Obrazem: Dlažba rozbitá před dokončením. Na havířovském nádraží jde do finále modernizace nástupišť

Stav detailů modernizované stanice přiblížil blog msstavby.cz.
Správa železnic (SŽ) pokračuje s velkou modernizací havířovské stanice a přilehlé trati. Zatímco viditelné práce se nyní soustředí na kolejiště, rekonstrukce nástupišť a přístřešků už je téměř hotová.
„V Havířově v současné době probíhají práce na dokončování podchodu a přístupového chodníku ze směru od Šumbarku, dokončuje se rovněž výstupní objekt z podchodu. Práce pokračují i v prostoru nástupiště a 2. traťové koleje ve směru na Albrechtice, v samotné stanici aktuálně probíhá také výstavba osvětlovacích věží,“ upřesnil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Co oko pozorného cestujícího rozhodně nepotěší, jsou detaily zmodernizovaných nástupišť. Na stav některých prvků upozornil blog msstavby.cz. Ten na snímcích zachytil, že použitá maloformátová dlažba je „absolutní tragédií.“
„Nejenže je dlažba již na mnoha místech rozbitá a má opotřebované hrany, ale i spárořez a dořezy jsou na mnoha místech více než nevhodné,“ napsal blog.
Správa železnic podle Gavendy o stavu dlažby ví. Její provedení už bylo a ještě bude předmětem jednání se zhotovitelem stavby.
„Počítáme s uvedením do bezvadného stavu,“ řekl Gavenda.
Kritický je autor blogu i k podchodu směrem na sídlišě Šumbark. Má prý nevhodné materiály na případnou údržbu. Betonové stěny jsou pouze natřeny barvou.
Chvála naopak míří ke vstupům do podchodu, které jsou osazeny schodištěm s boční drážkou pro snadný úklid nečistot. Chybí však vodící kolejnice pro kola.
Zhotovitelem modernizace železniční stanice Havířov a přilehlé trati je sdružení firem Subterra, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha. Stavební práce začaly v září roku 2023 a mají trvat do roku 2026. Celkové náklady jsou 3,4 miliardy korun. SŽ počítá s evropskou dotací ve výši 2,2 miliardy.
Havířov byl podle SŽ poslední větší stanicí v Moravskoslezském kraji, kde dosud nebyl možný bezbariérový přístup k vlakům. To teď mění.
Na havířovském nádraží proběhla v minulých letech i velká rekonstrukce výpravní budovy, která vyrostla v 60. letech minulého století. Celkové investiční náklady činily 157 milionů korun.















