Obrazem: Českem jelo nové TGV, na zkušebním okruhu ho čekají měsíce testování
Ryclovlak TGV, ranžír České Budějovice (7. 12. 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka zůstane v Česku několik měsíců.
Jednotka zůstane v Česku několik měsíců.
14.33 prujezd Tuklaty
14:20 odj Běchovice
14:22 za ním jede varšavské metro
14:18 odjel z Běchovic
13.36 průjezd Praha-Uhříněves
13:25 průjezd Strančice
Sleduji webcam v Čerčanech, ale pomohlo by mi, kdybyste někdo mohl napsat až bude v Benešově… díky!
Čerčany před chvílí projel (13:13).
Šedej „panťák“ mezi prázdnejma uhlákama.
Dotaz neznalého, proč to jede obklopené nákladními vozy? Kdyby zepředu byl plošinový vůz například jeden OK, chápu. Ale takhle? Jako by to nebyla extra souprava, ale CARGO si tam cestou přivěsí a odtáhne co potřebujeme pobrat?
Předpokládejme, že celá souprava TGV je vypnutá z brzdy. A aby bylo zajištěné dostatečné brzdění vlaku, je potřeba k němu tedy dodat jiné, brzdící vozy, které pak zajistí dostatečnou brzdící hmotnost pro celý vlak při stanovené rychlosti, zde pokud jsem řádně informován 70 km/h.
Děkuji. To zní logicky a mohlo mne to napadnout. No co, člověk se učí každý den
Nebyla vypnutá z brzdy. Už poptavají soustružení dvojkolí v Praze.
Prostě jednoduchá rovnice: TGV+české koleje=soustruh 😉
Že by působil úsek Nemanice-Ševětín?
Nebylo by info, kdy se objeví na soustruhu?
Wow! Dost dobrý. Pro někoho možná triviální, ale já jsem to nevěděl.
Díky Všem za mínusy….Kdyby se někdo z Vás místo toho obtěžoval odpovědět bylo by to taky príma…Jak píšu, prostě nevím tak se ptám
Jó, to je takový místní kolorit. Mínusy máte za to, že jste si dovolil nebýt dostatečným šotoušem nebo modrogumem s bazální úrovní znalostí a jal jste se ty znalosti nabýt dotazem. Čest a sláva těm, kdo nemínusují a třeba navíc i trpělivě odpoví.
Já taky nechápu, proč pána mínuskovali. Je v tom jistá dávka autismu nebo co.
Víte vůbec, co je autismus?
Možná kdybyste si odpustil ten rejpanec že Cargo potřebuje něco někam odvézt a parazituje na TGV.
Jj, je potřeba odvézt prázdneé vozy na dřevo na nakládku, tak proto…
No tak teda vám to prozradïm – ono je potřeba někde ty brzdící % sehnat, jednotka asi není zaplá v brzdě, tak proto ty vozy.
Ono to spíš bude tím že to má specifické spřáhlo. Ty vozy slouží pouze jako ,,mezikus“ Jednotka je nejspíš zapojená do brzdy, jinak by souprava měla hodně nízkou rychlost.
Ale nedivil bych se kdyby byla vyplá z brzdy, po zkušenosti se zapůjčením starého TGV.
Vzhledem k tomu, že to je neschválená a „nevyladěná“ jednotka, kterou teprve čekají dynamické zkoušky je takřka na beton jisté, že má brzdu vypnutou.
Nebylo by lepší mít zaplé protismyky?
Ke „specifickému spřáhlu“ vám stačí z každé strany jeden vůz. Ten zbytek je opravdu kvůli obrzdění vlaku. A jak jsem koukal na soupravu při průjezdu okolo mé kanceláře, i tyto brzdící vozy jedou s TGV celou trasu.
Taky sem to nevěděl. Vypadalo to trochu divně to nablizkané TGV uprostřed těch omlacenych pomalovaných vagónů😀
Po minule zkušenosti když se to stare TGV podařilo obout, tak u toho nového to nikdo asi nechce riskovat, tak je nejspíš vyple z brzdy a proto jsou přidány další vozy které brzdí, a proto nejspíš i ta rychlost 70
Při přepravách vozidel na zkoušky či ze zkoušek je vypnutá brzda na novovozidlech spíše standardem než výjimkou…
To fakt není kvůli obutí…
Dobrý dotaz. Děkuji za něj. Taky mě to zajímalo. 👍 A ti, co Vám dali mínusko ať se jdou zahrabat.
12.08 v Táboře
To znamená…? Příjezd? Průjezd? Odjezd? Díky
No stála tu asi minutu.
Měsíce testování Já myslel pravidelný provoz pod národním dopravcem mezi Prahou a Bohuminem:-)
Jo, i s těma uhlákama a vpředu i vzadu s bobinou.
V kolik to bude v Táboře … ?
V 10:53 v ČB, jedou 70 tak stačí počítat
Už vám to jede!Před Budějkama.Lok.363 504 CDC.
Už je na ranžíru v Budějcích
Další verze JŘ:
Summerau 10:55
Uhříněves 16:20
To mezi tím si nepamatuju, holt hlava už je taky dávno v důchodu
Z Hosti samozřejmě přes Malešice.
Pochodová rychlost 70km/h
Kde to zjistím přesně???
Nikde. Protože to co jsem napsal už zase neplatí.
V 10:53 to projelo ČB osobní
Už to je sice jedno, ale v Budějcích to jelo přes ranžír a střídali se tam fírové… Tak jen taková technická…
jak přes Prahu, a máme po ptákách
Když oni už se v Pelhřimově těšili…
Co by to dělalo v Pelhřimově při trase přes Jihlavu?
Tábor – Obrataň – Pelhřimov – Zajíčkov – Horní Cerekev – Jihlava. Táhla by to místní zasloužilá Regionova a na postrku 810….
Muzeum kuriozit?
TGV projede jen Českem. Na Moravu nezavítá.
Morava už se osamostatnila od ČR?
Je psáno Českem, nikoli Čechami 😉
To je ale moravofilní kvák:-*
Takový to když chceš být hnidopich, ale sám nevíš jak je to správně.
Výstava bude putovní. 🙂
Hlavně, že udržujeme kdejakou nevyužívanou dráhu do Kotěhůlek, ale to důležité poddimenzováváme, náklady není kudy vozit a VRT je v nedohlednu.
Zatímco hromada hlav požaduje přestavět koridory na až 200 km/h, čímž by se žádná kapacita navíc nezískala, spíše naopak.
Pokud se zároveň rozšíří o tu jednu (někde i dvě) kolej, co do Vás tluču, tak ano.
Jenže stávající koridory vedou skrz zástavbu měst a obcí = bez jejího bourání není kde na nich přidávat i jednu – natož 2 koleje! Proto je jedinou správnou cestou přeložit železniční dálkovou osobní dopravu – mezinárodní tzv. EC, ale i republikovou/mezikrajskou rychlíky na zcela nové tratě VRT s rychlostí i přes 300km/h vedoucími převážně mimo zástavbu měst. Ovšem zdůrazňuji vedoucími převážně mimo zástavbu měst – narozdíl od dosavadních nesmyslných plánů SŽ by měly za cenu vedení tunely pod stávající či plánované (zejména Brno hlavní nádraží – resp. v tom by to šlo tunelem od západu zaústit i přímo do něj)… Číst vice »
S Brnem souhlas. Ale aby celý „východ od Prahy“ musel do Prahy, aby se pak rychle dostal do Brna? Nějaká zastávka mezi Prahou a Kolínem naopak dává smysl. Protože jinak ti lidi pojedou autem celou cestu, nejen pár km na nádraží. Oproti Brnu je Praha tak velká, že jedno centrální nádraží VRT pro Prahu a celý středočeský kraj bude pro středočeský kraj téměř nepoužitelné. Kdo pojede osobákem z Čelákovic pod. na expres do Prahy, aby pak jel do Brna? V Kolíně ty VR vlaky zastavovat nemůžou, nevejdou se tam. A nevešla by se ani návazná doprava. Zakažte člověku jet na… Číst vice »
Takže odpíráte obsluhu pomocí VRT mezilehlým regionům mezi velkými městy, když nazýváte terminály nesmyslnými?
Vlaky budou z VRT sjíždět na konvenční tratě.
A ty koleje budou v tunelu, nebo na estakádě ?
https://mapy.cz/s/nopukurave
Stačí přece lidem natlouc do hlavy, že se tam ty koleje navíc vejdou. Jenom nevím, do jakých hlav se něco takového natlouct podaří.
„Se vejdou“ neznamená, že se vybourá celá ulice. Vybourání ulice znamená, že se nevejdou. A nic na tom nezmění ani něčí utkvělá představa.
A není jednodušší ty 2 koleje navíc postavit jinudy, v nové trase, a rovnou na vysokou rychlost?
Když se stane na 4kolejce porucha, tak stejně stojí všecky 4. Nestačilo těch babilión názorných případů v Chuchli?
Totéž s ůdržbou, když se dělá na 4kolejce, tak se jezdí pomalu po všech kolejích.
Ještě že postavili Pravobřežku, jako alternativu ke štrece Kolín-Praha-Děčín, namísto zečtyřkolejnění kolem Vltavy.
VRT budou dvě koleje v nové stopě na vyšší rychlosti než stávající tratě. Žádný „tu jedna tu dvě koleje“ s nevyhovujícím směrem.
pojede teda z tábora do prahy po IV. koridoru?
Z Tábora do Hostivaře? Zjevně ano.
Jasně 😁, přes Benešov 😏
Design nového TGV je oproti těm stávajícím docela slabý. Ale i tak vidímě, o kolik jsme oproti Západu pozadu. Asi tak o 50 let.
No jo, jenze taky Francii nebrzdili ve vyvoji soudruzi z vychodu jako nas…
Ve Francii jsou ti západní soudruzi o tři kroky dál. Asi ten manifest četli tak nějak z jiné strany nebo se to ztratilo v překladu 😂
Franci etaky měla své soudruhy George Marchande se jmenoval. Dokonce je strčili do vlády, aby se znemožnili. Ale zas to pomohlo socdem, aby kopala za dělníky. Francie je pul na pul levicová pravicová
Akorat ze se ted uz vic nez 30 let brzdime sami.
Přes stanice se jezdí max 100 km/h a na širé trati max 120 km/h. Jen s jednou výjimkou, Pečky-Velim je povoleno 130 km/h. Vozy na více než 140 stejně žádné nejsou.
Popis stavu z konce 80. let. Vážně se nic nezměnilo? V zahraničí nemají jenom VRT, mají i naprosto stejné rychlíky jako tady v ČR, příměsto i regionálku. Teda až na vožení 30 cestujících za den v 810.
Mínusy máte, hádám, za otření se o #zakyblnafty
A cyklotrasa do Lužce bude zaminována!
Prosím kde jste zjistil, že přes stanice se jezdí maximálně 100 km/h?? V Čr se jezdí maximální rychlostí 160 km/h. Pokud nejsou výluky tak té rychlosti se v daných úsecích pro osobní dopravu/nákladní dopravu (např. lokomotivní vlaky) i využívá. Nákladní doprava, při dostatečných brzdících procentech a vozech na danou rychlost, využívá rychlosti i 120 km/h. Ano záleží na spoustě faktorech, ale Váš komentář je nepravdivý. Pokud nemáte přístup k předpisu SŽ D1, tak Vás mohu odkázat na tuto mapu kde se dozvíte rychlosti v daných úsecích: https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf
Nechci p. Kocurkovi dělat advokáta, ale přečtěte si to celé – je to popis konce 80. let.
prosím, pojede to přes hlavák nebo přes Malešice?
V JŘ je Hostivař a Běchovice – to je dostatečné vodítko k předpokladu, že to pojede přes Malešice.
On taky provoz nákladů přes hlavák je značně omezen, takže by to nedávalo smysl.
SŽ zbytečně platila za pronájem muzejního TGV – stačí na chvilku odchytit na fotozastávku něco co míří do Velimy (a aspoň to nebude pseudohistorické vozidlo)
Původně měl přijet o víkendu. To by bylo naštvaných …
No a máte to! Prostě borci v Alstomu určitě sledují diskuze zde a lekli se lokálky přes Jihlavu, raději to pošlou po „moderním“ koridoru. Ale je pravda, že riskovat, že to někdo omylem pošle na lokálku na Novou Bystřici… Chápu, že vsadili na jistotu 😀 😀
Jsou takoví, kteří by to na úzkou poslali záměrně, aby si to mohli pofotit. Pak jsou takoví, kteří by to tam poslali záměrně, aby měla úzká práci. Jako na modelovém kolejišti…
Nebo viděli toho poškozeného Brejlovec, co najel u Jihlavy do stromu a byl hezký poškozený. 😭 A taky začal padat sníh 😏, tak uvidíme, co bude průjezdný. Dneska u ČB žádný med.
To taky už mohla být součást zkoušek, vystavení soupravy extrémním podmínkám.
Alpské? Tak to bohužel, Alpy nemáme.
Objeví se n
Skvělé, můžeme se podívat, o co jsme 50 let pozadu 👍