Obrazem: České dráhy rozhodly o osudu vyhořelé lokomotivy řady 380

Lokomotiva 380 004-2 zničená požárem. Foto: Vratislav KlabouchLokomotiva 380 004-2 zničená požárem. Foto: Vratislav Klabouch

České dráhy s řadou 380 do budoucna nepočítají, což zdůvodňují příliš nákladnou instalací ETCS.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten z nádraží

Tak ať si k té mašině odvezou ty vyřazené vozy z Maloměřic. Staly se krásným hotelem zdarma pro lidi bez domova a jinou svoloč…

Tomáš M

Po započítání arbitráže tak jedna lokomotiva vyšla na 170 milionů korun.….potenciál byl obrovský.

Jindřich

Morálně by ji měla odkoupit ŠKODOVKA a udělat na ní rekonstrukci včetně ETCS. Stačilo by jen pro CZ/SK/DE. Já vím, je to jen myšlenka fandy řady 380. 🙂

Jindra CV

380 je jeden velký omyl a propadák.

Pája

Původní záměr nebyl špatný. Jenže……

Jiří Kocurek

Taky jsem jim fandil když ji vyvíjeli. Bohužel to dopadlo, jak dopadlo a je z toho 20 prototypů a finanční propadák.

parmezano

ale houby je to dobrá mašina , musí se to sní umět , je to „rukama“

Martin

To vypadá, že to taky byl kauf století…

král j

To není dobré řešení. Místo toho, aby národní dopravce doplňoval svou flotilu především domácími výrobky, jako tomu vždy bylo, nakupuje lokomotivy za valuty v cizině. Zdá se mi to krátkozraké. Vývoj řady 380 jistě stál nemalé finance.

Libor

Ajaj, komunisti lezou na povrch…

qěcy

Nejen komunisti. Jakýkoliv prikazovači a radobynárodovci.

Rodney

Žádné „valuty“ by nebyly potřeba, kdyby tu konečně bylo euro 😉

Kamui

Ano, čím dál tím vć si říkám, že jsme měli euro přijmout už před 15 lety, jako Slováci. Dost možná bychom se dnes měli lépe.

Kamui

Pro ty co dávají mínusy, s eurem už by nemohla ČNB dělat čachry s měnou, jako že v době konjunktury uměle oslabovala korunu, čímž úplně zabila růst kupní síly. Kdyby se do toho nemontovali, bylo by dnes euro cca za 19 korun, a to by se nám tu jinak žilo. Koruna je dnes podhodnocená, a doplácíme na to my všichni neadekvátně vysokými cenami zboží.

Jiří Kocurek

Není problém si tady v ČR zařídít účet v €.
Kdo tak strašně moc chce, ten má možnost, konto je dokonce u některých bank zadarmo.

Kdo chce jenom brečet, aby stát zařídil za něj…

Kamui

Kocourek je zase mimo a vůbec nechápe, o čem je řeč. Jako obvykle.

Bram

Normální projev Kocourka z Kocourkova :-).

Poutník99

Tady jde o ty vícenáklady na konverze a kurzová rizika.

Joe

Slováci sice mají euro, ale jinak holej zadek. Ne, euro opravdu není všespásný recept na pohádkový život.

qěcy

Ale pozor na to, že největší vliv na naše mzdy má naše přizdisráčství, nedostatek zdravého sebevědomí, odvahy a tažení za jeden provaz. Samo euro nám nezvýší životní úroveň vůbec nijak.

Jiří Kocurek

A co se změní? Jenom převodní koeficient mezi bankovními konty. Nebo myslíte, že ČD to kupují za hotovost?!

P_V

„Domácí“ výrobek vyrobený kyperskou společností dodaný za dvojnásobek běžné ceny, děkuji takový nacionalismus nechci.

janvagala

Národního dopravce doplnil svou flotilu 20 ks lokomotiv domácí výroby. A jak to dopadlo? Pomalu co kus to originál (nadsázka) A cena…? Tyhle kecy. Krátkozraké, domácí výrobky.

Michal

Kterou řadu HV domácí výroby máte na mysli?

král j

ČD nebo ministerstvo by měly Škodovce zadat vývoj další generace ř. 380 (nebo nové rychlíkové lokomotivy).

Libor

Nebo jim to dát příkazem z UV…

Jano

Dobrý deň, súhlasím, ale celý vývoj rušňa vrátane testov resp skúšobnej prevádzky si bude financovať samotná škodovka!

Jiří Kocurek

ČD nebo ministerstvo by měly Škodovce

Nemůžou, protože jim nepatří. Ještě jednou: Ne pa tří!

Drak Mrak

Ty soudruhu, za prvé nakupuje se za devizy, nikoliv za valuty. Za druhé žijeme ve společném evropském prostoru kde si každý může nakupovat a prodávat co chce a odkud chce. To jenom v zom vašem poťápaném RVHP bylo na vše potřeba povolení a souhlas rodné strany. 🤣 Huš na skládku dějin…

MaT

A až jednou třeba budeme mít i v ČR zavedené € (i když to tedy s těmi našimi politiky asi bude trvat ještě hodně dlouho), tak to bude v pořádku, když to bude nakupovat za měnu, co se tu bude stejně používat? 🙂

Marťas

Ještě by tu lokomotivu mohly ČD nabídnout dopravci About me 🤣🤣🤣

Djfiqlchrksk

Za týden bude dle najetých kilometru jako nová!

noerf

Pokud se nepletu je řada 380 schválena pro ČR, Slovensko, Německo, Rakousko, Maďarsko a Polsko. Takže v případě ostatních států by se muselo instalovat zabezpečení pro státy na Balkáně popřípadě provést softwarové úpravy. Což zadarmo určitě nebude a je otázka, za kolik budou ČD chtít lokomotivu prodat v porovnání ceny s novou lokomotivou, která je tímto vybavena.

Adam

Software? Jakože stěrače potřebují jiný software na Balkáně a jiný u nás? Ono se to spíš musí pro jiné země homologovat.

Martin V

… určitě budete muset u SW provést třeba rozšíření jazykových mutací. Aby displaye sdělovaly strojvedoucímu informace či nabízely popisky v sruktuře příkazů v národním jazykovém prostředí, kde se zrovna lokomotiva bude nacházet. Nepředpokládám, že třeba rumunští strojvedoucí budou za jízdy mít k dispozici slovník a překládat si informace z češtibńy či jiných lokalizovaných jazyků do rumunštiny.

Ilmary

Balkánské státy Slovinsko a Chorvatsko používají jiný typ sběrače (užší) proto má Vectron MS 4 a ne jen 2

HLN

Aha, platí to i pro taurusy 1216? Já si říkal, proč mají 4 panťaky

qwertz

a čemu vlastně vadí širší sběrač?

Jiří Kocurek

To by se mělo zavést autobusů: V každém státě EU jiný průměr hrdla nádrže, aby se narovnaly podmínky mezi železnicí a silnicí 810 konečně zvítězila nad autobusem. 😀

Dráhy sobě. Pokud možno co nejvíce národních specifik, pak je to celé strašně drahé a byrokraticky náročné.

JaSuCeCh

Širší průjezdní profil, mělo by to být kvůli tunelům.

Mates

Prejazdnému profilu v tuneloch.

qěcy

Vadí širší i užší. Širší se nevejde do úzkého průřezu na určitých tratích, úzký zase strhne troleje na tratích s větší klikatostí troleje.

Mates

To nie je priamym dôvodom. Vectron, ktorý nemá paket pre HR-SI má tiež 4 zberače. Napríklad Vectrony ČD, alebo ZSSK. Majú 2 AC a 2 DC klasické.

M.Z.

Tam je to kvuli materialu protoze DBNetz chce cisty uhlik.