Obrazem: České dráhy ukázaly veřejnosti svůj nový supervlak

První ComfortJet Českých drah. Foto: Zdopravy.cz / Jan ŠindelářPrvní ComfortJet Českých drah. Foto: Zdopravy.cz / Jan Šindelář

ComfortJet začne jezdit s cestujícími možná už koncem dubna, nejpozději v květnu.

Odebírat
Upozornit na
guest
377 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

České dráhy ukázaly veřejnosti svůj nový super vlak…zaplacený z peněz daňových poplatníků, ale to není až tak podstatné, podstatné je, jestli na to jsou vhodné koleje a tratě. Hlavní koridor je kapitalistická ostuda, o kterou se SŽ dlouhodobě nestará

Michal82

Tak jeste dokoupit po dvou vozech do Railjetu a CD by mely 27 stejných vlaků.

Milan Novak

Tak teď ještě ty koleje na 230 a můžeme vykročit do 21. století

Tom

novejší Railjet,uplně k ničemu v dnešní době nechápu že to není celé nizko podlažni tak jako všude jinde v zápaní Evropě

Jirka

Nevíte náhodou někdo, jestli Comfortjety na trase do Villachu nahradí Railjety? Případně, co s Railjety plánují ČD?

David

Tohle označení ComforJet, RegioJet a podobně je na železnici dost zvláštní.

Jirka

Asi to má zdůraznit rychlost a kvalitu těch vlaků. V Rakousku to dobře prorazilo, tak to čeští dopravci přebírají. I když kvalita u Regiojetu?!

Tomáš Záruba

Prostor pro děti opět silně odfláknutý. 🙁 Přitom právě možnost nechat je ve vlaku „vyblbnout“ by mohla být solidní výhoda proti autu s nutností zastávek „na vyběhání“. Ale to ne, prskne se tam nějaký ten monitor, do něj 4 pohádky ve smyčce, a „aspoň nebudou zlobit“, fakt bezva. A ještě je to takový malý koutek. To jako že v 9 vozech se nenajde víc než cca 10 dětí?
To nebyl nikdo z vedení nikdy na návštěvě u SBB…?

David

Buďte rád, že tam pro ně něco vůbec je, není to ani povinnost.

Jirka

Z vlastní zkušenosti musím říct, že např. to co je v Pendolinu je v rámci možností dostačující. Je jasné, že vlak není školka, to co zabere dětský koutek, je mrtví náklad pro dopravce. Je to místo, které pokud by tam dětský koutek nebyl zabrali platící cestující.

Peter Sabol

To nemyslíte vážne. Detský vozeň, nie len kútik, má byť štandardným produktom vo vlakoch tohto typu, choďte sa naozaj pozrieť do SBB.

Daniel Jablonecký

A to řekl kdo? Soutěží se na cenu? Soutěží. Požaduje MD dětský koutek? Nevím o tom. A specifikuje, jak má vypadat? Fakt buďte rád, že je tam aspoň něco.

cenek

Jenže v CH není liberalizace.. Tam mohou takové věci dělat..

Tomáš Záruba

No a nebo nezabrali, protože pojedou tím autem (s dětma). Pomíjím to, jak se nyní všichni shodují, že tupé zírání do obrazovky dětem škodí… Takže pro ně do vlaku nachystáme ausgerechnet právě tohle.

vlachjan

On ten dětský koutek může docela dobře fungovat i k nalákání určité skupiny zákazníků – rodin s dětmi, čímž může mít podobný přínos jako například vyhrazený prostor pro jízdní kola nebo kočárky, či vyhrazený prostor pro velká zavazadla, místo nichž bychom mohli mít také sedačky pro platící zákazniky. Jen by to cestování nebylo asi úplně ono.

***** Petr

Toto mají vychytáno u RJ. Od dětství to naši znají a dodnes je pro ně žluťák TOP včetně dortíků. A to byla jen vybouraná příčka kupé a zrovna RJ počítá každou korunu za sedačku. U nás mu to vyšlo a to včetně proškolení trenérů kroužku kde dřív využivali výhradně ČD

Karlos

Nelíbí se mě to.
Má to klimatizaci, nemá to otevíratelná okna, žádný kupé.
Prostě moderní hnus.
Zlatá koženka.

none

Vždyť v tom nepojedeš 😉

Jožin z Bažin

Máte pravdu, ono vyvrcholit z toho že jedu vlakem je lépe na omyvatelnou koženku než na chlupatý semiš.

Bert

Otevřené okno při 230 km/h, ideálně ještě při setkání s protijedoucím stejně rychlým vlakem, bych opravdu chtěl vidět.

Petr

ono i při 80 km/h je to s otevřeným oknem tak na to nosit klapky na uši kvůli hroznému kraválu, obzvlášť při projetí přes most.

Petr

Koženka je v 1. třídě tak v jedné věci tvoje požadavky splňuje 😀

Slávek

Karlose chápu. Klimatizace je pěkná, pokud nefouká přímo do ksichtu nebo když nefunguje, to se potom ventilacky otevírají…..ale to se asi níže uvedeným ještě nestalo, když klima nestíhalo nebo nešlo…

jirka

Podle plakatu tam bude zasuvka na 230V DC. To to po sobe nectou?

Taky je zajimavy, jak vysvetlujou co je wifi. Zrejme byli placeny od slova.

jirka

Proc se dela na zachod krome prkynka i ten poklop? Je to k necemu? Vetsinou je to jen problem udrzet nahore pri pouziti (je tam sice magnet, ale ten brzo zmizi).

Adam Tywoniak

Jde o hygienu při splachování. Proud vody může rozprášit kapičky do vzduchu, kde se potom budou dlouho držet jako aerosol. No a to fakt vdechovat nechcete.

jirka

Aha, ale jak to pak delaji treba DB, kde to v mnoha vlacich nemaji (a nemaji ani prkynko, ale jen takovou snadno udrzovatelnou plechovou misu)

Jakub M

Pokud někdo hodí do záchodu něco, co ho ucpe, vakuový systém (EVAC) vyzkouší reverzní chod, aby ucpání sám odstranil. V tu chvíli je důležité, aby byl poklop dole 🙂

Rudolf Tuček

Sám nikdy reverzní chod nespustí, jen spadne do poruchy, reverzní chod může spustit obsluha pokud je špunt v přední klapce, když se špunt dostane dál tak už nic nepomůže, jen rozebrání.
Po použití reverzniho chodu bez úklidu je wc stejně nepoužitelné.

Honza

Nechápu tu hloupou módu vůbec nedělat kupé. Radši budu v kupé se třemi lidmi než v otevřeným voze se 30 telefonisty. V kupé se cestující většinou chovají daleko tišeji. Není nad soukromí. Pravděpodobnost, že v otevřeném voze se najdou 2-3 ožralové je mnohem vyšší, než že budou v kupé. A pokud budou, tak si přesednu. Z otevřeného není kam utéct. Ve vedlejším voze to bude totiž podobné.

Apollo 17

Ale v kupé nebudete se 3, ale se 7 lidmi. A to se Vám nebude líbit.

Radim

Jak se sedmi? Už dávno jsou kupé po šesti i ve dvojce (když to nejsou koženky). Blbé jsou jenom ty místa uprostřed, jinak jsou kupé super. Měli by to opravdu namíchat, někdo sedí radši v kupé, někdo radši ve velkoprostoru. Jenže prachy jsou až na prvním místě (což na jednu stranu chápu), takže prostě kupéčkaři mají smůlu…

Apollo 17

No kupé po šesti značně snižuje počet sedadel ve vlaku. Proto se tři sedadla vedle sebe montují jen do první třídy.

MHD

Tak můžou být 2 nouzové sedačky v uličce a jsme na 8 na délku okna. Nic nového pod sluncem.
A místa pro kola které vlak veze a nevyužije celý rok nevadí?

G....

Nouzové sedačky v uličce a plnohodnotná sedadla jsou poněkud rozdíl, to jistě uznáte sám.

Dan

Pár kupé v každém dálkovém vlaku a každé vozové třídě by se hodilo. Například pro skupiny či rodiny nebo prostě pro milovníky kupé. Klidně můžou být za mírně vyšší cenu danou nižším počtem sedadel oproti velkoprostoru.
A kdyby byl u dálkovky aspoň jeden vůz nízkopodlažní, tak by se to hodilo taky (kočárky, kola, invalidé,…).

vlachjan

Pokud se návratu kupé odčkáme, očekávám, že to bude pouze v první třídě.

Vojtěch

Tak to není tak. V ICE 4 na cele řídicího vlaku je oddíl za pilotem pro 4 + 4 lidi i se stolkem a je uzavřeny… takže i v nové generaci vlaku to existuje

zlsl

Přesně tak, navíc v open spacu si ani nezhasnete. Je vidět jak často využívají k cestování vlaky objednavatelé a projektanti

Tomáš Gottschalk

Maximálka 230 km/h se beze zbytku využije v údolí Orlice a Svitavy.

KocourM

Jen 18 míst v jídelním voze?? Už na současných berlinerech je často problém s kapacitou jídelního vozu, a to je celý vůz ne jen 18 míst

Erik85

Co se psalo, tak bude preference servisu na místo.

Jožin z Bažin

Skvělý nápad, to se bude četa z JLV mít, už jste tím někdy pochodoval za jízdy když to jede v oblouku? Zlatý Pendolino.

Jarda

Znárodnit, takovýto fungl nový pohodlný vlak může ohrozit soukromé dopravce zejména ty, jenž mají ojeté vlaky koupené z Německa nebo tak někde. Kolik soukromníků má funglovku, která tomu může konkurovat? Co vím tak nové kupuje RegioJet ale ještě je u sebe nemá.

JAJV

Já teda nevidím rozdíl proti interjetu co jezdí z Prahy na Cheb jako Krušnohor 🤷‍♂️ jasně má restauraci a je delší, ale jinak jsou to úplně stejné vagóny, bude mít řidičák, konečně, ale bavíme se jen o tom, že Krušnohor může dostat řidičák, restaurační vůz a není v tom rozdíl 🤷‍♂️
Druhá věc je, že pro mě třeba je nejlepší kupé oddíl, ten tu není, raději do Ústí jedu bez klimatizace Labem, než v pohodlí a chládku Krušnohorem, protože mám rád klídek

Gajda

Tady už by měl být plnohodnotnej podvozek – InterJet ho má trošku „jednodušší“. A taky tady je vyšší maximální rychlost 230 vs 200. Ono když to pak pojede z Prahy do Dánska, tak už i když to okem vypadá stejně mohlo jít poznat, že to úplně stejný není.

Rudolf Tuček

V podvozkách žádný rozdíl není.

JAJV

Procházel jsem ho na depu a v podvozku rozdíl nevidím 🤷‍♂️ jestli to nebude fakt v nějakém detailu, přijde mi stejný. Rychlost homologace je prakticky jen papír, i ten interjet by zvládl 230.
Ale interiéry jsou prostě úplně stejné, nejvíce mě vysírají ty debilní světla u každého okna přímo nad sedadlem, co personál odmítá zhasnout ( prý nějaký standard kvality ) což třeba po noční, když ve vlaku hodinu můžu odpočívat, tak je dost protivné… Jako by nestačilo, že jsou světla ve stropě… Ty nad okny jsou fakt největší zlo

jiří

1. Třída by mněla mít kupé

mlokXCM

Jsem rád, že nemá.

MHD

Já zase nerad, že nemá.

Vojta Svobodný

mozna jedine tak jak to ma railjet v Businessu-tj kupe pro jednoho az tri osoby

M.Z.

Smysl by daval tichy business oddil. Particka ozralych turistu v jednicce (coz bude denni chleba Berlineru cele leto) je duvod vlakem nejezdit. Ja takto jezdil kazdy tyden tri roky a zasahu policie jsem zazil minimalne deset.

Honza

Souhlasím, nechápu tu hloupou módu vůbec nedělat kupé. Radši budu v kupé se 3 lidi než v otevřeným se 30 telefonisty. V kupé se cestující většinou chovají daleko tišeji. Není nad soukromí.

G....

V tom otevřeném si lidé tolik netroufnou telefonovat a jinak rušit, než v kupé.

To si tak sedíte sám v kupé a najednou přistoupí skupinka 3 hlučných cestujících. To by se ve velkoprostoru nestalo, tam se tak nějak automaticky ztiší, protože jsou v menšině.

Lapil Z.

Netuším. Rozhodně ne všichni. Spíš mi naopak připadá, že ve velkoprostoru se lidi víc cítí být v anonymním davu, v kupé ruší někoho osobně.

Lapil Z.

Na druhou stranu – když se vedle vás baví dvě mozna-uz-ne-pod-zakonem slečny o tom, že jedna standardně podprsenku nosí a nebere si ji, jen když má důvod, zatímco ta druhá naopak, tak vám garantuje, že se moc nevyspíte.
Skutečný zážitek, nekecám. Kultivovaná slušná děvčata. Navíc měly obě černý volný svetr, tak dodnes nevím, o čem PŘESNĚ se bavily 😀.

Josef

Mně se to líbí. Jsem s vozy od Siemense v službách ČD spokojen. Co je akorát škoda, že to nesdílí vychytávky, které ma nový Railjet, tedy nízkopodlažnost (i kdyby byla jen v jendom voze) a te vůz s kupé by asi taky nemusel být špatný, jakkoliv zastánce kupé nejsem.

Vlastimil Kocurek

Žádné kupé. Nepotřebuji se někomu x hodin dívat do obličeje, Vysloveně mi to vadí. Dejte s tím pokoj.

Josef

To ale nic nemění na tom, že jsou tu i zastánci, nechť si tedy každý vybere. Já to také nepreferuji, ale možnost výběru je vždy lepší.

Mirek/

Přesně. Když jedu sám, dávám přednost velkoprostoru. Ale pokud jedeme jako parta nebo rodina na výlet, je kupé lepší volba.

janvagala

A proto to tak musí mít všichni?

Mirek/

Tak si tam nekupujte místenku 😉

Augusto Pinochet

…podobní vozy u nás mohli jezdit už před 20 lety…Siemens je nabízel a mohli se vyrábět v Praze…

Augusto Pinochet

…píšu jak debil…podobné vozy u nás mohly jezdit a mohly se vyrábět…

Ferda Vomáčka

„Je jasné, že tohle je správný krok, aby českou železnici využívalo více lidí, je to nejúčinnější způsob, jak přilákat nové cestující, což je náš cíl,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka.

Aha, Kupko, proto na motorových R jezdí takový chlív
?

Jarda

Za kterého ministra se vypisoval soutěž na dieselový chlív? Tenkrát si ho stát sám objednal.

Ferda Vomáčka

No však ano. Chlubí se jak je cílem mít moderní vlaky, ale na druhé straně mnohde tomu objednávky nenasvědčují.

RedFox

Hezké!!! Kdy budou slušné vozy pro vnitrostátní rychlíky?

Y.K.

Tohle uvolní spoustu vozů z mezinárodních spojů, takže určitě nějaké probublají dolů k rychlíkům.

tarten

Zas taková spousa jich nebude. Půjdou třeba nově na Vratislav.

Jan Sova

Dvě spřažené Regíny na vnitro musí stačit. Průchod mezi vozy po střeše jako Indiana Jones.

Michal82

Hezký vlak. Těším se na jízdu v létě do Berlína. Pro vnitro by to ještě chtělo 30-40 Interjetů s řidičákem.

Vojta Svobodný

M. Kupka rika ve videu, ze v brzke dobe budou jezdit CJ az rychlosti 200kmh(jeste pred zavedenim VRT trati), nevi nekdo kde?

X 1

Docela určitě v Německu. V ČR určitě ne.

Vojta Svobodný

Nn, rika prave, ze v zahranici nad 230, v CR zatim 160, ovsem brzy jiz 200 a dale tech 230 na postavenych VRT. Viz odkaz-rika to v poslednich 20s videa.
https://x.com/makupka/status/1777706180984336772

Jan

Pravděpodobně Brno-Břeclav. Tam byl snad i rychlostní rekord Pendolin.

Vojta Svobodný

myslel jsem jestli spis nemysli nove opravene kusy 4.koridoru

Jaaa

Tam je pro tyhle max. 185, ne?

tarten

SŽ inzeruje stavbu 200 km/h Choceň – Uhersko na 2029-31 a Uhersko – Pardubice 2031-34. To datum je ale takové trošku imaginární.

David

Supervlak by namísto televize měl v dětském oddíle klouzačku a prostor na hraní. Televizi má dnes každý v mobilu. Tohle je vlak pro minulé desetiletí ne pro to nadcházející.

Paddy

Kvůli blbý televizi ??

Cestující

Jsem zvědavá, jak byste se na tu skluzavku tvářil, až by vlak rychločinně zabrzdil a děcko by si vyrazilo všechny zuby.

Micky

Což se stát o tu televizy rozhodně nemůže 😀

Leinad

SBB má herní koutky vyřešené. Jo není tam x metrů vysoká kovová prolejzačka s ostrými hranami a betonovou podlahou, jsou tam i měkké materiály.

vlachjan

Rovněž finské dráhy mají parádní dětské koutky – i s Krtečkem a Mumínky.

k.m

Já nevím proč se ČD brání alespoň pár místům (cca 8) jako Business či 1+ ?? Jako má třeba maďarský MÁV u vnitrostátních IC. S porovnání s Railjetem je tohle chudý příbuzný !

Lukáš V.

Když jsem to tu psal, tak mě zdejší osazenstvo vymínusovalo. Máte naprostou pravdu.

Augusto Pinochet

…protože plebs by záviděl, že máš o 100 korun dražší jízdenku, snídani a sekt k tomu…

Radim

Fakt jenom o 100? Tak to by ani plebs neřešil a chtěl by si 1+ koupit taky. V tom případě by těch 8 míst stejně nestačilo. A nebo nejsem plebs když si to myslím 🙂

vlachjan

V tomto ohledu považuji za promarněnou příležitost rekonstrukci pendolína – šest sedaček v konfiguraci 1+1, srovnatelného typu jako používá Leoš v byznysu by se mezi Prahou a Ostravou jistě zaplnilo.

k.m

Já nevím proč se ČD brání alespoň pár místům (cca 8) jako Business či 1+ ?? Jako má třeba maďarský MÁV u vnitrostátních IC. S porovnání s Railjetem je tohle chudý příbuzný !

Ares

Škoda toho vysokého nástupu.

Ares

Supervlak? No nevím.

Tomasek

Co bude s Railjety?

Michal82

Půjdou na Pha-Trutnov. Netrakčni jednotka je tam jako dělaná 🙂

piko

No to určitě. Bylo by to pěkné, ale doteď na IC a EC jezdí béčka, tam je větší potřeba…

M.Z.

To by bylo velmi mile. Zdroj? Klidne sarkasmu.

Lapil Z.

Tam jezdí Arriva. Tedy na rychlicich.

Trumway

Aha. on článek netradičně pokračuje pod fotogaleriíí. Tam jsme nedošel.
„bezbariérové řešení pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků, cestující na vozíku mají k dispozici sklopné stoly.

Lambert

Zaujalo: „…Budou moci vyjet i na vysokorychlostní tratě v Česku, pokud nějaké během jejich životnosti vzniknou.“

Nelze z toho nevycítit jistou míru cynismu 🙈

Jan

Realismu…

218

I po životnosti to můžou doklepat na ramenu Brno-Jihlava-Budějce

M.Z.

V poslední reko se z řady BDs stane “BaDass” – prkna v podlaze budou vyměněna za nová, na WC bude použito plných 42 typů šroubů a tlakotěsnosti bude dosaženo pokročilou korozí rámů oken. Na Vysočině jsme zvyklí…

***** Petr

Vlak krásný, nový, zatím čistý ale co je na něm tak super že je to super vlak když to není ucelená vrt jednotka ani maglew ale „jenom“ obyč spojené vagony byť na 230 jako za dob páry? Kéž by jich bylo alespoň desetkrát víc a alespoň jeden z nich nízkopodlažní. Toto je jen obnova než pokrok ale aspoň něco , že 🙂

Michal M

Je to normální zpráva v novinách, že někdo koupil nový vagóny. Chápu, že máš prd na práci a že tě to rozrušilo, ale ten komentář je poněkud mimo realitu, ty maglewe.

***** Petr

Je to reakce na označení supervlak trubko, nic víc nic míň. A ten si představuji úplně jinak. Oktávka v kombajnu taky není superauto. To už i Flirt Lea je blíž k supervlaku ale podle množství a bystrosti včetně napadání u Tvých komentářů s odkazem na pracovní vytížení je až směšné, což ale stejně nepochopíš když toto je pro tebe vrchol technologie 🐂

Trumway

Nebude čistý dlouho. Když je ta souprava bezbarierově průjezdná (prý) nebude trvat dlouho a budou odrbané sedačky omlácené kde co. Možná áž někdo třefí rámem vozíku toy sklo trčící do uličky bude možná i nějaká ta lopatka střepů.

Trumway

Není průjezdná, je jen průchozí. To se pak jiná.

Inspektor Severozápadní dráhy

Tak především je teď mezi mladými kapucáři móda sedět na zemi v uličce nebo na představku a zaclanet tam. Černý brejle i v noci, slechy ucpaný sluchátkama, cumej do mobilu a jsou úplně mimo realitu, neví co se děje kolem a akorát překážejí byť ve vlaku místa k sezení jsou.
Tam musí být radost jezdit s minibarem ….

M.Z.

ICE Berlin-Wolfsburg denne.Vsichni mame BahnCard100 (bez mistenky), tak jsou nas plne predstavky.

Nose Peak

Super je, že k tomu na Metropolitanu můžou přivěsit ještě pár koženek, takže třeba pojedem do Práglu vsedě, jak bílí lidi…

Karel M

Blbé je to, že jsou některé sedadla uprostřed okna. To aby člověk se díval spíše do stěny.

218

To je náhodou fajn na to opřít se a spát 😀

Trumway

Tak bezbariérové WC jsme na fotkách měli možnost vidět, ale co jsme neviděli je přepravní prostor kam by bylo možné zaparkovat osobu na invalidním vozíku s možností tento přikurtovat Jinak Některé průchody na těch fotkách vypadají dost úzké a i ty trasy po interiéru s těmi zlomy …to to nešlo vymyslet jinak? A co plošinu? Má?

Trumway

Koukal jsme na prospekt kde se píše, že celá jednotka je bezbarierově průchozí. Mezi tím skelm a protilehlým sedadlem se invalidní vozík protáhne aby si člověk s rukama na madlech kol tyto nesedřel ? Kolik je tam průjedz? Navíc ten není možný ani rovně, ale bude se tam muset řlověk složitě vytáčet. Je evidentní, že lišty na zemi vymezují nějaký koridor, ale sklo no něj zasahuje.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/IMG-20240409-WA0010.jpg

To samé zde. A podíváme li se na šířku sedadla a pak na šíří dveří …….. Navíc ty nemohly být posunuty z pohledu více vlevo aby byl možný průjezd přímo?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/IMG-20240409-WA0013.jpg

Lapil Z.

Přímého průjezdu bych se bál, kvůli nehodě a nouzového brzdění.
A průjezdy určitě musí splňovat podmínky pro požární únik a tak.

Trumway

„Pro přibližnou představu o tom, jaké jsou rozměry invalidních vozíků, je dobré vědět toto. Vozíky pro invalidy se dají běžně zakoupit v šířích sedu od 36 cm až do 60 cm. Celková šíře vozíku pak podle typu vozíku může být o 18 až 20 cm větší. Najdou se ale typy vozíků, u kterých toto pravidlo nemusí platit.“

Trumway

A aby toho nebylo málo a bylo o čem přemýšlet. To kino pro děti s těmi schody či co to je. Dítě na invalidním vozíků má rovněž možnost sledovat pohádky během cesty? Nebo jen tak, že bude s vozíkem stát v uličce a za sklem? Je sice fajn, že se o bezbariérovosti v letáku hovoří, ale….Chtělo by to více fotek a informací.

M.Z.

Nic si z těch mínusů nedělejte. Siemens se připomínkovat nesmí a problémy jako vozík, slepecké vysílače nebo odlišení prvků nejen barvou šotouš řeší až ve chvíli, kdy se ho to přímo týká. Přeji pevné nervy a hodně sil.

Luboš Beneš

Kolik dětí na vozíku jede denně tímto vlakem? Není efektivnější mu dát obrazovku na místo kam se s vozíkem dostane? Abychom nezačali lamentovat nad tím, že jsou WC málo gendrově vyvážený….

Honza

Kolik těch dětí na vozíku tam bude? Přestaňte neustále většinu ohýbat podle menšiny.

Y.K.

Pro invalidy je místo v k tomu učeném voze (je v něm /na opačném konci/ i dětský oddíl, velké WC a personál).

Trumway

Aha, ale to z fotek bohužel není patrné.

Trumway

No ale moment. Leták uvádí, že:
„Celá jednotka je volně a bezbariérově průchozí“
Jééé, jsem já to ale střevo. Průchozí a nikoliv průjezdná. Tak to potom jo.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/CJet_propagace.pdf

Skácel SPRO

Možná blbost, ale to už se nenašel Větron v korporátu?

Jurášek

Přijdou nové vozy a furt hromada blábolu pod článkem.. tak si choďte pěšky nebo RegioJetem a jeho ulepenymi hnusem z roku xx

Tom

Přesně tak! Opravdu ČD se snaží s vozovém parkem něco dělat.

Trumway

To jim nikdo nebere a je to chvályhodné, ale je třeba myslet na to aby to bylo použitelné pro každého bez vyjímek.

Jurášek

Co je na tom nepoužitelné?

Trumway

Viz mé příspěvky výše hodnotící to, co je vidět z fotek ve vztahu k osobám upoutaným na invalidní vozík. Sice to jsou jen fotky, ale mám reálnou obavu, že tady se s osobami na invalidním počátalo jen aby se neřeklo. Co je vidět na fotkách vypadá to, že jediná možnost kde taková osoba může cestovat je v prostoru pro jízdní kola. Jenže má to háček když na dvěřích není ani piktogram inv. vozíku. Takže buď tam je pro invalidní vozík nějaké speciální místo nebo nevím. To už s těmi kočárky se počítalo když mají vyhražené místo https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/IMG-20240409-WA0011.jpg

Jan Soukup

Imobilní cestující si u ČD objednávají plošinu. Nebudete tomu věřit, ale obsluha té plošiny přesně ví, do jakého vozu imobilního cestujícího zvednout i bez piktogramu. A teď, tomu nebudete věřit už vůbec, víte jaké plošiny a zázemí má pro imobilní cestující například RJ?

Jan Soukup

I u ČD i u RJ myšleny dálkové vlaky.

Luboš Beneš

Konečně, poté co na to desítky let kašlali zvysoka z Regionov…

Lukáš V.

Za mě jednoznačně obrovské zklamání. Z tohoto vlaku mohl být prémiový produkt. Potenciál ale nebyl využit na 100%. Minimálně v 1.třídě měla být možnost kupé. O 2 třídě a dětských kupe nemusím ani psát. A to vše podtrhuje absence business třídy (1+třída). Celkově na mě interiér působí lacině. Ve srovnání s ÖBB railjety nové generace je toto bohužel obyčejné. Interiér rakouských railjetů nové generace je povedenější, je tam více soukromí, hlavně v 1 třídě a celkově na mě interiér působí premiově.

Mirek

Cupé nejsou ani v Buissnis v railjetu I. generace u ČD

Lukáš V.

Ale v Rakouskem 1 i 2 generace ano.

JanO

Na fotkách 1. třída opravdu vypadá jak velký kravín. A netuší někdo, proč je jednořada najednou přehozená na druhou stranu a je tak zalomená ulička?

Michal M

Je to vlak na linku Praha-Hamburk, což je komerční kšeft ČD pro DB.
Jezdí tam to, co si objedná a zaplatí DB a názory nějakého Lukáše V. na to nějak nemají vliv.

Lukáš V.

Nejenom na tuto linku. Ale i do Rakouska a Maďarska. Proto nechápu absenci business třídy, když rakušaci ji v novém railjetu mají. A nechápu proč bych nemohl napsat svůj názor k této věci jak to vidím já . Taky jsem nikde nepsal, že moje názory na to mají mít nějaký vliv jak píšete🙄

Zdeněk

A to je dobře

havlae

Mé zkušenosti (byla jsem průvodčí) s cestujícími jsou takové, že spíš by se měly obnovit „dřeváky“.
Co jsou cestující schopni poničit a po sobě zanechat, je těžko uvěřitelné. Od sponek ruksaků potrhané čalounění, pozvracené sedačky i stolky, to zakryté novinami. Posprejovaný interiér, znečištěné WC, dokonce ucpané, odpadky (papíry, plechovky, lahve) na zemi, sedadlech i mezi nimi. Nohy bez bot a hlavně s nimi na sedačky i opěrky nepatří.
A tak si myslím, že by měly být MANUÁLY, jak se ve vlaku chovat

Lukáš V.

Tohle je bohužel o lidech. Ve vlaku jsem toho viděl mnoho z toho co popisujete. Mě by v životě nenapadlo něco ve vlaku ničit. Bohužel mezi námi takový lidé cestují. Je to velice těžké, jako průvodčí musíte vědět nejlépe jak to s lidmi je. Na to se musí vytvořit podmínky ze strany dopravce aby eliminoval tyto individua. Dopravce není v jednoduché pozici vzhledem k počtu vozů je složité ohlídat vše.

havlae

Bohužel, oni se tak chovají i někteří ti, co se prezentují jako HIGH SOCIETY

Daniel Jablonecký

A co řídící vůz? Tam 1+ taky nebude?

Lukáš V.

Bohužel ne.

jmrenka

Netuší někdo, jestli ČD nějak sjednotí označování tohoto typu vlaků, které jsou si dost podobné? To máme rj/cj/ij, z toho laikovi praskne hlava.

ketchup1970

Myslíte že lze rozlišit TGV všech generací a AGV u SNCF?

Plecháč

Celkem jednoduše, když žádné AGV u SNCF nejezdí…

Lukáš V.

Za mě obrovské zklamání. Mohl z tohoto vlaku být prémiový produkt ale potenciál v tomto provedení jednoznačně nevyužit na 100 %. Minimálně v 1.třídě měla být možnost kupé. O 2 třídě a dětských minikupe jako to má ÖBB Railjety nové generace ani nemluvě. A to vše podtrhuje absence business třídy (1+třída). Pro mě je jednoznačně vítěz ÖBB se svými railjety nové generace. Hlavně 1 třída je dokonale řešena. Je to obrovská škoda.

The One

Může mi někdo znalejší vysvětlit, k čemu je ve vlaku ta minikancelářička? Viděl jsem to již v RJ OBB a přišlo mi to jako hrozný bizár a zbytečné plýtvání drahým místem

aaabbb

A kde má podle vás ten vlakový personál sedět? Mezi cestujícími? Nebo pořád chodit tam a zpátky vlakem? Tohle je velmi hezky vyřešené, protože to není žádný zavřený kamrlík, ale místo, kde zároveň jsou ti průvodčí k dispozici cestujícím. Mimochodem, velmi podobně to je vyřešené třeba v pendolinech, ale i v německých ICE.

none

VIP misto 😀

vlachjan

Má to být oddíl, kde je vlakvedoucí k dispozici, pokud právě nekonstroluje jízdenky. Zatím se mi nikdy nepoštěstilo, že bych tam na něj narazil:)

Nose Peak

To bude ta 1+ třída. Cena smluvní, platí se hotově vlakvedoucímu…

none

Mela by tam byt kopie kabiny lokomotivy. Urcite by meli vzdy obsazeno 😀

Roman Soudný

Je to dobrý, bude to mít pípu. S tou se dá přežít libovolný vlak.

Vlasta

Jasně, pípu ke každému sedadlu místo zábavy a chybějící obrazovky.

j.k.

smějeme se rusům, že jsou to výpitci, ale tady mužici nezvládnou bez chlastu ani cestu vlakem

Honza

„skříně vznikají ve Vídni, podvozky ve Štýrském Hradci, řídicí vozy v Mnichově, část dílů v Plzni a finální montáž se děje v Ostravě.“
To je dobré, převážet díly přes celou Evropu. Ať z toho nákladní dopravci taky něco mají.

Roman Soudný

I „přes půlku Evropy“ by byla nadsázka. Všechny ty země s sebou přímo sousedí a ty vzdálenosti nejsou nijak velké.

Jiří Kocurek

Opačná možnost je převážet lidi k práci a nevozit práci k lidem. To ale v minulosti taky nefungovalo.

Jurášek

Bla bla

Y.K.

To je tak, když si někdo myslí, že fabrika vyrábí každý šroub, kabel až po finální produkt na jednom místě. To fakt není reálné. Třeba Graz vyrábí podvozku „odjakživa“ a vozí se od tama do různých závodů Siemensu. Dvojkolí zase dělá někdo jiný, brzdy, odpružení, tlumiče taky, takže zase do Grazu se to sváží odkdekud. Výroba je logistika.

To že se převeze polorozdělaný vůz zaujme, ale není to nic šokantního, stejně se díly vozí sem a tam, než vznikne koncový produkt.

Michal M

Odkudpak asi přijel počítač, na kterém tohle píšeš?

ketchup1970

A víte asi jak se vyrábí automobily? třeba v Rumburku je továrna Benteler , která lisuje kovové nosní díly, jinde se dělají volanty. A to nemluvíme o Běluze která převáží letecky díly pro Airbusy.

zdnek

k čemu supervlaky.máme jiných,krásných dost.problém je v tom,že v nich lidé pro předražené jízdné nemohou jezdit.A těm panákům nahoře,ve vedení je to jedno.hlavně když na nových vlacích mohou získat kšefty a úplatky.cesta je jediná,zlevněte jízdné a zpřístupněte vlaky lidem.!!!

Zapa

Pokud možno zadarmo, že?

Kubrt

Aha, tak proč zrovna tyhle relace jezdí často vyprodané? Vrať se na novinky.

Leinad

Tyhle expressy jsou často vymístenkované. A když nějaký proti špičce veze vzduch (v pátek do Prahy, v neděli na východ) tak to nemusí být cenou, jako spíše směrem špičky a v případě taktu nutnosti posilovat oba směry(aby se nehromadili horníci).

Jurášek

Co? Dej si mokrý hadr na hlavu

Michal M

Jdi blbe rozesírat senilni důchodce někam jinam…
Mimochodem, nezačali sem lézt trolové z Anofertí trolí farmy?

Trumway

Ale s tímhle „a zpřístupněte vlaky lidem“ se souhlasit dá. Zpřístupnění nemusí být jen o ceně, ale i o použitelnosti.

Michal M

Ne, to je dělostřelecká příprava na Babišovy 75% slevy.

Luboš Beneš

A nebude to málo? Slíbit možno i víc. O dodržování slibů už nic neříkali.

vlachjan

Vlaky máme v Čechách naštěstí relativně levné.

Jirka z UL

Dobrý vtip

ketchup1970

To je recht, chtěl jsem v Kanadě jet vlakem a prý mne švagr raději vezme autem,

Honza

Praha-Olomouc za 900 vám přijde levné???? Ano je to ve špičce, ale 440 taky není láce!!!!

Průvodce původní Aleš

Neuvedl jste, pro jak velkou rodinu je těch 900.
Protože já vidím na tento pátek podvečer (tedy nejvyšší špička) v první třídě (business RegioJet) 674 Kč.

tarten

Leda pro toho, co si chce vybírat nejdražší spoje. Jinak ve špičce 319, 349 Kč.

vlachjan

Mohu srovnávat s cenou železnice v Dánsku, Německu a sousedním Rakousku. ČD ve srovnání s těmit odpravci nabízejí na spojích, kde jezdí moderní technika nabízí vynikajcí poměr cena/výkon. Na spojích, kde jezdí star a ne tak dobře udržované vlaky považuji cenu za relativně adekvátní tomu, co jsem zaplatil.

Trumway
Luboš Beneš

Jaký předražený jízdný? Proboha probuďte se.Vysoké důchody a jízdné skoro zadarmo.

zdnek

zbytečné sem něco psát.kdo nechce rozumět nerozumí.rači se přikloní k úrážkám.a vlaky nejsou jen superexpresy.děte se podívat do vlaku co jezdí mezi vesnicemy.prázdný.obyčejníý důchotci a pracující na to nemají.

El Barto

Ach ten pravopis…

Petrpetr

Prý supervlak:D to už i lepší výbavu mělo to staré TGV které tady bylo na ukázku 😀 než tady bude vysokorychlostní trať a bude se jezdit přes 200km/h, tak v Japonsku už se budou teleportovat z bodu A do bodu B. Náš stát a naše železnice je jen pouhý výsměch 😀

Honza Český

Já myslel, že to je zrychlená koněspřežná dráha? (aspoň rychlostí by to zhruba odpovídalo)

ketchup1970

Bezdrátové nabíjení ? V roce 1985?

j.k.

ještě ty led panely s popisem spoje, co jsou na bocích vagónů by mohly být poplatné době, ne jako z roku 2000

TnM

Mas k tomu nejake konkretni vyhrady? Rozliseni a citelnost vypada na fotce v pohode.
Jestli chces videt neco z roku 2000 tak doporucuji napr. „Inteligentni zastavky“ v Olomouci.

jva

Tak jsou z roku 2007 a co proti nim máte? Funkční, na velkém % zastávek, že tam občas DPMO uvádí kraviny není vinou panelů.

Luboš Beneš

Taky panel s odjezdy v Nepomuku, ty nepřečteš.

j.k.

Pro insipiraci uvádím kupříkladu tyhle styly, které vypadají čitelně, a nepůsobí přitom jako vlhký sen absolventa matfyzu z roku 2000:

https://global.discourse-cdn.com/balena/optimized/2X/d/df2a91da45835c8f40735806f6a0272996a6ceba_2_690x444.jpeg

https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/11/6a/8d/5a/station-utrecht-centraal.jpg

Miri

Teda nevím. To první na mě působí jak staré pokladny v samoobsluze někdy kolem roku 2002…

Gouda

Takové panely by měly být co nejjednodušší, opravitelné, pokud možno unifikované, a s maximálním kontrastem. Co si představujete vy? OLED displej s omalovánkama?

Inspektor Severozápadní dráhy

Chybí ti na nich smajlíky ? Nebo co máš za problem s panely z roku 2000?

Místní

Když už se tam počítá pendolino, tak proč ne cca stejně staré tehdy nově vyrobené sv Ampz+WRmz+Bmz, které komfortem navíc strčí všechny …jety do kapsy, kromě toho, že v průběhu let byli rozkradeny závěsy z kupátek a nikdo nedal nové, ale v comfortjetech budou určitě taky věci, které si někdo v Čechách odnese domů.

liposh

Je to vagón z Railjetu, prostě je. …Brada by mi spadla až ve chvíli, kdy by řekli, že jsou vagóny celkově a to i softwarově kompatibilní s Railjetama.

Pitrys

Nic divného, RailJety, InterJety i ComfortJety nejsou nic jiného, než několik Bmz pospojovaných dohromady.

JanO

Spíš Bmpz.

Pitrys

No jasně, šlo mi ale o techniku, nechtěl jsem se rozepisovat o Ampz apod.

Tomáš

Klasický RJ.Nic nového.

Bez přezdívky

Jen s dopraseným interiérem od škodovky a tvrdými nepohodlnými sedačkami od borcadu.

TPal.

Co Škodovka pokazila v interiéru? A minimálně sedačky COMFORT v 1.třídě se mi zdají být relativně měkké.

Bez přezdívky

Všechno co mohli. Srovnejte si to s RailJety 2. generace pro ÖBB, to je prostě jiná liga.
Sedačky ve dvojce jsou fakt jak z kamene, nic tvrdšího snad na českých kolejích nenajdete.

Martynick

Hloupost, borcady sou mnohem příjemnější jako ty v railjetech. Z toho mě dycky po 2h bolí záda, u borcadu v IJ se mu to nestalo, navíc se dají polohovat, další plus.

Bez přezdívky

Koukám že by vás uspokojila i prkenná sedačka kdyby šla polohovat…

Radim

InterPanter… tam je to stejně tvrdé…

Bez přezdívky

Ano, tam jsou taky tvrdé, ale IMHO ne tak jako zde, tohle je fakt jak kámen.

TPal.

Jasně, taky bych si představoval něco jiného na to, že to je premiový produkt, ale jak za to může Škoda? Co tam nekvalitně udělala? Není to spíš na objednateli?

ketchup1970

pozor na písmenka kapitály a minuskuly.

Jenda

„Budou moci vyjet i na vysokorychlostní tratě v Česku, pokud nějaké během jejich životnosti vzniknou.“

Tyhle sarkastické minivsuvky na zdopravy.cz hrozně cením 🙂

Lysimachia

Cení možná tak pes zuby…

Asi jste chtěl napsat „oceňuji“.

Miroslav

A proč nemůže mít redakce trochu humoru při psaní článků?
Realisticky, VRT se neustále odkládá a přitom se s ComfortJety počítá že budou po nich jezdit. Pokud by životnost souprav byla cca. 40 let, tak SŽ by musela udělat VRT do 2064, ale všichni ví že to je nerealistické když se zpožďují i menší stavby a nakonec se nepostaví.

Michal Bartoníček

Proti tomu humoru žádná, ale ta věta prostě nedává smysl. 😀 Jinak jsem panu Jendovi dal taky plus. 🙂

Vojta Svobodný

M. Kupka rika ve videu, ze v brzke dobe budou jezdit CJ az rychlosti 200kmh(jeste pred zavedenim VRT trati), nevi nekdo kde?

Vojta Svobodný
Kuba2

Takže VKK (velkokapacitní kravíny) už i na Berlínech. Škoda, do Ústí už pak zbydou jedině pomalé rychlíky, pokud chci aspoň nějakou šanci, že si budu moct vybrat místo, kde mě nebudou rušit řvoucí děti nebo jiní hlasití spolucestující.

Blzx

Víte, že hlasití cestující a řvoucí děti s vámi mohu (*drum roll*) být i v kupé? A že to je pak mnohem horší než ve velkoprostoru? Tímto zdravím pána, se kterým jsem sdílel 3 hodiny kupé cestou do Ostravy, který si očividně užíval neomezeného tarifu a stihl provolat celou trasu (s výpadky signálu) s asi pěti různými lidmi a všem si stěžovat, že ho bolej zuby a může sníst max banán. Stejně tak maminku s dvěma dětma na cestě do Jeseníka, jejichž křičení bylo přerušované pouze tím, když se snažily fixou vylepšit vzor závěsů na okně nebo pokud byly zrovna… Číst vice »

Kuba2

Ne, není to horší, protože (*drum roll*, když se Vám to tak líbí) si můžu sednout do jiného kupé. Kdežto ve vlaku, kde chybí jakékoliv interiérové dveře, se řev ponese přes celou soupravu.

pěškobus

To musí být hodně hlasité dítě. Asi syn strýčka Pepina.

Bez přezdívky

Vždyť jednotlivé vagony jsou oddělené a dětská část v jednom vozu, pro ty co chtějí klid bude jistě i tichý oddíl.

Kuba2

Nejsou oddělené, podívejte se na fotku i do popisu.

Blzx

Cože? To snad nemyslíte vážně. V mém případě ani volno jinde nebylo, fakt bych se tomu dobrovolně nevystavoval. A jestli myslíte, že dítě přeřve třeba 4 vagóny a všechny další zvuky, které ve vlaku jsou normální, tak asi jakákoliv diskuze postrádá smysl.

Kuba2

To myslím naprosto vážně. Když bude dítě řvát v kupé, bude otravovat maximálně 5 dalších spolucestujících. Když to bude ve velkoprostorovém voze, bude to zhruba 80. To vám nepřijde jako podstatný rozdíl?

Blzx

Tak tvrdil jste, že se „řev ponese přes celou soupravu“, což je prostě blbost. Ani to kupé není zvukotěsné a minimálně v sousedních slyšet bude. A teda z mých zkušeností z velkoprostoru, pokud je uječené dítě jen na druhé straně velkoprostorového vagonu, tak už rušivě moc nepůsobí, pokud to není tichý oddíl.

Škoda, že to nemá nějaké řešení. Třeba směřovat děcka do dětského oddílu. Pochopím hodně argumentů pro kupé, ale tohle teda není jeden z nich. Jak často vás vůbec dítě ruší? Já jsem docela citlivý a rád to nemám, ale zdaleka to nedosazuje ani 10 % mých jízd

Kuba2

Nejsou to jenom děti, ale třeba i skupinky výletníků všech věkových skupin. A sám když jedu na výlet v partě, tak jsem radši, když si zarezervujeme kupé a nerušíme tak ostatní cestující.

Průvodce původní Aleš

Pokud je vlak plný, tak si jinam nesednete.

Beskyd

„pána, se kterým jsem sdílel 3 hodiny kupé cestou do Ostravy, který si očividně užíval neomezeného tarifu a stihl provolat celou trasu…“

Právě pro tyto případy si sebou beru sluchátka a mám po ruce hudbu. Je to ochrana proti kecalům a rušičům na dlouhé cestě.

Blzx

Máte pravdu, před rokem jsem taky investoval do velkých sluchátek a ta změna oproti třeba špuntovým byla k nezaplacení, dnes už nijak jinak.

vlachjan

Na Berlinerech jezdí velkoprostorové vozy již nyní.

Kuba2

Ale ne výhradně, tudíž existuje možnost se jim vyhnout.

Pitrys

Třikrát sláva velkoprostoru. Samozřejmě, každému podle jeho gusta, u mě to ale kupé prohrávají.

Jmeno

A ten supervlak je kde?? Já viděl obycejny vlak základního standartu. Zase z obyčejného vlaku nedělejte nějaký luxus, ten by vypadal úplně jinak. Obyčejný dobytcak autobusového typu.

Místní

To jo, marketing ČD a Siemense by se měl napřed podívat do Bmz, ICE1, nebo třeba SBB EC/IC vozů, které u nás jezdily na EC 166/167. Pak by takový nesmyl pro plechovku sardinek nikdy nepoužili.

ketchup1970

prosím jděte někam

Jeden z mála rozumných nákupů Českých drah

Škoda že jich není víc a nebudou jezdit i Berlín – Praha – Linz

Daniel Jablonecký

Na Berlín – Linz jezdí lepší vlaky.

Tonda Čihák

Stejnak to hovno pojede a bude to mít zpoždění jako vždy u ČD 😀

El Barto

Trol, nekrmit.

likvidátor shotoushků

Náš hodnotitel nemůže chybět, bez tebe by to tu nebyla žádná zábava 👍

El Barto

Napsal jsi někdy něco jiného, než hnůj a urážky na lidi, co fotí vlaky, a tím ti zřejmě ubližují naprosto nevídanou měrou?

likvidátor shotoushků

Ale teď jedeš na ublíženého? 🥲

El Barto

Trol se sám ublížený „likvidátore“.

likvidátor shotoushků

😢

Tonda Čihák

Nic jiného ani nejde napsat na ČD. Přeju si,aby to jednou vzdali a pak její linky si rozdělili ostatní dopravci 🙂

likvidátor shotoushků

Ale to bylo hnusné 😓🥸

AlpenFlair

Chválím USB-C porty – konečně někomu došlo, že u většiny nových telefonů už dávno není na druhém konci kabelu klasický USB vstup.

Teď nezbývá než doufat, že tyto porty budou podporovat power delivery a tím pádem i rychlé nabíjení – jinak je to úplně zbytečné.

Dominik

U většiny, asi používáte jinou většinu telefonu, než s kterou jsem se za poslední roky potkal já, za poslední 3 a půl roku, 5 různých zařízení, nejstarší rok 2020, nejnovější 22/23 a vždy na druhé straně USB A, včetně různých bezdrátových sluchátek, hodinek, tabletů. Takže většina rozhodně nemá C na C.

AlpenFlair

No nevim, kupuju telefony Google Pixel a posledni 4 modely uz mely usb-c. Stejne tak kamaradi s Jablkama, Samsung Galaxy jakbysmet.

Dalsi veci je bezdratove nabijeni – preferoval bych ho primo na stolku a ne mezi sedackami, kde muzu mobil zapomenout. A opet zvysit vykon (pod nejakym standardem) na 20w, aby to melo vubec smysl

V interjetu sem to polozil na tu bezdratovku a z Chebu do Prahy se to nabylo jen o 30%

Kuba2

To je asi spíš věc toho kabelu a nikoliv zařízení, ne?

Dominik

Samozřejmě, že je, jen poukazuju na to, že rozhodně není běžné, že by se k zařízení dodával kabel C – C

Jan Tichavský

Źádný telefon nemá USB-A, takže dnes už je všude céčko a stačí mít jeden céčkový kabel a malou céčkovou nabíječku. Hodinky jsou asi jediné, které tomu zatím vzdorují, ale ty mi aspoň vydrží týden bez nabíjení.

Dominik

Telefony samozřejmě jako takové mají C, ale dodáváný kabel bývá normálně C – A ještě stále. A nemám jediné zařízení, ke kterému by byl dodávány kabel C – C. A to včetně hodinek, či sluchátek.

El Barto

Nerozporuji že je pořád většinově k elektronice dodáván kabel C – A, ale třeba mnou loni koupený mobil už měl C – C a nešlo rozhodně o žáden high-end model. A časem to může být zase jinak.

Anonymní alkoholik

Asi záleží na výrobci. Apple (včetně značky Beats) jede už myslím výhradně C-C.

Jiří

Samsung používá C-C kabely myslím od řady S21 (tedy od začátku roku 2021) a už se to pomalu dostává i do nižších řad. Apple dokonce od iPhonu 11, tedy od mid 2019.

Takže ano, je možné, že levnější zařízení mají kabel C-A, ale nyní je běžnější C-C a tento trend bude dále pokračovat. Navíc na C-C můžete v dnešní době zapojit i notebook, pokud to zásuvka umožňuje. 🙂

Průvodce původní Aleš

Jednou jsme k no name (privátní značka elektro řetězce) tabletu dostali jen C-C (plus nabíječku s C výstupem)

Průvodce původní Aleš

Ty hodinky mají jen bluetooth nebo i GSM? Dcera má nové Apple a vydrží jí tak den a půl. Díky za info

Dominik

Nemluvím o kvalitě nabíjení přes USB port, kdy to absolutně nezvládá, a vždy sebou vozím i zástrčku, protože prostě nabíjení přes USB port hrůza děs.

Ivo

Nesmíte tím vlakem jezdit ze Svinova na hlavní nádraží, na to máte tramvaje.

Jan Tichavský

Už by mohly. Před pár týdny jsem v nových trolejbusech v Ústí vyzkoušel USB-C a nabíjení mi jelo nějakých 15 W, přičemž můj telefon bere nejvíc mírně přes 20 z Power Delivery nabíječky, takže dostatečné. Ve vlaku bych spíš očekával možnost napájení notebooku, telefon se během cesty stihne dobít i menším příkonem.

Blzx

Teda ty zatáčky v uličce, to bude zase radost

Blzx

Tichý oddíl nebude?

MHD

Bude tam tichý oddíl? Bude dětský oddíl hlukové oddělený od ostatních oddílů?

Blzx

Není potřeba. Děti bývají všude vyjma dětského oddílu. Vyzkoušeno za vás v ČD, RJ i Leošovi

Jan Tichavský

Asi záleží na trase, v Berlinerech bývá v dětském oddíle nejen plno dětí ale i hlučno. V Pendolinu taky. Naopak v kupéčkových vozech při nástupu vidím již dospělé osoby obsazující dětská kupé.

Blzx

Nevíte, co/k čemu přesně je ta recepce(?) na první fotografii?

Jiří Melich

Stanoviště vlakvedoucího, ne?

Petr

Supervlak…a trolejbus na letiště..

Pavel

Svou maximální rychlost 230 km/h budou od počátku provozu využívat mezi Berlínem a Hamburkem, následně na nově budované trati Koralmbahn v Rakousku. Budou moci vyjet i na vysokorychlostní tratě v Česku, pokud nějaké během jejich životnosti vzniknou. ……. Bez komentáře, takže u nás NIKDY

vlachjan

Jsem zvědav, jak se jim to podaří na těch 230 certifikovat, když to – minimálně poslední vůz – nebude tlakotěsné. Tipl bych si, že to skončí na Vmax 198.

Zrzek

Proč by neměl být vzduchotěsný, boční dveře jsou taky vzduchotěsné.

Lars

Řekl bych že poslední vůz samozřejmě tlakotěsný bude, za podmínky že budou zamčené mezivozové prechody. A s tou hospodou to teď 230 jezdit nebude, a to je podle mě jediný důvod, proč je tam dali. Škoda že se neuchytily ty tlakotěsné mezivozové přechody, co mají například ty lůžka pro RŽD

troglj

Povedený sarkasmus.
Nicméně není kus trati s vmax 230 km/h i mezi Drážďany a Berlínem?

X 1

Ne. Není. Max. 200km/h.
Navíc jsou tam teď často výluky, kvůli přestavbě stanice Zossen a křižovatce Glassower Damm před Berlínem.

Radar

Ty modré sedačky jsou strašný. 1 třída k prdu je to stejné jak v Pendolínu. Dvoumetrový chlap si tam pohodlně nesedne. Rozdíl mezi první a druhou třídou je asi jen v potahu sedadel, tak jak v Pendolínu.

Luboš Beneš

To od výměny interiéru už dávno není pravda.

Vít

Nějak nechápu, proč si nevzali inspiraci z nových RJ a neudělali ty kupé na konci vozu. Plus nějaký snack koutek ala samoobslužné bary by se taky hodil.

Blzx

Nové rj jsou představené chvíli, tohle už je objednáno dost dlouho. Navíc mít tam pár kupé by prodloužilo a zhoršilo údržbu.

A teda souhlas, mít tam někde alespoň 2 automaty místo pojízdného baru by bymloo mnohem lepší

Dan

Omyl, ČD i OBB to objednávaly zhruba ve stejné době.

H T

Ve srovnání s interiérem nových RailJetů OEBB mi to přijde trochu laciné, papundeklové … chybí tomu nádech luxusu …
A je velká škoda, že nebude ani pár míst v business třídě …

Berhof

Pár míst ala české railjety s nulovým soukromím? To už radši žádnou business třídu a dát tam více míst klasické 1. třídy

Bez přezdívky

Interiér dělala škodovka tak co čekat jiného než odfláknutou a nekvalitní práci.

vlachjan

Dotaz na redakci: Také zde vychází noha stolku v první třídě přesně do míst, kde má cestujcí koleno jako v rekonstruovaných vozech první třídy/bistra jenž jezdí např. na Jihočeském expresu?

Berhof

Interiér je prakticky ctrl c, ctrl v z interjetu. Jestli vám nevadí noha tam, nebude vám vadit ani v nových vozech

Dominic

Hodila by se rámcová smlouva na další vozy ať InterJet nebo ComfortJet jezdí na většině IC a EC pokud to bude objednavatel chtít (já doufám že jo)

Micky

spíš ne. Za prvé cena. Za druhé nevhodnost. Elektrická jednotka na vtitrostátní linky je lepší volba.

tarten

Přesně tak. Např. na Hlaváku a jinde už nikdo není zvědavý na plýtvání kapacitou objížděním soupravy.

cenek

Tak proč dávají pozemky developrům.

Peter Sabol

Veľmi pekná súprava. Chválim, aspoň podľa fotiek, priestrannosť a „vzdušnosť“ interiéru i bezbariérový prechod medzi vozňami.
K vlaku mám jednu zásadnú výhradu, a síce to, že nie je nízkopodlažný. Vyrobiť v dnešnej dobe vozeň so schodami je podľa mňa hrubá chyba, problém nebudú mať ľudia s vozíčkom, ak tam bude plošina, ale rodiny s kočíkom a starší alebo menje mobilní pasažieri s ťažkou batožinou. Mimochodom, sú tam vyhradené miesta pre kočík?
Tiež súhlasím s komentárom nižšie, že tam mohli investovať do detského vozňa, vo švajčiarskych vlakoch je napr. aj šmýkalka pre deti.
Ale inak vyzerá od pohľadu dobre.

Peter Sabol

Aha, tak som nedočítal – miesta pre kočíky tam sú.

Ferda

Co je prosím kočík?

Kubrt

Kočárek.

libcha

Souhlasím, Siemens nízkopodlažnost umí (viz nové Nightjety), ve Švýcarsku mají dokonce rychlovlaky Giruno dveře ve dvou výškových úrovních.

Matty

Proč nemají magnetické přechody?

Zapa

A proč by měly mít? Rozpojovat se to v provozu nebude, takže tlaku to odolá i v tomhle provedení.

Jan Pytela

Já chápu tu potřebu se odlišit, ale proč se ČD u ComfortJetu a InterJetu nedokázaly shodnout na jednom jméně mi do hlavy neleze. U ÖBB mají railjety taky dvě generace a pod názvem CityJet jezdí alespoň 5 různých souprav…

Danny

Marketing ČD má dlouhodobě pocit, že je třeba propagovat každý projekt nových vozidel, kdežto např. u OBB se propaguje spíše produkt. Do určité míry to chápu, protože nová vozidla v českém muzeu jsou z hlediska vnímání železnice daleko důležitější, ale souhlasím, že zrovna u ComfortJetu (ComfortJet mohl být rovnou Railjet, pokud by se to vyřešilo s Rakušany) a InterJetu si to mohli odpustit.

Rušňovodič Peter

Zásadný rozdiel je v existencii riadiaceho vozňa a taktiež moznost sa najest v plnohodnotnom reštauráku je hodná oznacenia Comfort-. Kdežto Inter- je len 5 pseudopermanentne spojených vozňov.

Bjorn

RailJet, RailJet Lite, RailJet 2.

Ares

Kravina

Jan Pytela

Jestli tam je řídící vůz je obyčejnému cestujícímu s prominutím buřt a na identifikaci bistrovozu je těch názvů tolik, že se stejně musí řídit podle znalosti konkrétní linky, resp. na to koukat při kupování jízdenky (berme v potaz že vedle toho existuje stále značení SC/EC/IC/Ex).

TVS1210

Nějak nemohu najít ZÁSADNÍ rozdíl mezi InterJety…

troglj

Kapacita, řidičák, jídelňák, vmax 230 km/h a USB-C zásuvky 🙂
Jinak je to stejné.

Leinad

Vmax nad 200 jako cestující nepoznám (zvlášť na trati s vmax180 pro klopidla).
Řidičák – jako šotouš si všimnu, ale zase nic moc.
Jídelňák – no když je to jednotka dejme tomu, ale stejně u dlouhých souprav spíš řeším „zařadili/nezařadili jídelák.“ To spíše u lokálkových sólo motorů řeším „má/nemá automat“
Zásuvky – to taky není úplně konstrukční vlastnost, jednou v tom je zavedená síť (včetně 230V zásuvek) tak je detail co se tomu dá za konce.

troglj

Na trase Praha-Hamburg je rozdíl mezi 200 a 230 cca 15 minut jízdní doby. A to už poznáte.

Tonda Sehnal

Na Koralmbahn bude dovolen provoz 193 rychlostí vyšší než 160km/h? 🤨

Plecháč

Teoreticky to může i tahat/tlačit i Taurus. Ale uvidíme, třeba se podaří schválit tu novou variantu na 230 km/h.

Apollo 17

Tak ČD požadovaly Vectrony na 230 km/h a schválení i v Rakousku touto rychlostí. Tak to Siemens bude muset nějak zařídit.

Kubrt

Siemens to zařizuje, probíhají jízdy cílovou rychlostí s 193.483.

Avlaky

Takže do Berlína bude jezdit 8 vozu bez restauraku?

To nelze aspon pripojit restaurační vuz na začátek soupravy?

Filip

Bude připojen jídelní vůz WRmz815.

Filip

A k tomu jeden vůz Bdmpz 883, alespoň dle řazení na září. Bude tedy klasická souprava, přes první třídu připojen Bdmpz883 a poté jídelní vůz WRmz 815. Řazení EC 176 Berliner, 20.9.

Dominic

Je tam ComfortJet (8 vozů) + jídelák na konci

El Barto

S tím se počítá, mělo by na tom jezdit WRmz.

král j

Snad o nebudou muset předat jinému dopravci, jako třeba RegioPantery.

Leinad

Kdo a jakým právem by jim to nařídil?
Některé série panterů jsou za dotace, dotující si nadiktoval. Tryskáče (jety) jsou za „hotové“ v majetku ČD bez podmínek.

Geralt

Teoreticky by to mohl uděla stát – vlastník a jediný akcionář. Buď nařízením nebo dosazením svých lidí.

Jiří Kocurek

Jakoby stát svoje lidi v ČD neměl… nařídit nemůže nic protizákonného a Plzeňský kraj, spoluvlastník vozidel, fakt nemůže za to, že pan „král j“ objevil smlouvu až když končila.

mlokXCM

Stát nic takového nařídit nemůže. To by teoreticky mohly zřejmě jen řídící orgány ČD (ano, osoby tam jsou dosazeny státem). Ale i tohle by tedy bylo v rozporu s péčí řádného hospodáře.

Jan

Ten dětský koutek je opět katastrofa. Zábava pro děti = televize. Kdybych chtěl, aby moje dítě strávilo celou cestu čuměním na nějakou obrazovku, taku dám tablet. Navíc v podání ČD (ale i ÖBB) je to o to horší, že tam celé měsíce běží pořád jedna a ta samá dvouhodinová smyčka, takže nejpozději při třetí cestě to děti už nebaví.

A pro jistotu dali ještě na okno polep, aby děti náhodou nekoukalily z okna.

Třeba u SBB to mají mnohem lépe vyřešené – mají skluzavki, ať se děti vyblbnou a neřadí po celém vlaku.

Cupra

Můžu potvrdit, že to byla katastrofa při cestě Praha Vídeň a zpět. Ještě horší ale byla letmá kontrola čistoty. Vzít zvlhčeným ubrouskem lem kolem koberce byla síla. Koberec pořádný vysavač také neviděl. Dost to zklamalo

Blzx

Já souhlasím. V této formě většinou zeje prázdnotou a ve výsledku akorát zabírá místo. Navíc teda z mých zkušeností, pokud jsem nechtěl být rušen dětmi se nejvíce osvědčilo být blízko dětského oddílu, protože děti jsou všude jen ne tam

Dominik

U ČD – ÖBB ještě o to horší, že neumí nahrát program podle toho, kde to jede, tudíž v rakouském Railjetu po celé trase běží pořad německy – pro děti tedy ideální.

Jan Tichavský

Tak v českém to zas hraje všude Česky, naposledy jsme jeli do Berlína, dítě to cenilo, i ty německé si pokoukaly. Ono už stačí že na území ČR hlásí palubní rozhlas normálně namluvený hlas a za hranicema občas hlásí občas ne na živo všechno na mikrofon a ne vždy je jim dobře rozumět.

Jan Tichavský

Bohužel to je snaha nacpat co nejvíc dětí do malého prostoru a zabavit je obrazovkou. Oproti tomu dětské kupé Regiojetu je luxus, hodně místa na hraní i kolem televize.

Trumway

Tak polep tam bude asi kvůli odleskům a světlu aby nenarušovalo viditelnost obrazovky, ale ty schody pro sezení jsou děs. Díte které si sedne na první schod bude mít nohy na zemi, ale dítě které si sedne na schod druhý bude mít nohy na stejném schodě jako sedí dítě před ním a to samé se týká dítěte sedícího na schodě třetím.

Dušan

Z pohledu ekologie provozu během celého životního cyklu ten ComfortJet bohužel vůbec není zelený – spíš naopak – viz níže orientační tabulka(*): ComfortJet/Pendolino 680 ČD/Pendolino PKP ED250/Pendolino Italo/ Giruno SBB/ ICE 407 DB: a) Hmotnost na sedadlo (kg/sedadlo): 969/1163/1020/869/943/1023 b) Spotřeba obsazeného vlaku při V=200 km/h (kWh/km): 22,0/15,1/13,8/13,9/13,3/13,2 c) Spotřeba na sedadlo a ujetou vzdálenost (kWh/100km/sedadlo): 4,0/4,6/3,4/2,9/3,3/3,0 d) Náklady na energie pro jedno sedadlo za rok (Kč/rok): 34 761/39 897/30 116//25 741/28 778/26 234 (*) – poznámka (vstupní data pro výpočet): roční proběh vlaků 350 000 km, cena el. energie 2,50 Kč/kWh, Hmotnost cestujícího se zavazadlem 100 kg. Hůř než… Číst vice »

Honza Plomer

Díky za super myšlenku, mohl bych znát zdroj/metodiku výpočtu, co vše je zohledněno?

Dušan

Dobrý den, já jsem tu tabulku nevytvářel, je to převzato z již někým vytvořené publikované tabulky v jednom specializovaném železničním periodiku, nicméně v globále to říká výstižně to, že: Ucelená trakční jednotka – troufám si tvrdit, že to platí obecně – je oproti ucelené netrakční jednotce tažené lokomotivou jednoznačně úspornějším vlakem (důvody: kvalitní řídící systém vlaku, možnost rekuperace trakční energie, redundance pohonu, vysoký měrný výkon, vysoká adhezní hmotnost atd.) – na druhou stranu – a to odpovídám uživateli Berhof – netrakční jednotka má: – vyšší sedačkovou kapacitu – takže zde pak je (logicky) nižší cena na sedadlo, – a potom… Číst vice »

Kubrt

Aha. Tak to by bylo slušné citovat původní zdroj.

Dušan

https://www.zeleznicni-magazin.cz/casopis/6-2021
Článek: Analýza
Hlubší zamyšlení nad koncepcí trakčních a netrakčních jednotek pro dálkovou dopravu

Honza Plomer

kdo je autorem tohoto článku?

Berhof

Z jakých dat byla určena spotřeba vlaků? Navíc úspornější souprava nemusí být automaticky levnější v rámci životního cyklu – nutno zohlednit hlavně pořizovací cenu a cenu údržby, což budou za mě daleko větší nákladové položky.

David Španěl

Jaké přesně je dočasné řazení? V koncovém stavu mají být soupravy devítivozové, což bez řídícího a restauračního vozu dává 7, ale všude je uváděno dočasné řazení jako osmivozové. Znamená to, že je jeden z dosud nechválených vozů nahrazen vloženým vozem původně zamýšleným pro další ComfortJety, na který bude přesunut po dodání řídícíh a restauračních vozů?

Ventura35

Správně!

Jarda

Jestli jsem zachytil správně, tak k sedmi vozům CJ má být řazen klasický jídelní vůz, než se soupravy doplní o ty chybějící dva vozy. Proto těch 8 vozů.

Kubrt

Místo vloženého vozu bych tam dal koncový vůz z jiného CJ 🙂

Avlaky

Budou mít dva koncové vozy, jinak by to do provozu memohlo

Leinad

Prostřední vůz se nedá zamknout nebo kuplovat s klasickým vozem?

El Barto

Problém je spřáhlo, uvnitř jednotek bude pevné centrální, na koncích šroubovka a nárazníky. Druhá věc jsou přechodové měchy odlišné od standardních gumových návalků.

Mirek/

Není to vložený vůz, ale koncový, s klasickým mezivozovým přechodem a šroubovkou.

tomash

Záložní 3 soupravy, jezdících 17 souprav. Z pohledu laika to není moc dobrý poměr, je takový poměr u nových souprav (po vychytání porodních chyb) běžný?

El Barto

Tak jedna jednotka bude prakticky pořád na nějaké údržbě nebo opravě, občas se něco rozbije i na nějaké další, no a u vlaků typu EC nebo IC znamená nasazování náhradních souprav nižší kvality špatné PR, takže mít dostačující zálohu je v zájmu ČD. Případně můžou stojící jednotky nahrazovat zase něco jiného.

Permonik

V minulém članku v diskuzi někdo uvaděl. Záloha by měla být 12-15 procent (tj. 3 soupravy). Ono vetšinou jedna prochazí udržbou, další použije na školení, muže jet na udržbu apod. a náhoda je blbe, takže je lepší mít jednu kdyby některá měla nehodu. Ono nahrada za tyhle souprav je komplikována (teroertický by šel Interjet), ale už to snižuje komfort, dokonce i maximalní rychlost je problém atd.

Igor

Takže lepší je styl LE? Mám 5 souprav, jezdí 5 souprav. Jedna se poruchá = lidi jeďte si jak chcete, ale s námi nepojedete, protože není čím.

gitare3

U LE je alespoň odpovídající odškodnění, kdy člověk dostane 150% ceny jízdenky

Pája

Což je člověku stojícímu na nástupišti ve chvíli, kdy měl sedět ve vlaku někdy plat prtné.

Vojta

Jak to bude s RailJety? Budou jezdit do Grazu společně s ComfortJety nebo se přesunou jinam?

pavel-5657

Super

Samo

Oceňujem že ČD si konečne všimli a riešia nedostatočnú kapacitu v prvej triede. Už bolo na čase 🙂

Dan

A opravdu si ČD samy všimly, nebo prostě jen objednaly to, co po nich DB a OBB chtěly, aby to k sobě vůbec pustily?

Petr

Jezdim dvakrát týdně Brno-Pardubice a jako problém vidím naopak rakouské railjety, které mají dva vagóny první třídy a ve druhé je vždy narváno.

vlachjan

Jestli to točíte dvakrát týdně, tak se vám vyplatí padesátková inkarta a jezdit jedničkou.

MRC

Skoro bych řekl že IN100 + Doplatek by vyšel ještě lépe…

Samo

Tak dáva trochu väčší zmysel ak je narvaná dvojka, než ak je narvaná jednotka. Od toho je tam ten doplatok aby cestujúci mali vyšší komfort. Samozrejme ideálne by mala byť dostatočná kapacita vo všetkých triedach.

Dan

Tam je to spíš o tom, že v ty špičkové časy klasický 7vozový railjet prostě nestačí v žádné vozové třídě
Doufám, že to je ten důvod, proč ČD chtějí na některé railjet spoje nasadit delší a kapacitnější interjet.
Občas tím taky jedu a většinou si ve špičce nesednu ve dvojce (jedno jestli ČD nebo OBB) a u ČD ani v jedničce, protože ten jeden vůz prostě nestačí.

Jan

Kdyby v mikrosvětě ČD platila logika o dobrém hospodáři, tedy kupuji pouze to, na co jsem si vydělal, která se týká nás všech ostatních smrtelníků, tak jezdíme dodnes žabotlamy a 810…

PepazDepa

Kdyby dopravní podniky měly nakupovat vozy, pouze z toho co vydělají tak jezdí ještě koňka…Váš komentář je mimo

Samo

Dobrý hospodár nenechá firmu skrachovať tým že odplaší všetkých zákazníkov.

Michal82

Takhle svět už dávno nefunguje. Firmy musí inovovat jinak jim konkurence uteče a cestující také.810 a Bečkama už dneska nechce nikdo jezdit.

Libor

Je jistá skupina lidí, co chtějí 810 a Béčka.. ale je naštěstí málo početná a nerozhoduje o tom 😁

Pavel P.

Kdyby ale měli lidi platit odpovídající jízdné, tak se vsadím, že 810 i jen za poloviční cenu pojede plná vedle prázdného ComfortJetu. Z eráru se dobře utrácí …

Michal82

Z Prahy do Berlína bych 810 nejel ani zadarmo. Takže CJ by byl určitě prázdný nebyl.

El Barto

Tady se hodí jedna spíš sportovní hláška: Na kdyby se nehraje.

A abych nezapomněl, pozdravujte Axela.

Libor

Kdyby se měla zaplatit železnice z provozu, tak půlku tratí můžeme rovnou zavřít.

Jan

Potvrzujete mé předsudky. Taky nejezdím Bentley, i když bych se mohl svobodně rozhodnout, že se kvůli jeho pořízení zadlužím až po uši…

Kubrt

Chápete rozdíl ve významu slov „investice“ a „útrata“?

Původní Pražák

Mluvte tat maximálně za svůj omezený mikrosvět, nejspíš zdmi nějakého ústavu.

Pat

Koukáte na svět kolem sebe? Vždyť úplně všude se dnes podniká na dluh. Jediné, co je doopravdy důležité je růst.

Jan

Všiml jsem si že je dost v módě žít si na dluh, což ještě neznamená, že se toho chci účastnit, nebo že s tím souhlasím…

Jiří Kocurek

To je dost blbé, že by si firma nemohla vzít úvěr a ten pak splácet. Například když by firma byla v pronájmu a úvěr na vlastní prostory by vyšel šul-nul nebo dokonce levněji než ten nájem.

Petr Suchý

Řekl bych, že většina obyčejných smrtelníků (lidí), pořizujících si třeba bydlení, využije někdy v životě nějakým způsobem půjčku (hypotéku, leasing atd.). To byste tedy taky zatrhnul?

vlachjan

Zrovna tohle si na sebe velmi pravděpodobně vydělá celkem dobře.