Obrazem: ČSA se zapojily do oslav košického letiště, vypravily speciální let
Košické letiště oslavilo 100 let od prvního letu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
První komerční let do Košic uskutečnil 5. května roku 1924. Vedl z Prahy přes Bratislavu.
Hustý…malém bych již zapomněl, že máme nějakého národního dopravce, ehm, tedy aeroklub.
..zkus s tou Tvojí “pamětí” navštívit doktora … pokud zase nezapomeneš
Jednou to bylo jako vtip dobrý, ale už se to okoukalo. Což ovšem neplatí jen pro Vás.
Jak jste mohl zapomenout na jediného národního ACMI dopravce na světě?
Podle počtu hlav na jedné z fotek z kabiny byl let slušně zaplněn. Předpokládám tedy, že akce byla pro ČSA zisková. Pokud je můj dojem správný, mohly by se ČSA více zaměřit na podobné zážitkové lety.
Tak je to určitě jeden ze způsobů, jak může malá firma vydělat peníze. Proč ne.
zazitkovy let ke postaven na tom, ze je necim unikatni.
pokud neco udelate osmkrat denne, ta unikatnost jaksi zmizi.
Potom co tu proběhly fotky z obou zážitkových letů (BTS a KSC) tak mě zaujalo, že OK-HEU má původní sedačky po Brussels Airlines a OK-IOO dostalo sedačky nový. Zajímavost :))
Jsou ty fotky někde k dispozici prosím?
Fotky z OK-HEU jsou v tomto článku, OK-IOO zde: https://zdopravy.cz/obrazem-csa-oslavily-100-vyroci-linky-praha-bratislava-vyprodanymi-zazitkovymi-lety-182335/ a nebo v různých trip repotech z PRG-BTS na Youtube
Už se těším na první let s A220 v barvách ČSA. Mimochodem, aerolinie spustily nové webové stránky.
Jo jo, a uz pred delsi dobou spustili novy web OK Plus.
No spis ho uz pred deksi dobou zlikvidovali.
Ty nové stránky se mi opravdu líbí, ty staré byly myslím snad stejne jak smartwings akorat v jiném barevném provedení
A220 je za mě zcela nejprijemnejsi letadlo co létá (minimálně tak, jak ho má nakonfigurovany SWISS). Takže na to se těším taky.
Nicméně i přes nove webovky vidím, že ceny letenek do Madridu jsou zpáteční nad 6tis…to je proste neprodejné. Letim do Sevilly se Swissem přes zurich za polovic
Mic nechapu, jak souvisi cena letu s prestupem do sevilly s tim, za kolik se prodava letenka bez prestupu do madridu.
sice letenka do madridu s csa stoji kolem 5-6 tisic, ale stale patri mezinty nejlevnejsi v ramci konkurence na trase praha madrid.
takze ne, nikoli neprodejne. ale je to ta prakticky nejlevnejsi cenovka
Je to neprodejné panu Vojtovi Svobodnému, kterému je jedno, zda letí do Sevilly nebo do Madridu a zda přímo nebo s přestupem 🙂
Koukám že se Airbus pěkně proletěl, včera večer jsme ho vyložily po cestě z Paříže a hned zase letěl zpět.
Holky, vy jste ho vyložily? A Asi kluci ho potom naložili.
Tak nejde mu čeština proto vykládá letadla no. Ale i takové lidi jsou potřeba, stejně jako popeláři. Tak se jim netřeba vysmívat.
Mohlo to skončit tou jazykozpyteckou poznámkou a polechtáním Bedova ega, ale vy jste tomu nasadil korunu trapnosti.
Internetem se siri zpravy, ze od Listopadu skonci znacka CSA, Smartwings bude pouzivat cisla letu OK atd…
Skoda. Konec jedne velke kapitoly.
Internetem se toho šíří…Stav je takový, že není o ničem rozhodnuto, což samozřejmě nebrání anonymním odborníkům šířit svá moudra. Skvěle to vypovídá o přístupu k faktům.
Jestli je to fama, a bude to fama, tak jedine dobre.
Chybět mi nebudou, letěl jsem s nimi naposledy v roce 2014.
Ale je to škoda, tradici ČSA měly.
Jo, jeden přemoudřelý spotter dokonce v pátek tvrdil, že druhý den bude tiskovka a oznámí se ukončení AOC a de facto zánik ČSA. Dostal za to nejspíš slušnej kartáč, jak rychle ten příspěvek napsal, tak stejně rychle ho odebral.
Ja teda nejsem zadny insider a jsem totální laik, ale nějak mi nedava smysl, aby si nechali dělat nove stránky jak pro CSA tak pro OK Plus, pokud by to chtěli za ani ne rok zavřít. Vzdyt to přece není zadarmo.
Ve svete se dejou veci, nad kterymi zustava rozum stat, neustale 🙂
Kdysi jsme delali firemni system (zadny solich, byla to zalezitost s rozpoctem v radu milionu a nizsich stovek tisic eur) pro firmu, ktera vedela, ze pouzivat ho budou cca rok a pak bude nahrazen systemem firmy, ktera je mezitim koupila.
nicmene moje chybka, mel jsem to napsat “ poki
ud je to pravda, tak skoda. Konec jedne velke kapitoly.”
ted jsem za siritele fám.
Za mne v pohodě, za šiřitele fam vas nemam. Vase příspěvky znám dlouhodobě a většinou s vámi celkem souhlasím. A s temi, co vas uz teď nemají rádi stejně nic neuděláte.
Spis me zajimalo, jestli jsem jediný, komu to přijde nekonzistentní nebo je tam neco, co nevidim.
Zustava rozum stat hlavne nad Vami.
Smartwings OK? Proč? To nedava smysl. Nepochopím proč Smartwings nepostavilo vse na značce CSA. Proč slučovat pod jednu značku SW, proč neprodat CSA někomu, kdo provozuje pravidelnou síťovou dopravu? Nevratna skoda pro Ceskou republiku nemit normalniho vlajkoveho dopravce, ktery bude spojovat politicky a strategicky podstana mesta sveta. Nejde preci jen o dovolenkove destinace pro CK . Ach jo
Nerekl bych, ze absence vlajkoveho dopravce pro CR znamena nejakou skodu (co je to ten vlajkovy dopravce?). Jedine, pro koho je to znatelna skoda, je tak mozna letiste praha.
kdyz ponechame stranou fakt, ze znacka CSA je v podstate zcela bezcenná, vy nekde vidite nejakeho potencialniho kupce tyhle znacky?
Prodat značku ČSA? Tak jako dobrý a kdo by ji chtěl? Mimo ČR ta značka nemá žádnou hodnotu, protože pro lidi mimo náš kráter je celkem neznámá. V ČR působí už aktorát Smartwings, ostatní dopravci co tu mají alespoň báze mají své v Evropě mnohem, ale opravdu mnohdem silnější značky.
5. nejstarší aerolinka světa a ve své době jedna z největších v Evropě… jo, dnes už je to troska, ale to jméno v sobě pořád nese hodně.
Nostalgická hodnota pro nostlagického Čecha není to samé jako byznysová hodnota pro firmu odjinud z Evropy.
Značky co teď operují v Evropě mají rozhodně silnější vliv i když jim třeba není 100 let. Může vám to být líto, ale tak to je, značka musí být v širokém pobvědomí a mít dopad teď a tady a na celém trhu, jinak je bezcenná.
Prodat můžete někomu, kdo má zájem koupit. Můžete jmenovat, který letecký dopravce měl kdy o ČSA zájem? Nějaký drobný zájem o investice byl během posledních 35 let ze strany dvou dopravců, ale jak to skončilo všichni víme.
Zanik znacky CSA? To by bylo velice smutne a hloupe rozhodnti.
V letectví není nic zastaralého jako aktuálně vydaná zpráva. Příklad ze včera. Některá firma aktualizovala svůj letový řád a ohlásila, že přidá rotace do Tel Avivu. Výsledek? Po včerejší noci, jsou dočasně všechny lety pozastaveny.
A to je jako srovnatelná situace a vhodný příklad?
Radeji nic nepiste, kdyz nic nevite.
A 1. Listopadu uplny konec, RIP CSA…
co bude 1.listopadu?
Minulý týden jsem na FB četl nějaké zvěsti, že ČSA mají zastavit provoz, ví někdo něco více? Nevo jen hoax. Díky
Zeptejte se autora příspěvku na FB. Podle něj už to mělo byt oznámeno v pátek 😀😀
Přesně tak..a příspěvek už zmizel 😀 tak budeme doufat 🙂 o a220 se ví nějaké info novější?
Poslední dva týdny stara odpověď je předání první letos v říjnu, další do konce roku, další dvě 2025. V barvách CSA
Tak snad se dočkáme, díky moc 🙂
Aby to s tou expanzí zase nepřehnali a dokázali tu kapacitu také prodat….
Byla by vecna skoda nechat zaniknout 5. nejstarsi leteckou spolecnost na svete. Nerorumim tomu, proc Smartwings nechalo CSA vykostit.
Podle me by to přece ani neslo, však smartwings ma v csa podíl 20 procent ne?
smartwings ma neco, a zbytek (nebo jeho velkou cast) pak vlastni naprimo simane a vik skrz “prague city air”.
To je TEN strýc Vik? 🙂
Prague City Air s.r.o. (70 %)
Smartwings, a.s. (30 %)
Nechápu proč to “neprodají” Lufthanse-uzavřelo by se tím spojenectví stredo-západních evropských aerolinek(Austrian, SWISS, Lufthansa)
Třeba proto, aby si nevytvořili konkurenta s ještě silnějším konkurentem za zády?
Třeba proto, že to Lufthansa nechce?
K tomu, abyste neco nekomu “prodal” potrebujete, aby to kupujici chtel.
Oslava prvního letu, posledním letadlem. 🙂 Poslední zhasne….
OK-HEU je předposlední letadlo, poslední letadlo je OK-IOO
Tomuhle to nevysvětlíte, má to takhle v hlavě jako nekonečnou smyčku a při každý příležitosti to tu omílá do zblbnutí 😀
Není ta imatrikulace nějaká jiná je někde v Kanadě ne?
C-GEXI
Je v Kanadě pod dočasnou registrací C-GEXI, ale pořád je oficiálně ve flotile ČSA