Obrazem: České dráhy představily v Ostravě nové RegioPantery pro linku do Opavy, vyjedou ještě v červnu
České dráhy mají u Škody objednáno 60 nových třívozových jednotek.
České dráhy a Škoda Group představily první novou jednotku řady 640.2, které budou jezdit na trati mezi Ostravou a Opavou. Jde o poslední dvě jednotky, které budou z většiny zaplaceny z evropské dotace z Operačního programu Doprava 2. Moravskoslezský kraj získá na pořízení jednotek 227 milionů korun.
Jde o první z celkem 60 třívozových jednotek, které si České dráhy u Škoda Group objednaly. Dopravce očekává, že dvě začnou jezdit s cestujícími ještě v červnu. Další tohoto typu budou jezdit například v Olomouckém či Královéhradeckém kraji. V Moravskoslezském kraji plán na nasazení těchto jednotek na linku S1 přinesl její rozdělení, nově nejezdí vlaky z Opavy až do Českého Těšína, ale jen do Ostravy. Třívozové jednotky v provozu doplní ještě dvouvozové.
Třívozová jednotka má kapacitu 234 míst, se stojícími pojme až 500 cestujících. „RegioPanter je naše vlajková loď a mám radost, že si získal u cestujících velikou oblibu. Tato generace sice navazuje na předchozí dodávané elektrické jednotky, které jsou už v provozu v mnoha krajích, ale od svých předchůdců se významně liší. Jedná se zejména o systémy nové generace, a to jak trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější, tak řídicí systém včetně ETCS, a vlak splňuje nejvyšší současné požadavky na bezpečnost. Podvozky mají vylepšený chod a vlak je prostornější a pohodlnější,“ uvedl Tomáš Ignačák, Prezident Regionu CZ/SK ve Škoda Group.
Technické parametry:
Délka: 79,5 metru
celkový počet cestujících 508 (234 sedících, z toho 8 v 1. třídě)
Maximální rychlost 160 km/h
Výkon 6 × 340 kW
Jmenovité napětí trolejového vedení 3kV DC / 25kV 50 Hz
Výška nástupní hrany od temene kolejnice: 580 mm
Výbava elektrických jednotek RegioPanter
• moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkamiv provedení 1. a 2. třídy;
• bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
• moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
• prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců;
• doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
• dostatečné velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku;
• moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.