Obrazem: CZ LOKO, ČD Cargo a hasiči nacvičovali nakolejování lokomotivy
Společné cvičení CZ LOKO, HZS Správy železnic a ČD Cargo při nakolejování lokomotivy. Foto: Dalibor Palko
Výcvik slouží především k minimalizaci škod při odstraňování následků mimořádných událostí.
Jen mne překvapila jedna věc – na piktogramu místa zvedání jsou naznačena dvojkolí, tzn., že je možné zvedat i podvozek s dvojkolími. Podle fotek jsou k tomu ale použity přípravky, proto se domnívám, že by tam měl být piktogram bez dvojkolí…
Mně zaujaly ty „spony“ tlumičů. Demont a nasazení tuhého dílce před nakolejením byla u některých rezavých kousků pěkná pakárna. Je fajn si uvědomit, že se to děje i v dešti nebo sněžení a každé usnadnění je vítáno.
Ale jo, nácvik je třeba, neboť štěstí přeje připraveným.
A nebylo by lepší použít nějakou starou 742 než funglofku?
Pokud potřebujete vyzkoušet nové nakolejovací přípravky či možnost maximálního zdvihu loko pro případnou montáž „podvalu“, tak toto asi musíte vyzkoušet na nové mašině. Na staré 742 se už ví jak na ní v případě vykolejení či jiné MU.
Naolejování necvičili?