Obrazem: ČSA oslavily jubileum, let z Paříže přivítala vodní slavobrána
ČSA oslavily stoleté jubileum, let z Paříže přivítali hasiči vodní slavobránou. Zdroj: Letiště Praha
Cestující letící na spojích Českých aerolinií v den jejich stých narozenin obdrželi jako poděkování malý dárek, připraven byl i raut.
Aerolinku „rozkrájeli“ hlupáci – političtí panáci natvrdo. Po 100 letech si šašci krájí dorty. Twl, ostuda a smutek. Vivat Czechia 😥 A ty „oslavné“ texty, rauty, výstavy… kromě práce pana Kopeckého s manželkou výsměch na entou.
Taková malá smutná derniéra…
I tak se to dá shrnout. A ⭕️ se uzavřel. Zrovna na CDG jsem viděl tento týden „100ku“ přistávat.
co k tomu dodat, to je možné snad jen u nás.
A kde máte Pan An, konkurenční prostředí, ale v případě našich státních aerolinek diletanské vedení dosazeno na politickou objednávku.
Dopravce na druhý let nasadil 737 od SW, superpohodlnou….Vskutku důstojné těch sta let:-)
Tak CSA mají jen jedno éro. Nebylo co nasadit….
Podle fotek to byla vydařená pohřební hostina…
no ja nevim 🙂 postradam tam hlavni funebraky a mozna par tanecniku v brygadyrkach 🙂
aspon , ze tam poslali pana Kudelu a nenaparoval se tam strejda v polobotkach z krokodyla 🙂 a Borhyove to u masiny sekne …
Bývalý účetní z Čedoku a dort krájí bezcharakterní, morálně pokřivený Kvapil.
OK Plus niekto ešte reálne používa? 😀 Pred pár dňami som si pozeral stránku toho programu a je to úplná tragédia, v podstate je nemožné zistiť ani aké sú podmienky na status, benefity, atď.
ČSA bych rád létal a tím je podpořil. ALE – létají jen do Paříže. Jsou dražší než AirFrance, které cestujícím dají při cestě občerstvení (nápoj, jídlo). ČSA Vám nedá nic. Takže nerad, ale používám konkurenci, je levnější a pro cestujícího příjemnější.
A tím pádem je pro mě i věrnostní program ČSA nezajímavý – na rozdíl od toho AirFrance body (míle) propadnou po určité době (tuším 3 roky od získání), u AirFrance stačí, když jednou za rok letíte a platnost všech bodů se prodlouží.
ach jo…
u AF/KLM mile expiruji po dvou letech nesktivity. u csa expiruji po trech letech neaktivity
cenove jsou AF a CSa na lince do Parize vyrobnane a kopiruji se. cenove rozdily az na vyjimky jsou par korun, tu ve prospech jednoho, tu ve prospech druheho (fakt se do toho rezervacniho systemu podivejte, nez neco zacnete tvrdit)
Nikoliv, OK Plus používám a míle neexpirují po třech letech neaktivity, ale skutečně 3 roky od získání.
jo mate pravdu … neuvedomil jsem si, ze ty podminky jsou dve…
Já se do rezervačního systému dívám pravidelně, ale jen když potřebuju koupit letenky, a za posledních 5 let se mi ani jednou nestalo, že by ČSA bylo levnější, pokud navíc ten den vůbec letělo. Měl jsem asi smůlu.
staci se podivat na rezervscni system treba na rijen ci listopad … ceny stejne, csa casto o neco levnejsi, obcas samozrejme i AF
Super, ale o čemu mi to je, když v tuto dobu nepotřebuji letět? Ať se ČSA nezlobí, ale já poletím směr Paříž, kdy se mi to hodí, ne kdy budou mít náhodou o par korun levnější letenku. A pořád je tam ve hře to občerstvení na palubě.
Koukejte, tohle je strašně individuální. Záleží jaké dny v týdnu létáte, v kolik hodin a jak dopředu kupujete.
Já jsem Paříž létal poslední 3 roky pravidelně. Jednou se mi stalo, že Air France pro mně bylo výhodnější. Jinak byly ČSA levnější.
P.S. Nepočítám ranní let Air France s odletem lehce po 6.hodině, protože takhle trápit se fakt nebudu.
Letištní rozhlas dnešní výročí oznamoval všem, po příletu (samozřejmě teda bohužel s jinou společností) mě to příjemně překvapilo, úplně jsem na ten konkrétní den zapomněl…
Jenom si říkám, jestli je to pro budoucnost ČSA dobré znamení, před lety jsem se zas objevil na JFK u jejich posledního letu (taky jsem ho teda nevyužil)…
Parodie pěkná 😀 😀 😀
Nezbývá tedy jen našemu národnímu leteckému dopreavci k tomuto jubnileu popřát.
Jen tak pro zajímavost, S ve zkratce ČSA znamená -slovenské a národ československý byla vždy jen křivá lež. Takže s tím národováním raději šetřete.
S ve zkratce původně znamenalo státní.
No dnes by to mohlo znamenat třeba České Skomírající Aerolinie…
Co to je to ČSA? Já myslela že to je začínající aerolinka s jedním letadlem? Kde létala těch sto let?
V povětří.
Absolutně nechápu, jak může být tato parodie na aeroklub stále členem SkyTeam, když už roky nesplňuje jednu ze základních podmínek pro členství, „network scope and connectivity“.
Jestli to není tím, že celkově aliance jsou parodie.
Tohle muze rict jenom clovek, ktery lita dvakrat rocne s travelem do Recka.
A 2x je jeste dost dobry ….
Nebo s Emirates mimo Evropu kamkoliv východním směrem.
Akorát spousta aerolinek nedodržuje základy na kterých byly aliance založeny. Viz Skyteam, mezi ČSA, AirFrance neprobíhá ani codesharing. Základ! Mezi spousty členy jedné alaiance neprobíhá ani uznávání mílí, takže jediné co využijí business pasažéři jsou letištní salonky jiné aerolinky dané aliance. Bravo.
prosim, nesirte bludy.
to ale nebylo nikdy, ze by v ramci aerolinii codesharovali vsichni se vsema. aliance neznamena, ze jsou najednou vsichni kamaradi – nikoli, stale zustavaji konkurenti
mile se samozrejme uznavaji mezi vsemi navzajem (ve skyteamu i *A – jestli je OW vyjimkou, to netusim)
toho, co vyuziji cesgujici, je podstatne vic.
prosim, nesirte bludy.
to ale nebylo nikdy, ze by v ramci aerolinii codesharovali vsichni se vsema. aliance neznamena, ze jsou najednou vsichni kamaradi – nikoli, stale zustavaji konkurenti
mile se samozrejme uznavaji mezi vsemi navzajem (ve skyteamu i *A – jestli je OW vyjimkou, to netusim)
toho, co vyuziji cesgujici, je podstatne vic.
ČSA již dávno není žádnou přidanou hodnotou pro SKYTEAM, ČSA jenom a jenom, jak to napsat zdvořile, přiživuje se.
Na stránkach SKYTEAM v sekci Press releases aktuálně žádná zpráva, gratulace a ani na úvodní stránce nic.
Za chvílí vám to vysvětlí “Tomas”, nebojte. On je vlastně jako ten člen rodiny, kterého sice musíte pozvat na oslavu, ale nikdo ho ve skutečnosti nemá rád.
protoze celej skyteam je v posledni dobe parodie na alianci…
Delta je parodie?
nemam pocit, ze bych nekde zminoval deltu.
delta je fajn aerolinka. stejne jako treba KLM a par dalsich, ktere jsou ve skyteamu.
ale skyteam je v soucasnosti na ustupu. a v porovnani s *A to je parodie uz nyni.
SkyTeam veľmi nemá byť na ústupe z čoho, keďže vždy to bol skôr LeftoverTeam v ktorom sa pozbierali aerolinky ktorým „ušiel vlak“, nepridali sa ani do jednej z dvoch veľkých aliancii a tak pozliepali ten zvyšok čo zostal.
Na ustupu? Myslite napriklad ten prechod SAS ze Staru, ktery pravdepodobne nastane, protoze si podil v aerolince koupila AF-KLM? Za me je Skyteam aktualne o dost lepsi nez Star Alliance… KLM, AF, Virgin Atlantic, China Airlines jsou za me topove aerolinky v dnesni dobe, ty prvni zminene daleko lepsi nez nejaka LH group imho…
SAS sice prijde, ale zase ITA odejde. takze sull null. A KLM/AF vs Swiss / Austrian? to same. Luftwafe pak nijak nezaostava. Ve *A zas muzeme jako top zalezitosti vzit treba Asiana, EVA, ANA, Singapore … a kdyz k tomu pripocteme dalsi kvalitni jmena jako Turkish, tak skyteam se nechyta .. i ten podil 5* aerolinek je jasny ve prospech *A (4 vs. 2). Alianci nedela jen to, jaka aerolinka se nam libi (a ktera ne) ale i zastoupeni jednotlivych kontinentu ci casti sveta, pocet dennich letu a pocet destinaci. A tady *A valcuje jak ST tak OW rozdilem skoro… Číst vice »
SAS sice prijde, ale zase ITA odejde. takze sull null. A KLM/AF vs Swiss / Austrian? to same. Luftwafe pak nijak nezaostava. Ve *A zas muzeme jako top zalezitosti vzit treba Asiana, EVA, ANA, Singapore … a kdyz k tomu pripocteme dalsi kvalitni jmena jako Turkish, tak skyteam se nechyta .. i ten podil 5* aerolinek je jasny ve prospech *A (4 vs. 2). Alianci nedela jen to, jaka aerolinka se nam libi (a ktera ne) ale i zastoupeni jednotlivych kontinentu ci casti sveta, pocet dennich letu a pocet destinaci. A tady *A valcuje jak ST tak OW rozdilem skoro… Číst vice »