Obrazem: CZ Loko má v Jihlavě novou halu pro montáž lokomotiv, chystá hybrid pro Německo

Výroba lokomotiv v nové hale CZ LOKO v Jihlavě. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVýroba lokomotiv v nové hale CZ LOKO v Jihlavě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Díky nové výrobní hale se kapacita jihlavského areálu zdvojnásobila na čtyři až pět nových lokomotiv měsíčně.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Drzim teto firme palce at se lokomotiva povede a je uspesna…

Pája

„Diesel je tam sprosté slovo“ – potvrzuji. Není vůbec důležité, co si o tom myslíme, důležité je to vzít na vědomí a respektovat současné požadavky zákazníků. Někdy je vhodné naslouchat i mladší generaci, občas je to hodně poučné.

noerf

Druhá věc je, co si lidé opravdu přejí. Viz. prodeje elektromobilů na trzích, kde elektromobily nejsou dotovány.
Mimochodem před cca 20 lety, chtěli ekologové tzv. úsporné zářivky místo žárovek, dnes se již nevyrábí, protože je vytlačila přirozenou cestou led technologie.
A tak to může být i s elektromobily, návratnost při nájezdu cca 400 000 km znamená, že bez dotací na nákup a dalších zvýhodnění bude poptávka nízká a celosvětově to nahradí efektivnější technologie.

MrMarkus

Predvidat budoucnost neumim, ale celkem sleduji japonskou ekonomiku, mam rad jejich spolecnost a dlouhodoby pristup dobreho hospodare. Je to kolebka inovaci v doprave a vyrobnich technologii. Prakticky nemaji vlastni nerostna bohatstvi a musi vse dovazet. Hloda ve me cervik, zda jsme opravdu v Evrope (a USA) tak moc napred nebo zda jsme jen nepodlehli nejakym bludum a nezijeme v ulite, neumime se podivat globalnim pohledem a pouzit skutecne zdravy rozum. V Japonsku uz tretim rokem vyrazne KLESAJI prodeje elektromobilu … https://www.statista.com/statistics/1129942/japan-new-electric-cars-sales-volume/

MildaIV

Západní Evropa si nalhává, že múžou žít v zelené utopii. Při jejich bohatství jim bude trvat ještě nějakou dobu než narazí. Chudší zbytek světa si tuhle lež nemúže dovolit. S ekologií to bohužel nemá často nic společného a naopak to kolikrát přírodě i škodí – například přesun výroby do Asie, kde se elektřina vyrábí mnohem méně ekologicky.

K.S.

Tak přesun výroby do Asie je trend který ženeou dvě věci, spíš tři. 1) Trend započatý už v 60. kdy Japonsko Čínská republika (Taiwan) a Jižní Korea, Hongkong (Tehdy ještě pod vládou jejího veličenstva), začínají s industrializací a zaměřují se ne elektroniku. Tento trend pak naplno rozjíždí otevření se komunistické Číny světu v 80.-90. letech. 2) Posunutá demografická revoluce. v Asii je posunutá demografická revoluce asi o 20-40 let, takže ten babyboom co byl na západě po válce je tam posunutý, takže teď mají v práci nejvíce lidí co kdy budou mít, tu to pomalu klesá protože prostě, jak se… Číst vice »

medical examiner

Žárovky se ještě sehnat dají.
Musíte je ale hledat jako světla do terária…

K tomu nájezdu: 400 000 km je opravdu hodně. I kdyby člověk dojížděl každý den (tedy i so+ne) např. z Božkova do Smíchova, což je nejméně 85 km, tak by trvalo 6,5 roku najet 400 000 km…

Premek

Obávám se, že požadavky zákazníků jsou do značné míry ovlivněny diktátem EU

Jiří Kocurek

Za Husáka lidi nekupovali kombíky. Tím pádem je nikdo nechtěl.
Skutečný důvod byl ale někde úplně jinde.

MrMarkus

Obecne mate samozrejme pravdu a co si pamatuju, stehovalo se vsechno na strese. My meli Skodu 100 a pamatuju si moc dobre, jak si ji tata vazil. Jen mala technicka, kombiky existovaly. Jak dlouho se na ne muselo cekat je asi vec jina a takovy pametnik nejsem. Ale Wartburg, Trabant, Mosvic, Volha i Lada se v kombi verzi delaly.

Pája

To nezpochybňuji. Přesto bude nutno s tím do budoucna počítat.

Rajče

CZ Loko je skvělá firma a přeji jim mnoho dalších úspěchů.

Vin

Chtělo by to více info a také znát názory zaměstnanců – prošel jsem si jejich web a články/diskuze na tomto portálu a vypadá to jinak. Firma hledá nové zaměstnance – např. v Třebové elektromechanika za 23-26t.Kč:
https://www.uradprace.cz/web/cz/volna-mista-v-cr#/volna-mista-detail/1225545

MildaIV

Stále platí že české firmy mají nižší mzdy než dcery zahraničních firem. A to prakticky ve všech oborech, které znám.

Vin

Asi neznáte korejské firmy .. tedy montovny u nás – např. DAS v Hranicích …….. nízké mzdy + vlastní pracovní agentura která jim dodává nárazově další pracovníky za ještě nižší mzdy ….

Martin K.

Tak to ale je, je to de facto aukce. Když se nikdo nepřihlásí, teprve poté zvednou. Kde to není?