Obrazem: CRAIC ukázal kabinu čínsko-ruského dálkového letadla

Kokpit letadla CR929. Foto: Rosťa KopeckýKokpit letadla CR929. Foto: Rosťa Kopecký

Konsorcium CRAIC složené z čínského výrobce letadel Comac a ruského United Aircraft Corporation představilo na letecké výstavě MAKS na letišti

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Potěmkin

Nemohl by vzniknout článek o podepsaných kontraktech na MAKSu? Aircraft Industries tam prý získal objednávku na 2 L410NG do Archangelské oblasti,je to pravda?Je vůbec možné někde dohledat,na kolik letadel celkem mají v Kunovicích objednávky a pro koho? A co koketování s L610,je to ještě ve hře?Osobně tomu příliš nevěřím i když by to bylo krásné,kdyby se začal u nás tak krásný stroj konečně vyrábět…Ale vývoj by asi stal ohromné peníze..

Ulafme

Takových „omalovánek“ už jsme viděli… Pročítal jsem nedávno stará čísla L&K a ty velké oči jsou občas jen velké oči.
Ale jinak proti tomu nic nemám, ať se chlapci soudružsky snaží…

Nicky

Zajímalo by mě, zda bude letadlo mít trup a křídla z kompozitních materiálů, pokud ne, tak bude v době příchodu na trh (pokud tak vůbec nastane) již zastaralý.

Tony

Tak vypadá to celkem dobře, ale skončí to na (ne)kvalitě rusko-čínské výroby a důvěře vůči těmto trhům.

VíKo

Presne tak!

Lukáš F.

V Americe také nevěřili prvnímu Airbusu A300, přestože Airbus vznikl spojením zavedených evropských výrobců. Tak Airbus jedno letadlo na pár měsíců půjčil Eastern Airlines (za podmínek pro dopravce velice výhodných), ti si tak v provozu ověřili jeho spolehlivost a provozní náklady, a pak si jich koupili 23. Čínský výrobce může udělat totéž. Problém je ale jinde: A300 bylo první letadlo svého druhu, nabízelo výrazně nižší spotřebu paliva než existující tří- a čtyřmotorová letadla. Je asi jasné, že Irkut ani Comac nenabídnou úspornější motory ani lehčí materiály, než mají Airbus a Boeing. Jediné, čím můžou zaujmout, je nižší pořizovací cena, ale… Číst vice »

Destičkové vázání

V motorizaci to udělají stejně, jako v případě MS-21, kde dají zákazníkovi na výběr od nějakého zavedeného výrobce. A jestli použijí i technologie a know-how z MS-21, jako třeba celokompozitové křídlo, tak ani ve hmotnosti nebude problém.

Daniel Novák

Drobný rozdíl je, že Airbus vyrábějí země s tradicí průmyslové výroby. V Rusku a Číně donedávna orali větví. Doslova.

Lukáš F.

…zatímco teď se v Číně vyrábí všechno, doslova.

Jen tak

no… vyrabi to tam zanrqnicni firmy…

jinak cinska vyroba … nic moc.

(ti, co si delaji sami)

Richard

Jako že rychlovlaky jim někdo vyrábí? A do vesmíru jim určitě lítají Japonci aby to nebylo poznat. Viděls někdy v TV výrobu čínského tankeru na zemní plyn? Meleš nesmysly a my jsme za nimi 100 let. V životě je nedohoníme. Stačí se podívat jakým tempem budujeme dálnice a kolik jich mají oni.

Dan

No první várku jim vyrobil Siemens a ty další kusy už si okopírovali sami….

VíKo

Design krasnej…. ale… tyhle projekty z vychodu… ne!

Mindrej Zebis

Predpokladam, ze jsi na zverejneni prispevku pouzil mnoho technologiii z vychodu….

VíKo

Ano. Jako monitor jsem pouzil barevnou TV ze sovetskeho svazu Rubin. A pocitac mam pochopitelne releovy.

Mindrej Zebis

Spis mam na mysli cinske komponenty v notebooku/mobilu, sitove prvky a predpokladam, ze servery bude mit tenhle web taky plny cinskejch soucastek.

VíKo

Ale to nesouvisi s piuzitymi technologiemi. O tech moc nepichybuju. Ale ta kompletace a zpracovani. Ruska auta (az na Nivu) jsou odtrasujici priklad. Byl bych prekvapenej, kdyby to koupil nekdo kalibru Lufthansa, AirFrance BA, nebo nekdo z USA. Proste to u me nebudi duveru.

Mindrej Zebis

U me treba uz Huawei switche vzbuzujou vetsi duveru, nez Cisco. Sbe nazory si totiz vytvarim na zaklade aktualnicj osobnich zkusenosti, ne predsudku a propagandy.

VíKo

Kdyz mi klekne pocitac, nepotrebuji kvuli tomu zasah vsech slozek IZS.

Mindrej Zebis

Bez pocitacunse svet zhrouti driv, nez bez letadel.

Dalibor

Krásný přístup: Hlavně že když kleknul počítač onehdy v Boeningu tak byli všichni šťastní, teda až na těch pár set lidí na palubách a jejich příbuznejch – pozůstalejch. Ona se asi nehody stává jen čínskejm „šmejdům“.. Americký šmejdy jsou richtik, i když padaj z oblohy jak přezrálý hrušky.

Martin

Tak ono Číňanům nemá moc co padat že.

Dalibor

Nojá měl šanci jezditKAMAZem Tajfun a teda klobouk před soudruhy dolů, kam se hrabou naše tatrovky… A to mám na 815-7 taky pár kiláků najetých.

Vít

Tak Tatra je asi to nejhorší, co lze na stavbách a autodopravách v Evropě provozovat. Řekne vám to každý řidič, co s tím kdy jezdil a vyzkoušel více značek.

Jurij

Na cestách určitě ale stavím kanalizace a ČOV-ky už vidím pane řidiči jak s výrazem Barbara onana se řítíte po blátě na poli v novém MANu nebo DAFU! Víte jak se to dělá na západě?? Všude si musí udělat z makadamu příjezdové cesty na stavby. Jen u nas se jezdí na blátě a maglajzu. A to jen díky Tatrám. Víte prd rozumbrado.

Vít

Sory jako, ale vždy, když něco zapadlo, tak to byla vždy Tatra, ostatní jezdili dál. A na západě to nedělají opačně jako tady. Čistička bez příjezdové cesty neexistuje.

Zlínka

To vám nevěřím.! Takovej Man zapadne už jen při pohledu na bláto. Na silnice tatra není, ale v terénu jedno z nejlepších. Lepší byli už jen vejdy.

Zlínka

Jak jste na tohle přišel. Já znám několik lidí z branže a jak sami říkají, kde jiní končí, tatra teprve začíná. Tam je jen škoda vnitřní výbavy. Ale jinak Tatra je pořád velmi dobrý stroj.
V terénu je nenahraditelná.

Zdeněk

Lufthansa,AF, BA atd. to nekoupí především z politických důvodů. Kdyby šlo do tuhého a už se přesto schylovalo k prodeji, zakážou jim to jejich vlády na popud USA, podobně jako tomu bylo s výrobky firmy Huawei.

Binary

ako velky t*pec musis byt na to, aby si nepochopil, ze cina je len lacna vyrobna linka pre montovanie zapadneho know-how a nie tech-velmoc ?! 😀

MildaIV

A když tenhle nesmysl budete opakovat dost často, tak mu uvěří ještě někdo jinej? Žijete v minulosti, Čína se hodně změnila. Na rozdíl od ČR, která se mění jen velmi pomalu.

Binary

mila sudruzka!
kludne vas moze od jedu aj rozdrapit ale vami 100-krat opakovana loz sa nikdy pravdou nestane.

Dalibor

výcho není je Rusko. Východ je mj. celá asie.

MildaIV

V Asii žije 4 a púl miliardy lidí, to je víc než v celém zbytku světa. Něktěří však žijí v představách, které získali ze 100let starých románú, kdy v Asii nežila ani miliarda lidí. Za těch 100let se populace v Evropě prakticky nezměnila.

MildaIV

Asi jako Huawei. Dnes v 5G technologiích předběhl „západní“ firmy. Aby si ty jejich výrobky vúbec někdo kupoval, tak museli na Huawei dát embargo zdúvodu národní bezpečnosti. Právnici z USA a socilogové z EU opravdu nemúžou konkurovat milionúm inženýrú z Asie.

Binary

ti tvoji „azijsky inzinieri“ je nieco take ako sovietski inznieri v dobe, ked si bol este komsomolec? 😀

MildaIV

Prosím netykat soudruhu, husy jsme spolu nepásli. Možná kdyby jste sledoval víc než zprávy na TV Nova nekecal by jste takové nesmysly.

Vít

To jsou ty zprávy na Nově tak hrozné? To se na ně budu muset kouknout.

HonzaX

Děkuji, již jsem dnes blil. A pusu jsem si otřel Bleskem.

Jiří Kocurek

Ajay Bhatt. Až budeš strkat něco do USB portu napotřetí, tak si na to jméno vzpomeň. A japonsko je taky v Asii, při vyslovení jména Šinkanzen udeř do gongu.

Daniel Novák

To psali na Parlamentních listech?