jen prosba pro autora, kterému jinak děkuji za článek: Souměstí Bílsko-Bělá se v češtině skloňuje stejně jako třeba Frýdek-Místek: Do Frýdku-Místku (nikoliv Frýdek-Místku), tedy do Bílska-Bělé (ve větě „Poslední kapkou bylo pozastavení spojů do Bílsko-Bělé, Katovic a Českého Těšína“). Velice děkuji za opravu a přeji hezký den!
Polsky Tesin je super, zivy mesto, zato v Ceskym Tesine to vypada tak, jak si to predstavuju v Belorusku..
Jiřík
2 let
No jen bych dodal že ve Frýdku je nádraží působivější.A hezčí.
Nádhera!
2 let
Nádhera! V Česku se mezi tím řeší jedna z ostud roku a sice neustále zatopené zpackané Nádraží Vršovice kde ani neudělali chodník k tramvaji a chodí se trávou nebo okolo parku po mini chodníčku 🙁
Přímo proti podchodu máte chodník přes park, akorát na jeho konci není přechod na ostrůvek. Pořád je to ale lepší, než přesunuté zastávky mezi Olbramovicemi a Sudoměřicemi, kde v Heřmaničkách zůstaly příliš krátké přestupní časy při zhruba dvojnásobném čase docházky (dosud je nabízí IDOS), Střezimíři zůstal autobusový uzel u staré stanice a Ješetice dostaly novou zastávku na opačné (pustější) straně kopce, než kde jezdí autobus. Oproti tomu jsou Vršovice prakticky ideál. 🙂
Shotoushek
2 let
To mezitím zůstalo pro jistotu smazáno 🧐
David
2 let
Nádražní budova se službami a bez schodů, tak to má vypadat. Ještě doladit detaily jako ty strašný automaty, cedulky, zábradlí a ploty a bude to na urovni. Jsem zvědavý, kdy i SŽ dojde, že nádraží se nemusí opravovat v původních dispozicích a bez prostorů pro služby. Většina nádraží v menších městech má i po opravě jen čekárnu s automatem a bezbariérový vstup do budovy je zajištěn rampami se zábradlím.
Ale jak tu někdo píše níže, k čemu to všechno, když kromě naší Regionovy párkrát denně tady vlastně tuze moc nejezdí… I já si myslím, že je to velká škoda a toto město by si s vnitrozemím zasloužilo lepší spojení. I tabule s JŘ je na konci filmu k zhédnutí…
„Dost busů“ (spolu s obvyklým dostatkem nákladních aut) je dost dobrý důvod zlepšit trať a nasadit vlak. Jistě, všechno lze nakonec nacpat na silnice, ale pak nemusíme opravovat ani ta nádraží…
Granja
2 let
Velké poděkování za fotky, nějaký ten rok jsem ten dworzec kolejowy nenavštívil – zaujal mě ten fyzioterapeut a advokátní kancelář. Možná příklad i pro SŽ (ovšem asi pro ty pronájmy by to chtělo nějaké oddělení, a to by se některým nemuselo líbit).
Průmyslovou zónu Holešov mi raději nepřipomínejte. Když to ještě bylo letiště, mělo význam i při výcviku parašutistů a pilotů kluzáků i motorových letadel. Šrumec býval ve vzduchu docela velký na to, že to bylo „bezvýznamné travnaté letiště někde na Moravě “ Namísto prodloužení a zpevnění ranveje to dopadlo příšerně.
Foto č. 11: Ne aby vás od stojanů pro kola napadlo jíz rovně, musíte kus tam, kus zptáky a pak teprve rovně.
Slosor
2 let
Budova hezká, jen škoda, že už se stihla stát bezdomoveckým doupětem. A návštěva WC je jen pro silné žaludky. Holt kombinace nulové ostrahy a WC zdarma. Ale nejvíce k pláči jsou ty spoje. Neexistence taktu, většina vlaků končí už ve Skočově. Do Katovic nejezdí ani jeden přímý spoj, byť před rekonstrukcí trati jezdil. A do Českého Těšína zajíždět Koleje Śląskie ty 2 km prostě nebudou za žádnou cenu, i když se to vyloženě nabízí. Poláci by získali návaznost na přímé vlaky na Prahu či Tatry. Češi naopak přímé spoje do Polska. Místo toho se do Cieszyna kodrcá prázdná Regionova od… Číst vice »
Jojo. Zajíždí a ještě nějakou dobu budou. Ve výsledku může být vše jinak. Současná S7 má jezdit z FM až do Ostravy přes Karvinou. Zřejmě jak přijdou BEMU jednotky. Pak už by naše nezajížděly, ale naopak Polské jednotky by mohly být protažené do Těšína. Ne dříve jak v 2028 či spíše později. Sám jsem zvědav jak rychle to půjde. Msk na svých stránkách nastínil změny S linek. Tak uvidíme… Osobně bych byl pro aby z Českého Těšína se dalo dojet přímo do Goleszowa a tam přestup na Wislu. A samozřejmě tím pádem i do Katovic s prestupními možnostmi tam… Držím… Číst vice »
Linka S2 bude v trase Mosty Návsí Třinec Těšín Havířov Ostrava Střed Stodolní Hlavní Svinov. A zpět.
Teď jezdí jak S2 tak Rychlíky přes Karvinou. Rozdělí se to tedy.
Hypoteticky budete dříve v centru Ostravy z Návsí linkou S2 než R Fatran/nově R Kysučan. Od rychlíku musíte ještě tramvají. Tak S2 zastaví na Středu i Stodolní.
Myslím že záměr Msk s novým uspořádáním S linek není vůbec špatný.
Co se týče Skoczowa, ta trať se zprovoznila v září, proto vlaky na papíře jezdí jen tam, uvidíme, co se změnou jízdního řádu. Ale je to opravdu jen na papíře, protože ze Skoczowa soupravy pokračují do Katowic.
Nádraží moc pěkné, pro nás moc vysoké peróny, do nízkopodlažní části Reginy je schod dolů.
WC dobrý, jenom by to chtělo z něho vyhnat bezďáky, koupou se tam a na topení suší smradlavé ručníky.
Bufet super, oběd 20 zlotých i do krabičky.
Dobře, odjezdová hala se prosvětlila a osvěžila. Ale zbytek nádraží působí zašlým a ušmudlaným dojmem, ne nadarmo se tam na začátku října točil film z období druhé světové války. Ve srovnání s Libercem jak prokoukl Tanvald či Jablonec hl.n. po rekonstrukci. Neříkám to předělat na sklo a ocel, ale normálně to udržovat …
Třeba zbytečný barák mezi kolejemi. Ono to nádraží je vůbec předimenzované. Pak binec vedle nádraží, kde to mají snad hasiči, a polorozpadlá skladiště na druhé straně výpravní budovy.
Mně se líbil jeden návrh na přestavbu nádraží, kdy se měly vyměnit koleje pro nákladní a osobní vlaky a u budovy postavit přestupní terminál na autobusy.
jal
2 let
„údajně udržované toalety“.
Ne údajně, opravdu.
Restaurace je spíš malá kavárna s nějakým tím jídlem.
Havel
2 let
V polsku do toho šlápli, hodně pomohlo EURO který spolupořádali před pár lety spolu s Ukrajinou a dnešní dálnice a železnice jim můžeme, bohužel, jen tiše závidět ,,,
Nejspíš pro miliovníky totalitních systémů, kde vlastnická práva nic neznamenají a stát je od toho, aby to dal lidem sežrat… Sami by jako první kvičeli.
Jistě, třeba novou širokou dálnici s mosty nad souběžnou dosud jednokolejkou z Hradce Králové přes Trutnov do Kamiennej Góry. Jestli udržování tohoto pořadí preferencí je až do důsledků záviděníhodné, když je navíc máme v podstatě stejné, nechť každý sobě zváží.
Růža
2 let
Zábradlí z pletiva, kam se podíváš. Proč by vadilo. Zajišťuje bezpečnost. Zde mnoho lidí nechápe funkci zábradlí.
Ne. Opravdu ne. Ohrádky z dílců určených pro ploty nesplňují vůbec nic z toho, co by zábradlí mělo splňovat. Stačí letmo nahlédnou do příslušných norem a předpisů. Zlatý zábradlí SŽ. Tedy pardon modrý. Nemusí být zrovna člověk starý a nemocný. Stačí blbý pohyb při sportu a šouráte se na perón a jste rádi za každou oporu. Pak si i jindy normálně pohybující se člověk uvědomí, kde všude staří a nemocní neprojdou a co je navrženo a postaveno špatně. A nemusí být zrovna kluzko a namrzlo, jak bylo o tomto víkendu. I takový pojem „docházková vzdálenost“ dostane úplně jiný rozměr. Věřte.… Číst vice »
Dobrý den,
jen prosba pro autora, kterému jinak děkuji za článek: Souměstí Bílsko-Bělá se v češtině skloňuje stejně jako třeba Frýdek-Místek: Do Frýdku-Místku (nikoliv Frýdek-Místku), tedy do Bílska-Bělé (ve větě „Poslední kapkou bylo pozastavení spojů do Bílsko-Bělé, Katovic a Českého Těšína“). Velice děkuji za opravu a přeji hezký den!
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Fr%C3%BDdek-M%C3%ADstek
Tak zmena to tedy je 🙂
https://www.google.cz/maps/@49.7507076,18.6370889,3a,75y,16.2h,80.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ5Unr6GCZ61nmuMzf_3jVA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
Polsky Tesin je super, zivy mesto, zato v Ceskym Tesine to vypada tak, jak si to predstavuju v Belorusku..
No jen bych dodal že ve Frýdku je nádraží působivější.A hezčí.
Nádhera! V Česku se mezi tím řeší jedna z ostud roku a sice neustále zatopené zpackané Nádraží Vršovice kde ani neudělali chodník k tramvaji a chodí se trávou nebo okolo parku po mini chodníčku 🙁
Přímo proti podchodu máte chodník přes park, akorát na jeho konci není přechod na ostrůvek. Pořád je to ale lepší, než přesunuté zastávky mezi Olbramovicemi a Sudoměřicemi, kde v Heřmaničkách zůstaly příliš krátké přestupní časy při zhruba dvojnásobném čase docházky (dosud je nabízí IDOS), Střezimíři zůstal autobusový uzel u staré stanice a Ješetice dostaly novou zastávku na opačné (pustější) straně kopce, než kde jezdí autobus. Oproti tomu jsou Vršovice prakticky ideál. 🙂
To mezitím zůstalo pro jistotu smazáno 🧐
Nádražní budova se službami a bez schodů, tak to má vypadat. Ještě doladit detaily jako ty strašný automaty, cedulky, zábradlí a ploty a bude to na urovni. Jsem zvědavý, kdy i SŽ dojde, že nádraží se nemusí opravovat v původních dispozicích a bez prostorů pro služby. Většina nádraží v menších městech má i po opravě jen čekárnu s automatem a bezbariérový vstup do budovy je zajištěn rampami se zábradlím.
A hlavně u nás po rekonstrukcích bývají po většinu času, nebo stále uzamčeny a není se tudíž ani kde schovat před deštěm…
Stanice je zrekonstruovaná opravdu krásně, jak jsem se nedávno sám přesvědčil:
https://youtu.be/8IqhoWEzenw
Ale jak tu někdo píše níže, k čemu to všechno, když kromě naší Regionovy párkrát denně tady vlastně tuze moc nejezdí… I já si myslím, že je to velká škoda a toto město by si s vnitrozemím zasloužilo lepší spojení. I tabule s JŘ je na konci filmu k zhédnutí…
Jako tam myslím stačí busy kterých bylo dost aspoň bylo nevím jak je teď
„Dost busů“ (spolu s obvyklým dostatkem nákladních aut) je dost dobrý důvod zlepšit trať a nasadit vlak. Jistě, všechno lze nakonec nacpat na silnice, ale pak nemusíme opravovat ani ta nádraží…
Velké poděkování za fotky, nějaký ten rok jsem ten dworzec kolejowy nenavštívil – zaujal mě ten fyzioterapeut a advokátní kancelář. Možná příklad i pro SŽ (ovšem asi pro ty pronájmy by to chtělo nějaké oddělení, a to by se některým nemuselo líbit).
Rád jsem využil možnost přiblížit čtenářům osobní pohled. Děkujeme.
Ještě také to lepší spojení po kolejích, tam i tady, kdyby bylo…
Mezi česká nádraží roku, bych zařadil určitě Zlín střed (Doufám, že bude pochopeno proč)
Zlín střed už má přece dávno postavené nové nádraží, zrekonstruovanou dvoukolejnou elektrifikovanou trať…. No tak ne, no 😃 Zdravíme SŽ ze Zlína
A dokonce už máme i ESU, což třeba v Hradci Králové nemají.
Jo Gottwaldov a okolí, to bude navždy jen dopravním skanzenem. A nedaleko mají taky místo letiště v Holešově léta práznou „průmyslovou“ zónu.
Průmyslovou zónu Holešov mi raději nepřipomínejte. Když to ještě bylo letiště, mělo význam i při výcviku parašutistů a pilotů kluzáků i motorových letadel. Šrumec býval ve vzduchu docela velký na to, že to bylo „bezvýznamné travnaté letiště někde na Moravě “ Namísto prodloužení a zpevnění ranveje to dopadlo příšerně.
Letiště u Přerova se použít nedá? Nikdo ho nezrušil…
Dokud tady jsou Babišové místo Baťů, tak ano. Ale zase provinční městečko Zlín má skvělé DVA integrované systémy. To nemá ani Praha. 😀
Těch plotů a zábradlí! Platí za to Poláci SŽ nějaké licenční poplatky, nebo to okopírovali pirátsky? 🙂
Foto č. 11: Ne aby vás od stojanů pro kola napadlo jíz rovně, musíte kus tam, kus zptáky a pak teprve rovně.
Budova hezká, jen škoda, že už se stihla stát bezdomoveckým doupětem. A návštěva WC je jen pro silné žaludky. Holt kombinace nulové ostrahy a WC zdarma. Ale nejvíce k pláči jsou ty spoje. Neexistence taktu, většina vlaků končí už ve Skočově. Do Katovic nejezdí ani jeden přímý spoj, byť před rekonstrukcí trati jezdil. A do Českého Těšína zajíždět Koleje Śląskie ty 2 km prostě nebudou za žádnou cenu, i když se to vyloženě nabízí. Poláci by získali návaznost na přímé vlaky na Prahu či Tatry. Češi naopak přímé spoje do Polska. Místo toho se do Cieszyna kodrcá prázdná Regionova od… Číst vice »
Proč by do Těšína zajížděl polský dopravce, když tam jezdí ČD na lince FM – Těšín – Cieszyn😀
Jojo. Zajíždí a ještě nějakou dobu budou. Ve výsledku může být vše jinak. Současná S7 má jezdit z FM až do Ostravy přes Karvinou. Zřejmě jak přijdou BEMU jednotky. Pak už by naše nezajížděly, ale naopak Polské jednotky by mohly být protažené do Těšína. Ne dříve jak v 2028 či spíše později. Sám jsem zvědav jak rychle to půjde. Msk na svých stránkách nastínil změny S linek. Tak uvidíme… Osobně bych byl pro aby z Českého Těšína se dalo dojet přímo do Goleszowa a tam přestup na Wislu. A samozřejmě tím pádem i do Katovic s prestupními možnostmi tam… Držím… Číst vice »
Zajímavá myšlenka s linkou S7, a co bude s linkou Studénka-Mosty?
Linka S2 bude v trase Mosty Návsí Třinec Těšín Havířov Ostrava Střed Stodolní Hlavní Svinov. A zpět.
Teď jezdí jak S2 tak Rychlíky přes Karvinou. Rozdělí se to tedy.
Hypoteticky budete dříve v centru Ostravy z Návsí linkou S2 než R Fatran/nově R Kysučan. Od rychlíku musíte ještě tramvají. Tak S2 zastaví na Středu i Stodolní.
Myslím že záměr Msk s novým uspořádáním S linek není vůbec špatný.
Protože z ostatních směrů přestup navíc, (ne)přípoje…
Souhlasím s hodnocením WC ,opavdu hnus 👎
Co se týče Skoczowa, ta trať se zprovoznila v září, proto vlaky na papíře jezdí jen tam, uvidíme, co se změnou jízdního řádu. Ale je to opravdu jen na papíře, protože ze Skoczowa soupravy pokračují do Katowic.
Přímé spoje zatím jezdí, jen se ve Skočově mění číslo linky.
Jak to bude od prosince, uvidíme. Snad by se některé vlaky měly v Golešově spojovat.
Ano. Mohu potvrdit Vaše slova.
Jde v podstatě o přímé spoje.
Mají i dobrou obsazenost.
Držím tomu všemu palce…
V Rakousku má plno vesnic WC zdarma a s nulovou ostrahou. Čisté jsou jako u mě doma.
Já to prostě nechápu, proč na východ od nich jsou lidi taková prasata.
Protože Cieszyn není vesnice?
Nádraží moc pěkné, pro nás moc vysoké peróny, do nízkopodlažní části Reginy je schod dolů.
WC dobrý, jenom by to chtělo z něho vyhnat bezďáky, koupou se tam a na topení suší smradlavé ručníky.
Bufet super, oběd 20 zlotých i do krabičky.
Ten schod dolů mají i v Gdyni a docela velkej. Neviděl jsem to ještě nikde
Do té jejich Pesy to mají bezbariérové. Tak možná proto.
A nejsou lepší vykoupaní, pokud to tedy dělají pořádně? Pravda, ještě někde vyprat…
Na vykoupaní mají, mísu, 2 pisoáry a umyvadlo. Těžký výběr🙂
Polsko a železnice ne..to se vylučuje.nektere stanice vypadají jak z roku 1945
Některé ještě ano, sle je jich čím dál méně. Kdy jste byl naposledy v Polsku?
Jo a takový Liberec či Mladá Boleslav hl.n. jsou aspiranti na nádraží roku 2022.
Já furt nechápu, co je v Liberci na nádraží špatně? Zažil jste ho tak před dvaceti lety?
Dobře, odjezdová hala se prosvětlila a osvěžila. Ale zbytek nádraží působí zašlým a ušmudlaným dojmem, ne nadarmo se tam na začátku října točil film z období druhé světové války. Ve srovnání s Libercem jak prokoukl Tanvald či Jablonec hl.n. po rekonstrukci. Neříkám to předělat na sklo a ocel, ale normálně to udržovat …
Třeba zbytečný barák mezi kolejemi. Ono to nádraží je vůbec předimenzované. Pak binec vedle nádraží, kde to mají snad hasiči, a polorozpadlá skladiště na druhé straně výpravní budovy.
Mně se líbil jeden návrh na přestavbu nádraží, kdy se měly vyměnit koleje pro nákladní a osobní vlaky a u budovy postavit přestupní terminál na autobusy.
„údajně udržované toalety“.
Ne údajně, opravdu.
Restaurace je spíš malá kavárna s nějakým tím jídlem.
V polsku do toho šlápli, hodně pomohlo EURO který spolupořádali před pár lety spolu s Ukrajinou a dnešní dálnice a železnice jim můžeme, bohužel, jen tiše závidět ,,,
většina pozemků pod dálnici je vyvlastněěna, tam se s kolchozníkama neserou
Polští zemědělci jsou většinou drobní rolníci a ne kolchozníci, o to působivější to vyvlastňování je.
Působivější??
Nejspíš pro miliovníky totalitních systémů, kde vlastnická práva nic neznamenají a stát je od toho, aby to dal lidem sežrat… Sami by jako první kvičeli.
Polsko je pořád v EU, takže i tak je to zřejmě v souladu s evropskými předpisy.
Nehrozí mu náhodou zdviženým prstem právě za ohýbání práva?
Jistě, třeba novou širokou dálnici s mosty nad souběžnou dosud jednokolejkou z Hradce Králové přes Trutnov do Kamiennej Góry. Jestli udržování tohoto pořadí preferencí je až do důsledků záviděníhodné, když je navíc máme v podstatě stejné, nechť každý sobě zváží.
Zábradlí z pletiva, kam se podíváš. Proč by vadilo. Zajišťuje bezpečnost. Zde mnoho lidí nechápe funkci zábradlí.
Ne. Opravdu ne. Ohrádky z dílců určených pro ploty nesplňují vůbec nic z toho, co by zábradlí mělo splňovat. Stačí letmo nahlédnou do příslušných norem a předpisů. Zlatý zábradlí SŽ. Tedy pardon modrý. Nemusí být zrovna člověk starý a nemocný. Stačí blbý pohyb při sportu a šouráte se na perón a jste rádi za každou oporu. Pak si i jindy normálně pohybující se člověk uvědomí, kde všude staří a nemocní neprojdou a co je navrženo a postaveno špatně. A nemusí být zrovna kluzko a namrzlo, jak bylo o tomto víkendu. I takový pojem „docházková vzdálenost“ dostane úplně jiný rozměr. Věřte.… Číst vice »