Obrazem: České dráhy představily v Ostravě nové RegioPantery pro linku do Opavy, vyjedou ještě v červnu

Interiér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

České dráhy mají u Škody objednáno 60 nových třívozových jednotek.

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Asi jsou to slušné soupravy, když už se jich tolik vyrobilo. Mně ale připadají, tedy vzhledově, jako když jezdili DDR kdysi na dovolené. Zahrádku na střeše auta, tu stan, vedle nějaká bedna, kufr, propojovací kabel. A přesně to má na střeše Panter. To nemohli nějakými krycími tvarovanýmí plechy schovat, jako to mají tramvaje 15 T v Praze. Asi kopírují Pendolina, ty to mají také tak. Elefant je proti nim vzhledově krasavec.

Hans

No jen aby už ty nové Regiopavouky už do Opavy jezdily!! Máme špatně zkušenosti s CD ohledně nasazování nových souprav. Na příklad trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm! Pět jednotek s tříletým zpožděním!!! Namísto nich stále jezdily staré Bdt! A další věc: kam zmizí ty Cityelefabty, které dosud do Opavy jezdily??!! Zase někde u Prahy, že?? Tak o to ČD jde!!! Vychvalující do nebes rádoby nové Pantery jen proto, aby nenápadně dobře zavedené a velkokapacitní Městské Slony používali jinde, že? A co chybějící kapacita a přímé spojení do Českého Těšína? Na tyto dosud vychvalované skutečnosti máme v kraji rychle zapomenout,… Číst vice »

Jirka

V Ostravě jsem byl jen jednou na té výstavě železničních vozidel a svezl se poloprázdným Elefantem. Jak pěkná jízda proti přeplněnému cestování v okolí Prahy, kde většinou jezdí dvě spřažené soupravy. I ta spřáhla mají v krytu, stále pěkně zabalená. Tam je spojené ještě asi neviděli.

T H

8 míst v jedničce? To je celkem výsměch …

Daniel Jablonecký

Zejména když si 4 místa pravidelně zabere vlakový personál.

medical examiner

No…do června 2019 byla na té lince 1.třída dost na nic…

cestující

Obr. 6/14 – mohl by už konečně, 30 let po revoluci výrobcům a ČD někdo oznámit, že existují i jiná kola než favoritka, a do stojanů s šířkou 40mm se prostě fakt nedají dát? (pokud si nechcete roztrhat plášť…)
Nechápu, že to furt instalují podle nějakého verglu co leží za depem od války, a ne podle současných trendů, kdy šířka 60mm (a víc) není nic výjimečného…..

Vojtěch

Už chápeš proc České republice říkám skanzen?

Permonik

A neni pro tyhle kola místo na obr 10/14….

jal

Kdyby to byl problém jen ČD…
To je problém 80% stojanů na kola kdekoliv.
Každopádně je v novém panteru většina míst pro kola ve vyhrazených prostorech bez stojanů a poutají se pásy.
Ono je dnes stejně většina kol elektrik a ty do stojanu nikdo zvedat nebude.

medical examiner

Mohl…ale taky by jim mohl nařídit, že napříště žádné háky na kola ve vlacích nebudou…a ty velké záchody pro ty neviditelné vozíčkáře už taky ne (vzpomeňte si, jaký záchod mají Bftn…).

GFM

Mě spíš zajímá hlučnost v prostoru pro cestující. Jel jsem v neděli poprvé jednotkou pro JMK a to byl děs. Seděl jsem v prostoru nad prvním podvozkem a při rozjezdu a brždění to furt pískalo, hučelo, kvílelo, no nic moc.

Ventura35

Pravda. Zvláštní je, že nové dvouvozáky od ČD (řada 650.2) je výrazně tišší.

Handzidcek

Ale i když porovnám 650.2 a Coradii Continental jezdící o nižší n*10 km dále, tak je výrobek ze Škody výrazně hlučnější i přes fakt, že je o téměř 10 let mladší.

Petr

Stejná zkušenost s jejich nejnovějšími výrobky, přitom JMK mohl levněji tichou švýcarskou kvalitu, kdyby nezadal do výběrového řízení nesmysly typu individuální umístění dveří, které neměli ostatní výrobci ve výrobním programu a bylo tak přesně šité na míru jedinému výrobci.

Ventura35

Švýcarská kvalita, mimochodem vyráběná v Polsku, by možná lepší byla, ale české ekonomice by nic nepřinesla. Spíš by si zákazníci měli lépe hlídat, co dostávají a nenechávat s sebou vydrbávat.

medical examiner

A nebyla by ta polská kvalita taky znatelně levnější?

SYN

A nejprůraznější metoda (soudy jak známo můžou dopadnout všelijak, v extrému i přímo opačně) je nezadávat neplnícímu výrobci další zakázky (a když už tak aspoň mu nevycházet při vypisování přímo akorát vstříc)…

Vojtěch

A to v Brně už by všichni měli být zvyklý na saliny T14 , kterým Praze říkáme pojízdné železářství. To není ironie to jenom konstatování že ten západ se dohání trošku jinak

medical examiner

Jo…nebyl by o 14T zájem na Ukrajině?

SYN

A co místo nich? Za dlouhé peníze umí problémy řešit kdekdo…

Petr Novák

To je přesně ono. DPMB se chce, slovy pana ředitele, zbavit všech provozních T3. Ale přitom nemá žádné VŘ na jakoukoliv náhradu a i na Draky a 45T se peníze shánějí velmi obtížně. Za těchto okolností je vyřazování 13T naprostá utopie.

a8n

Akorát že brněnské 13T mají oproti pražským 14T o dost spořádanější zvukový projev.

Petr Jetelina

Za chvíli zase vyjede 163 s klasikou, dá-li bůh, tak i poslední bohumínský panťák. 😀

a8n

Není ta kapacita na danou linku trochu přehnaná? Vždyť nám tu dopravce už několik měsíců názorně předvádí, že to jde i s méně než poloviční.

Panoramix

Spíše se zkuste zamyslet nad tím, jestli ta kapacita není jenom papírová. Dokážete si představit v takové třívozové soupravě 270 lidí na stojáka, jak je uvedeno ve specifikaci? Mě na to tedy představivost nestačí. Navíc je pravděpodobné, že alespoň částečně budou obsazeny prostory pro kola a kočárky. Reálná kapacita tedy zase tak vysoká nebude, abyste se musel obávat, že to bude jezdit prázdné.

SYN

Při výpočtu použita hustota 4os/m2 nebo dokonce 6??

a8n

Měl jsem na mysli kapacitu na sezení. (A taky to byla, byť vzhledem k aktuální situaci opravdu jen lehká, ironie.)

Traveller

Nevíte někdo, proč tam jsou v té 1. třídě potahy 2. třídy, když se v MSK za 1. třídu doplatek platí, a má se začít znovu platit od 12. 6. i na lince z Ostravy do Opavy, která byla v MSK půl roku jediná, kde se dalo v 1. třídě jet s jízdenkou do 2. třídy?

asdfghj

V MSK is můžete koupit ODIS prima, takže to placení v první třídě je tam velmi symbolické.

Traveller

To já vím, dokonce tam s doplatkem ODISprima může jet student a důchodce a využít u toho státní slevu. Těch ani ne 300 Kč na půl roku je něco úžasného. To ale pořád není odpověď na můj dotaz, jelikož se stále jedná o 1. třídu, za kterou se nějaký doplatek platí, a v tarifech ČD a OneTicket se platí stejný doplatek jako ve zbytku ČR. Ještě mě napadlo, jestli to nemá souvislost s plánovaným zrušením tarifu ČD ve vlacích Os a Sp na území MSK, že se zároveň zruší i ta placená 1. třída.

asdasdfsdfasd

Je to protože co si kraj obedná, to má. Jednu dobu se to dělo i v elefantech. Kraj objednal tornádo (vlak podřadné kvality), ale kvůli poruše tornáda (haha, častý jev) ČD nasadili elefant, tak průvodčí přelepila číslici 1 za číslici 2 a najednou se z elefantu stalo tornádo, tedy to za co si kraj zaplatil.

Teď je to podle mě stejená situace. Kraj si objednává rakev, 810 nebo nějaký podobný odpad, tak dráhy downgradovali pantera, kterého tam zkouší na rakev/810/nebo to co tam kraj objednal.

jal

Kraj si neobjednával starý vlak, ale byla to reakce na nedostatečný počet nových. V JŘ nebyl označený jako nízkopodlažní a s 1tř., ale v případě dostatku vozidel jezdil i na takovém spoji 471.

Jenisej

Vy nám tady prozrazujete plány Odisu 😜

Adam

Co je ODIS prima?

asdasdfsdfasd

Symbolický doplatek k odisce, který vám umožňuje jet v předplacených zónách i v první třídě.

asdasdfsdfasd

Google mi na webu ČD našel toto PDF, ale nevím jestli je to aktuální.

https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/regionalni-jizdenky-ids/integrovany-dopravni-system-odis-na-zeleznici-2022.pdf

ODISprima je popsaný v prostředním slopupci zhruba uprostřed stránky.

medical examiner

To máte jako z Berouna do Plzně. Tam je 1.třída přeznačená na „tichý oddíl“…

Místní strojvedoucí

Mě osobně vadí na modernizované verzi dvě věci. Absence madla na pultu strojvedoucího a díra v přechodovém prostoru.

zwi

Když jsme měli tuto sedačku nějakou dobu i na starých panterech, tak se molitan loketních opěrek odíral právě o toto madlo. Jelikož na to někteří strojvedoucí kašlali a nebyli schopni se odsunou tak, aby madlo s loketními opěrkami, po stoupnutí a odlehčení sedačky, nekolidovalo. Loketní opěrky pak vypadaly, jak kdyby měl někdo hlad a okusoval je. O to víc je teď možné se přisunout, a s novými podvozky již není potřeba se za jízdy, i po horším svršku, tolik držet.
U původní generace je díra v přechodovém prostoru jiná?

Ventura35

Není tou dírou v přechodovém měchu myšlena snížená podlaha? Současná generace panterů má uličku a sedadla nad podvozky ve stejné výšce = ulička je výš ale pro průchod měchem je potřeba o něco klesnout.

Miri

Jsem oprabdu jediná, komu vadí tyhle opěrky hlavy?

medical examiner

Mě osobně naopak celkem vyhovují, protože i když si sednu až dozadu, tak mám ramena právě na dolním okraji těch „uší“.
Kdysi mi ale vadily opěrky hlavy u Bdmpee (protože jsem je měl na zádech) a u Bftn791 (pro svoji tvrdost).

Miri

Mě vadí to, že člověk v podstatě nehne hlavou. Připomíná mi to dítě v autosedačce.

jal

Asi ano.
Podle mého mínění si z vystavených souprav nejméně pohodlná sedadla vybraly ZSSK, do stadlera.

Zdeněk

Zlaté CITY ELEFANTY!!!Zehličky Regiopanter,jsou krok zpět,nejvíc prostorově.Dávají stísněný pocit,něco,jako kdysi prastaré „dřeváky“,ale hlavně,že budou třívozové,tedy snad.

Jiří

No jel jsem Regiopanterem do Opavy a prostorově hrůza. Jezdím trasu Opava-Ostrava často vlakem a City Elefant paráda, Regiopanter hrůza. Připadá mi, že Škodovka neumí dotáhnout důležité detaily do konce. Pánové a dámy. To by zkrachovali, kdyby udělali prostorově přívětiví vlak pro cestující? 😀

Jiří

Za co tolik minusek 🤣 Řekl jsem pravdu z pohledu cestujícího.

SYN

Hm, asi JEDNOHO cestujícího, zřejmě ti s mínusy mají v Panteru pocit OK…
Ono udělat to „prostorné“ pokud objednatel netrvá na vysoké kapacitě by mělo být poměrně snadné. Pokud tam takový požadavek je, tak to už je horší!

Elb

Co to tam stojí za 362 ČD telematika?

Jarda

tak si tu všichni pohoňkali 😀
co takhle článek o tom stadlerovi pro svk? 😉

Martin

Taky si chcete pohoňkat?

Pitrys

U Stadleru mě překvapily chybějící poličky na zadní straně sedadel při uspořádání za sebou, byly pouze v jedničce. Taky hlučnost klimošky se může směle měřit s Ešusem.

medical examiner

Že jo…že by nějaká lobby ze strany Scheißewerke?

Jarda

Asi ano + také ze strany modrých gum.

Permonik

Vi někdo kdy došlo k rozdělení k linky Opava – Tešin?

Šalina na Špilas

S novým JŘ v prosinci 2022.

Permonik

Díky, už jsem to našel. A nevi někdo odky byla S1 protžena do Těšina?

Poskok

Tuším společně s elektrizací trate do Opavy, takže prosinec 2006

Permonik

Eska byly zavedene až 2008. myslíl že někde jsem našel že S1 byla původně Opava – Ostrava.

Pavel Vavříček

Škoda že těch trojvozových není víc. Ty dvojvozové jsou docela k prsu na páteřní linky a nejsou adekvátní náhrada za Slony a za Panťáky už vůbec. Škoda, že papaláši z MSK nevidí budoucnost v těch Stadlerech KISS, který třeba stojí opodál. A vyrábějí se vícesystémové a 3 nebo 4 vozové

Pezos

Papaláši z MSK bohužel staví vodíkové a bateriové vzdušné zámky (mezitím se krajem prohání šrot s Wifi a ruší se autobusové spoje).

jal

Tak PESA tam ukazuje „vzdušný zámek“ na vodík jako lokomotivu a v hale jednotku jako model.

Stadler už je provozuje.

SYN

No, a čepují je jak? Pokud vím, tak z autocisteren které vozí „hnědý“ vodík (z fosilních paliv)… 🙁

SYN

Doufejme že je to vodíkování aspoň „čerpání dotací“ (ani tak to není úplně správné) a ne vrážení 100% vlastních prostředků do snu…

Permonik

Na co bude v kraji vícesýstémová jednotka?

rudlafara

Znám dopravce, kterému se vyplatí „honit“ dokonce třísystémovou jednotku pod jedním systémem a ještě to vydává za výborný nákup a prémiový produkt….. :-). A také třísystémové nejdražší lokomotivy v Evropě. Ale bohužel na KISSy nemá (co si kraj zaplatí….) nu holt je třeba stále sanovat Škodovku…. Teď se budou soutěžit nástupci Elephantů pro Stč kraj a PID…jsem zvědav, čím to Škodovka „ošetří“….

rudlafara

Zřejmě push-pully z Peršingy (zrychlenými nějakým Škodováckým kouzlem na 200 km/h) 🙂

Erik85

A která jednotka to prosím je?

Kubrt

Pendolino. Někteří šotouši to nemůžou už 20 let rozdýchat, ale běžná populace skutečně považuje pendolino za prémiový produkt, a to, že nevyužívají všechny systémy a ani moc neklopí, je jim fuk.

Erik85

A od kdy jezdí Pendolino jen pod jedním systémem? To už SŽ přepnula půlku republiky také na střídavinu? 🙂

Kubrt

OK, posledních pár let je tam zájezd do Karlových Varů, ale valná většina výkonů v kariéře pendolin se odehrála pod čistě stejnosměrnou trolejí z Prahy do Bohumína.

SYN

No ale tady se bavíme o AKTUÁLNÍM nákupu a to jako sorry ale kupovat nyní jednosystémovou střídavou jednotku by bylo přecejen poněkud předčasné… jo tááák, vy jste snad myslel koupit jednosystémovou stejnosměrnou??? Tak to už je kravina vyslovená!

rudlafara

Ano, promiňte, na tuto „větev“ jsem prakticky opomněl….je super, že tento „prémiový“ produkt, který stál asi tolik, co polovina klasického parku „národního dopravce“ obsluhuje jako běžný rychlík (pardón asi IC) tuto vytíženou trať, kde se jistě uplatní. Kolík, že by za tento zázrak, který byl víceméně odevšad vypoklonkován bylo třeba vysoce funkčních RailJetů? Nebo v té době alesoň klimatizovaných vozů Siemens, které v pohodě slouží dodnes a „národní dopravce“ s nimi úspěšně (někdy více, někdy spíše méně) vozí za euráčky naše germánské sousedy (zatím co, u nás se vozíme luxusem B209). Jen za 20 ks krásných prototypů Škodoviček 109 by… Číst vice »

medical examiner

No na osobní vlaky i v době, kdy se přejde na střídavinu…

Permonik

Myslel jsem tři a více systém.

Permonik

A neni lepší než trovozbu, radši dva dvovozové s větším taktem?

Pezos

Tomu nevěříte ani vy sám

rudlafara

Né, prosím ,né žádný větší takt a menší kapacitu….zde u nás „honí“ národní dopravce čtyřvozové Expresy a jiné úžasné soje, co 15 minut a vše je narubané k prasknutí….takhle, kdyby měly 6 vozů….ale kde je vzít, co? Jó vlastně tradiční výmluva….co si kraj objedná….

rudlafara

Šotouši dávají minus, píšu pravdu!!! Pro upřesnění bydlím ve StČ kraji…..tak co je špatně, pane minus? Přijeďte si to zkusit…

Permonik

Že cestujícícho z Těšina do Haviřová je jedno že v StČ kraji mají 4 vozový express narvaný k prasknutí s 15min taktem. Tama on nejede.

Twix

Mínusy asi protože dáváte do souvislosti expresy a objednávku krajů…?

rudlafara

To nebylo myšleno tak, že expresy jsou v objednávce krajů. Bylo to myšleno na ty čtyřvozové rychlíky složené z B249 a B209 a občas!!!! luxus A149. Bylo to „bídně“ napsané, to přiznávám…

medical examiner

No kde je vzít…na EC, IC, SC, rj…

Erik85

Mezi Opavou a Ostravou to již teď jezdí po té jednokolejce každou chvíli.

SYN

Lepší by to sice bylo, ale taky dražší. A semtam někde by to možná i v polovičním taktu mohlo mít probém „vlézt“…

Jezdič

Kromě spojů cca po 7h, kde si výjimečně někteří chvilku postojí, jsou 2vozové Pantery v MS kraji pro drtivou většinu spojů ještě velice předimenzované!

150 sedících (a až 350 se stojícími) – které spoje prosím vás v MS kraji tolik lidí běžně vozí…???

jal

„tolik lidí běžně vozí…“

Ve špičce S2. Případně S6.

Dvouvozové stačí mimo špičku na S1. A na ty s vyššími čísly.

Václav

Interiér vcelku ujde, jen je pořád takový studený. Nezachránily to ani stolky (tentokrát v celkem povedeném dřevěném odstínu), ani obklad čelních stěn v imitaci dřeva (který, z pro mě nepochopitelného důvodu, není barevně se stolky sladěný, ale je takový vybledlý)…
Kdyby snad byla barva a obklady stěn trochu tmavší, nejlépe ještě doplněny odstínové sladěným obkladem pod okny (jako např. v InterJetu), byl by přeci jen vnitřek o dost příjemnější, a nehrozilo by známé škodovácké přesvícení.

jal

Bohužel, podobně jsou na tom i pesa a stadler vystavené vedle.
Mám pocit, že poslední dobou jak v architektuře, tak v dopravě se projektuje tak, že se koupí kýbl šedé barvy a umělou inteligencí se k ní nechá udělat stavbu nebo vozidlo.

Pan průvodčí

V souvislosti s novými pantery mezi Opavou a Ostravou půjde jeden ešus v léte posílit stav do Prahy.

Pavel Vavříček

Zdroj?

Pan průvodčí

https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4529590

Lidé zrovna z tohoto vlákna jsou důvěryhodní a přímo od „zdroje“.

Honza

To myslíte vážně? Tady nemá skoro co jezdit, pravidelně teď jezdí diesely pod dráty Ostrava – Opava

Apten

Ale ty diesely jezdí do Ostravy už z Olomouce přes Bruntál.Rychlik Praděd .

Vojtěch Hruška

Ano, rychlíky jezdí dieselové soupravy ale posledních několik měsíců jezdí motorový vůz řady 843 s řídícím vozem kromě R27 i linku S1. Mimochodem poslední týden na lince S1 jezdí dvě tyhle soupravy.

Permonik

On myslel ty dvě 843 na S1 co se maji nahradít ted Panthery v červnu (viz članek).

JanM

Jezdí i na S1. Asi před týdnem jsem osobakem do Opavy a přijela 843+943.

Pitrys

Pepíci už fakt neví jak ty Ešusy čmajznout

Pan průvodčí

Pepíci potřebují doplnit stav, neboť budou několik let další tři mínus kvůli instalaci ETCS. Chachaři dostanou narozdíl od Pepíků mnohem dřív nové soupravy.

Poskok

No jo, jenže chacharům dlouhodobě jezdí klasiky/460 tam, kde má být slon…

SYN

Takže to udělat logicky, na výpomoc poslat Tornáda! Nechcete? Nechte být…

Erik85

No já mám zase info, že se dva pražské brzy objeví v Ostravě. 🙂

Pan průvodčí

Ve vagonce na instalaci ETCS. 🙂