Obrazem: Českem jelo nové TGV, na zkušebním okruhu ho čekají měsíce testování

Ryclovlak TGV, ranžír České Budějovice (7. 12. 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRyclovlak TGV, ranžír České Budějovice (7. 12. 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jednotka zůstane v Česku několik měsíců.

87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zachy

14.33 prujezd Tuklaty

Martin Chovanec

14:20 odj Běchovice
14:22 za ním jede varšavské metro

Tomáš Flaška

14:18 odjel z Běchovic

Juraj

13.36 průjezd Praha-Uhříněves

Ivo

13:25 průjezd Strančice

Petr

Sleduji webcam v Čerčanech, ale pomohlo by mi, kdybyste někdo mohl napsat až bude v Benešově… díky!

Honza M.

Čerčany před chvílí projel (13:13).
Šedej „panťák“ mezi prázdnejma uhlákama.

Karensky

Dotaz neznalého, proč to jede obklopené nákladními vozy? Kdyby zepředu byl plošinový vůz například jeden OK, chápu. Ale takhle? Jako by to nebyla extra souprava, ale CARGO si tam cestou přivěsí a odtáhne co potřebujeme pobrat?

Petr Šimral

Předpokládejme, že celá souprava TGV je vypnutá z brzdy. A aby bylo zajištěné dostatečné brzdění vlaku, je potřeba k němu tedy dodat jiné, brzdící vozy, které pak zajistí dostatečnou brzdící hmotnost pro celý vlak při stanovené rychlosti, zde pokud jsem řádně informován 70 km/h.

Karensky

Děkuji. To zní logicky a mohlo mne to napadnout. No co, člověk se učí každý den

Honzík

Nebyla vypnutá z brzdy. Už poptavají soustružení dvojkolí v Praze.
Prostě jednoduchá rovnice: TGV+české koleje=soustruh 😉

Jakub

Že by působil úsek Nemanice-Ševětín?
Nebylo by info, kdy se objeví na soustruhu?

Joker

Wow! Dost dobrý. Pro někoho možná triviální, ale já jsem to nevěděl.

Karensky

Díky Všem za mínusy….Kdyby se někdo z Vás místo toho obtěžoval odpovědět bylo by to taky príma…Jak píšu, prostě nevím tak se ptám

Swariner

Jó, to je takový místní kolorit. Mínusy máte za to, že jste si dovolil nebýt dostatečným šotoušem nebo modrogumem s bazální úrovní znalostí a jal jste se ty znalosti nabýt dotazem. Čest a sláva těm, kdo nemínusují a třeba navíc i trpělivě odpoví.

Joker

Já taky nechápu, proč pána mínuskovali. Je v tom jistá dávka autismu nebo co.

Jirka P

Víte vůbec, co je autismus?

Jirka P

Možná kdybyste si odpustil ten rejpanec že Cargo potřebuje něco někam odvézt a parazituje na TGV.

Petr Šťástka

Jj, je potřeba odvézt prázdneé vozy na dřevo na nakládku, tak proto…

Petr Šťástka

No tak teda vám to prozradïm – ono je potřeba někde ty brzdící % sehnat, jednotka asi není zaplá v brzdě, tak proto ty vozy.

Karek

Ono to spíš bude tím že to má specifické spřáhlo. Ty vozy slouží pouze jako ,,mezikus“ Jednotka je nejspíš zapojená do brzdy, jinak by souprava měla hodně nízkou rychlost.

Karek

Ale nedivil bych se kdyby byla vyplá z brzdy, po zkušenosti se zapůjčením starého TGV.

Y.K.

Vzhledem k tomu, že to je neschválená a „nevyladěná“ jednotka, kterou teprve čekají dynamické zkoušky je takřka na beton jisté, že má brzdu vypnutou.

Leinad

Nebylo by lepší mít zaplé protismyky?

Petr Šimral

Ke „specifickému spřáhlu“ vám stačí z každé strany jeden vůz. Ten zbytek je opravdu kvůli obrzdění vlaku. A jak jsem koukal na soupravu při průjezdu okolo mé kanceláře, i tyto brzdící vozy jedou s TGV celou trasu.

Radek

Taky sem to nevěděl. Vypadalo to trochu divně to nablizkané TGV uprostřed těch omlacenych pomalovaných vagónů😀

Jzms

Po minule zkušenosti když se to stare TGV podařilo obout, tak u toho nového to nikdo asi nechce riskovat, tak je nejspíš vyple z brzdy a proto jsou přidány další vozy které brzdí, a proto nejspíš i ta rychlost 70

Petr Šimral

Při přepravách vozidel na zkoušky či ze zkoušek je vypnutá brzda na novovozidlech spíše standardem než výjimkou…

Y.K.

To fakt není kvůli obutí…

Joker

Dobrý dotaz. Děkuji za něj. Taky mě to zajímalo. 👍 A ti, co Vám dali mínusko ať se jdou zahrabat.

Radek

12.08 v Táboře

Lada

To znamená…? Příjezd? Průjezd? Odjezd? Díky

Radek

No stála tu asi minutu.

Zdeněk

Měsíce testování Já myslel pravidelný provoz pod národním dopravcem mezi Prahou a Bohuminem:-)

Swariner

Jo, i s těma uhlákama a vpředu i vzadu s bobinou.

lubbik

V kolik to bude v Táboře … ?

Jan Neruda

V 10:53 v ČB, jedou 70 tak stačí počítat

PeMIČ

Už vám to jede!Před Budějkama.Lok.363 504 CDC.

Petr

Už je na ranžíru v Budějcích

Jan Neruda

Další verze JŘ:
Summerau 10:55
Uhříněves 16:20
To mezi tím si nepamatuju, holt hlava už je taky dávno v důchodu

Z Hosti samozřejmě přes Malešice.
Pochodová rychlost 70km/h

Radek

Kde to zjistím přesně???

Jan Neruda

Nikde. Protože to co jsem napsal už zase neplatí.
V 10:53 to projelo ČB osobní

Petr

Už to je sice jedno, ale v Budějcích to jelo přes ranžír a střídali se tam fírové… Tak jen taková technická…

Jeňýk

jak přes Prahu, a máme po ptákách

Matt

Když oni už se v Pelhřimově těšili…

M19

Co by to dělalo v Pelhřimově při trase přes Jihlavu?

Martin

Tábor – Obrataň – Pelhřimov – Zajíčkov – Horní Cerekev – Jihlava. Táhla by to místní zasloužilá Regionova a na postrku 810….

Jiří Kocurek

Muzeum kuriozit?

mildes

TGV projede jen Českem. Na Moravu nezavítá.

Juraj

Morava už se osamostatnila od ČR?

Petr

Je psáno Českem, nikoli Čechami 😉

Zdeněk

To je ale moravofilní kvák:-*

Olda

Takový to když chceš být hnidopich, ale sám nevíš jak je to správně.

soumar

Výstava bude putovní. 🙂

Hlavně, že udržujeme kdejakou nevyužívanou dráhu do Kotěhůlek, ale to důležité poddimenzováváme, náklady není kudy vozit a VRT je v nedohlednu.

Jiří Kocurek

Zatímco hromada hlav požaduje přestavět koridory na až 200 km/h, čímž by se žádná kapacita navíc nezískala, spíše naopak.

soumar

Pokud se zároveň rozšíří o tu jednu (někde i dvě) kolej, co do Vás tluču, tak ano.

milan

Jenže stávající koridory vedou skrz zástavbu měst a obcí = bez jejího bourání není kde na nich přidávat i jednu – natož 2 koleje! Proto je jedinou správnou cestou přeložit železniční dálkovou osobní dopravu – mezinárodní tzv. EC, ale i republikovou/mezikrajskou rychlíky na zcela nové tratě VRT s rychlostí i přes 300km/h vedoucími převážně mimo zástavbu měst. Ovšem zdůrazňuji vedoucími převážně mimo zástavbu měst – narozdíl od dosavadních nesmyslných plánů SŽ by měly za cenu vedení tunely pod stávající či plánované (zejména Brno hlavní nádraží – resp. v tom by to šlo tunelem od západu zaústit i přímo do něj)… Číst vice »

Jiří Kocurek

S Brnem souhlas. Ale aby celý „východ od Prahy“ musel do Prahy, aby se pak rychle dostal do Brna? Nějaká zastávka mezi Prahou a Kolínem naopak dává smysl. Protože jinak ti lidi pojedou autem celou cestu, nejen pár km na nádraží. Oproti Brnu je Praha tak velká, že jedno centrální nádraží VRT pro Prahu a celý středočeský kraj bude pro středočeský kraj téměř nepoužitelné. Kdo pojede osobákem z Čelákovic pod. na expres do Prahy, aby pak jel do Brna? V Kolíně ty VR vlaky zastavovat nemůžou, nevejdou se tam. A nevešla by se ani návazná doprava. Zakažte člověku jet na… Číst vice »

Alibaba

Takže odpíráte obsluhu pomocí VRT mezilehlým regionům mezi velkými městy, když nazýváte terminály nesmyslnými?

Vlaky budou z VRT sjíždět na konvenční tratě.

PvvS

A ty koleje budou v tunelu, nebo na estakádě ?

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/nopukurave

Stačí přece lidem natlouc do hlavy, že se tam ty koleje navíc vejdou. Jenom nevím, do jakých hlav se něco takového natlouct podaří.

„Se vejdou“ neznamená, že se vybourá celá ulice. Vybourání ulice znamená, že se nevejdou. A nic na tom nezmění ani něčí utkvělá představa.

Jiří Kocurek

A není jednodušší ty 2 koleje navíc postavit jinudy, v nové trase, a rovnou na vysokou rychlost?

Když se stane na 4kolejce porucha, tak stejně stojí všecky 4. Nestačilo těch babilión názorných případů v Chuchli?
Totéž s ůdržbou, když se dělá na 4kolejce, tak se jezdí pomalu po všech kolejích.

Ještě že postavili Pravobřežku, jako alternativu ke štrece Kolín-Praha-Děčín, namísto zečtyřkolejnění kolem Vltavy.

Alibaba

VRT budou dvě koleje v nové stopě na vyšší rychlosti než stávající tratě. Žádný „tu jedna tu dvě koleje“ s nevyhovujícím směrem.

Desura

pojede teda z tábora do prahy po IV. koridoru?

Kubrt

Z Tábora do Hostivaře? Zjevně ano.

Kámo

Jasně 😁, přes Benešov 😏

Josef Švejk

Design nového TGV je oproti těm stávajícím docela slabý. Ale i tak vidímě, o kolik jsme oproti Západu pozadu. Asi tak o 50 let.

Jirka

No jo, jenze taky Francii nebrzdili ve vyvoji soudruzi z vychodu jako nas…

***** Petr

Ve Francii jsou ti západní soudruzi o tři kroky dál. Asi ten manifest četli tak nějak z jiné strany nebo se to ztratilo v překladu 😂

ketchup1970

Franci etaky měla své soudruhy George Marchande se jmenoval. Dokonce je strčili do vlády, aby se znemožnili. Ale zas to pomohlo socdem, aby kopala za dělníky. Francie je pul na pul levicová pravicová

Petr

Akorat ze se ted uz vic nez 30 let brzdime sami.

Jiří Kocurek

Přes stanice se jezdí max 100 km/h a na širé trati max 120 km/h. Jen s jednou výjimkou, Pečky-Velim je povoleno 130 km/h. Vozy na více než 140 stejně žádné nejsou.

Popis stavu z konce 80. let. Vážně se nic nezměnilo? V zahraničí nemají jenom VRT, mají i naprosto stejné rychlíky jako tady v ČR, příměsto i regionálku. Teda až na vožení 30 cestujících za den v 810.

Swariner

Mínusy máte, hádám, za otření se o #zakyblnafty

Jiří Kocurek

A cyklotrasa do Lužce bude zaminována!

Strojvedoucí Cargo

Prosím kde jste zjistil, že přes stanice se jezdí maximálně 100 km/h?? V Čr se jezdí maximální rychlostí 160 km/h. Pokud nejsou výluky tak té rychlosti se v daných úsecích pro osobní dopravu/nákladní dopravu (např. lokomotivní vlaky) i využívá. Nákladní doprava, při dostatečných brzdících procentech a vozech na danou rychlost, využívá rychlosti i 120 km/h. Ano záleží na spoustě faktorech, ale Váš komentář je nepravdivý. Pokud nemáte přístup k předpisu SŽ D1, tak Vás mohu odkázat na tuto mapu kde se dozvíte rychlosti v daných úsecích: https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf

Swariner

Nechci p. Kocurkovi dělat advokáta, ale přečtěte si to celé – je to popis konce 80. let.

RTO

prosím, pojede to přes hlavák nebo přes Malešice?

Juraj

V JŘ je Hostivař a Běchovice – to je dostatečné vodítko k předpokladu, že to pojede přes Malešice.
On taky provoz nákladů přes hlavák je značně omezen, takže by to nedávalo smysl.

czhunter

SŽ zbytečně platila za pronájem muzejního TGV – stačí na chvilku odchytit na fotozastávku něco co míří do Velimy (a aspoň to nebude pseudohistorické vozidlo)

Jakub

Původně měl přijet o víkendu. To by bylo naštvaných …

libor

No a máte to! Prostě borci v Alstomu určitě sledují diskuze zde a lekli se lokálky přes Jihlavu, raději to pošlou po „moderním“ koridoru. Ale je pravda, že riskovat, že to někdo omylem pošle na lokálku na Novou Bystřici… Chápu, že vsadili na jistotu 😀 😀

Jiří Kocurek

Jsou takoví, kteří by to na úzkou poslali záměrně, aby si to mohli pofotit. Pak jsou takoví, kteří by to tam poslali záměrně, aby měla úzká práci. Jako na modelovém kolejišti…

Kámo

Nebo viděli toho poškozeného Brejlovec, co najel u Jihlavy do stromu a byl hezký poškozený. 😭 A taky začal padat sníh 😏, tak uvidíme, co bude průjezdný. Dneska u ČB žádný med.

Kandelábr

To taky už mohla být součást zkoušek, vystavení soupravy extrémním podmínkám.

Jiří Kocurek

Alpské? Tak to bohužel, Alpy nemáme.

král j

Objeví se n

Ondra

Skvělé, můžeme se podívat, o co jsme 50 let pozadu 👍