Obrazem: České dráhy rozhodly o osudu vyhořelé lokomotivy řady 380
České dráhy s řadou 380 do budoucna nepočítají, což zdůvodňují příliš nákladnou instalací ETCS.
České dráhy už mají jasno, jak naloží s lokomotivou řady 380, která při nehodě koncem června na Slovensku z velké části vyhořela.
„O budoucnosti 380.004 po nehodě u Nových Zámků na Slovensku je rozhodnuto. Lokomotiva bude zrušena. V současné době běží administrativní proces, na jehož konci bude formální zrušení lokomotivy,“ sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Ze stroje podle něj budou nejspíš vymontovány použitelné součásti a zbytek zamíří do šrotu.
Lokomotiva přišla k úhoně při tragické nehodě, která se stala na Slovensku u Nových Zámků 27. června krátce po 17. hodině. Na přejezdu se vlak Metropolitan střetl s autobusem, ve kterém zahynulo sedm lidí. Strojvedoucího ČD ošetřili s lehkými popáleninami na místě.
Komisionální prohlídka konstatovala rozsáhlé poškození lokomotivy, například naprosté vyhoření čela a stanoviště strojvedoucího. Z dvacetikusové flotily lokomotiv 380, které začátkem minulé dekády dodala drahám plzeňská Škoda, tak zbývá 19 strojů. České dráhy s nimi do budoucna nepočítají, což zdůvodňují příliš nákladnou instalací ETCS. Jako s hlavní variantou se počítá s jejich prodejem ČD Cargu, rozhodnuto ale není.
„Platí, že by mělo být jasno do konce letošního roku. Analyzujeme jejich zapojení směr jih Evropy. S tím souvisí úpravy lokomotiv a jejich údržba. Posuzujeme nyní celkovou ekonomiku takového řešení,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ČD Carga Tomáš Tóth.