Obrazem: Čtyři metry pod vlaky metra se razí nová stanice. Přestup přitom na Pankráci být neměl
Ražba břidlic v budoucí stanici metra D. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Sestoupili jsme do budované stanice Pankrác D. Stavbaři popsali, kudy povedou eskalátory a jak postupují ražby.
Jak je to s dříve plánovaným výstupem k poště? Předpokládám, že byl zrušen kvůli úspoře peněz.
Na obrázku třeba tady:
https://www.dpp.cz/cs/data/metro-d/stanice-pankrac-prostorove-schema-stanice.jpg
Bude udělána příprava, aby se dal později za provozu dodělat.
Ten výstup Gemini má být u ulice Na Pankráci, nebo u Pikrotovy?
A to zvětšení současného vestibulu o příchod k tramvaji – má to vést až na druhou stranu ulice, nebo jen k nástupišti DC?
V Gemini je na to vyhrazené celý roh spodního patra zde https://mapy.cz/s/nosejomoco
Podchod nevím, ale smysl vést to až na druhou stranu to dává. Po přechodu tam chodí kvanta lidí. Především vystupujících z metra.
Nejspíš to vypadá, že podchod propojí až do toho výstupu.
Výstup Gemini bude do ulice Na Pankráci. A podchod pod ulicí Na Pankráci povede právě až do vestibulu Gemini, ze kterého bude výstup v té budově. Tj. z vestibulu Gemini můžete buď podchodem do vestibulu C nebo dolů do stanice D.
Na Pankráci jsem řadu let bydlel. Výstupní eskalátory zabírají asi 80% šířky nástupiště stávající stanice na C, takže jsem zvědavý na architektonické řešení těch přestupních…
Přestup na D nebude eskalátory z nástupiště C, ale chodbou v čele stanice, která teprve povede k eskalátorům.
Podobné řešení mě napadlo, jen bez té chodby…
Díky za článek a fotky. Člověk si aspoň udělá představu co to všechno obnáší. Je to stejně machrovina 👍🏼
Já když to vidím tak si říkám jaká machrovina to teprve musela být před 50 lety za totáče, s těmi primitivními stavebními prostředky a věčným nedostatkem všeho.
Za totality stát zavelí že tohle je klíčová stavba celonárodního zájmu a najednou je všeho dost protože se to sebere všem ostatním, naopak dneska to bude asi složitější, hlavně kvůli získávání pozemků.
Skvele zpracovany clanek, diky za to!
Jak autor přišel na to, že by Pankrác/Mládežnická neměla být přestupní? Když na to byla i připravená přes 50 let? Leda by myslel (!), že se kdysi počítalo s D na jih spíše jako 2. větví trasy C?
Stanice nebyla stavebně připravena a napojení na přestup, ani tak vyprojektovana.
https://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/PN/PN.htm
Sám/a jste si odpověděl/a: Větvení není přestup.
Čistě teoreticky, když by jela každá druhá souprava odbočkou na jinou linku, třeba to Déčko a já přijel z Hlavního nádraží Céčkem, na tom Pankráci vystoupil a vlezl do toho dalšího, co odbočí na trasu D, tak je to co, když ne přestup?
A když přijedu třeba na Floru a přestoupím tam na vlak opačným směrem, protože jsem chtěl na Jiřák a zapomněl vystoupit, bude to taky přestupní stanice?
To jste pořád na stejné lince. Já píšu o něčem jiném.
To větvení má z hlediska přípravy stanice blíž ke mnou popsanému případu. I při větvení totiž máte jen dvě koleje a jedno ostrovní nebo dvě boční nástupiště, prostě dvě nástupní hrany, jako ve stanici bez větvení/přestupu. Samotné rozvětvení můžete udělat až za stanicí.
Oproti tomu přestupní stanice má čtyři nástupní hrany. Proto je přestupní stanice daleko složitější než stanice, za kterou se linka větví.
Já si vždycky myslel, že přestup je z linky na linku a je úplně jedno jestli z jednoho perónu a nebo z jiného.
Takže když pojedu linkou 139 ze Zbraslavi na Kačerov a abych nemusel na Kačerově do podchodu pod silnicí a do metra, tak přestoupím, dejme tomu u Krčské nemocnice na linku 157, co končí na Kačerově a mám to na metro kratší, tak jsem teda udělal co, kdyz né přestup?
To je tady zase dohadů, já bych to prostě uzavřel s tím, že stanice mohou být přestupní – tzn. kde se obvykle kříží více linek, nebo třeba i módů dopravy. A pak že si „přestup“ může udělat cestující sám, nezávisle na tom, jestli jde o přestupní stanici či ne, že si prostě vystoupí a počká si třeba na další soupravu/bus ve stejném směru, nebo klidně i v opačném, to už je jeho problém. 🙂 Ale pokud by v nějaké stanici pražského metra bylo větvení, tak bych ji také jen kvůli tomu nenazýval přestupní. Já občas když jedu metrem do Motola… Číst vice »
Vaše chyba.
Měl jste si počkat na správnou soupravu.
Déčko bylo vedeno podél Vltavy. Palackého náměstí má dodnes přípravu na prestup dobře patrnou
Taky by mě zajímalo jak to je. Už od mládí se říkalo, že na Pankráci se mají v budoucnu potkávat hned tři linky metra, proto, že byl výstup z Céčka tak blbě uprostřed.
Ano, stanice Pankrác/Mládežnická byla koncipovaná jako přestupní stanice do Tuzexu. Alespoň takto si to pamatuju.
Tuzex, to je nějaká plánovaná linka metra? 🙂
Pracuji v Gemini v té části přímo nad budoucí stanicí a musím říct, že je to slušná prda když v podzemí odpalují nálože. Jako takové malinké zemětřesení.
Jinak díky za fotky 🙂
A to se pálí jen malé nálože. S odpalem se musí čekat na povolení od dispečera metra, který hlídá aby v tu chvíli nebyla v okolí žádná souprava.
Jo, problémy s tendrem. Dlouho se říkalo, že v září bude rozlousknuto a začne se stavět. Je půlka prosince a nikde nic. Víte k tomu někdo víc?
Celkem by stačilo, kdyby úřady i soudy měly na rozhodnutí lhůty. Buď rozhodnou řádně a včas nebo se může pokračovat a úřad platí veškeré následky, tj oba mají pravdu.
Samozřejmě. A možná je to již i uveřejněno.
Ovšem není mi jasné a nechápu, co trvalo Kloknerově ústavu tak dlouho – konkrétně +- půl roku na zhodnocení harmonogramu postupu prací…
Co vim, tak Klokneruv ustav na tom pracovat nejakou dobu nesmel, protoze na to vypracovani posudku byly take namitky … ale to souvisi s tou informacni mizerii, co kolem techto veci vladne. Ted v prosinci uz by vysledky mel mit UOHS.
Stačilo by, aby se mohlo stavět podle linioveho zákona.
Liniový zákon zadávací řízení nijak neřeší.
Dík za fotku té vizualizace.