Obrazem: Dálnice od Třebonína směrem k Rakousku se začíná v terénu rýsovat
ŘSD odsunulo dokončení jihočeské dálnice D3 na rok 2026, původně mělo být hotovo v roce 2025.
Devítikilometrový úsek dálnice D3 Třebonín – Kaplice nádraží, jehož stavba začala u Velešína letos v únoru, začíná být v terénu znát. Obrázky z ptačí perspektivy zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Dálnici buduje firma Metrostav Infrastructure, jejíž nabídka (1,878 miliardy Kč) v tendru byla na 79 procentech předpokládané ceny (2,388 mld. Kč).
Stavba navazuje na dálniční obchvat Českých Budějovic, který se buduje od jara 2019. Celkem je tak na D3 rozestavěný souvislý téměř třicetikilometrový úsek. Obchvat Budějovic i úsek Třebonín – Kaplice nádraží by měly být otevřeny zároveň v roce 2024. Obchvat Budějovic totiž nabral více než dva roky zpoždění.
Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánuje ŘSD zahájit příští rok na podzim. ŘSD přitom aktuálně odsunulo jejich dokončení. Podle původního plánu měly být hotové na konci roku 2025, nyní šéf ŘSD Radek Mátl mluví o roce 2026. Konkrétně budou zbývat úseky Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – státní hranice (celkem 12 + 4 kilometry). Jak řekl Mátl ČTK, silničáři narazili na problémy s bažinatým terénem v úseku Kaplice nádraží – Nažidla. ŘSD předpokládá, že ho dokončí právě až v roce 2026. Tím bude jihočeská část dálnice hotová.
Dálnice D3 má celkem měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic.