Obrazem: České dráhy poprvé ukázaly veřejnosti RegioFox, nové jednotky s motory Rolls-Royce vyjedou v srpnu

První třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPrvní třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

První jednotky budou v rakovnickém depu pro provoz na trati Praha – Rudná – Beroun – Rakovník.

168 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T. Holub

Ta PID šedomor barva je hnus (velebnosti)!
Ani čerstvě to nevypadá dobře- co pak za pár let…?

Riki

Tak by mne zajímalo kolik procent využívá v os.vlacích první třídu. Co si tak někdy všimnu, tak to většinou zeje prázdnotou a dvojka je kolikrát přeplněna a ty místa by se hodily.
Přijde mi to v těchto vlacích zbytečnost. Stejně je to prakticky totéž, akorát za vyšší cenu.
„Slavná“ Arriva nemá jedničku ani v R.:-)

Remet

Procenta neznam, dopravce je asi znat bude.Takze zjevne ma asi duvod si ji objednat. Apropo, ja jednickou jezdim i v primestskych vlacich. Kazdopadne jak jsem mel tu cest si tu jednotku projit, tak to bude dustojny nastupce sukafonu – drncet to bude hezky. A pro lidi vyssi nez 150cm bacha na hlavu pri chuzi kolem toalety 🙂

Pomeranč

Jezdím na panťácích hlavně linku S1 a ve špičkách je jednička plná i z 90%

Max

Jezdím na S7 a první třídu využívám pravidelně a nezřídka se stane, že je zcela obsazena.

Cestovatel z Vysočiny

Naopak jedničku v regionální dopravě vnímám jako správný krok k přilákání lidí, kteří opravdu nemají potřebu se mačkat v jednom prostoru s puberťáky, čokly, ochlasty a dalším výkvětem.

ušatá

Lépe bych to nenapsal. Jsem moc krotký.

JirkaM

Ve všech vlacích kterými cestuji využívám pokud možno vždy první třídu. A je mi jedno jestli to je R, Os, Sp, nebo Ex

ušatá

Těch devět míst je směšně málo. Třeba z Prahy na Kladno jich bylo 15 a většinou už z Masaryčky plné. Pokud je málo míst ve dvojce, pak asi je chyba někde jinde a musí se přidat vozy nebo ty vlaky dělat jinak. Těch 9 míst těžko pomůže. Jednička je nutná. Jsou prostě lidi, co chtějí mít větší pohodlí, klid, větší komfort. Jenže zase jako vždy to zde není plnocenná jednička, neoddělená dveřmi jako samostatný oddíl, nejsou t am lampičky na čtení atd.

Miroslav

Jako vice diskutujicich pod Vasim prispevkem. Jsou lide, kteri pracuji i cestou ve vlaku, nebo si jen proste potrebuji behem cesty odpocivat.
Ja napriklad zacal vyuzivat prvni tridu v tehdy novych regiopanterech na Podkrusnohorske magistrale. Bylo to jako zjeveni, kdyz misto tehdy kozenkovych Bcek mezi Ustim a Chomutovem byli nasazeny tyhle nove jednotky a clovek mel jistotu, ze i kdyz byl vlak plny studentu a skolaku, mohl si sednout a v klidu vyridit, co potrebuje.

drakula

strojvedoucí vůbec nevidí do stran !!! přes ten elegantní čumák vidí pouze dopředu a postranách má mrtvé úhly, , je to možný ?

jal

To je stejné u všech nových vozidel.

Georg

a co by mel videt po tech stranach?

Jiří Kocurek

Cyklistu, kterému dává přednost zprava na železničním přejezdu. 😀

Leinad

Když tam vidí chodce nebo třeba nákladní auto, může troubit pořád (a ne pro formu zajistit, aby v záznamu bylo ťuknutí u pískáčku)

Vojtěch Suchan

občas je lepší zahoukat a předpovídat, než na tom přejezdu někoho sejmout.

Jiří Kocurek

Občas je zase lepší mít pevnou kabinu, ve které se nerozmačká při nárazu, když se to vyhoukat nepodařilo. Vždycky je něco za něco.

Vojtěch Suchan

Jenomže tohle není věc pevnosti kabiny. To je věc její konstrukce. Ty C-I kabiny podle ČSN EN 15227 jsou konstruovaný na několik konkrétních scénářů které sotva splní (cokoliv nad to by byly tuny zbytečného materiálu) a tu konstrukci lze navrhnout buď dobře (viz třeba flirt s obřím širokým čelním sklem, nebo lokomotivy jako je vectron, traxx) a nebo jí lze navrhnout úplně šíleně s gigasloupky a projistotu ještě utopeným sklem, jako tady pesa. Ve finále je pak samozřejmě bezpečnější to vozidlo, které má krom té „pevné“ kabiny taky možnost snížit rychlost dřív, než to do něčeho napálí.

jonáš

Na sto a více metrů bude výhled do stran tratě v cajku a na desítky metrů už s tim nic neudělá ani superman. Mi to přijde z pohledu vlakového provozu zbytečná námitka, s tim se necouvá na parkovišti u obchoďáku.

JJD

On nikam jinam vidět nepotřebuje.

drakula

nevidím , neslyším , jedu …. však on tam za chvíli žádnej fíra nebude

Ondra

Na Hrbaté jezdí ve špičce 2 spojené Regionovy. Ty má kapacitně nahradit jedna souprava Foxe?

TheBaal

No ta jednička teda nic moc, v 954 je určitě víc místa na nohy. Je to totéž co dvojka v internetu. Hlavně jsem čekal, že to bude od dvojky oddělené alespoň jako u 844. Ale určitě je to lepší než rakev + Btn.

petr

no,tak hlavně aby byly dostupné náhradní díly!jenže to se zatím neví,co v tuhle chvíli bude potřeba!

Georg

mozek je potreba vzdy, kamo.

Jan Sova

Rolls Royce na české dráze. Po Regínách už jsem nevěřil že se dožiju….

Kuzma

To je jen taková hra na schovávanou. V 847 budou stále ty samé motory jako v 844. Tedy MTU ( divize těžkých motorů pro DAIMLER A.G.) Jenže v roce 2014 došlo ke spojení Daimleru právě s Rolls Royce.
Motor stejný, značka jiná….ale zní to dobře.😉

názor

Do MSK by se taky hodilo aspoň 10 kusů.

Ludan

Stále se hovoří o domácích výrobcích, proč se kupují polské ?

Martin H.

Protože u nás se nic takového nevyrábí?

ušatá

Ale proč ne? Komu to vadí? Proč stále jsme na někom závislí a naopak se neprotlačíme i ven, jako v minulosti naši předci?

Jihocech125

Protože je tady nikdo nevyrábí?

Granja

Protože Vagonka Studénka byla dávno zrušena.

Kubrt

Vagonka Studénka, přinejmenším v oblasti vozidel pro osobní dopravu, žije ve Vítkovicích. Ale asi nemá smysl, aby firma velikosti a síly Škody Transportation měla kompletní portfolio železničních vozidel. Časem to vykrystalizovalo na EMU, tramvaje a elektrické výzbroje jako základ produkce.

Granja

To ví každý, že američané neměli zájem o výrobu „osobní“ části a ta byla přestěhována do provizoria ve Vítkovicích a tím zachráněna. Naštěstí alespoň takovýto dobrý začátek. Mohli také tenkrát říci to co Vy – nemá smysl mít v portfoliu ani to.

Jiří Kocurek

Je vás tady dost na to, abyste si výrobní firmu založili. Ignác Šustala to taky nedostal rozkazem shora.

Hans

A co takhle, aby se aktivně ČD zapojily a nabídly pat nových jednotek do Moravskoslezského kraje?! Nebo jim jde o to za každou cenu někam nacpat ty jejich hnusné předělané chcipaky? Ta rekonstrukce je taky pěkná amatérska!!! Konečně sice dal do motorových pohodlnější sedadla a dále odi sebe, ale tak namačkáni na sobě že si tam cestující překážejí lokty, o přípojných an nemluvě, protože do nich nacpali zase ta svoje hnusná pidisededla!!! A tím se chlubí na takových případech jako Oprava – Rýmařov? Za takové konstrukce by se ČD měl stydět! Což takhle na tu trasu objednat několik Lišek navíc?… Číst vice »

Kubista

Tak ono co bude jezdi na krajských výkonech objednává kraj a ne dopravce jako ČD. Pokud kraj objedná nová vozidla, tak budou např. RegioFoxy, pokud ne, tak budou RegioNovy. Jednoduchá logika.

Dos22

A jak byste se zachoval vy jako dopravce? Dostanete zaplaceno za reko 810 a vy jim tam ze své vůle nasadíte nové jednotky? Kde cena bude řádově jinde.

Cestovatel

Nevíte někdo, jak to bude mezi Blatnou a Březnicí (podle mapy by tu měly jezdit RegioFoxy), když nyní jezdí Regionovy úseky Strakonice – Blatná a Blatná – Beroun?

Jihocech125

Už je známo, jestli v JČ kraji půjdou nejdříve do táborského nebo blatenského depa?

KocourM

Vzhledem k tomu, že v Táboře se do depa nevejdou, tak budou blatenské. Ovšem výkony na tratích v okolí Blatné budou pouze v brzkých ranních a pozdních večerních hodinách jako návoz na/z linky Strakonice – Písek – Tábor. To ovšem až po dokončení červenského mostu. Do té doby budou dočasně jezdit Veselí nad Lužnicí – České Velenice

Jihocech125

V tom případě mi přijde mapa lehce manipulativní. Takhle to vypadá, že tady budou jezdit po celý den. Ale do Nepomuku by měly jezdit normálně? Tam se přeci nenaváží na danou linku…

petr

přesně tak,další věc je ta,kam všude se vejdou kvůli údržbě!jak dlouhé kde mají kanály!a pak náhradní díly!až se budou vychytávat mouchy

Jihočech

Nevíte někdo, jak to bude mezi Blatnou a Březnicí (měly by zde podle mapy jezdit právě RegioFoxy), když nyní jezdí Regionovy úseky Strakonice – Blatná a Blatná- Beroun?

KocourM

Budou jezdit ráno a večer jako návoz na/z linky Strakonice – Písek – Tábor a v vzdálenějším budoucnu Protivín – Březnice, z Blatné do Březnice taktéž návoz ráno a večer.

Jakub

Věřím, že po Regionovách budou Foxy obrovská změna. Opravdu, rekonstrukce 810 na Regionovy byla asi ten největší přešlap ČD. Tyto vozíky měly zůstat na malé lokálky ve dnešní podobě, kde lidé věděli co očekávat a neklamat moderním interiérem. Díky nim si běžný cestující zvykl na otřesy, pískání a hluk při jízdě a vlaky tak nechal jen na víkendové výlety. Stačí se zeptat pravidelných dojíždějících z Kladna. Pro ně vlaky = Regionovy a proto se zdráhají jimi jezdit… Po nasazení Regiofoxů si ČD alespoň částečně nahradí reputaci vozy, které se po jízdní stránce alespoň blíží komfortu jejich auta a nepřipomínají éru… Číst vice »

Kubrt

Regionovy na Kladno jsou samozřejmě špatně, ale takhle tvrdě bych celou tuto tuto akci neodsuzoval. Sériové přestavby se začaly realizovat v roce 2006 (o 5 let dříve začít i skončit by bylo lepší), kdy situace s investicema do vozidel nebyla vůbec tak příznivá, jako dnes, a na tratích, kde 814 nahradily 810 a 010, se jednalo o o jednoznačný skok v kvalitě.

Tomariero

V době rekonstrukcí na 814 neměli ČD finance na nějaké velké nákupy a kraje zrovna moc ochotně utrácet nebyly, první větší modernizace byly z OPD1 kolem roku 2012 a to jen v pár krajích. Pokud by ty modernizace neproběhly tak by se na půlce tratí už nejezdilo.

jal

„největší přešlap ČD“
Pamatuji článek v novinách, jak byla nějaká cestující nadšená, že vlaky přebral Jančura a nasadil krásné nové žluté.
: – )

Hans

Jo? Tak si zajděte do Plzeňského kraje na trasu Domažlice – Planá u Mariánských Lázní nebo do Moravskoslezského kraje, kde dosud normálně jezdí ty chcipaky 810 někdy zrekonstruované. První by se měl změnit vozový park tam, kde ještě jezdí!!! Regionova je oproti nim pohodlný vůz. I oproti těm nejsložitějším rekonstrukcím pro MS kraj. které jsou přímo zpackané cpanim sedadel ve verzi 2+3 v motorových a hnusnych pidisededel v přípojných. To musel za kraj schválit nějaký blb. Prostě další nesmyslné vyhozené peníze, jako u rekonstrukcí starých vozů Bix.

jal

„hnusnych pidisededel“
Je vám známo, že sedadla v těch „810 někdy zrekonstruované“ jsou ta samá, co v lišce, PP, panterech atd?
: – )

Někomu, když nabarví hovno na zeleno, bude se rozplývat nad chutným biopotravinem.

bkv

Na trati Domažlice – Tachov budou dle uzavřené smlouvy 810 nahrazeny modernizovanými 814 a ty budou nejpozději v roce 2028 nahrazeny RS1…

Jan Sova

Ono jaksi globální problém nebyl ani tak v konání té „1/3“ modernizace 810, ale spíše v poměru vynaložená cena/výkon, kdy byla dána nová laťka definice slova „provar“.

petr

a navíc,podle zkušeností s novými vozidly,jakmile se začnou vychytávat mouchy,může se stát,že jich bude najednou víc odstaveno a nahrazeno staršími vozidly,takže radovat se z nových mašin je předčasné..

Petr

Tak Regionovy (nebo 810 do Kralup) je jen jeden z problémů železniční dopravy mezi Kladnem a Prahou. A troufnu si říci, že ne ten největší. A) do centra Prahy se teď dlouho vlakem nedostanete (takže z tohoto pohledu 1:1 vlak/bus). B) vlak je pomalejší než bus (0:1 pro bus) – pokud nejsou zácpy a nehody, ale u vlaku je taky často něco (osoba na kolejích, srážka s autem, spadané listí na kolejích, přehřáté lokomotivy, atd.) C) spolehlivost / přesnost dodržování jízdního řádu – opět vítězí bus (jízdní řád na dráze je stále jen „pro informaci“ i když se to zlepšilo.… Číst vice »

David

…a ve Zlínském kraji dostaneme staré Regionovy, vyřazené z Rakovníka… Jako vždy…

Jerys

Blbost ,vrátí se saryky.

stanik

Dokáže se probudit český vzdělanec v železniční dopravě ?? V regionální dopravě nemusíme mít jen Iveca z Vysokého Mýta ale stačí nám SORky z Dolní Radechové . A to by mělo platit i v osobní železniční dopravě!! Problém, bude , že maturanti s pětiletým diplomem nedokáží vzít do ruky zámečnické nářadí a c-očko !!

Jiří Kocurek

A pevnostní výpočet kasle udělá tadyhle soudruh Umbrtka u piva, on už toho švajcem rozřezal hodně, dělá na šroťáku.

Varburk

Radechová není totéž, co Libchavy…

vbb

>Dokáže se probudit český vzdělanec v železniční dopravě?
Pokud tam předtím usnul, tak pravděpodobně ano.

Opavák

Gratuluji všem krajům, kde to bude jezdit. My máme bohužel v MS kraji Unucku, tak máme smůlu, ale zase budeme mít vodík, jupííí. (zvracejicí smajlík)

Jerys

A regiopanteru.. a nové soupravy na Frýdlant jsou ?? Souhlasím že 811 vzniknout neměla.

jal

Na lokálku jsou to nejlevnější, co může být. Proč mít na lokálce s TR 50 nové vlaky na 120?

Proč kupovat nové motoráky na ty tratě, kde budou jezdit bateriové?

Oni musí na kraji počítat a ne se řídit jen šotonázory.

AlpenFlair

1. Třída – obrovský posun

Tomáš

První třída – šedý mor. Tatkže si člověk připlatí, aby cestoval, jak v krematoriu. Druhá třída o dost hezčí.
Vnějšek v barvách hezký, ale v Praze určitě dostaneme ty šedé rakve.

Petr

Nevěčil jsem, že někdy řeknu: ČD mají hezčí nátěr. 🙂

Vavrroch

Ale zase, jak praví klasik, budeme vědět, do čeho jdeme.

T H

To čelo dělal nějakej polskej Kotas tak v roce 1995!?

Jakub

Připomíná mi to Volkswagen Arteon. Podle mě je to nejhezčí čelo co vyšlo z Polska, teda když nepočítám v PL vyrobené Stadlery.

Petr Šimral

No, mě zarazilo na první pohled. Co tam asi strojvedoucí uvidí do boku? Například pro kontrolu automobilů na přejezdech atd. ???

Vojtěch Suchan

Jo, je to čelo vhodné pro jednotku na koridor, ne na lokálku, kde je největší nebezpečí nepřehledný přejezd v oblouku. To propadlé sklo je mor který pesa vymyslela nedávno. Stadler kvůli tomu vyvinul třeba to „strmé“ čelo pro Flirt a KISS, s crash strukturou celou umístěnou pod oknem, aby se daly minimalizovat sloupky.

Lapil Z.

Nemá tam náhodou kamery? Nevím, jen navrhuju.

57jirka

Kolik to převeze cyklo kol ten super vlak?

Twix

Určitě víc než Regína. O víkendu bylo hezky, jel jsem s kolem z Prahy-Hlubočep nahoru, bylo tam asi 7 dalších kol a 3 kočárky, takže docela zasekáno. Ono by se to vešlo líp, ale na těch sklopných sedačkách pod háky obvykle už někdo sedí a nezvedne se.

JirkaM

Na kole se má jezdit a ne ho vozit vlakem

Dos22

A když máte zdravé nohy, tak můžete chodit pěšky, a ne si vozit zadek, že?

Blume

Motory Rolls-Royce.. to zni, jako kdyby do toho montovali Merliny! 🙂 🙂

Y.K.

Přitom je to určitě značka MTU, což nezní tak dobře (ač pochopitelně patří do skupiny Rolls-Royce). 🙂

Kubrt

Když se v 90. letech montovaly motory MTU v ČKD do řady 709.5, přezdívalo se těmto lokomotivám Mercedes – MTU tehdy patřilo do skupiny Daimler Benz 🙂

Jiří Kocurek

Tak Merlin by nebyl špatný, jenom soptřeba a údržba by Dráhy sežrala.

Petr

Líbí se mi ty „levitující“ sedačky, konečně neuvidím nikde tu rozmatlanou špínu na nohách sedaček a kolem nich. Uklízet se to bude určitě líp 👍.

Hafan

Souhlas ohledně praktičnosti a čistoty, ale když to člověk vidí, tak ta levitace vypadá hrozně divně. Zejména ta levitující kastle z boku sedadla mne bije do očí asi nejvíc. Asi je to jen o zvyku. 🙂
Teď si na to jen nesmí sedat s gustem takoví pořízci, jako je moje maličkost, jinak tím časem unaví snad každý boční závěs. Snad to v Pese s dimenzováním hodně nadsadili, aby to nás těžkotonážníky úspěšně přežilo! :–D

Granja

Možná že časem začnou vážit cestující jako se to začíná objevovat v letecké dopravě.

Surio Mario

Rozteč protilehlých sedaček v 1. třídě nápadně připomíná ARmpee829, kde při plném obsazení není kam dát nohy. Když to srovnám třeba s fotkou 15, tak mi přijde, že ve 2. třídě je místa na nohy víc.

Petr

Jezdím ARmpee oběma variantami často a nemám problém sedět ve čtyřce ve čtyřech. Minulé si ke mně přisedlý nějaké hazenkářky, říkal jsem si, sakra, kde je Bdmtee 😁

Georg

a moment… ono to nema sroubovku! no ne! 🙂

Josef

Jako, že by to vozilo 010 a odvozené řady? 🙂

Jerys

Šroubovku už nemají Elefanta z 97.

Pezos

Tak pozor, včera jsem tam zaslechl zasvěcenou debatu šotoušů na téma, jak je automatické spřáhlo nejhorší mor, který se na vozidla montuje 😀

Martin

Nejhorší mor dle sotousu jsou nestahovaci okna

Jan Sova

To lze šotoušům podepsat.

Vojtěch Suchan

Tak má to i své nevýhody. Třeba RS1 v Tanvaldu prostě musí mít šroubovky, protože je stanice v příliš prudkém oblouku.

Jiří Kocurek

Jo? Jeden se divil, že u diesel hydraulického pohonu v zimě nezamrzne voda. Asi to nebyl strojař.

Swariner

A naopak RS1 ji zase mají, no…

Petr

A začal bych Žabotlamem

Georg

tak az na to dvacetilete zpozdeni je to krasny vlak a tesim se na svezeni. 🙂

Jerys

Zpoždění..žraloci tu už jezdí víc jak 10 let a tohle je vlastně druhá generace.

konečně střední čechy a pokrok

By mne zajímalo proč to nenasadili na Praha – Vrané – Cerčany a Čerčany – Světlá ale proč zrovna k Berounce 🙁

JiVe

protože tam bydlím…

Anonymní alkoholik

Čerčany – Světlá. Jojo, aby to tam většinu roku (mimo letní sezonu) mezi Sázavou a minimálně Kácovem vozilo vzduch sem a tam. 😀

většina lidí jeden v jednom

Proč tam je sakra tak málo sedaček za sebou po dvou? Když vlezete do Regionovy tak si tam vždy sedne na jednu čtyřku jeden člověk a je „plná“. Kdyby sedadla byla po dvou a jen dva boxy byly po čtyřech tak má vlak opticky a psychologicky dvakrát tak větší kapacitu pro komfortní cestování..

vbb

Proč by měla být čtyřka plná, když tam sedí 1 člověk?
Já zase nemám rád sedadla za sebou.

malejjarda

Ona stačí jedna dáma s větším kufrem a už se tam nikdo další nevejde. Tohle bohužel vídám docela často.

Granja

… anebo dáma prostorově výraznější, byť i s kufrem o něco menším.

vbb

Ne že by se to občas nestalo, ale často to rozhodně není.
Většinou ten kufr „obsadí“ místo naproti dámě a dvě sedadla zůstávají volná.

ušatá

Právě že tam vůbec ta sedadla za sebou jsou. Bohužel! Chce to jen „čtyřky“ a lícující s okny!

Ticho na prvním místě

Doufám že budou vlaky tiché! Včera jsem jel Regio Pantherem ze Sréblové do Pardubic a vlak trvale hučel že jsem myslel že mi praskne hlava. Je to normální?

Petr

Jo, to kozy z Plzně dělají, skáčou a hlučí

Jan Novák

Poznámka mimo:
Nedávno jsem vypl AdBlock, hlavně kvůli prohlížení obrázků. Nějaký měsíc dva se to dá vydžet, ale tady je té reklamy tak strašně moc včetně té hloupé reklamy uprostřed prohlížení galerie, že se v tom ten text článku ztrácí.
Tady to je více zaplevelené, než byly dálnice před zrušením billboardů…

Tomáš Haas

Plně souhlasím. Když už jste to tak napsal
Mám doplňující otázku na Pana Sůru nebo Šindeláře?
Neuvažujete o něčem, jako je „VIP“ členství, kdy za určitý měsíční příspěvek by byl obsah bez reklam?

Jan Novák

Třeba na HeroHero je běžné předplatné cca 5 € (Čestmír Strakatý atd.). Pokud byste do toho zahrnuli i podcast (tzn. půlka veřejná, celý díl v ceně předplatného), tak si to umím představit jako odpovídající částku.

Georg

ech. asi zapominate, ze 70% ctenaru jsou kolenovrti od drahy.

JiVe

super

Josef Švejk

Přece byste nechtěl platit kvůli pár článkům o mašinkach?

Lord Pitzbudka

zaplatím za ně rád. velmi rád.

Vojtaano

Naprosto souhlas, nejhorsi je ze jednu zavrete a zachvilku na vas dalsi vyleze😃. Strasnej mor. Co pane Sůra?

Georg

panu surovi z toho s dovolenim chodi vejplata. 🙂

Tomáš Haas

Tak stačilo by vytvořit možnost, kdy za nějaký poplatek by uživatelé mohli mít i verzi bez reklam.

Vojtěch

To ano, ale vše má své meze. Bez Adbloku pokud možno na internet nechodím. Nemám problém zaplatit za kvalitní služby, ale reklamy za poslední dva roky jsou otřes.

Jan Novák

A to já třeba naprosto respektuji, ale čeho je moc, toho je příliš.
Pokud jsou na hlavní stránce 3 pevné bloky reklam (které tam zůstavají i po zamnutí AdBlocku, a dalších 10 reklam je tam personalizovaných, tak je to prostě moc. Pokud se počet reklam redukuje a hlavně se zbaví té strašné reklamy od seznamu, která blokuje další prohlížení obrázků u článků, tak si opět rád AdBlock vypnu a tento web budu dále podporovat.

Josef Švejk

Pokud vám to tak vadí, stačí sem nechodit 😀

trafopajka

já bych nebyl proti nějakému rozumnému předplatnému

Lord Pitzbudka

p. Sura tu nedavno psal, ze v dohledne dobe predplatne bude.

Slava – na mobilu je to s tou reklamoi opravdu k nevydrzeni.

Nikolaj M.

Za mě do 100 Kč měsíčně je rozumné a šel bych do něj úplně bez přemýšlení.
Nad 100 může být pořád rozumné, ale už bych zvažoval.
Nad 250 se mi to zdá už moc (říkám zdá – netvrdím, že je to moc).

Jan Novák

Třeba na HeroHero je běžné předplatné cca 5 € (Čestmír Strakatý atd.). Pokud byste do toho zahrnuli i podcast (tzn. půlka veřejná, celý díl v ceně předplatného), tak si to umím představit jako odpovídající částku.

Josef Švejk

5,50 Kč ročně.

Josef Švejk

To tady ale nikoho nezajímá.

Eda

Jsem rád, že toto téma někdo otevřel. Web je reklamou už zcela zaplevelen. Člověk chápe, že díky ní tento web existuje, ale čeho je moc, toho je příliš. Pokud mohu mluvit za sebe, tak mě tato věc velmi irituje a zcela seriózně uvažuji, že moje návštěvy budou méně časté. Jednu reklamu vypnete a za chvíli naskočí ten samý typ, reklamy uprostřed galerie jsou už děs běs. Na mobilu už to hraničí až s nepoužitelností. Redakce by se nad tím seriózně měla zamyslet a i zde zareagovat.

Josef Švejk

Pokud vám to tak vadí, stačí sem nechodit, a problém je rázem vyřešen.

Honza78

To vyskakování reklam a jejich následné zavírání, je jako mačkání tlačítka bdělosti.

Varburk

Souhlasím. Do jisté míry tu všudypřítomnou přebujelou reklamu chápu, ovšem ta vyskaující při prohlížení galerie vždy po třetím obrázku, ze které nejde odejít tlačítkem šipky jako při normálním procházení galerie, ale jedině myší kliknutím na button procházení, ta už je opravdu otravná příliš.

Tomáš Haas

Super, moc díky za odpověď i tuto informaci.
Těším se a tak jak už napsal někdo přede mnou, pokud bude předplatné nastaveno rozumně, tak určitě zakoupím.
Jinak za mne je hranice rozumné výše, někde okolo 3-4 CZK za den při měsíční platbě a 2-3 CZK při platbě třeba rovnou na celý rok.

yxc

Mně to navíc hlásí, ať si vypnu adblock, i když ho mám vypnutý.
Asi to považuje za vypnutý adblock, jen když ho odinstaluju.

Šejdr

To mi dělá víc webů na počítači, kde mám placenou verzi ESET. V něm je totiž taky antispywarový a antiphishingový modul. Zdaleka neblokuje všechny reklamy v prohlížeči, ale občas místo banneru vidím jen prázdné místo a web hlásí, že mám aktivní Adblock. No, nemám, ale zřejmě se do výměnné reklamní sítě dostávají i bannery, které nebyly vytvořeny s příliš poctivými úmysly.

David

Ty sedačky na fotce č.10 jsou opravdu pro zarputilé samotáře, kteří nesnáší výhled do prostoru. Opravdu nešlo ty sedačky otočit a udělat u takto vzniklé čtyřsedačky normální okno?

Ares

Jedu-li sám, raději si sednu na dvojsedačku. Takových lidí je.. Nevidím na tom nic špatného.

Kubrt

Mám dojem, že ta dvě malá okna nebudou primárně motivována dvěma sedačkami, ale důvod bude ležet někde v konstrukci skříně.

Juraj

Za mě super. Kdyby tam byl ještě stoleček jako u „asociálních sedadel“ v Bdpee, budou to nejlepší místa ve vlaku.

Ne každý si chce cestou povídat nebo „koukat do prostoru“. Někdo si vystačí s vlastní četbou nebo prací.

oce

Motory Rolls-Royce… Není jejich výrobce náhodou stále podnik co se dřív jmenoval MTU?

Kubrt

Samozřejmě, že ano. To používání označení RR mi taky nesedí, ale třeba to má nějaký marketingový potenciál 🙂

Beny

Tak z Pardubic někam za Jihlavu pojedete modrým RR a tam přesednete do modrého Mercedesu. Za mě dobrý 😀

Vojtěch Suchan

On se pořád MTU jmenuje. Je to podivnej marketing speech. Navíc je to ten samej power pack jako v 844, Lintu a prakticky každý současný motorový jednotce s 390kW šestiválcem.

Luděk Štěkala

Koukám, že u loga zmizel přídomek Národní dopravce. To je novinka nebo jsem zaspal?

Václav

Hádám, že se to tam prostě jen nevešlo, protože je ten bílý pas docela úzký…

Petr

Ještě není předán, tudíž není majetkem ČD. Vše bude, vydržte. Pak se vaše sny stanou skutečností

Hasler

Konečně koše v nástupním prostoru, které by mohly vydržet i celý den a nebýt plný a hnusný po 20 minutách ranní špičky.

Pezos

Přiznám se, že jsem úplně nepochopil ty koše na papír, které se všude dávají. Jízdenky tam hodit nemůžete (běžný termopapír se nedá rozumně recyklovat), papírové obaly od jídla taky ne (většinou jsou umaštěné) a co jiného?

J.K.

Knižní jízdní řád? 🙂

Bartol

Noviny, časopis, leták …

Petr Jetelina

Ten nátěr PID je teda hnus, velebnosti.

Vojtěch Suchan

To vozidlo je tak strašně ošklivý, že mu to sluší víc, než Najbrt s podivným obloučkem na boku kabiny na jinak hranatým voze.

Twix

Těch 6 ks v Rakovníku ale není konečný stav, ne? Současná turnusová potřeba na této relaci je vyšší a ve špičce navíc jezdí prakticky vše zdvojené.

Kubrt

Mělo by jích být 10, v rámci této dodávky.

Radim

Přijde mi to jako „OK“. Ostatní kraje mají zatím smůlu, protože si nové vlaky neobjednaly?

Kubrt

Smůlou bych to nenazýval, zkrátka jejich krajská vedení se rozhodla jít jinou cestou.

rudlafara

Pěkné, moc pěkné…. Uvidíme kvalitu pohonu, ale jinak – dobrý.

Jarda

to je okopirovaný desiro ne? Takovehle stolky s tím dělením jsem viděl nedavno v desiru a sedačky jsou podobne těm z arrivy, kdy se člověk nemuže ani pořadne uvelebit, jelikož drží palici furt rovně a nejde si ani napůl lehnout, ty okna také z arrivy, přeně na ty 2 packy, jen arriva je ma s kovovymi příměsi, tak doufám že tato skla nejsou kovový. Čekal jsem teda víc, takové strohé odbyté, to ve žralokovi to bylo lepší, nebo mi to aspon tak přišlo.

Pezos

Sedačky ve dvojce jsou stejné jako v nových panterech (Borcad Visio).
A na rozvalené jedince přes více sedaček není nikdo zvědavý.

Jarda

proč přes více sedaček? pokud sedím u okynka, tak se opřít o stěnu v desiru s tím problem nebyl se tam skroutit a na pohodu ve 2 lidech a ten u okynka mohl chrápat.

Jiří Kocurek

Na chrápající spolucestující taky není nikdo zvědavý.

lesov

Soudruh Kocůrek se vyspí f práci, že? 🤣👍