Obrazem: České dráhy přivezly z Německa motorové vozy Stadler RS1

Vozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhyVozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhy

Motorové vozy z roku 1997 nasadí České dráhy hlavně na regionální tratě.

407 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
O.K.

No nádhera. Sice je to ojetý stařík, což je v principu bída, ale alespoň něco! U nás na Vysočině to dříve jezdilo (já vím, jiný motor a tak) jako první ranní vlak na výkonech, které jinak ovládají hydry. Přivstat si rozhodně stálo za to. Člověk si alespoň mohl představit, jak se jinde ve světě dalo normálně cestovat vlakem už před 23 lety… Nechápu, jak někdo může volit ten líný ječící vysokopodlažní motorák tak adorovat. Jet s tím někam na výlet, dobré, člověk vystrčí hlavu z okna, pohoda, romantika. Ale dojíždět tím každý den do zaměstnání, to jednoho rychle omrzí. Škoda,… Číst vice »

Socha

No přímo tento vůz už ČD mají v (DKV) Česká Třebová. Jezdí s ním na Zábřeh, na Lanškroun a na Svitavy. Párkrát už jsem s ním jel a co se týče sedadel, tak je má daleko pohodlnější, než ostatní Stadlery u ČD (ty druhé..)..a ten motor, ten zní jak LIAZka z 810, takže si myslím, že je to takový kompromis jak pro staromily, tak pro pohodlné, a samozřejmě i pro objednatele a dopravce. Občas sem si všiml, že dlouho stojí na paprscích starého depa asi pro nějakou závadu, ale to je taky tím, že to byl doposud jediný tento typ… Číst vice »

Kontra

Taky si myslím, že by určitě nebylo na škodu, kdyby těchto vozů bylo možno nakoupit víc a třeba zrovna MS kraj dostal konečně rozum a nasadil je místo rekonstrukcí prokletých 809/810. Zrovna na linky S10, S11 a S15 (Opava-Bruntál, Opava-Hlučín, Krnov-Jeseník) by to byla super náhrada za dosavadní mot. vozy a jednotky. A pokud je cena 20mil za vůz, tak vězte, že čupr motorák pana Unucky 811 vyjde na 13 milionů, k tomu vůz 012 další 3-4 miliony, a horizont dodání celého počtu ks v nedohlednu. RS1 je vcelku povedený vůz, má dvounápravové podvozky, skříň na měchách, dostatečný výkon i… Číst vice »

Chronosphere

UnuckaMouse je ale výsledek propojení dopravce,politiků a čučche. Žádný stroj nemůže být výhodnější.

Gwann

to cucche mne dostalo

Hans

S tím plně souhlasím ve všech směrech!!! Jel jsem jednou tou slavné zrekonstruovanou rachotinou nové nabízenou ČD pro Moravskoslezský kraj, a je to hrůza. Sedadla dále od sebe, ale v uspořádání, jaké jsem již před několika lety viděl u podobných rekonstrukcí, ale u stěn skříně tak nacpane, že tlačí do ruky, takže celkem nepohodlné a navíc úzké v uspořádání 2+3. A u těchto rekonstrukcí přívěsných 010 tam jsou zase TA PROTIVNÁ PIDISEDADLA, takže je ta rekonstrukce úplně zbytečná, protože v podstatě NIC NEŘEŠÍ!!! KDY už konečně se ČD DEFINITIVNĚ ZBAVÍ těch odporných chciplin odvozených od 810!!! Od začátku je nikdo… Číst vice »

X 1

Objednat Regiopavouky (spidery) již nelze, neb se nevyrábí.
ČD, potažmo i kraje mohou pouze pozorně sledovat situaci a včas podat nabídku na jejich odkup.

X 1

Moravskoslezský kraj, potažmo města by mohla situaci okolo nákupu ojetých vlaků řešit například přes partnerská města či regiony.
MS kraj má partnerský region v Německu Nord Rhein Westfalen. Ten je prošpikován spoustou tratí, kde se stále pohybují dieselové jednotky (RS1, Desiro, Talent aj.).

Miroslav Zikmund

Nemohl. Majitelem vozidel není spolková země, kraj, okres, město – nýbrž dopravce …. až se dopravce rozhodne prodat, tak prodá tomu, kdo dá víc. Zájemci jsou v Bulharsku a Rumunsku. Tam se na technický stav nehledí, jezdí tam i to, co by si v Česku žádný dopravce nedovolil. Popraskaná okna jak na stanovišti strojvedoucího, tak v oddílech. Nefunkční klimatizace …

Boban

Opět klasika při pořizování vozidel.Místo toho,aby se pořídila vozidla nová,tak se pořídí německý šrot.

Ivo

Přesně tak, že jsou pohodlnější než staré krámy, to není argument. Ještě tak v případě výměny pohonné jednotky za moderní typ.

Jan

Proboha 24let staré.To zas bude poruch a zpoždění.Už takhle je to na prd!!!

Zapa

Tak nikam nejezděte. Nebo můžete vytáhnout svůj fungl nový gumokol a jezdit s ním. Pořád nějaké problémy.

Leinad

Víc než s 810/814?

Miroslav Zikmund

Lok řady 15x (Ex E 499.2) jsou z roku 1978, laminátky ještě starší, lok 163 (druhá série Ex E 499.3021 – 3040) z roku 1986 = stáří „pouze 34“ roky ….. , lok 36x (Ex ES 499.3003 – 3042 LD Přerov) jsou ještě starší …. nejsou, až na nepatrné výjimky poruchové a zdrojem zpoždění ….

libor

Nevíte, plánuje se nějaký prodej 814 někam na východ? dík

Ryk Mat

Kdo by takovou odbornost koupil?

Džaro

Jako vstupní surovina do vysoké pece jedině!

Martin V.

Spíš do nějaké elektroocelárny (že by TŽ?), do vysokých pecí jde železná ruda a koks. Ale to přesně odpovídá popisku „někam na východ“. 🙂

Chronosphere

Napřed by snad bylo vhodnější se zbavit všech 810 ne?

Bram

Gratuluji ČD ke koupi těchto vozů. Jedině tak budou moci nabídnout to, o co kraje stojí: Koncepčně moderní vozidlo za přijatelnou cenu. Mezi námi, v současnosti vyráběná vozidla nabízí to samé, ale za výrazně vyšší cenu, takže se snad na ČD konečně mentálně posunuli od nabídky v kombinaci neskutečně morálně zastaralých vozidel 843 (které jsou přitom stejně staré jako právě nakoupené RS1), nebo fyzicky přestárlých 854, nebo pro většinu výkonů nevyhovujících regionov (provizorní řešení, které bylo naprostou nutností cca před dvaceti lety) či příslibu nějakých nových vozidel za několik let, k reálné nabídce s ojetými vozidly, které se ale v… Číst vice »

ABC

Mezi námi, v současnosti vyráběná vozidla nabízí to samé

no, o tom může vyprávět mašinfírer po něčem podobném …. https://zdopravy.cz/u-kdyne-se-srazily-dva-vlaky-nejmene-trinact-zranenyc-59989/ tedy zůstane-li naživu

Bram

Tedy dát rovnítko mezi RS1 a 810 z hlediska crashové odolnosti, to chce velkou dávku odvahy, nebo spíš neznalosti a hlouposti zároveň… Ostatně i regionova je velkým přínosem z hlediska ochrany strojvedoucího oproti řadě 810. Kdyby v Perninku (letošní letní nehoda v Krušných horách) jela místo regionovy řada 810, tak to má její strojvedoucí nejspíš už za sebou…

ABC

Mezi námi, v současnosti vyráběná vozidla nabízí to samé, ale za výrazně vyšší cenu

no, RS1 asi TSI neplní, že, a to bude asi taky ten rozdíl v ceně. Byť je na tom (možná) lépe než šukafon

Jiří Kocurek

Kdby bylo v Perninku zabezpečovací zařízení, tak by se tohle nemuselo řešit. Bohužel je tam zabezpečení kusem papíru.

Bram

Ano, v Perninku je to nejhorší, co na síti Správy železnic je, čili D3. Teď jsou tam už instalována alespoň krycí návěstidla a časem by tam mělo být plnohodnotné zabezpečovací zařízení pracující v režimu D1.

Leinad

Je D3 nějak horší, než D1 s telefonickým dorozumíváním?

Leinad

Já se obávám, že nutnost projít crashtestem může bezpečnost snižovat.
Jsou složité podmínky na výrobu motoráku/vlakotramvaje, musí splňovat TSI Crash, bezpečnější je autobus.
Zpevněné boční sloupy ochrání fíru, když projede návěstidlo, které přes sloup přehlédl.

Bram

To, že RS1 neplní současné TSI crash, je z pohledu krajských objednatelů zcela nepodstatná záležitost. A pro strojvedocí je stále VÝRAZNĚ bezpečnější sedět za pultem v RS1 než v 810. To by se měla jen tak zahodit třeba s RS1 srovnatelná desira?!? Proboha proč?!?

ušatá

Než klimatizaci, tak v prvé řadě úprava interiéru – tedy oddělit oddíl pro sezení dveřmi od plošin. Aby nebyl průvan a nešla tam v zimě zima a v létě vedro- Levné, účelné. To se kdysi udělalo i u těch proklínaných 810 tek.

ABC

no u 810 se asi neřešilo zda těmi dveřmi projede vozíčkář protože ten se tam stejně vůbec nedostal

Apollo17

Jenže ty neměly atomaticly zavírané dveře,tepelnou clonu ve dveřích.

Leinad

V zimě zima souhlas, ale jak v létě vedro, do skleníku? 😀

Luboš

Myslím že půjdou zejména na tratě Přelouč-Heřmanův Městec, Chrudim-Holice, Svitavy-Pustá Kamenice, Doudleby-Rokytnice.

Pišta

Přelouč – Heřmanův Městec asi ne, nikdo s tím skoro nejezdí. Trať je zralá na zrušení.

Dominik

Přelouč – Heřmanův Městec, jak často tím jezdíte? Sice ten motoráky potkávám jen zvenku, ale jsou spoje, které vídám slušně obsazeny, navíc ta trať je vhodná pro dojíždění do Pardubic. A samotná trať určitě není zralá na zrušení, protože tam jezdí nákladní vlaky.

Pišta

A jaké nákladní vlaky? Myslíte ty tři vagóny jednou za týden? Dříve se jezdilo až do Prachovic, ale léta se již nejezdí. Vidím každý den v odpoledních hodinách motorák v Přelouči a sedí v něm vždy tak max 5 lidí. Jak je to v jiných hodinách nevím, ale vím, že se o zrušení provozu zcela určitě uvažovalo.

Lektor

Koukám, že jste znalec. Nákladní dopravu na trati by mohla závidět nejedna celostátní trať. A cestujících ve vlaku jezdí adekvátně k velikosti Heřmanova Městce. O zrušení rati nikdo neuvažuje naopak se brzo dočká nového zabezpečení.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_8579.html

Pišta

Nejsem znalec. Jen píšu čeho jsem byl svědkem.

Dominik

3 vozy za týden? Do Prachovic se jezdí s výjimkami každý pracovní den, , kvůli normativu hmotnosti tak 3x za dopoledne, plus vozy do Kostelce (občas), plus vozy na dřevo do HM (občas) a do toho nastupuje i fíra na odpolední a ten veze další do nebo z cementárny. Vůbec nemáte ponětí o hustotě nákladní dopravy.

Lektor

Doudleby-Rokytnice není Pardubický kraj, ale těch možností je mnohem více Choceň-Litomyšl, Česká Třebová – Moravská Třebová, A ve dvojici můžou nahradit regionovy i na Pardubice – Hlinsko, kde 814 zdaleka nemůžou využít možností tratě.

Luboš

není, ale depa v Hradci a ve Třebové by se tím pádem mohly kompletně zbavit všech 810

Miloš

Osobně by mě zajímalo, kde je chtějí nasadit v pardubickém kraji .

Dominik

U spojů Moravany – Holice je od změny GVD uvedeno WiFi, tak s tím třeba počítají tam.

Lektor

Tam se počítá s 811.

Dominik

Jsem měl za to, že 811 jsou čistě pro Moravskoslezský kraj. No i když zrovna Holice – Moravany potenciál má, spojení s Pardubicemi je rychlejší jak busem a cca 5 (6) let zpět byly spoje ve špičkách narvané, nevím, co způsobilo onen úbytek (hlavně školáků). Možná by si tato linka zasloužila lepší vozidla ( i když nevýhoda 840 je, že do prostoru pro cestující při otevřených dveřích táhne), trať je po rekonstrukci. Teoreticky by se při vhodné kombinaci vozidel dalo uvažovat o více přímých spojích do Pardubic, kdyby se vybudovala spojka na Uherském zhlaví a vlaky od Holic by se… Číst vice »

Toníček

Vlaky byly před koronou ve špičkách velmi plné.
Svěšování je zbytečně složitý proces a zbytečně to zvyšuje turnusou potřebu těch vlaků. Na přestupu v Moravanech nic složitého není.
Je pravda, že tam pro některé lidi je jenom malá psychologická bariéra.

Kaja

Odsuzuji nákup ojetin ale budiž. Pokud není z čeho vybírat, ( podniky zrušené nebo se zaměřili jiným směrem) tak ano, raději ojeté německé než nové polské. Rozhodně vypadají líp než Shark, když už.

Leinad

Ono by bylo z čeho vybírat. Pokud by ČD nerušily výběrka

Apollo17

A ruší je z dúvodu překročení ceny těch motoráků.Když chcete něco koupit a zjistíte,že na to nemáte,tak také zrušíte výběrko a nekoupíte tu věc.

Leinad

Jako jo, ale neudělám hned po zrušení nové výběrko se stejnými požadavky i rozpočtem.
Udělám revizi požadavků, zkusím se spojit s někým kdo shání něco podobného (množstevní sleva), začnu šetřit nebo u výrobního prostředku si propočítám půjçky,…

Martin

Ja ne, casto jsou to lepsi vlaky nez co mame u nas, ma se kupovat rozume, pokud je vozovy park hodne zastaraly celkove, tak by se meli nakupovat vozy ruzneho stari od novych po stare lepsi,…

v budoucnu pak zacnete vyrazovat uz postupne a ne naraz… druhou moznosti jezdit s tim co mame jeste leta a kupovat jen nove postupne, ale tak se rychle voz. park nezlepsi…

Lesan

Hlavně to nenasadit na nějaký tankodrom – dneska jsem jel s RS1 mezi Jihlavou a HavlBrodem a myslel jsem, že se podvozek podívá skrz podlahu, nebo že budu vedle sedící babičky sbírat až v nástupním prostoru.

Lesan

Ještě dodám, že zpátky jsem to jel v celkem udržovaném BDs a divil jsem se, na čem ten štádler tak skákal, jelo to úplně v klidu.

Boldricus

Štrůdl je bohužel docela tvrdej a na starým svršku je to docela znát, přirovnal bych to k nízkopodlažním busům SOR NB v Práglu. :/
Ovšem co nám na severu zrekonstruovali trať Tanvald – Liberec, tak už si nemáme co se pohodlí týče na co stěžovat.

Toník

Místo do muzea putovaly k ČD. Za deset let je pošleme dál na východ.

Zapa

Tak jistě, můžeme tu stále kecat o muzeu a dále jezdit v Regionovách…. Ať to pořídí kdo chce, tak to bude pořád lepší, než to co tu většinou jezdí.

roman

23 let starý vlak je v pulce životnosti, takže do muzea určitě nepatří

BDT

Mohli jsme dopadnout hůř, třeba s 5047 od ÖBB. RS1 je na české lokalky nadstandardní vozidlo.

Zrzek

A pro eko rypaly. 842, 814 a 811 splňují přísnější eko normy.

Jiří Kocurek

Jenom proto, že mají vyměněný motor. Což se u jiných vozidel dá udělat taky.

Lektor

Už v minulém článku byl odstavec, kterému nerozumím:
Přijelo jich 5, potom 8 a pak ještě 9 budou nasazeny od jízdního řádu 2021 (prosinec) a jednají kde je v průběhu roku nasadí. Kolik a kdy je nasadí?

Avlaky

Od Nového jižního řadu

Robert

Co je na tom komplikovaného? Pořídili jich 22 a přivážejí je postupně a postupně je je možné i nasazovat do provozu podle toho s kým se dohodnou.

Michal

V Budějovicích je u Lidlu už připravená-koňka !!

Pišta

V kolik to jede??? 🙂

Cestující

Jestli se přečalouní sedačky a celkem upraví interiér, tak nevidím žádný problém. Co se týče dynamiky jízdy úplně bez problému. A ještě nainstalují klimu.

Laik

700 tisíc za vůz mi přijde jako hodně přemrštěná cena.

Ferda Vomáčka

Co byste si představoval?

Zapa

Za hubičku… 😀

Avlaky

To je celkem levné, to máte jak za novou oktavku

Georg

to je hodne draha oktavka, za 700 europapouchu…

Martin V.

Ale tohle je 700 tis. EUR, to by tak oktávka musela být pozlacená. 🙂 Ojetý motorák je za cenu tří nových autobusů. Vzhledem k tomu, že kapacita cestujících i počet motorů je jako ve dvou autobusech a zbytková životnost může být i delší než u autobusu, tak je to srovnatelné.

Bram

Zbytková životnost právě nakoupených ojetých RS1 je minimálně dvacet let, což je životnost nového autobusu.

Martin

Kde jezdite 20letymi autobusy? Autobus tak 8 let a je cely na generalku…
V Praze je to tak 5 let, jezdi i 10let stare vyjimky, ale to uz jsou sroty…

Poudy

Ty roky co tu házíte docela sedí na průměrné stáří vozidel, trošku si to pletete.

Jiří Kocurek

Živnotnost autobusu je zhruba 12 až 15 roků. Celých 20 držel akorát Zemek a to jen vybrané kusy.

Já, kdo jiný

Jedna konspirační poznámka:
V Reichshoffenu v Alsasku se vyráběly X 73500/VT 641. Pokud fabriku koupí Škoda, dostane se k výkresům a začne to nabízet?

Kubrt

Kupec získá závod včetně dokumentace a kontraktů na výrobky. Ale netuším, jak hluboko do výrobkove historie se půjde, aktuálně se 641 nevyrábí.0

Pezos

Splňuje VT 641 nové normy TSI?

Michal

Nesplnuje TSI

Kalanis

Jebat TSI a jejich autora. Co má jezdit v osobce na lokálkách? Obzvlášť když je tu EU-cíl s přesunem přepravy na koleje. Trošku rozpor.

ušatá

Tady to opravdu zasluhuje revizi. Ta TSI pro vedlejší tratě jsou naprostý nesmysl a je otázkou, kdo a proč to vymyslel. Nevím o tom, že by po skoro sto letech provozu tzv. autobusů na kolejích (tedy lehkých a levných motorových vozů) se zjistilo, že se díky tomu děly nějaké horory, hromadné nehody a hromady mrtvol.

Gwann

tak…hromady mrtvol byly. otázka zda by tomu TSI pomohlo…ale 152 a 131 fakt jsou celkem pojízdné rakve, kdyz se něco stane

Kalanis

Mrtvoly sice jsou, ale jaksi jsem si nevšiml, že v poměru k počtu odjetých kilometrů by jich bylo až tak nějak extra mnoho. A to jak na železnici, tak na silnici. A když už se něco semlelo na železnici, tak za to mohlo přeci jen víc okolností najednou.

Jiří Kocurek

Ale oni chtějí na koleje dostat dálkovou dopravu. Ne posouvání o 15 km. A dálková doprava je k vidění např. na D1, pro pomalejší – ty šňůry kamionů. To nějaká 810 na lokálce do Kralovic opravdu nezmění.

Gwann

hmmm, takže nové byly v roce 2010 za cca 50 mio. tahle 23leté stojí 18 mio/ks (nevím jaký stav, snad ne dle vzoru GTW), k tomu se dalo 20-30 mio (dle série) za jednu 2voz reginu (která je s prominutím zralá na šrotaci, neboť ji krajské správy nemůžou ani cítit – částečně oprávněně, částečně kvůli hysterickému řevu nenávistníků, i když za chodové vlastnosti může mnohdy spíš Dobrá správa), teď ještě dosazování klimatizace a další náklady bohemizace…. takže, kdyby se byly tehdy koupili rovnou nové RS1…tak se to vyplatilo, ČD by měli 10 leté RS1 místo 23letých a to za stejné… Číst vice »

Gwann

PS: zjevně mnozí nepochopil, díky bohu, že se teď těch 22ks koupilo. jen by bývalo bylo lepší je koupit už 2020…nové

Filemon44

Zaujalo mě,že mají jezdit v Libereckém kraji..jelikož si nemyslím,že tu má jít o zoufalý pokud o zvrat na tratích,kde se jedná s Landerbahnem,zajímalo by mě,kde jinde???

Kubrt

1×814 Josefův Důl, 3×814 Jindřichovice pod Smrkem.

Filemon44

Díky

Krušky-Středohoří

Na podobnou otázku jsem se ptal v podobném článku z vikendu. Nic méně ještě se nabízí ve spolupráci z KH krajem českorájská magistrála Turnov-Jičín-Hradec. Mezi strojvedoucími z Loun a Lovosic se již před měsícem ale mluvilo, že přijdou a po úpravách během příštího roku budou jezdit také Česká Lípa-Postoloprty, ačkoliv UK kraj měl začít jednat s Landerbahnem o převzetí této linky.

Bram

Hlavně doufá, že uvolněné regionovy konečně nahradí dodnes přežívající 810+010 na trati Čerčany – Ledeč nad Sázavou.

Jedine vlaky

Co na to Jihomoravský kraj? Ideálně spojené na osobní vlaky Břeclav – Znojmo, nebo Hodonín – Veselí n. Moravou, nebo o víkendech vytížená trasa Tišnov – Bystřice n. Pernštejnem. Těch tras je spoustu, jelikož Regionovy postupně půjdou pryč, je potřeba hledat řešení. Myslím si, že tyhle motoráky RS1 vydrží ještě těch 20 let provozu bez problémů.

Jerry

Břeclav Znojmo na to je to málo ..ideálně na tu 854 s vozem

Jedine vlaky

Pokud se spojí, bude to ideální náhrada za 854 + Bdtn, ty mají kapacitu 136 míst k sezení, 2x spojení Spideři 140 osob.

xyz

Ideální náhradou za 854 + Bdtn je dvoudílná jednotka typu Lint41 nebo Shark (které se nadále vyrábějí a není problém je koupit nové).

Spidery se již nevyrábějí (nesplňují TSI) a obecně se takto malé vozy již ani nevyrábějí = o to vhodnější je, nasadit je na tratě odpovídající té kapacitě 70 sedadel.

Gwann

tak, tak, za hydru shark či něco podobného. jakkoliv me milované hydry by tu mohly zůstat navždy. Jen jsem bohužel v lásce k nim…asi poněkud v menšině…

Bram

Já taky řadu 854 doslova miluji, ale dnešní doba je někde jinde. Řada 854 byla stejným provizoriem jako regionova, ale velice úspěšným.

Gwann

tak přezdívka tomu napovídá. snad se jich podaří po vyřazení zachovat co nejvíce. i pohodlných vozů bdtn, které jsou rozhodně příjemnější svezení, než jakýkoliv moderní motorak…

Gwann

dva spideri, to je nesmysl. stejně jako ty tri sprazene jednotky na Telc. spider je spíš náhrada reginy či sukafonu s privesakem (či bez něj). posílat dva či tři sprazene, to se může poslat klasická souprava či velký motor. jakkoliv ten má tu nevýhodu že není nizkopodlazni…

ušatá

Ta 854 + Bdtn je podstatně pohodlnější a na sezení i jízdu příjemnější.

D.S.

Nejsou na těchto tratích spíše vhodnější dvouvozové jednotky?

xyz

Každopádně jsou.

Luboš

Proč by chodily Regionovy pryč, když jsou v provozu Regiomousy ? To by byl brutální nesmysl.

jva

Když je kapacitně předimenzovaná i 810, je blbost tam tahat řidičák navíc. Zvlášť, když ze štěrku mezi kolejemi se líp leze do té 810 s madly než do NP dveří 914, kde se pořádně nechytíte.

pikolo

bože 23 let stará souprava jedna za 700 euro , zlaté 810

Jerry

810 ne už ne a ne ..810 je z 70 let …

Plzeňský kraj

Ale naše, možná není povedený interiér apod,ale motor je dobrý

Tom

Pravda, to běžného cestujícího vždycky vytrhne… Co na tom, že sedí na prkně a za jízdy vibruje, hlavně že motor je dobrý a spotřeba nízká!

pkajetan

chápete, že většině cestujících u nás na venkově je to u prdele?
oni se potřebují dostat z bodu A do bodu B ( a serou na wifi a na tlakovej hajzl a na klimu)?
fakt tady v tom žebrákově nikdo nežijete?

Pražák

Takže tím vulgárním nesmyslem tvrdíte, že je raději pojedou šukafonem než německou, po všech směrech lepší, jednotkou, byť ojetou?
Jestli ano, rád bych znal Vašeho dealera, evidentně kvalitní zboží

Miloš

Jelikož provoz 841 je dvakrát dražší než provoz 810, což by znamenalo zdražení či omezení spojů, je pro tyto lidi lepší modernizovaná 810 (nikoliv původní, ty už mají být pouze jako záloha).

841 je vhodná náhrada spíše pro 814tky.

ušatá

Nevím, v čem je ta jednotka na ty krátké vzdálenosti lepší.

Pražák

Např. v pohodlí pro cestující?

Miloš

na krátké trase to cestující sotva zaregistruje

xyz

„oni se potřebují dostat z bodu A do bodu B“
Pokud tomu tak je, pak jim bohatě postačí autobus.

ušatá

Tak si sním jezděte sám. Můžete si ho i koupit místo auta, když vám tak vyhovuje. Opravdu tady číst některé názory už poškozuje nervovou soustavu. Je vidět, že řada diskutujících moc nikam a často nejezdí, skutečná ekonomika a zájmy cestujících je nezajímají.

Gwann

tak párkrát jsem jel busem odnikud nikam…a z hlediska pohodlí to bylo ještě kus za M152…i díky pro CR typickým tocitym úzkým cestám na venkově. jelo to dlouho, nejel tím skoro nikdo…proste z hlediska ekonomické efektivity mnohdy větší nesmysl než ty sukafonove rychlíky…

bohužel ZDO je spíš brutálně dotována služba než ekonomicky efektivní způsob dopravy

ušatá

Bohužel, ano. Nevím, zda je to tím, že je to všem odpovědným jedno, nebo zda tomu opravdu nikdo nerozumí a nebo se nechce a jen formálně se ta doprava dělá, aby se neřeklo, že nic nedělají. Je to celé na hlavu.

ušatá

Nová sedadla v pohodě, na dobrém svršku nic nevibruje a dokonce jezdí potichu. Toto už je umanutost.Chce to jezdit s tím a posuzovat objektivně. Navíc levností provozu se tomu nic nevyrovná.

Pražák

Šukafon a potichu? To je hodně špatný vtip. Je to a vždy byl, příšerný křáp. Jezdit by tím měli, jako součást léčby, jen lidé jako Vy, rudo-modří nostalgici.
Pokud Vám jde o láci, tak jak správně píše xyz, nejlevnější vždy bude autobus.
Ostatně ono to tak na mnoha místech časem stejně dopadne. A tam kde ne, budou jezdit podobné jednotky.

Miloš

původní šukafon asi úplně tichý nebude (ale už jsem jej zažil – pardubická 810.351), ale modernizovaný Regiomouse už hlučný není.

Miloš

Ano, ale dokud 810 drží a fungují, není nutné všude pořizovat nelevné 841 a zbytečně prodražovat provoz, kór v době krize. 841 je dobrá místo 814 či případně 843.

Krušky-Středohoří

Řada 810 byla projektována již na konci 60. let jako náhrada za řadu 801 ( M131.1), v té době byly jedinou výraznější konkurencí automobily Škody 100, Spartak, Octavia a Trabant. Mnoho silnic bylo nezpevněných a nenapřímených, klikatících se skrz vesnice.

Jiří Kocurek

A především autobus ŠL11. Mnohde ještě jezdily koňské povozy.

Krušky-Středohoří

Nevím jaká inventární čísla řady 810 jsou dosud v provozu. Zda první kusy vyrobené po roce 1975, nebo poslední vysoká čísla až někdy z roku 1983. Každopádně regionovy se rekonstruovaly namátkově ze všech. I tam už jsou na konstrukci značné únavy materiálu, to že dosud jezdí nezmanemá že je není za cenu nákladné údržby. Fanatickým zastáncům řad 810, 814 to nevysvětlíte.

Vagon

Tož třeba 810 009 stále jezdí v Klatovech.

MartinS.

Co koupíte za 19 mil. Kč? Když se jim podaří bohemizovat to levně, tak třeba dohromady za 25 mil. Regionova stála 20, ale před kolika lety… Tohle je velmi výhodný nákup.

Bert

Navíc poslední série regionovy stály skoro 30 milionů/ks

Gwann

tak, tak, reginy byly cesta do pekla.

Miloš

Regionovy špatně nejsou, ale jsou adekvátní na poměrně málo tratí. Tam kde dnes jezdí, je spíše potřeba nasadit něco lepšího nebo naopak tam stačí Regiomouse.

Regionov stačilo cca 100. Za zbytek se mohlo přikoupit 30ks 841 a udělat modernizaci 30ks 810 (samozřejmě na úroveň ,, nejnovějších,, Regiomousů) , které už některé ani není možné poslat do dílen, protože jsou totálně shnilé .

Jiří Kocurek

30 ks 841 zmanená 2 ks do každého kraje. To stačit rozhodně nebude.

Miloš

Krajů je 14, Vysočina, pardubický a liberecký už je mají, takže 11, takže 3 na kraj.

roman

a ke všemu ty vlaky jsou v pulce životnosti a dalších 20 let mužou bez problému jezdit

Od lesa

700 000 euro. Pár subjektů u nás koupilo šroty 810 ze Slovenska za cca 5000 euro.

Kamui

Je dobře že ČD konečně něco dělají. Tohle by bylo ideální vozidlo třeba na linku Beroun – Protivín/Blatná. Ale předpokládám, že s nimi spíš půjdou do soutěže proti GWTR na plzeňsku.

Venca

Jj, pravda, ještě Arriva by tam mohla na ten rychlík do ČB poslat něco nového s klimou.

ušatá

Hlavně s pořádným interiérem, lepšími sedačkami a kvalitní první třídou.

Krušky-Středohoří

Nebo proti Landerbahnu se kterým krom LBC kraje jedná i UK kraj ohledně linky Česká Lípa-Postoloprty.

Zapa

Předně bych to dal na linku, kde opravdu „někdo“ jezdí. Za mě asi na Hrbatou, nebo osobáky z Kladna do Prahy. Hlavně je dát pokud možno do jednoho depa, ať se to moc netříští. Ona putovní roztříštěná výstavka je sice krásná věc, ale dost drahá. Co třeba Rakovník?

Jiří Kocurek

Není lepší na Kladno poslat Žraloka nebo něco třívozového? Vždyť je to směšné, proti tomu kolik lidí dojíždí Praha – Kladno.

Zapa

Tak samozřejmě spojovat. Žralok by asi špatný nebyl, ale kde je sehnat? Ono příští rok něco zůstane z Děčín – Liberec, ale to bude málo.

D.S.

Ještě mě tak napadlo (ano je to spíš šotonápad). Jak je na tom v Německu řada 612, bude výhledově nějaký přebytek a jak je na tom z provozního hlediska co se týče spolehlivosti apod.? Spotřebou to bude asi pěkný žrout. Ale na motorové rychlíky by to bylo pěkné vozidlo. Třeba na R14a by umožnilo uvažované zkrácení jízdní doby o půl hodiny, přitom by JŘ nebyl tak našponovaný, jak tvrdili někteří odpůrci.

Kubrt

Je otázka, co vše a za kolik by obnášela úprava těch tratí na klopidla.

Leinad

I kdyby klopil jen v části trasy, tak 612 jsou hezké vozy na Sp/R.
A pokud se nepletu, tak SŽ ráda dává klopici rychlostníky i tam kde klopidla nejezdí.

Midar

Prostě je dává všude, kde se rychlostníky mění – i z Hranic na Vsetín 🙂

Michal

Otázka je zda by to objednatelé zaplatili

Gwann

tohle měla arriva vraky dovézt pro linku R14 a asi by se daly i nově zavést rychlíky z Prahy do LBC…a pak to třeba poráhnout přes Hrádek, Zittau, Varnsdorf, Pustevnu, Sebnitz do Děčína 🙂

(já vím, šotonesmysl)

xyz

Jízdní řád R Pardubice – Liberec je již dnes velmi rozvolněný.

Michal

A budou v dohledne době volné? Jaké jsou provozní náklady? To by mohl zjistit třeba pan Adamka, Arriva má k DB blízko.

Jussi

V článku je faktická chyba, ČD nemají ve flotile pouze 33 kusů RS1 – Mají 16 840 a 18 ks 841… To mi dává dohromady 34 ks. Je třeba trochu sledovat dění (což bych od dopravního webu čekal) – tyhle RS1 nejsou první akvizicí. Tou byl nákup dnešní 841 097 v roce 2017, aktuálně v ČT jako neprovozní – fatální závada na tom nesmrtelném motoru MAN.

Mimochodem, je to podobná verze jako tyhle – motory MAN, bez klimatizace. I když má najbrta, tak lze na dálku rozpoznat.

Jussi

V pohodě 🙂

Jussi

U ČD se objevil již v najbrtu v dubnu 2017. Není to zrovna moje parketa, takže si nepamatuju přes kterou společnost byl nabízen, ale byl veřejně nabídnut k prodeji, jako delší dobu nevyužívaný. Hádám, že k prodeji došlo na podzim roku 2016 / jaře 2017.

Os5600

Stroj 841.097 je bývalý stroj 650.997, který jezdil na tratích SüdostBayernBahn, kterou provozuje Deutsche Bahn.

Jerry

Nemá .má Iveco

Jussi

Na to se hodí snad jenom hláška z filmu Pixely: „Prd!“ Vždyť je to taky několikrát překabátěný kousek ex 650 997, ex VT95 z minulého století (tuším 1997) a tam se dávaly MANy…

Jiří Kocurek

A selhla teda ten MAN nebo nějaký jiný motor? obzvlášť když je to teda několikrát překabátěné.

Jussi

Když 3x prodáš octavii s 1.9 TDi a přelakuješ jí, tak je to pořád octavia s 1.9 TDi… Co myslíš, bude to u motoráku jinak? 🙂 Nebude. Je tam MAN a ano, je rozbitej. To se holt stává. Je to 20 let starý, má na to nárok…. Jenom jsem tím chtěl naznačit, že zdejší chvála motorů MAN je sice velká, ale reálně je to pořád jenom stroj 🙂

Bmo

Doporučuji Českým drahám, aby nechaly nátěr tak jak je, protože je mnohem hezčí, než ten odporný bílomodrohnus. Navíc se tak ušetří za barvu.

Filip

Nic ve zlém, ale jste asi tak jediný, kdo si to myslí.

švestka

Teď to schytáte nátěr Najbrt je přece ten nejhezčí na světě a má tu výhodu že omlazuje vozidla – vozidlo opatřené tímto nátěrem přestává být ojetým německým šrotem.

Jerry

Každý dopravce má svůj nátěr

Gwann

já bych to nalakoval do polomáčeného nátěru a byl by klid.

švestky by si to pak pletly střeba řadou 820 upravenou přivařením střední části kastle a snad by je z toho jeblo.

liposh

Včera jsem se se synem (2 roky) díval na video z bratislavského nádraží a ten stejnej typ vagonu a dle podvozku i +- stejně staré vagóny vypadá mnohem líp v Najbrtu, než v tom jejich červenobílém ŽSSK. Strašně to bratrům bledne a špiní se.

patology_chef

Ach ano! Jak jsme byly slepé! Děkujeme a až do zítra slunce západu to bude podle Vás. Vaše České dráhy, řídící se podle diskuse na webu.
Co názory ostatních šotoušů? Má smysl mít všechny vozy ve stejné barvě? Takové starosti a Rotschildovo konto bych chtěl mít..

Luk

Paráda! Snad budou dobře sloužit.

Nicméně u nákupů z Němec bych docela rád i přivítal nějaké rychlíkové vagony. To co nám teď jezdí rychlíky Labe, Děčín-Praha není zrovna slast.

karel

Znáte řady lokomotiv? Vezla je 749.107, ne 794…

Ondra

Máte na práci i něco jiného, než čekání na to, až se někdo překlepne?

Otakar

Dle mého překlep

D.S.

Je nějaká informace v jakém rozsahu bude provedena revitalizace interiéru? Budou nové sedačky a unifikace se stávajícími RS1?

Jiří 24

Doufám že jo, přeci jen ten interiér dostal od doby vzniku docela zabrat 😁

ABC

tak fotka muze klamat ale sedačky tam vypadají docela slušně, ne?

Lukáš David

Doufam, ze je nasadi na lokalky v okoli Prahy (074, 110, Velvarka, 092)… tam i poctem cestujicich by to byla optimalni jednotka..

Jakub

Na nově opravenou trať 074 by to byla ideální volba – bezbariérové nastupování v Brandýse, Čelákovicích a Neratovicích by bylo určitě vhodné i k tomu, že ta trať plní funkci takové místní vlakové tramvaje a často tu přejíždí právě důchodci.

Honza

Z Nera do BnL jezdí asi 8 lidí v jednom voze, ve špičce 10.
Vlak je tady úplně mimo, divím se, že tu vůbec 810 jezdí. Na co 841?
Trať prošla rekonstrukcí před 2018, podle mě zbytečně vyhozené peníze.

Jakub

Jednak je trať čerstvě opravená i z BnL do Čel (rychlost stoupla až na 60-70 a zabezpečily se přejezdy) a jednak na tomto úseku obvykle jezdí více lidí (jsou tu malé lázně a dojíždějící do Continentalu a škol).
Dále by tu lepší vozba mohla znamenat přilákání více cestujících. Potenciál je tu velký (oproti Mochovce) s návazností na slušně rychlé linky S2 a R21, jen ta 809/810 to kazí a proto lidé raději dojedou autem buď k většímu nádraží nebo rovnou až na místo.

Miloš

Vy znáte někoho, má plno důvodu pro to, jet vlakem, ale nepojede jen proto, že tam jede 809? A naopak znáte někoho, kdo jezdí zásadně autem od dveří domu do potřebného místa, ale když se tam nasadí 841, poženou kilometr za vesnicí, přesednou radostně v Čelákovicích, v Praze přestoupí na tramvaj a od ní půjde x metrů pěšky ?

U regionální dopravy je důležité, jak často vlak jezdí a jestli jezdí když je potřeba , ne tolik to, co tam jezdí.

Jiří Kocurek

A nestačilo by teda přistavit MUVku s plošiňákem, když teda kvalita vozu 809 nerozhoduje?

kubisek

Na Velvarku, aby to tam pořádně rozdivočel tou 40 km/h, místy i méně… 😀 Do Slanýho ještě dejme tomu, dál už taky šukafon také vozí vzduch.

Jiří 24

By jim mohl ihned napsat Ol. kraj, že je chce, tak by se alespoň povedlo vyměnit pár 810 😍

Miloš

Zrovna olomoucký kraj má 810 modernizované

Leon

Vzhledem k stáří bych cenu očekával tak cca 300 tisíc eur za jeden vůz, 700 tisíc eur za jeden vůz je dost.

Jiří Kocurek

V polovině životnosti očekávat cenu cca 15 % ceny nového vozu? Pán je z levného kraje.
Jinak za 700 tis € můžete mít Regionovu, když k tomu navíc dodáte 810 a 010 na přestavbu. Ikdyž za 18 mil Kč už dneska Regionovu nepořídíte, budete muset 6 mil. Kč přihodit.

medical_examiner

Hmm, za kolik

medical_examiner

Oprava:
Za kolik by se dalo pořídit 52 Regiosharků a 210 Lintů 27?

Avlaky

Proč tento počet?

medical_examiner

Aby bylo možné vyřadit alespoň větší část všech 814 a 810(všech provedení, v chronologickém pořadí)

zdeva

Tak ještě 200ks…nahradit 810 je problém… . Ale 810 je úžasná konstrukce(sice poplatná době a okolnostem vzniku) počtem vyrobených kusů, délky nasazení, jezdí za kýbl nafty…

Miloš

To je pravda, po modernizaci je to poměrně solidní vozidlo, akorát že jejich modernizace měly být na dnešní úrovni (tj nový motor, sedačky, stahovací okna a moderní interiér a hlavně všechny kusy stejně) konány před 10ti lety a teď by se mělo již končit. Dnes jsou bohužel některé původní stroje ve stavu , kdy je modernizace již neproveditelná.

Ludvík

Také to nechápu, potvrzujeme Česko jako vrakoviště. Kdo o tom rozhoduje ? Přeci to není tak strašný rozdíl od ceny nového stroje !!

Marek Kováč

Fakt ne? Zjistěte si kolik stojí nové 🙂

Štěpán

Problém je, že nové nízkokapacitní motoráky už k dostání nejsou.

Pražák

Spíše si je nemůžeme dovolit

Štěpán

Jistě bychom mohli, kdyby se ovšem nějaké vyráběly.

Pražák

Pokud vím, tak Alston Linty 27 je stále možné koupit, jenže je drahý a objednatelé si to nemohu dovolit. Tedy pokud nechtějí sebrat peníze třeba školství, kultuře nebo sociálním službám.

ušatá

Proto je také důLEžité si je vyrábět samI. Uměli jsme to, takže to musí jít i dnes.

Chronosphere

To jako že když si to budem vyrábět“sami“ tak to bude levnější? Pozor ušatá,za pravým ouškem ti houká Zázr. eh Zátopek a za levým rychlovlak z ČKD.

Jiří Kocurek

A tose jako českým lidem za práci a zboží platit nemusí???

LiborV

Alstom Lint 27 se stále vyrábí. Je však hodně drahý.

xyz

A to natolik, že (jak vyplývá z dostupných informací), reálně jej v posledních letech nikdo neobjednává; namísto toho objednává verzi 41 či ještě delší.

Stejně tak jednodílná PESA Link snad dodnes existuje v podobě jediného vyrobeného vozu.

watslaw

Ne? cit.: „Dopravce je vyřadil díky pořízení nových motorových jednotek Alstom Lint 54.“

A_DA

Vážně je to slůvko „nízkokapacitní“ v komentáři od Štěpána tak lehce přehlédnutelné, když tu poukazujete na Linty 54?

_Pavel_

A kdo to zaplatí? Jestli sledujete dění kolem sebe, tak určitě víte, že si kraje zrovna moc příští rok finančně nepolepší a pro zdražení jízdného asi taky u cestujících nebude pochopení.

Jan Sova

zdražení už proběhlo, jako každoročně…. tiše a nenápadně….

_Pavel_

Vím, už jsem si letos připlatil, místo 67 platím cestou do práce 68, za tu korunu navíc se asi nové vlaky nekoupí, to je inflace…

Juraj

18,5 mil. za ojetinu v roce 2020 vs 53,8 mil. za nový v roce 2010 – to je docela zásadní rozdíl, a to nepočítáme inflaci za 10 let.
Nemluvě o tom, že nové motoráky se teď shánějí docela problematicky.

Gwann

jenže tyhle mají nalítáno 23 let, nemají klimu a je otázka v jakém jsou stavu. za 54 mio by byly desetileté, když odečtete jestě 26 mio za reginu, tak jste na 27 mio/ks 10 letého motoráku s klimou. a to by se oproti 18 mio za něco 23 leté v neznámém stavu (když to prodávají, tak to asi moc neudržovali) vyplatí…

Jiří Kocurek

Samozřejmě. Raději 854, které mají nalítáno 52 roků, což dokazuje, že jsou kvalitní. Měly by se pořídit zase.

Gwann

nové se už nesmí dělat, chytráku

Avlaky

Můžou , Linty a Lesy ale jsou tak drahé že se vyplatí koupit rovnou dvouvozove

ABC

Bez klimatizace to teda asi byl dobrej skleník….

Marek Kováč

Nebyl, naporové větrání to kupodivu celkem zvládlo 🙂

_Pavel_

tak skleník je to i teď, takže zhoršení nenastane, když by nic jiného.

Jiří Kocurek

Podobně jako 842/843/854, ty jsou dokonce staré zlaté národní.

medical_examiner

Nevím jak 842 a 854, ale 843 se vyvětrat dá.

Luboš Beneš

Jezdím s nima jako cestující na Waldbahnu v létě i v zimě a skleník to rozhodně není. A srovnávat s 810 to snad ani nejde.

Já, kdo jiný

Není, pravidelně jezdím s Waldbahn a ty jejich taky nemají klimu. A na zdechnutí v nich není.

Juraj

Soukromník si koupí vozy z Německa – reakce „Vraky z Německa“
ČD si koupí vozy z Německa – reakce „Ta obměna je super, konečně tu nebude jezdit šrot“

Dvojí metr 🙂

Marek Kováč

Chápete rozdíl mezi rychlíky a náhradou 810 na lokálkách? Kdyby tohle chtěli dát ČD na rychlíky, je to stejný šrot jako za 628. Ač o více než dekádu mladší.

švestka

O desirech jsme tu taky četli jaký je to šrot a jak se stáváme vrakovištěm Evropy.

Filemon44

Bohužel se vrakovištěm stáváme,bez ohledu na to,kdo tyto partiové,vzletně označované jako „osvědčené“ vozy dováží

ušatá

Bohužel, je to pravda a s tím nic nenaděláte. Prostě jen váš názor.

Leinad

Rozdíl mezi rychlíky Praha – Kladno, které v době ČD bývaly vedeny 814 a 810?

Honnzok

Hmm, tak to mi prosím podložte jedinej důkaz, že opravdu R byl někde vedený jen Regionovou, spěšňák možná. Ale R (linka R24) snad jen za nějaké absolutní nutnosti – mimořádnosti. Ale pravidelně si nejsem vědom. Už drahná léta tam jezdily velké motory řady 854 s v tzv. trilobitu nebo ty samé vozidla (Bdtn 756 / Bdtn 757 + Abfbrdtn795) a loko 750.7

Jan Sova

V tom bude tajná strategie. Regíny stáhnou a nechají je v depu naleštit až na první trať VRT. Pak bude Evropa čubrnět, co se to celá léta skrývalo v houští.

xyz

Přinejmenším zčásti půjde o náhradu Regionov, ne 810.

A šrot je pořád šrotem, bez ohledu na to, co nahradil.

Luboš

Proč nahrazovat 814 a 810 ne ?

Jiří Kocurek

škoda toho nahrazovaného šrotu, 810 mohly ještě jezdit. (ironie)

_Pavel_

Tak už je to trochu novější než řada 845.

Jerry

On je rozdíl motorak z 80 let ,vysokopodlažní s výkonem Trabanta a rs1 s dvěma motory z konce 90 let ..

Od lesa

Má to Mercedes, ty trabante. A s méně závadami než štrůdl i když má naběháno o dost víc.
Jinak štrůdl se vyvíjel v devadesátkách u nás pro ABB/Henschel, ti fúzovali s Daimlerem, pak to střelili Bombardieru a ten se toho zbavil u Stadlera.

Alex

Tak se podívej na roky výroby

Jiří Kocurek

1968-1970 v případě 854

Gwann

komplet reko kolem roku 2000 (vč. nového motoru a interiéru). takže….

Jakkoliv některé problémky jsou nevyřešeny.

Jiří Kocurek

Takže nejsou staré 23 let aje jen 18-21 roků. Jasné!

Gwann

soukromník (s dost velkýma uvoozovkama bo dcera DB) si doveze ze jejich verze Třebové staré vlaky, co v německu už houfně vyřadili (628/845), které (pravda asi ve starších verzích) už před 10 lety brali Rumuni…

vs. stadlery RS1 cca o 10 let modernější výroby a daleko modernější koncepce.

obdobně je rozdíl mezi Bmz z 80.let po reko po roce 2000 (koupené 2010) oproti vozům SNCB z roku 1972…

xyz

Zapomněl jste na další příklady ex-SRN vozů včetně Stadlerů GTW a Alstomů Lint, které stejný „soukromník – dcera DB“ u nás nasazuje taky.

Gwann

tak tohle dle mého šrotu nejsou. já jen uváděl to, co má „soukromník“ a CD má místo toho lepší…

Retrovec

Ono co nám zbejvá…zrušili jsme čkd, vagonku a žosky a tedˇ se divíme, že nám nemá kdo vyvinout novej motorák nahrazující velikostí i spotřebou šukafony …stačilo by udělat něco o chlup delšího dvoosýho pro víc kol a kočárků nízkopodlažního a byl by klid, jenže nemaj to kde vyvinout a nemá kdo ! a jestli by vubec naši slavný papaláši měli zájem , když je nim dráha absolutně ukradená !

Jerry

Vagónku name a cz loko dělá opravy a nové mašiny.takze v klidu jo

_Pavel_

Co jsme zrušili? Nebylo to trochu jinak?

Kubrt

Vagónka docela frčí, jen o pár km dál. Dtto většina žosek. když bude seriózní poptávka, tak nějaký sólo motor někdo vykutí, ale ČD se svými rušenými a protahovanými soutěžemi jsou pro většinu výrobců kromě dvorních dodavatelů dost neseriózní zákazník.
Klíčová je zejména ochota objednavatelů za takovéhle nové malé vozidlo platit.

M H

Přesně. Když bude poptávka od objednatelů na nová vozidla a dlouhodobé smlouvy, trh v celé ČR je natolik velký, že by mohl nový modulární motorák klidně vzniknout. Problém je, že u nás si každý mrňavý objednatel hraje na svém písečku, dělí provozní soubory pod 10 kusů vozidel a vymýšlí kraviny…přičemž cena je ve výsledku jediné kritérium.

mirek

„motorák nahrazující velikostí i spotřebou šukafony“ existuje, říká se mu autobus a vyrábí ho spousta firem za zlomek ceny…

Petr

Blbý je že v něm obvykle nebývá toaleta a nelze v něm převážet kola.

Laik

Toaleta v buse je určitě řešitelná, kola do vleku za autobus.

Luboš Beneš

Ono dát kolo, nedejbože 2! do 810 je výkon nadlidský.

Gwann

dál jsem tam v létě 4. A to jsme měli 2 přestupy…takže jsem 8x nadčlověk?

liposh

jste 😉

Gwann

děkuji. přítelkyně povídala něco o debilech a nikdy více ☺️

Chronosphere

Moudrá žena.

Jiří Kocurek

Tak na cestu Mochov – Čelákovice snad wecko potřeba není. 😀 Ani v NAD Brno – Vyškov, což je 40 km a 35-40 minut jízdy. Kolo v autobusu je běžná věc DPMB to umožňuje.
Osobně mám ale jisté výhrady k převážení kola v relacích typu Mochov – Čelákovice. Jak kdyby ctěný cyklista nedokázal ty 4 km ušlapat sám.

A jestli máte na mysli vlak, který 30 km jede 57 minut, tak tady je něco špatně.

Pražák

Tak zrovna provozování vlaků na Vámi uvedené trati je něco čím by se měly seriózně zabývat orgány činné v trestním řízení. Provozovat vlak pro jednoho či dva cestující (víc jich tam nejezdilo ani před COVIDEM) je zločin.

Filemon44

Blbý je,že každej je vymóděnej cyklista,ale v každý p.deli se cyklisti vlamujou do vlaků.Na co ty kola mají???Já samozřejmě chápu,že když někdo jede na dovolenou ze západních Čech na jižní Moravu,těžko pojede na kole.Ale nastoupit s kolem do vlaku v České Lípě,nechat se vyvézt do Svoru,sjet na kole do Nového Boru a z Boru vlakem do Lípy,to se nezlobte…..

Jan Sova

To je standard přístup. Drapnu kolo, nechám se vyvézt do bodu A, zbytek sjedu do B sám. Zpátky se už nenaloďuju. Leda že by defekt nebo vícedenní akce.

Midar

V tom případě by mne docela zajímalo, proč (třeba u nás) jede poslední autobus „do města“ v 17:30 (a to ještě jen v X) ale vlakem se tam dostanu klidně i ve 23:00 (a ano, jezdí tam šukafony a regíny). Dále, i když ten vlak jede 50-60 (max 70 jeden úsek), tak je tam rychleji, protože nestojí zbytečně „u každé vrby“ (zastávky typu „Horní, rozc. u 7 kamenů“). Kdyby jezdily busy „každou chvíli“ a až do 23:00 jako vlak tak ať tu trať klidně zruší, ale takhle?

ABC

no proč ho nevyvinula v době kdy se vyráběly tyhle RS1 a místo toho vyvíjela rakve

Od lesa

Štrůdl se vyvíjel u nás.

Jiří Kocurek

Tak všem je jasné, že Škoda Plzeň takový vlak vyvinout nedokáže. Nikdy to nedělali. Motorák má jinsou fyziku, to je jiná disciplína než tramvaj nebo elektrická jednotka. Na motorvý vůz musí být samostatná firma. A ta má čekat ve skladu firem (a zaměstnanci ve skladu zaměstnanců) až si ČD vzpomenou, jestli si koupí nové motorové vlaky. Pak mají vytahat ze šuplíků 20 let staré projetky a ty do 3 měsíců postavit. Protože tak se přece dělá vývoj.

Jerry

Proč?? Do pantera dat diesel motor a je..

Kubrt

A kam konkrétně? Dieselový powerpack na střeše je problematický – vibrace, hluk (což jsou taky vibrace tedy).

X 1

U jiných to jde. Alstom Coradia Polyvalent. Dodají ho čistě eleketrický, dieselový nebo kombinace obou (bi-modal elektrika + diesel). Powerpacky (motory) MAN jsou na střeše.

Od lesa

Říká kdo? V Plzni vyrobili několik set motoráků. A kdyby nezačnul blbnout Áda, tak vyráběli i vícevozové jednotky. Měli je nakreslené.

Gwann

už ani bolševik neuměl postavit pořádný motorák, ony hydry, krokodýli aj. nebyly žádný bezproblémový zázrak ani když vznikaly,

nejspíš první a poslední konkurenceschopný motorák byla slovenská strela….a to ještě proti obdobným německým soupravám šlo o spíš pokud než reálné vozidlo….

Honza

Jsme vrakovištěm Evropy.
Jen by mne zajímala jedna věc: ČD tvrdí, že musejí tato stará vozidla kupovat z toho důvodu, že prý na trhu nejsou v nabídce žádná taková nová. A čím tedy němečtí dopravci nahrazují tato svá vozidla, která od nich kupují naše dráhy???

Ares

Je to v článku – Alstom Lint 54

Honza

Já jsem to přehlédl, díky.

_Pavel_

Není to už větší vozidlo a spíše ekvivalent RegioSharku?

Kubrt

Ještě větší – každý díl má dva podvozky. Ekvivalemt sharku je Lint 41.

Martin V.

A to jim v Bádensku-Württembersku narostla tolik poptávka, nebo RS1 provozovali obvykle zdvojené?

LiborV

Měkolikanásobná osobní zkušenost z léta 2019. Vozy RS1 jezdily zdvojené, ve špičce ztrojené.

Kubrt

Podle fotek se zdá, že jezdily zejména zdvojené-ztrojené.

BLackList

jj. za 810 by určitě stačil LINT 27 pokud je ještě v nabídce výrobce

Pražák

Je, problém je z čeho, respektive na úkor čeho, jeho nákup zaplatit.

medical_examiner

Když jsou peníze na D1, tak se najdou peníze i na 220ks Alstom Lint 27.
Kolik by to tak nominálně „koštovalo“?

X 1

Tyto jednodílné jednotky jsou nahrazovány převážně dvou- nebo třídílnými jednotkami Alstom Lint, Pesa Link nebo Stadler Wink (ex Gtw) nebo po elektrifikaci tratě elektrickými jednotkami. Nahrazení jednodílných vlaků vícedílnými a tím i logického navýšení sedačkové kapacity, jde ruku v ruce s preferencí Zemských i Spolkové vlády o preferenci hromadné dopravy jakožto boje proti individuální automobilové dopravě a tím i zamezení tvorby skleníkových plynů. Proto se vlády západních zemí snaží do hromadné dopravy investovat nemalé prostředky, tak aby byla tato doprava pro obyvatelstvo příjemná a zároveň užitečná. Velké dopravní uzly připomínají spíše nákupní galerie a zastávky v obcích se stávají esteticky… Číst vice »

Honza

Chápu, ale to tedy znamená, že nová vozidla na trhu jsou, ne naopak.

Jakub P

Jsou, ale ne této velikosti. Jen o třídu větší a tedy investičně i provozně významně dražší.

LiborV

Alstom Lint 27 velikostí odpovídá.

Kubrt

Nová vozidla jsou, ovšem ne taková, která by čeští objednatelé byli ochotni zaplatit (čest výjimkám – pesa.eu pro ústecký kraj).

Pražák

Oni by snad i byli ochotni, ale jaksi nemají z čeho. A v dohledné budoucnosti se to nezlepší, spíše naopak.

mirek

Takže skoro jako u nás. Koženkové neklimatizované 810, nádraží betonová budka s kilometrem modrého zábradlí, návaznost žádná, přestupy mizerné, parkoviště chybí.

Radim

Toto by u nás asi nešlo. Stačí se podívat třeba na rozdíl v jízdném. Třeba z Drážďan do Berlína je jízdenka za cca 24€ (620Kč). Vzdálenostně to odpovídá (tedy spíš je to kratší) cca Praha – Olomouc, kde stojí i nejdražší „one ticket“ 377Kč (u ČD je Flexi zvýhodněná za 245Kč). Ale možná to je jedno, možná že i kdyby tu byly drahé jízdenky, tak by ty prachy navíc někdo rozkradl…

ušatá

Ta cena v eurech na té trase odpovídá podle jejich příjmů a cen asi našim 170 korunám. Nelze to obecně podle kursu přepočítávat.

Divočák

Mám z toho radost.. vyzkoušené vozy bez dětských nemocí a automatických spřáhel / stejně by je v LK sundali 🙂 /

Martin V.

Co máte proti automatickým spřáhlům? Měly je u Č(S)D už Žabí tlamy a nikdo jim místo nich nemontoval nárazníky se šroubovkou. 🙂

Leinad

Spidery a další mají ČD se šroubovkou. A když už koupí něco se spřáhlem, tak bez možnosti SW propojení (Interpanter versus Regiopanter)

Divočák

Špatná formulace.. nic proti, naopak

Jiří Kocurek

Sice vím, že automatické spřáhlo vadí tomu, aby se za 840/841 přivěsil 010, ale říkám si , komu to vadí? 010 už se snad nevěší ani za 842/843, nebo snad je to někde ještě běžné?

Gwann

tak souprava typu…RS1 – 010 – 010 – 010 – RS1 by byla kouzelná, nemyslíte?

natož…RS1 – Bdmtee – BDs – RS1

Od lesa

Akorát, že štrůdl utáhne jen sám sebe. Nápad, že bude tahat cyklovagon měli tetky z nábřeží už při objednání, proto to má kuple a nárazníky místo automatu a fírové jak pitomci musí furt pod to lézt, místo aby cvakli a jeji jako s Desirem, jenže výrobce jim to nakonec objasnil, že to žádný vagony tahat nebude.

Gwann

nemá to potrebnou pevnost skříně nebo jako tam je problém?

václav

Tak to je paráda -pomalu 25 let saré a u nás s tím budou házet machry čeho se ještě dožijem ???

Toníček

Uvědomujete si, že se podobné vlaky už nevyrábí? A v ČR je potřeba nahradit spousty 810 na lokálkách…

LiborV

Stále lze koupit motorový vůz Alstom Coradia Lint 27.Vyrábí se, jenže je drahý.

Pražák

A v tom je ten zakopaný pes, kde na to vzít? Kraje na to nemají a zvyšovat jízdné o desítky či dokonce o stovky procent asi také není možné že dne na den. Takže buďme rádi za ojetiny, stále je to v porovnání s šukafony apod. velký progres.

mirek

Stačilo by zrušit nesmyslné slevy na jízdné, pro začátek.

Pražák

To že jsou ty slevy pitomost, tak o tom žádná.
Jenže jste si jist, že by bylo nejlepší ty ušetřené miliardy narvat do nových vlaků? Třeba by bylo lepší to dát na údržbu tratí, do školství nebo někam jinam kde to hoří.
Čímž chci říct, že vše je otázka priorit a dle mého názoru máme jako stát důležitější problémy, které je třeba řešit než jsou nové vlaky na lokálky. S ojetinami zcela bez problémů nějaký ten pátek vydržíme.

mirek

Jasně, souhlasím, ale jde o to, že argument „nejsou peníze“, když se tu vyhazují peníze za nesmysly, není pravdivý.

Vlado99

Tím, že zruší „nesmyslné“ slevy, může kterýkoliv dopravce jenom mír nižší tržby. Zjisti si alespoň něco o financování „nesmyslných“ slev..

xyz

Jen tak dodám, že např. Sharky či Desira u nás jezdí, aniž by jízdné předtím bylo kvůli tomu speciálně pro tyto spoje zvyšováno.

Pražák

V pár kusech, pokud by se měly nahradit všechny šukafony, tak se buď zvedne jízdné, nebo daně, nebo kraje budou muset „ošidit“ něco jiného. Otázka tedy zní, jsou nové vlaky na lokálky taková priorita? Nemyslím si to.

Jerry

Peníze jsou ..ale tady je to tak zkorumpovane že zmizí..různé operační programy doprava z eu

Pražák

Všici kradnú, iba já čerpám. To už tady bylo, rozhodně se to nezlepšilo.

Já, kdo jiný

No nevím, jestli vyrábí, ale v nabídce je. Stejně tak můžou Vrútky vyrobit jednodílný dunihlav.
Výhodou Stadlera je pohon všech náprav, B’B‘.narozdíl od Linta, 842 nebo X 73500.

Martin V.

A kolik tedy stojí fungl nová Coradia Lint 27? Jestli jsem to správně pochopil, tak se jako řada 640 stále dodávají do Bavorska: https://www.deutschebahn.com/pr-muenchen-de/aktuell/presseinformationen/Moderne-Zuege-der-Baureihe-VT-640-verstaerken-die-Flotte-der-Suedostbayernbahn-4456120 Ale cena tam není napsaná. Jako náhrada RegioNovy zcela dostatečná. Sice jen jeden motor, ale 2n podvozky, maximální rychlost 120 km/h a poháněné dvě nápravy.

Já, kdo jiný

Takže vyrábí….

Jakub P

Furt jsou novější a koncepčně lepší než to, co maj nahradit, takže proč ne. Navíc u vlaku se narozdíl od auta může vyplatit i celkem zásadní modernizace, pokud je základ furt vyhovující.

Marek Kováč

Napsal jste podobný komentář u Arrivy? Akorát tam by to bylo „Více než 30 let staré…“

Jiří Kocurek

A teď si představte, že koridor z roku 1997 nevydržel ani 20 roků a už se to u Blanska musí předělávat.

Tom

Včerejší článek už překročil 350 komentářů… To je na 22 ojetejch motoráků docela výkon… 😀

Martin V.

V průměru čtyři komentáře na nápravu (ojetou). 🙂

Tom

Super! Jen ať Němci postupně vyřazují další… 😀 Teď jen doufat, že to neskončí na rok v kopřivách, kvůli tomu, že nedopadne výběrko na bohemizaci… Ale i kdyby ČD rozhodli, že jim jednotky bohemizuje někdo jinej, předpokládám, že tyto první kusy se můžou z fleku (byť ještě bez klimatizace a v jiném nátěru) nasadit, ne?

Luk

Nasadit se teoreticky dají, ale úplně si nejsem jist zdali by ČD pustila do provozu nový vlak bez svých bojových barev 😀

Toníček

Souhlasím. Jedině že by to bylo někde v Praze, jak tu někdo vtipně poznamenal.
Barvy těch motoráků se docela blíží barvám PID! xD

Bpee

Klima neklima, ta se doplní, to je jedno. Podstatný je motor MAN, který je někde úplně jinde, než Iveco. 🙂 Nákup má jen jednu nepodstatnou chybu, že těch vozů bude 22 a ne třeba 52. Byť teda lepší alespoň těch 22 vozů než to dosavadní ticho ohledně hromady podobně kvalitních ojetin, které se samy snad až nabízely… koupit si v Česku ojeté auto z dovozu není nic neobvyklého, tak proč by to měl být u násobně dražších vlaků nějaký problém. 🙂

Ares

Doplnit klimatizaci není tak jednoduché.

ABC

tady asi nebudou muset řešit autorská práva Škodovky 🙂

Ares

Já to myslel spíš tak, že tu klimatizaci musíte nějak napájet.

Bpee

Západní vozidla jsou na klimatizaci připravená. Takové Bmz234, co ČD provozují, má přípravu (rozvody v kupé), tyhle motoráky jezdí v provedení s klimatizací i bez… zkrátka ano, není to jako plácnout na střechu bednu a ona bude sama chladit, ale u vozidla, co má připravené rozvody vzduchu na to, aby jimi proudil vzduch z nějakého takového umělého ochlazovače, to nebude znamenat nějaký velký zásah do konstrukce.

ABC

tak to se musí i u Regiosprinterů a taky se tam dodatečně dosazuje

Marek Kováč

Tak složité taky ne. Konstrukce těch vozů se nijak zásadně neměnila a přesto jezdily v několika verzích – s autospřáhlem/šroubovkou, s klimatizací/bez,…

Huh

S MANem to zní bytelnější na první svezení např. v Bavorsku. Uvídíme co český tankodrom a údržba….

Vlk

Němci dělají kšefty století. Veškerý šrot na vyhození skupuje východní blok v čele Českého státu ! Kdyby byl tady byl komunistický režim, tak bych to chápal, ale dnes, ve 21 století ? To fakt nechápu !!!

Radim

Kdyby tu byl komunistický režim tak by se nic neskupovalo (ani by nám nic neprodali možná). Vyráběly by se nějaké modifikované vysokopodlažní něco a-la 810…

Jerry

Určitě? V 80 letech se začala dělat 842ka jeden z nejlepších motoráky co znam

Jakub P

Ty dva prototypy s problematickou převodovkou, nebo sériový kusy, který i díky konci komunismu mohly dostat o dost lepší západní převodovky?

ToPo

842 ale spíš 843, tedy dle mého skromného názoru.

Broge

Kdyby tady byl komunisticky rezim, tak byste si je prave koupit nemohl :-). Kdyz je ten šrot na lepsi urovni, nez vetsina toho, co ČD provozují, tak proč to nekoupit…

Filemon44

Jako okamžitou pomoc nebo zlepšení budiž.Správně píšete,že je to lepší než většina toho,co aktuálně ČD provozuje.tady jde ale víc o to,aby tento dovoz někoho neukolébal,že je na 20 let vystaráno.Možná jsem naivní,ale pořád si myslím,že cílový stav by měl být u všech dopravců pořizování nových vozů.Netuším,zda je nějaká reálná moý¨žnost,že za a) objednavatelé budou objednávat provozní soubory na větší počty vozidel a za b) zde je možnost nějaké dohody mezi dopravci na společné objednávání větších sérií těchto vozidel,což by mohlo být i pro výrobce atraktivnější…

Řiditel

Rozhodně nechci obhajovat komouše ale přece jen si musím rýpnout. Kdyby tu byl komoušskej režim, tak je v Praze místo Sazka Areny fabrika na lokomotivy.

Kubrt

To by byla. Otázné ale je, jestli by si ty lokomotivy někdo kupoval.

Martin V.

Snad sovětští komunisté, ne? A četli bychom si o tom v Rudém právu…

Kubrt

V tom případě bych spíš než kupovali použil slovo odebírali 🙂

Filemon44

Kupoval,protže plánované hospodářství spočívalo v tom,že bylo naplánováno i to,kdo čeho kolik vyrobí i kdo to koupí..vlastně „odebere“:)),jak je níže uvedeno.

jan v

A vyráběla by přesně ty samé lokomotivy co v roce 1988. Dvě denně, jak by soudruh Flamer neopoměl připomenout.

Luboš Beneš

Ano a ty lokomotivy by měly skvělé světové ehm ruské parametry a jinde než v RVHP (jestli víte co tím myslím) by se neuplatnily. A. nedejbože aby někdo vymyslel něco světového…to by mu pětiletý plán dal na frak. Ani dostatek hajzlpapíru nedokázali bolševici vyrábět a to jsem u prkotiny. Jo lokomotivy jsme dělali skvělý…..ale do roku 1948….

Gwann

i Bobiny a Štokři byli skvělí, trochu to protáhněte.

Od lesa

Akorát poněkud belhaly za světovým vývojem. Pak bolševik ten náš železniční průmysl zabil úplně, stejně jako celé hospodářství.

mirek

Jo, ale naštěstí už není.

Jerry

Tak doufám že k těm 22 přibudou další.motory man paráda ,naše 840 a 841 mají Iveco a to je hrůza sere se

Martin V.

A je složité je remotorizovat? Beztak to budou ležaté řadové šestiválce odvozené z automobilových (autobusových) motorů. A ty se stále vyvíjejí a vyrábí ve velkých objemech. Tak proč donekonečna opravovat starý motor?

Jerry

To nevím nejsem konstrukter

Michal

..by se hodily do Prahy a okolí, když jsou skoro v barvách PID 😁

Tamara Bobuľová

Jojo podle nejnovějších návrhů🤣🤣

Tom

I popisky se vlastně můžou nechat, aby to mělo dostatečnej mezinárodní šmrnc. 😀

libor

nebo by je ČD mohly nasadit na expresy od Mnichova 🙂 mohly by jezdit přes Rudnou a nemuselo by se přepřahat…

Štěpán

Až na to, že v Praze by vzhledem k jejich malé kapacitě byly dost k ničemu.

Kubrt

Ve Vršovicích stále funguje dost intenzivní čtyřdenní turnus pro 810 na semmeringu. Dalších snad 10 šukafonů rejdí kolem Čerčan.

Štěpán

Na Semmeringu je načase zavést nějaký pořádný provoz v krátkých intervalech a s kapacitnějšími vozidly, než je 810 (nebo i Stadler RS1). Linka jezdící po Praze s intervalem 2 hodiny (ve špičce 1 hodina) moc cestujících nepřiláká, přitom trať je velmi dobrou alternativou k autobusům a tramvajím, zejména na Žvahově a Cibulce.
Okolo Čerčan by se hodily možná tak v zimě, ale přes léto by zřejmě nestačily ani po dvojicích.

Kubrt

Výměna RS1 za 810 na semmeringu by byl takový první krok k zatraktivnění té linky. Kapacitně odpovídající, ta trať vede vilkovýma čtvrtěma, kromě sídliště Řepy, kam se dá dobře dojet tramvají, ty na vlak masově nenalákáš.

Gwann

hlavně to nesmí mít 15 minut pobyt na Smíchově, když už to táhnou z hlavního. A končit to na smíchově je taky voowina, když to stojí na dost jiné části nádraží…

měla se nechat zastávka Na knížecí, možná i ještě o kousek protáhnout a bylo by to Boží.

BDT

Ano, máte pravdu, ten 15 minutový prostoj na smíchově je opravdu na facku, jinak je trať nejpohodlnější a nejrychlejší doprava směr centrum prahy, stačilo by postavit P+R parkoviště na Zličíně nebo v Rudné a zvýšit intenzitu spojů své cestující by si trať jistě našla.

Tom

Okolo Čerčan a něco mít ve Vršovicích vůbec není blbej nápad. Úskalí toho je, že v Čerčanech není na RS1 depo. Točna je maximálně tak pro 810 nebo klasickou lokomotivu. Pochybuju, že se tam RS1 vejde… To je podle mě pravděpodobně důvod, proč na horním Pacifiku stále nejsou ani Regionovy.

Rudolf 33

A vy k provozu 810,814 potřebujete točnu?

Gwann

tak bez dost velke tocny nedate motoracek spát do postýlky v rotunde

Tom

Já osobně ne, ale jestli jste někdy viděl čerčanské depo, tak jistě víte, že v něm mimo sezónu běžně stává 5 – 6 810, takže z prosté logiky vyplývá, že by se musely bez točny 3-4 RS odstavovat tam, kde teď stojí přívěšáky za sebou, což z hlediska střídání vozů není příliš praktické.

mirek

V Praze a okolí jezdí mimo Elefanty nejstarší vozy z celé republiky, hlavně 810 nebo 814, takže tohle by byl pokrok a navýšení kapacity.

Štěpán

Jasně, v okolí Prahy by Stadlery RS1 byly na některých tratích ideální (např. na Velvary nebo Sedlčany).
Měl jsem na mysli tratě přímo v Praze – pro pražský S-bahn jsou to příliš malá vozidla.

Gwann

Sedlčanská trať je krásná….ale tam tohle nemá co dělat. když si fýra háže někde veksli sám…to jsem čuměl. jediné lepší bylo v Katusicích jak si vlakoš spouští a vytahuje šraňky….

a velvary…mňo…nevím kolik tam jezdí v pracovní den, ale o víkendu nás bylo 5….tam ten šukafon nevadí…

navíc to přejíždí silnici tolikrát, že by to určitě brzy na nějaké přejezdy zramovali na totálku

Štěpán

Sedlčany mě napadly jen jako možnost, protože Stadler RS1 je vozidlo vhodné na krátká vozební ramena, na dlouhé cesty to, vzhledem k „tramvajovému charakteru“ vozidla, dělané není. Rozhodně ne např. na cestu z Kralup do Loun, tam to chce něco jiného (než 840 i 810). Naopak na Velvary by se to hodilo, jen by to chtělo tu trať zrychlit aspoň na 70-80 km/h a Velvary řídit dálkově z Kralup (nebo z Prahy, to je jedno).
Jinak, ruční výhybky na Sedlčance už nejsou, ve Štětkovicích už jsou samovraty.

Gwann

tak mám radost, že jsem ještě viděl kuriozitku.

s těmi dlouhými rameny nevím, jel jsem tím z Havl brodu do telce, což je dost daleko…a vadilo mi akorát jak tam táhne. osobně bych to poslal právě na dlouhá vozebni ramena kde je nyní turnusovana regina nebo krátká ale velice atraktivní, kde se dá i využít lepší dynamika.

Štěpán

Právě na dlouhá ramena to není ideální kvůli relativně malému počtu míst k sezení a interiéru připomínající spíše tramvaj. Na delší ramena se hodí spíše vozidla typu Shark nebo něco podobného.

mirek

Velvarsko znám dobře, ale tam je to prostě všude spíš na midibus (kapacitně), až nebude 810 nebo něco podobného, tak to tam zavřou.

Gwann

bohužel asi máte pravdu. ony velvary jsou dost vybydlene město…a přitom muselo být krásné…

Štěpán

Nic nenasvědčuje tomu, že by se tam měl provoz rušit. Na které lokálce jezdí vlaky každou hodinu? Moc jich není. Navíc je ve Velvarech na vlaky navázáno spousta autobusových spojů, takže to smysl má, ať už jsou Velvary jakkoli veliké či vybydlené (což bych ale o nich neřekl)

Miloš

Velvary asi ne, ale podřipské lokálky a Lužecká s dosloužením 809 zaniknou zřejmě

Miloš

V okolí Prahy by byly fajn na Kolín – Ledečko – Čerčany , Praha – Kladno (-Kralupy/Rakovník), Praha – Rudná – Beroun, Nymburk – Turnov, Nymburk Poříčany

JiP

Ja tyto vlaky mam rad, navic je citit, ze oproti 810 maji dostatecny vykon i pocet hnacich naprav a rozjezd je velmi svizny. Oproti 810 take nerovnatelne lepsi jizdni vlastnosti. Idealni vlak na nase lokalky.

Jerry

To bude tím že mají dva motory.

Laik

Tož vitajtě! A mnoho šťastných km po našich tratích! Kladno už čeká.

Gwann

tam to chce sergeje s DESÍTI bdt…. 😉 aby si to ještě v dejvicích užili….

medical_examiner

A pořádně zatúrovat pod mosty!

Jadris

Německé vraky bez klimatizace? Ale vlastně ne, tyto budou mít správně logo…

Jerry

Se pos.. z loga

libor

kdyby to přivezla Arriva, tak je to jasný schrott, když to přiveze hlavní národní dopravce, tak je to super kauf století! 😀

Solorger z Hradce Králové

Jako Arriva ve svém parku nemá žádné 810 nebo 814, takže u ČD každá zpráva o náhradě těchto jednotek je vítaná.

Jerry

Ještě jednou s pomalu .. Arriva to nedovezli oni mají svoje 845 s motory z vetrijeska . Rs1 už ČD mají a byla možnost koupit..tak nahradí 810ky. Čti pomalu s v klidu

libor

já pouze konstatuji, že kdyby to dovezl někdo jiný, tak se dozvíme, co to sem tahají za šrot ze západu a nyní tady spíš každý jásá…

Jerry

Nedovezl ..ještě jednou nefovezl

Gwann

hlavní nenávist sklízí 628/845 na rychlících – což je tak trochu lehce méně vysokopodlažní Hydra. Linty, Desira, GTW u normálních nikomu nevadí

Tom

Jakej vrak? Rok výroby 97, nízkopodlažní, klimatizaci není problém dosadit, na dnešní dobu ještě celkem reprezentativní vzhled. Novotou to sice nevoní, ale pokud se dál chcete vozit 810, určitě jich bude nadále k dispozici více než dost a nikdo vám v tom nebrání.

jadris

My se vozíme v Lintech 41 a 27. Pak ve Stadlerech GTW. Ten krám 810 tu už nějaký ten pátek nejezdí 😉

Tom

No, super! Tak potom existují i jiní lidé mimo vás, kteří se nechtějí vozit v 810, ale v něčem nízkopodlažním a kulturnějším, co se podobá Lintům 41 a 27…

Míra

Dle Wikipedie: „Vrak může být: poškozený nebo vyřazený automobil, letadlo nebo jiný dopravní prostředek“.
Asi jste nečetl článek pořádně, tyto motorové vozy přijely do ČR vlastní silou a ještě minulý týden jezdily v Německu, rok výroby 1997. Dle článku klimatizaci získají PŘED UVEDENÍM DO PROVOZU V ČR. A to je dost podstatný rozdíl proti tomu, když se sem tahají vraky, které stály zrezlé x let v cizině „v kopřivách“. Vážený pane, nevěřil byste, o co je přínosnější zachovávat soudnost při komentování, a ne psát příspěvky ve stylu „odplivnutí si“…

jadris

Vy jste asi nepochopil komentář – ten se ani tak netýkal vlaku jako takového, spíš přístupu ČDultras k tomu, jak by ho označili, pokud by ho přivezla třeba Arriva..

Twix

A která dovezená vozidla předtím stála v cizině v kopřivách? Pokud vím jak Desira Arrivy, tak Linty Leo Expresu přišly také rovnou z pravidelného provozu. Odstavené byly asi nějaké 628 a ten Regiojetí Modus, který je v českých kopřivách i nadále.

Gwann

bo to vypadá že ten modus je v tak dobrém stavu, že se hned tak neoplatí ho zprovozňovat

Bertik

Když on to tak má

Jakub

Většinou se zastávám Arrivy nebo Regiojetu ale zde musím ČD. Tyto vlaky jsou sice z roku 1997, ovšem jejich koncepce se téměř nezměnila za 20 let. S klimatizací a revitalizací interiéru se bude jednat o nejmodernější vozidla na českých lokálkách nehledě na jejich stáří. Němci je navíc nevyřazují kvůli zastaralosti, nýbrž kvůli tomu, že chtějí vozidla na 140 km/h s více sedadly a modernizace těchto starších motoráků by proto byla krátkozraká. Je to podobné, jako kdybychom měli přepnout tratě na 25kV a chtěli do nich dosadit trafo… mohlo by to být tak drahé, že by bylo krátkozraké investovat do stále… Číst vice »

jadris

Souhlasím s vámi, já narážel na něco trochu jiného, viz odpověď nahoře 🙂

Ludva

Mýlíš se! Jak asi víš jsem zastánce ČD a kritik liberalizace. Ano máš pravdu, další německé vraky i když téměř o 15 let mladší než ty od Arrivy ale za mě další vraky a budu to kritizovat ať mají jakoukoli barvu. Bohužel další smutný důkaz kam vede restrukturalizace a liberalizace železnice made in ČR. Za naše peníze nás všech daňových poplatníků si již ne jen DB ale už i regionální dopravci budou pořizovat nové vlaky a jen se smát těm hloupým Čechům. Nedávno jsem tu v jednom příspěvku četl doporučení prodat laminátky do Uzbekistánu nebo tak nějak, jak tam z… Číst vice »

Pražák

To si jako myslíte, že pokud by nebyla liberalizace, tak by kraje ochotně platily ČD nové vláčky? A z čeho? Kdyby nebyla liberalizace, tak by tu dál jezdily šukafony, ČD by totiž nic nenutilo cokoliv zlepšovat.

Miloš

Tak pokud by to byly ty modernizované Regiomousy, tak se to přežít dá.

Miloš

Rozhodně by to cestujícím vadilo méně, než ten tarifní chaos

Kubrt

A co myslíš, že by provozovaly a kupovaly ČD, kdyby nebyly pod tlakem liberalizace? Dalších 200 regionoc? Možná ani to ne.

Janek

Prosím naučte se počítat, všechny 628 které Arriva dovezla do ČR a poté zásadně zmodernizovala jsou výroby 1989-1990 což rozhodně není o 15 let starší než RS1 vyrobené v roce 1997. Jinak jen škoda, že jich není víc než 22 ks, je jedno v jaké budou barvě jestli u ČD nebo Arrivy, Regiojetu nebo GW train hlavně at jich je co nejvíc!

Bertik

Když ten plivanec je tak jednoduchý

Jerry

Jsou roky výroby 86- 89

Janek

Ikdyby to byli roky vyroby 1986 coz nejsou,myslim ze takto stara neni ani jedna porad je to starsi o 11 let,nikoli o 15 jak se snazi tvrdit! U arrivy jsou v provozu jednotky s rokem vyroby 1988 a 1989 .

Gwann

ony 628 jsou jedny z posledních vyrobených ne? koncepce jsou ale hluboké 80., začátek už na konci 70., ne?

RS1 byl tehdy zbrusu nový typ, ne výběhový

Gwann

aha, tak nemám na nové auto, , proto si z hrdosti (spíš ješitnosti) nepořídím „nové“ ojeté, třeba 5 let staré…ale budu jezdit žigulíkem…

jak mám rád ČD (bez ohledu na to kdo ho řídí), tak těmito kecy jim strašně škodíte. pak si spojí Vás s ČD a to, co lidem vadí na Vašich názorech si vztáhnou na ČD…a je vymalováno.