Obrazem: Do Pražské autobusové dopravy zamířily nové autobusy MAN Lion’s City
Autobus MAN Lion’s City. Foto: Ropid
Nové autobusy jezdí hlavně na východě Prahy a okolí, všechny mají nové barevné schéma PID.
Nové autobusy jezdí hlavně na východě Prahy a okolí, všechny mají nové barevné schéma PID.
Škoda že takové autobusy nenakoupí taky DPP místo těch traktorů z prasečáku SOR
Pro Prahu začala elektrobusy dodávat i Škoda Plzeň. Nemusíme za každou cenu dovážet ze zahraničí. Němci mají k dovozům a zaměstnanosti jiný přístup.
Jako cestujici: Neuveritelne nepohodlne sedacky. Podvozek, od ktereho citite kazdy hrbol. Panove z PID by si s tim meli zkusit cestovat par dmu hodinku do prace a z prace linkou 381 nebo 387. Aby prestali objednavat takovou prisernost.
Tak to vypadá že semprostě budu s tím novým nátěrem smířit
oni nebudou na CNG? no jo pražaci, ti mužou znečištovat ovzduší
Máte nějaký buranský komplex či co?
Jo jo je to typický buranský komplex a navíc absolutní neznalost moderních naftových motorů a normy euro 6
Čelo busu a zvlášť světlomety vypadají parádně! Takhle má vypadat pořádnej autobus 👍 Prostě MAN je jen další kdo potvrzuje, že světlomety na SORu jsou fakt zoufalost… 😕
Ty SORry nepatří designem do tohoto století ani na tento kontinent. Pan Kotas už je opravdu naprosto mimo realitu a vedení SOR pravděpodobně taky…
Tak je to odpad Karosy z prasečáku
Ten poslední odstavec o Arrivě by měl být obráceně, ty 14,7 jsou právě na 220, 223 a naopak ty krátké na ostatní linky.
Dotaz na znalejší … jestli tyto 3 firmy mají smlouvy o dotované dopravě do 30.11.2024, tak investice do nových autobusků znamená prodloužení smluv o dotované dopravě s nynějšími dopravci?
Nebo investice do nových autobusků znamená, že po konci nynější smlouvy dopravci tyto autobusky mají právo za zůstatkovou účetní hodnotu prodat Městu Praha či novému dopravcí?
Díky
S odprodeji se počítá. A PID není jen Praha.
Vypadají lépe,jak ty SOR,budou na baterie?
No tak to asi těžko. Nestačí objem 9 litrů a 280 až 360 HP ? V případě Hybridu ani tam není baterie, ale vysokovýkonné kondenzátory kdy neslouží pro pohon, ale pro napájení palubní sítě v kombinaci se systémem Start-Stop.
Nějak to magistrát modernizuje směrem k bydlišti Hřiba. Elektrobusy, nyní nové MANy, jih nebo východ Phy. Sever a západ stále čekají.
Ty si taky dobrej vocas.
S tímhle já nemám nic společného! Musím si udělat novou přezdívku.
Víte o tom, že je řeč o Středočeském kraji, který nemá magistrát, ale krajský úřad, a hejtmanem je tam Petra Pecková?
Jistě, tramvaj na Dědinu nebo trolejbus do Čakovic, to je jasnej jih a východ, že?
A nebo tramvaj do Zdib.
Je potřeba na linku 706 nasazení kloubu 18C, je opravdu frekvence cestujících taková? Je tu někdo místní?
Sice nejsem místní, ale ten kraj znám. Nevím jak je to s cestujícími, ale první co jsem udělal bylo, že jsem koukl na mapy. Silnice v končinách okolo Zásmuk byly v dřívějších dobách dost rozbité, ale jak jsem koukal je jich tam nyní mnoho již nových s perfektním povrchem a rovné jak mlat. Takže se MANíkovi bude jezdit dobře. Ale k vašemu dotazu. Vzhledem k tomu, že jsou Zásmuky bez železničního spojení bych si dovolil tipnout, že by těch lidí mohlo být dost. Třeba Horní Kruty mají ZŠ jen první stupeň a ZŠ 1.-9. třída je v Zásmukách. Rovněž si… Číst vice »
Na linku 706 by se nejlíp hodilo RTO 🙂
Já nevím, co mají všichni proti tomu novému vizuálu, ale mně osobně se líbí. Přijde mi moderní a jako člověku, který není z Prahy se mi ta modrá barva ve starém designu opravdu hnusí. Jediné, co mi tady a tím vizuálem na MANovi vadí je to druhé kolo, kolem kterého je design šedý a ne červený jako u těch dalších kol. Za mě super 🙂
Všichni ne, jen pár pitomců, kteří tím ale zaserou jakoukoli diskusi, takže buděj zdání „všech“.
Myslíš ty, co takto zasírají hromadu diskuzí stejně stupidními nářky nad prací P. Kotase?
Rozdíl je minimálně v tom, že výplody pana Kokotasa jsou objektivně špatné, přesto však tenhle naprostý nýmand neustále něde inkasuje nějaký prachy z veřejnejch zakázek, který mu byly bez jakýhokoli výběru přiděleny.
A tu objektivní špatnost krom tebe posoudil ještě kdo?
Potíž je v tom, že se do změn rvou naplaveniny, kterým nic neříkají tradice. Teď se potřebují zviditelnit.
Tak to jsem trochu nepochopil.
§1 Vždycky se to dělalo takhle!
Takže si s tím Pendolíme zajedete na točnu, jako s každou správnou lokomotivou!
jen škoda,že nemá bílé led panely,jako Solaris,ty jsou vyditelnější,vnitřní lcd panel povedený teploměr
Moderní je to možná na první pohled, ale jinak je to spíš kamufláž. Autor má možná zkušenosti s tvorbou CI, ale s aplikací na vozidla vůbec.
Tady dokonce ten nátěr vypadá pěkně to se o nových manů pro Jihomoravský kraj říct nedá
Odpověď možná bude v tom, že u PID řešili výběr schámatu lidé fundovaní v oboru grafiky, kdežto na jižní Moravě tam o tom hlasovali strécové a tetky z krajskýho zastupitelstva (což dává asi stejný smysl jako třeba laické hlasování o konstrukci mostu).
Tak mě jde hlavně o nové many pro BDS-BUS kde konkrétně ten nový nátěr jihomoravského kraje nevypadá vůbec dobře
On nevypadá dobře na ničem.
pěkný nátěr,hlavně ne celoplošné reklamy
Jaké MANy pro JMK myslíte?
Někde jsem na Facebooku u nějakého výrobce informačních systémů našel fotku nového třídveřového krátkého mana ještě bohužel starší generace v nátěrů Jihomoravského Kraje a bylo tam napsáno že to je pro BDS BUS nejspíše bude jezdit na výkonech po borsu třeba na 48
Škoda nátěru…trikolóra MANům sluší…
Paráda. MAN je synonymem pro kvalitní vozidlo a i designově je to velmi povedené. Zejména když to srovnáme s produkty nejmenované opravny pluhů.
Klidně mě ukamenujte, ale mě se ten nový vizual na těch busech prostě líbí.. Je to jednoduché, moderní a k těm busum to prostě sedi.
A proč bychom to měli dělat?
Protože je tady taková tradice, že kdekoli se objeví fotka čehokoli v novým barevným schámatu PID, seběhnou se všichni místní pacienti a začnou hudrat, že je to úplně špatně.
Protože existují lidi, kterým se to nelíbí a snaží se tvářit jako většina, nebo se dokonce stylizuji do role s názvem „všichni“ či „téměř všichni“ případně „téměř celá laická i odborná veřejnost“ :D.. Ve skutečnosti ale jak tak pozoruji se jedná o pár sotoušů a dětí z kanálu Metrobus. Tito lidé pak spamuji po různých fórech a sociálních sítích pod každý příspěvek, kde se nový vizual odjevi, jak je to hrůza atd… A člověku pak holt přijde, že je to opravdová většina, což nejspíš zdaleka není.
Já bych to viděl asi takto: I když se mě líbí tak vím, že někomu třeba nemusí. Když se mi nelíbí najdou se lidé co jim ano. Není třeba se kvůli tomu hádat. Prostě to tak je a třeba to tak brát. Nakonec co se dnes někomu nelíbí může za několik let až přijde něco horšího a lidé začnou říkat „ten starý byl lepší“ :-). Také jsem si k tomu řekl svůj názor a tím to hasne. víc se tím nehodlám zabývat 😉
Tak je to věc názoru. Mně třeba všeobechě nějak vadí nesymetričnost (kdekoli), a tenhle nátěr asymetrický je. A pak taky záleží, jak je vyvedeno konkrétní vozidlo – třeba na 14T mi přijde že je ten design naroubován poněkud násilně. I když pořád je to lepší než Najbrt 1.0 – tím myslím ty necky na bočnicích lokomotiv 363, 151, 754, designované evidentně pro řadu 38,.
…řadu 380.
Já jsem z něj měl prve trochu rozporuplné pocity. Ale nějak jsem si na něj zvyknul. Možná je to tím, že se aplikuje pouze na nová vozidla, takže zatím všechny šedočervené autobusy voní novotou, nedrncají a nevržou 🙂
„Častěji než v minulosti budou k vidění v systému Pražské integrované dopravy autobusy značky MAN. “
MAN je MAN a jako takový pro mě srdeční záležitost. Takže SUPER.
Autobusy to můžou být dobré (osobně neznám), ale ten nový barevný design PID se svislými pásky na nich vypadá otřesně. Myslím ale, že jsem už viděl jiné stroje, na kterých to barevné dělení bylo jiné a vypadaly naopak dobře.
Osobně bych si dokázal barevné schema představit také jiné. Už od počátku mi přijde takové nevýrazné. Červená barva je jednou z těch hůře viditelných za snížené viditelnosti. Naproti tomu je to barva tradiční pro pražskou MHD. Být místo stříbrné bílá, přidat tam trochu modré tak by to byla perfektní trikolora
Ale… ty fotky u článku hrozně zkreslují barvy. Někde je to jak bílá, jinde regulérní šedá . Tak nevím.
Protože si každej myslí, že stačí cvaknout fotku mobilem na automatickej režim a pak ji bez úprav šoupnout na web. Většina takových fotek je podexponovaných a podle toho pak taky vypadá ta šedá.
Z čehož by si určitě nejeden vlastenec poskočil…
Červená je nevýrazná jo? Asi proto se používá jako barva výstražná, když není vidět, žejo?
Není tou nejvýraznější.
4:30 😉
https://www.youtube.com/watch?v=2aREgXghZyU
Trochu jsem pohledal. Co třeba tohle? „Vliv mají také světelné podmínky Za soumraku je nejméně bezpečnou barvou černá, za tmy pak tmavě fialová i zlatá. Riziko účasti na nehodě je pro ně o celých 47 % vyšší než pro lidi jedoucí v bílém voze. O plnou čtvrtinu ohroženější jsou i cestující v automobilech šedých. Výzkumy barevnosti vozidel dokonce upozorňují na to, že tradiční červený lak na hasičských automobilech není zdaleka tou nejlepší volbou. Vlastně se jedná – pokud jde o viditelnost pro ostatní – o jednu z nejhorších možných barev. Například po setmění vnímají lidé červenou jako tmavou. Rudé odstíny… Číst vice »
Tři barvy se už bijí. A ta posedlost trikolórou… Trikolóra používá barvy, které jsou co nejvíce odlišné a zapamatovatelné. Obecně spolu nemusí úplně ladit.
Ten LCD panel na obrázku ale není nejnovější…
Mě spíše už léta udivuje to, co na tom displeji svítí – tedy fakt, že se za čárkami nedělají mezery, což odporuje správnému pravopisu.
V linkové dopravě to tak je. Ať si to třeba odporuje..
A důvod, proč to tak je, je podle vás jakej? §1?
Důvodem bude úspora místa, aby se tam vešli i dlouhé názvy a zároveň to nebylo jednou tak a podruhé onak.
To je zajímavý, že u pomlček mezery jsou, i když tam by se ušetřily dvě. A navíc tedy nechápu, jaký místo se to jako má spořit. Copak je to znakovej displej? Není. Je to normální monitor.
Jinak, samozřejmě, že by to nemuselo být „jednou tak a podruhé onak“ . Stačilo by, kdyby to bylo „jednou tak“, tedy pravopisně správně.
No vidíte. Někdo je pacient, protože řeší barevný design a tady se zase řeší zcela nepodstatná záležitost jako je mezera 🙂
Ne. Protože zatímco ta debata o designu je čistě v rovině líbí / nelíbí, u tý „nepodstatný mezery“ je prostě holým faktem, že je to napsáno špatně. To už můžem rovnou psát Dopravňý podňyk.
Ale né, že by mne zrovna u vás překvapovalo, že vaše pokusy o myšlenku narážejí na poměrně frapantně viditelnou neschopnost myslet.
Alespoň, že nemám stále potřebu někoho urážet.
Já neurážím, já konstatuju. A nemůžu za to, že se to tu hemží materiálem vašeho ražení.
Konstatujte si co chcete. Kdybych já měl začít konstatovat jistě by se vám to také nelíbilo. A stále čekám na vaši reakci ohledně viditelnosti barev. Ani ten mínus jste se mi neobtěžoval dát.
To už rovnou můžeme psát „u tý mezery“!
Jako fakt chcete porovávat použití hovorového tvaru v nějaký obskurní šotodiskusi s do očí bijící chybou v informačním systému za pár míčů?
To není žádná marginalita. Způsob psaní mezer je jasně daný a jeho prznění ve veřejném prostoru je čistá zhovadilost. Působí to dojmem, že to dělal nějaký duševní gigant, který zamrzl někde u psaní esemesek na Nokii 5110. Že tuhle kolosální fušeřinu srovnáváte se sporem o barvy je smutné (ovšem zde nikoli překvapivé).
I na detailech záleží. A „zcela nepodstatné“ to teda fakt není.
Jinými slovy, vždy by to mohlo být různě velkým písmem, to navrhujete. Pravopisně to správně je,máte namysli gramaticky zřejmě, nebo ne?
Ne, nemuselo by to být různě velkými písmeny. Na tom HD monitoru je místa dost… Nebo mi fakt chcete tvrdi, že Kolín, nemocnice by musleo bejt napsaný jinou velkostí než Kolín, nemocnice, páč ta jedna mezera to tak strašně prodlouží?
Fakt? Tak na dva řádky? Na tom informačním panelu na té fotce je zcela evidentně vidět, jak je nápis včetně čísla linky od kraje ke kraji. Kde je to místo?
Tohle je prostě kočkopes. Bud’to napíšu pořádně „Kolín, nemocnice“ nebo podle norem CIS JŘ „Kolín,,nemocnice“.
A pokud si dobře vzpomínám, ROPID je schopen vymyslet i „Kolín,Žel.st.“
Aha. Tak dva příklady jak jsou uvedeny v jízdních řádech. Tedy se dvěma čárkami za sebou:
Kolín,,PZKO-TOYOTA
Kolín,,PZKO – Thermo King
Kde je ta jednotnost? Já ji tam nevidím v ničem. Kdo za to může? Obec? Dopravce? Organizátor dopravy? Dopravní úřad?
Nebo je na vině je neschopný zpracovatel dat?
Jde o neznalost základních typografických pravidel.
Hlavně se to špatně čte. Ono se šetří místem?
Bakov n. Jiz.,Malá Bělá,U splávku
Bakov n. Jiz.,nám.
Tak konečně vím proč není možné mít v jízdním řádu náměstí, ale musí být většinově nám.
O zápise v jízdním řádu nebyla nebyla řeč. Ale o důvodu proč je název cílové zastávky uveden na vnějším informačním panelu autobusu bez mezer. Tak prosím zkuste nepoužívat demagogii, méně falešných argumentů a pseudopřirovnání. Ale přesto vám na ten váš nesouvisející příklad odpovím. Ten rozdíl v zápisu (v Kolíně) může být daný rozdílným zápisem, jak se označuje sám subjekt, podle kterého byla nazvána zastávka. To zaprvé. Za druhé. To není neznalost typografických pravidel. Ostatně typografická pravidla nejsou pravidla gramatická. To je úspora místa, naprosto zjevná. Čte se to dobře, právě proto je ponechána mezera u slov neoddělených čárkami. Jednotnost je… Číst vice »
Tak nám proboha vysvětlete, kde je potřeba šetřit jaký místo, když se bavíme o zobrazení na velkém HD monitoru, a ne na znakovém displeji s omezeným počtem znaků? Nebo, proč je dost místa psát někde úplně nesmyslně dvě čárky za sebou. Nebo proč se to místo nešetří i kolem pomlček, kde je mezera z obou stran? Nebo proč se teda nepíše Bakov n. J., když je potřeba šetřit fakt každým znakem?
Prohlédněte si ty fotografie a řekněte mi, kde je tam místo na mezery na tom informačním panelu za předním sklem toho autobusu. O tom je diskuze v tomto vláknu.
Takže chcete snižovat velikost písma a tím snižovat čitelnost na dálku? Nebo jak? U toho příkladu Bakova třeba proto, že způsob zkracování, by měl být jednotný (když to nemá být pokaždé jinak), a první tři písmena zajistí snížení rizika záměny více, než jen jedno. Pokud jste nepochopil text výše, opak se nebudu (k těm mezerám u pomlček).
Skočte za tím, kdo to tam psal a řekněte mu, že se vám to nelíbí a že to je špatně a ať to opraví.
Já jsem zase alergickej na to, jak se zobrazujou číslice 4 a 7. Takové zalomené odporné patvary. Nevím, kdo tohle vymýšlí, ale odborník na písmo to určitě není.