinak je to spíš kamufláž. Autor má možná zkušenosti s tvorbou CI, ale s aplikací na vozidla vůbec.

Kleist

Tady dokonce ten nátěr vypadá pěkně to se o nových manů pro Jihomoravský kraj říct nedá

Facepalm

Odpověď možná bude v tom, že u PID řešili výběr schámatu lidé fundovaní v oboru grafiky, kdežto na jižní Moravě tam o tom hlasovali strécové a tetky z krajskýho zastupitelstva (což dává asi stejný smysl jako třeba laické hlasování o konstrukci mostu).

Kleist

Tak mě jde hlavně o nové many pro BDS-BUS kde konkrétně ten nový nátěr jihomoravského kraje nevypadá vůbec dobře

Facepalm

On nevypadá dobře na ničem.

Miloš

pěkný nátěr,hlavně ne celoplošné reklamy

Jedine vlaky

Jaké MANy pro JMK myslíte?

Kleist

Někde jsem na Facebooku u nějakého výrobce informačních systémů našel fotku nového třídveřového krátkého mana ještě bohužel starší generace v nátěrů Jihomoravského Kraje a bylo tam napsáno že to je pro BDS BUS nejspíše bude jezdit na výkonech po borsu třeba na 48

VojtaDrevik

Škoda nátěru…trikolóra MANům sluší…

Facepalm

Paráda. MAN je synonymem pro kvalitní vozidlo a i designově je to velmi povedené. Zejména když to srovnáme s produkty nejmenované opravny pluhů.

PetrN

Klidně mě ukamenujte, ale mě se ten nový vizual na těch busech prostě líbí.. Je to jednoduché, moderní a k těm busum to prostě sedi.

Tomáš679.2

A proč bychom to měli dělat?

Facepalm

Protože je tady taková tradice, že kdekoli se objeví fotka čehokoli v novým barevným schámatu PID, seběhnou se všichni místní pacienti a začnou hudrat, že je to úplně špatně.

PetrN

Protože existují lidi, kterým se to nelíbí a snaží se tvářit jako většina, nebo se dokonce stylizuji do role s názvem „všichni“ či „téměř všichni“ případně „téměř celá laická i odborná veřejnost“ :D.. Ve skutečnosti ale jak tak pozoruji se jedná o pár sotoušů a dětí z kanálu Metrobus. Tito lidé pak spamuji po různých fórech a sociálních sítích pod každý příspěvek, kde se nový vizual odjevi, jak je to hrůza atd… A člověku pak holt přijde, že je to opravdová většina, což nejspíš zdaleka není.

Tomáš679.2

Já bych to viděl asi takto: I když se mě líbí tak vím, že někomu třeba nemusí. Když se mi nelíbí najdou se lidé co jim ano. Není třeba se kvůli tomu hádat. Prostě to tak je a třeba to tak brát. Nakonec co se dnes někomu nelíbí může za několik let až přijde něco horšího a lidé začnou říkat „ten starý byl lepší“ :-). Také jsem si k tomu řekl svůj názor a tím to hasne. víc se tím nehodlám zabývat 😉

Kamui

Tak je to věc názoru. Mně třeba všeobechě nějak vadí nesymetričnost (kdekoli), a tenhle nátěr asymetrický je. A pak taky záleží, jak je vyvedeno konkrétní vozidlo – třeba na 14T mi přijde že je ten design naroubován poněkud násilně. I když pořád je to lepší než Najbrt 1.0 – tím myslím ty necky na bočnicích lokomotiv 363, 151, 754, designované evidentně pro řadu 38,.

Kamui

…řadu 380.

Lukáš F.

Já jsem z něj měl prve trochu rozporuplné pocity. Ale nějak jsem si na něj zvyknul. Možná je to tím, že se aplikuje pouze na nová vozidla, takže zatím všechny šedočervené autobusy voní novotou, nedrncají a nevržou 🙂

Tomáš679.2

„Častěji než v minulosti budou k vidění v systému Pražské integrované dopravy autobusy značky MAN. “

MAN je MAN a jako takový pro mě srdeční záležitost. Takže SUPER.

Karel

Autobusy to můžou být dobré (osobně neznám), ale ten nový barevný design PID se svislými pásky na nich vypadá otřesně. Myslím ale, že jsem už viděl jiné stroje, na kterých to barevné dělení bylo jiné a vypadaly naopak dobře.

Tomáš679.2

Osobně bych si dokázal barevné schema představit také jiné. Už od počátku mi přijde takové nevýrazné. Červená barva je jednou z těch hůře viditelných za snížené viditelnosti. Naproti tomu je to barva tradiční pro pražskou MHD. Být místo stříbrné bílá, přidat tam trochu modré tak by to byla perfektní trikolora

Tomáš679.2

Ale… ty fotky u článku hrozně zkreslují barvy. Někde je to jak bílá, jinde regulérní šedá . Tak nevím.

Daniel Jablonecký

Protože si každej myslí, že stačí cvaknout fotku mobilem na automatickej režim a pak ji bez úprav šoupnout na web. Většina takových fotek je podexponovaných a podle toho pak taky vypadá ta šedá.

Poudy

Z čehož by si určitě nejeden vlastenec poskočil…

Facepalm

Červená je nevýrazná jo? Asi proto se používá jako barva výstražná, když není vidět, žejo?

Tomáš679.2

Není tou nejvýraznější.
4:30 😉

https://www.youtube.com/watch?v=2aREgXghZyU

Tomáš679.2

Trochu jsem pohledal. Co třeba tohle? „Vliv mají také světelné podmínky Za soumraku je nejméně bezpečnou barvou černá, za tmy pak tmavě fialová i zlatá. Riziko účasti na nehodě je pro ně o celých 47 % vyšší než pro lidi jedoucí v bílém voze. O plnou čtvrtinu ohroženější jsou i cestující v automobilech šedých. Výzkumy barevnosti vozidel dokonce upozorňují na to, že tradiční červený lak na hasičských automobilech není zdaleka tou nejlepší volbou. Vlastně se jedná – pokud jde o viditelnost pro ostatní – o jednu z nejhorších možných barev. Například po setmění vnímají lidé červenou jako tmavou. Rudé odstíny… Číst vice »

MHD

Tři barvy se už bijí. A ta posedlost trikolórou… Trikolóra používá barvy, které jsou co nejvíce odlišné a zapamatovatelné. Obecně spolu nemusí úplně ladit.

Frantík

Ten LCD panel na obrázku ale není nejnovější…

Facepalm

Mě spíše už léta udivuje to, co na tom displeji svítí – tedy fakt, že se za čárkami nedělají mezery, což odporuje správnému pravopisu.

Ares

V linkové dopravě to tak je. Ať si to třeba odporuje..

Facepalm

A důvod, proč to tak je, je podle vás jakej? §1?

M19

Důvodem bude úspora místa, aby se tam vešli i dlouhé názvy a zároveň to nebylo jednou tak a podruhé onak.

Facepalm

To je zajímavý, že u pomlček mezery jsou, i když tam by se ušetřily dvě. A navíc tedy nechápu, jaký místo se to jako má spořit. Copak je to znakovej displej? Není. Je to normální monitor.

Jinak, samozřejmě, že by to nemuselo být „jednou tak a podruhé onak“ . Stačilo by, kdyby to bylo „jednou tak“, tedy pravopisně správně.

Tomáš679.2

No vidíte. Někdo je pacient, protože řeší barevný design a tady se zase řeší zcela nepodstatná záležitost jako je mezera 🙂

Facepalm

Ne. Protože zatímco ta debata o designu je čistě v rovině líbí / nelíbí, u tý „nepodstatný mezery“ je prostě holým faktem, že je to napsáno špatně. To už můžem rovnou psát Dopravňý podňyk.
Ale né, že by mne zrovna u vás překvapovalo, že vaše pokusy o myšlenku narážejí na poměrně frapantně viditelnou neschopnost myslet.

Tomáš679.2

Alespoň, že nemám stále potřebu někoho urážet.

Facepalm

Já neurážím, já konstatuju. A nemůžu za to, že se to tu hemží materiálem vašeho ražení.

Tomáš679.2

Konstatujte si co chcete. Kdybych já měl začít konstatovat jistě by se vám to také nelíbilo. A stále čekám na vaši reakci ohledně viditelnosti barev. Ani ten mínus jste se mi neobtěžoval dát.

Vít Jůza

To už rovnou můžeme psát „u tý mezery“!

Facepalm

Jako fakt chcete porovávat použití hovorového tvaru v nějaký obskurní šotodiskusi s do očí bijící chybou v informačním systému za pár míčů?

Swariner

To není žádná marginalita. Způsob psaní mezer je jasně daný a jeho prznění ve veřejném prostoru je čistá zhovadilost. Působí to dojmem, že to dělal nějaký duševní gigant, který zamrzl někde u psaní esemesek na Nokii 5110. Že tuhle kolosální fušeřinu srovnáváte se sporem o barvy je smutné (ovšem zde nikoli překvapivé).

Daniel Jablonecký

I na detailech záleží. A „zcela nepodstatné“ to teda fakt není.

M19

Jinými slovy, vždy by to mohlo být různě velkým písmem, to navrhujete. Pravopisně to správně je,máte namysli gramaticky zřejmě, nebo ne?

Facepalm

Ne, nemuselo by to být různě velkými písmeny. Na tom HD monitoru je místa dost… Nebo mi fakt chcete tvrdi, že Kolín, nemocnice by musleo bejt napsaný jinou velkostí než Kolín, nemocnice, páč ta jedna mezera to tak strašně prodlouží?

M19

Fakt? Tak na dva řádky? Na tom informačním panelu na té fotce je zcela evidentně vidět, jak je nápis včetně čísla linky od kraje ke kraji. Kde je to místo?

Frantík

Tohle je prostě kočkopes. Bud’to napíšu pořádně „Kolín, nemocnice“ nebo podle norem CIS JŘ „Kolín,,nemocnice“.
A pokud si dobře vzpomínám, ROPID je schopen vymyslet i „Kolín,Žel.st.“

Marco

Aha. Tak dva příklady jak jsou uvedeny v jízdních řádech. Tedy se dvěma čárkami za sebou:
Kolín,,PZKO-TOYOTA
Kolín,,PZKO – Thermo King
Kde je ta jednotnost? Já ji tam nevidím v ničem. Kdo za to může? Obec? Dopravce? Organizátor dopravy? Dopravní úřad?
Nebo je na vině je neschopný zpracovatel dat?
Jde o neznalost základních typografických pravidel.
Hlavně se to špatně čte. Ono se šetří místem?
Bakov n. Jiz.,Malá Bělá,U splávku
Bakov n. Jiz.,nám.
Tak konečně vím proč není možné mít v jízdním řádu náměstí, ale musí být většinově nám.

M19

O zápise v jízdním řádu nebyla nebyla řeč. Ale o důvodu proč je název cílové zastávky uveden na vnějším informačním panelu autobusu bez mezer. Tak prosím zkuste nepoužívat demagogii, méně falešných argumentů a pseudopřirovnání. Ale přesto vám na ten váš nesouvisející příklad odpovím. Ten rozdíl v zápisu (v Kolíně) může být daný rozdílným zápisem, jak se označuje sám subjekt, podle kterého byla nazvána zastávka. To zaprvé. Za druhé. To není neznalost typografických pravidel. Ostatně typografická pravidla nejsou pravidla gramatická. To je úspora místa, naprosto zjevná. Čte se to dobře, právě proto je ponechána mezera u slov neoddělených čárkami. Jednotnost je… Číst vice »

Facepalm

Tak nám proboha vysvětlete, kde je potřeba šetřit jaký místo, když se bavíme o zobrazení na velkém HD monitoru, a ne na znakovém displeji s omezeným počtem znaků? Nebo, proč je dost místa psát někde úplně nesmyslně dvě čárky za sebou. Nebo proč se to místo nešetří i kolem pomlček, kde je mezera z obou stran? Nebo proč se teda nepíše Bakov n. J., když je potřeba šetřit fakt každým znakem?

M19

Prohlédněte si ty fotografie a řekněte mi, kde je tam místo na mezery na tom informačním panelu za předním sklem toho autobusu. O tom je diskuze v tomto vláknu.
Takže chcete snižovat velikost písma a tím snižovat čitelnost na dálku? Nebo jak? U toho příkladu Bakova třeba proto, že způsob zkracování, by měl být jednotný (když to nemá být pokaždé jinak), a první tři písmena zajistí snížení rizika záměny více, než jen jedno. Pokud jste nepochopil text výše, opak se nebudu (k těm mezerám u pomlček).

Tomáš679.2

Skočte za tím, kdo to tam psal a řekněte mu, že se vám to nelíbí a že to je špatně a ať to opraví.

Daniel Jablonecký

Já jsem zase alergickej na to, jak se zobrazujou číslice 4 a 7. Takové zalomené odporné patvary. Nevím, kdo tohle vymýšlí, ale odborník na písmo to určitě není.