Obrazem: České dráhy poprvé ukázaly i interiér nových jednotek 847 od Pesy
Interiér jednotky 847. Foto: Petr Borecký
Jednotky se mají dostat do provozu s cestujícími do konce letošního roku.
Jednotky se mají dostat do provozu s cestujícími do konce letošního roku.
Mrzí mě, že je ta jednotka tolik bariérová. Ano, má bezbariérový nástup, ale dostanete se tak pouze do druhé třídy. A ano, vím, že to je detail, ale pro těch několik málo cestujících na vozíku je ta symbolika důležitá. Je to stejné jako u voleb. Většina vozíčkářů může volit tak, že si za nimi dojde komise s urnou, ale velká část z nich by ocenila, kdyby se mohli dostavit do volební místnosti jako normální občané (jenže ta volební místnost je často přístupná jen po schodech). PS: Samozřejmě jsem rád, že není 1. třída umístěna někde uprostřed jednotky jako u InterPanterů,… Číst vice »
Zkuste se zamyslet, jak by to šlo navrhnout jinak. A hlavně nezapomeňte, že diesel s HM převodovkou na střechu dát nemůžete…
Počet 6 míst v 1. třídě je dle mého nedostatečný a opět to není plnohodnotná 1. třída. Kde jsou opět třeba lampičky nad sedadly? Nejsou věšáky na oblečení nad sedadly – podélné řešení odkládání tašek nebo zavazadel nad okny je nepraktické a nepohodlné apod.
Jednička součást dvojky? No děkujeme…
obrázek 3/14
jsou tam dveře
Už žádná stahovací okénka… chci stáhnout okno a zamávat přátelům na rozloučenou.
Podívat se z okna na utíká krajina kolem nás.
Je to určitý druh svobody o kterou se ochuzujeme.
Protože většina lidí má pocit, že když je ve vozidle klimatizace, tak otevřené okno pomůže chladit. A většina cestujících jezdí pravidelně, takže nějaké to loučení s příteli při každodenní cestě do práce …
Takže kdo si chce otevřít okno je hlupák a v rámci jeho dobra mu to znemožníme. Páč my víme jak to má bejt, na nějaký kastani hloupí.
Ano, kdo chce pomoci klimatizaci chladit otevřením okna, je hlupák.
Ale co když nechce pomáhat klimatizaci, ale prostě si jen otevřít okno? Při 20 stupních? Úplně normálně vyvětrat? Chápu, prostě ne, je to hlupák a okna musí být zabedněný nonstop. Tak je to správně.
A co když ostatní cestující v oddíle nechtějí, aby jim v 10 stupních táhlo na hlavu a kvůli hluku zvenku nebylo slyšet slova.
Chápu, šotouš má právo sedět u okýnka a otvírat ho kdykoliv se mu zachce. Tak je to správně.
Takže se vlaky mají přizpůsobovat těm, pro které je jízda vlakem svátek až životní zážitek? To by bylo mimořádně hloupé.
Mimořádně hloupé je nerespektovat názor druhého.
Ježiši, no tohle je zase kec. Kde tu vidíte nějaký disrespekt? Vždyť tady padají pádné protiargumenty. Fakt málokterý cestující stojí o zablokovaný krk z vlakového průvanu způsobeným exotem, co má nutkavou potřebu si v 80km/h+ otevřít okno a kochat se krajinou. Málokterý cestující stojí o ten nepříjemný rumplující zvuk linoucí se z okna při jízdě vyšší rychlostí. Málokterý cestující má zájem z těchto dvou jevů dostat migrénu či další možné zdravotní komplikace. 😀
Pletete si respektování jiných názoru se souhlasem. Což je mimochodem typické pro ty, kteří se údajným nedostatkem respektu ohánějí.
Napíšu-li, že je něco, co vymyslí oponent hloupé, tak to musím doložit.
Tak abyste si nechal přes den pootevrene dveře od lednice či mrazáku vám nezakazeme , ale nechci ty potraviny jist a tu lednici čistit … a to jsem jenom hloupý elektrikar .
No, ve 30°C ta klimatizace stejně tolik nepomůže, a jestli je tam vydýchano, tak bych to otevírací okno také ocenil
Ve 30 ještě pomůže a vzduch se samozřejmě mění, není to „domácí klima“, která jen fučí zimu, stejně jako teplovzdušné vytápění není totéž co domácí horkovzdušný ventilátor.
Nejste hloupý, jen srovnáváte nesrovnatelné.
Každý vlak v barevném provedení ČD je naprosto ohavný. A PESA není zrovna značka, kterou bych volil.
Koupíme nové vlaky z Makedonie
A v jakém barevném provedení není vlak ohavný, hold někomu vadí barva. černá, někomu modrá a někomu každá, ale jestli pak jste Kocourek, někdy v PESE JEL?? JSOU ZDE ČASTO „ZASVĚCENÉ KOMENTÁŘE, BOHUŽEL K PLÁČI….
Mně se teda interiéry pesy líbí víc než Schadewerke. Polákům nemusí nikdo vysvětlovat, že nepřímé osvětlení je mnohem příjemnější než přímý osvit.
Mám možnost srovnání, takže raději Sharka než Regionovu, ani kdyby byla Regína malovaná jak porcelán.
Problémem jsou (u podélných polic) háčky na oděvy. Pokud byly police příčné (ještě u starých RegioPanterů), mělo každé sedadlo háček nad sebou. Nyní jsou oba u okna. Nedokážu si představit, když bych si přisednul na místo do uličky, že bych otravoval sedícího u okna s tím, že bych k jeho kabátu přidal ještě kabát svůj.
souhlas
Konstrukce z Vagónky Studénka měla v motorákách ze 70. let podélnou polici drženou na konzolách umístěných nad každým sedadlem mezi okny. Na každé konzole byly dva háčky u okna a dva na straně uličky – tedy pro vnější sedadla. Udělat to lze.
Co ty pytle s pískem na druhé fotce, že by to kucí v Bydgoszczi špatně zvážili a museli dorovnat nápravové tlaky? Ne, samozřejmě sranda, jednotky jsou opravdu vkusně a účelně zkonstruované. Pokud se postupně objedná celá opce, mohla by z nich být nosná řada, a na úrovni.
Za mě jsou tyto jednotky velmi povedené. Přesně takto má vypadat vlak 21. století. Už se těším až se s nimi svezu.
Povedené, ale jen pro část roku, kdy není zima.
U nás jezdí původní Pesy z KV přes Nejdek do Johanngeorgenstadtu, v zimě docela zkouška pro tu jednotku a nemají absolutně problém. Jedou co trať dovolí, topí, wc funguje, dveře se v pohodě zavřou i ve vánici – nenacházím nic, co by bylo špatně.
Zbytečně složitá úvaha. Měl jsem na mysli vyluftování interiéru při každém otevření dveří v zimě, kdy dovnitř vrazí studený vzduch. Jinými slovy: tepelnou pohodu.
Ano, zcela normální a logické by bylo, aby oddíl pro cestující byl oddělen dveřmi od nástupního prostoru a nebyl tam průvan. Nechápu, jak to bez těch dveří někdo může navrhnout. Okna stahovací kvůli větrání jsou kritizována, ale ten průvan nevadí? ČD by měly požadovat změnu.
ČD by měly požadovat změnu, když si to tak samy zadaly?
Měl jsem možnost ty jednotky vidět zblízka a musím říct, že se skutečně povedly. Je to takový střízlivý PESA design a moc to té jednotce sluší. Jediná věc co vás praští do xichtu jsou dvě obrovská víka hned vedle nástupních dveří v úrovni uprostřed jednotky (na naftu? od WC? nevím), jediná vada na kráse.
Na vyvýšeném sedadla půjde dat kufr do police? Na panterech to je malé a cestující zabere celou čtyřku jen pro sebe.
Chybí tam příčky, aby byly odděleny nástupní prostory od oddílů pro cestující. Šetření na nesprávném místě.
Já na fotkách jakési příčky vidím, sice tam nejsou dveře jak v 844, ale snad to bude stačit.
Nebude to stačit. V zimě se rychle vyvětrá teplo a v létě zase příjemný chládek. Hlavně když si někdo otevře dveře jako imobilní, to zústanou otevřené do doby než strojvedoucí dá povel k zavření.
Jinak jednotka vypadá slušně. Počkáme si na provoz.
woow i u Pesy v takové kategorii je samozřejmostí ukotvení sedaček na stěnu. Ale né, Plzeň ta si pořád pojede svoje a dá tam tu nohu i u nejnovějších Panterů…
Pokud si to kupující dá do smlouvy, naučí se to i v Plzni. Pokud nedá, nemají důvod se snažit. Oni jsou dodavatel, ne provozovatel.
Když si objednáte domů instalatéra, definujete mu ve smlouvě všechny požadované parametry záchodového splachovadla?
Proč ne?
Pokud si řeknu jen o výměnu hajzlíku, nebo splachovače bez jakékoliv další specifikace, vrzne mi tam instalatér bu´d to, na co je zavedený, nebo co mu leží dlouho ve skladu, popřípadě z čeho má dobrou provizi.
Zavěšené sedáky zjednodušují, tím i zlevňují a zkvalitňují úklid podlahy vozidla. Pokud tohle někoho v konstrukční kanceláři ŠT ještě nenapadlo, tak potěš pánbůh.
ŠT to napadlo a samozřejmě to i umí udělat (třeba u tramvají, ale i NIM express to má)), ale nechce se jim, když to kupující nechce.
To si specifikuje objednavatel, jak mají být uchycené sedadla, kde mají být koše, jaká světla atd., výrobce ta přání jen implementuje.
Když si objenavatel neřekne, dostane to nejlevnější ( = nohu pod sedadly)
Jo a pokud by si někdo myslel že na to objednavatel „asi zapomněl“ – tak tohle všechno se průběžně řeší na několika schůzkách během vývoje – až po nejmenší detaily jako kde budou umístěny čísla sedaček.
Pokud budu chtít závěsné wc a ne stojací, tak mu to samzřejmě řeknu …
Podle mě by mělo být v zájmu vyrobce, aby jeho vlaky byly take příjemne a hezke. Může se přece podívat, jak to dělá konkurence. A zrovna tohle snad ten výrobu vlaku neprodrazi.
Tak ale xsakru, neměli by jít trochu s dobou?
Hlásím, že Ibalginy na Jižní Moravě mají sedačky kotvené do stěny. Takže to asi bude o domluvě se zákazníkem.
Ok, fakt jsem rád. Jen mě mrzí, že to zkrátka není standard. Viz třeba místní rozhovor s panem Bánovským. Stadler to tam dává určitě i bez smlouvy.
Sedacky kotvene do steny ovela viacej prenasaju otrasy ci pohyby z vedlajsej sedacky. Je mi jasne, ze dopravcom sa taky vlak lahsie cisti, ale je to na ukor pohodlia cestujuceho.
Na fotce ty bocni operky hlavy vypadaji zvlastne.
Nie su to rovnake sedacky, ake maju Moravie alebo ZSSK v Panteroch?
I Push-Pully MSK je mají.
Docela zajímavé porovnání je teď s jednotkami 654 pro Regiojet. Na první pohled interiér vypadá trošku méně Low-Cost oproti 654 u Regiojetu. Podobnosti tam najít lze jako například dvěre od WC které se mi zdají stejně shit jako u RJ. Jsem zvědavý potom v porovnání za provozu.
Jj stopro 🙂 Zaujalo mě to samé, oproti elektrické Pese pro RJÚK je to opravdu pozitivní rozdíl na pohled.
Taky pravda ze Regiojet si vybral hodně nestandardní sedačky, spíše bych zvolil tyto
Urcite jde vidět ze ulička u WC je mnohem širší než u ELFu
Přechod mezi vozy vypadá taky lépe jak ten u RJ
Ale kosmetické vady budou stejne si myslim (odlupujicí se nálepky u ovládacího panelu, kusy lepidla, prosvitani reflektorů do kabiny)
Ale možná ze na tom zapracovali
Souhlas… ruční otvírání dveří na WC je docela zklamání…
Líbí se mi to. Až na ten světle modrý obdélník na čele jednotky. Ale zřejmě slouží ke zvýšení rychlosti nebo bezpečnosti, jinak si jeho existenci nedokáži zdůvodnit.
Ty světla v interiéru vypadají hodně decentně. 👍 Rád si to někde prohlídnu naživo.
Je to totožný s těma žlutozelenejma Elfama v Ústeckým kraji. Řešení stropu i osvětlení je bez rozdílu. Nicméně pohled směrem k osvětlení z vyvýšených sedadel není vůbec dobrej nápad. Je dost ostrý a spíš než nepřímý je v tomto případě až moc přímý.
Nemá někdo informaci, na kterých tratích na Vysočině se objeví? Jde mi o trať Tišnov- Nedvědice- Žďár a budoucnost vozového parku na této trati.
HB-Pce, vyhledove to bude na Renesanci mozna i HB-Ledec, ohledne Tisnovky nvm tam to objednva JMK
Co se týče jednotek pro Vysočinu, tak ty na trať HB-Pce nepůjdou, byť zčásti trať leží v tomto kraji. Na této tratí má být doprava zajišťována jednotkama pce kraje, byť jednotky budou servisovány v Havl. Brodě.
Kam půjdou jednotky pro Vysočinu bohužel nevím.
Dostupné články i na Zdopravy.cz uvádějí: H. Brod – Slavonice a H. Brod – Ledeč (- Zruč?), tzn. namísto Spiderů, které se v rámci kraje mají přesunout jinam.
Vysočinské 847 by měly být nasazovány na tratě HB – Slavonice, Žďár – Nové Město – Tišnov (která nově spadne pod objednávku Kraje Vysočina) a možná Jihlava – Tábor.
Většinu výkonů, které dosud zajišťují 814, nahradí 841, mimo tratě 241.
To už na 9 jednotek nevychází. Ve špičce X potřeba 5 jednotek na oběh H. Brod – Slavonice a 4 jednotky na oběh Žďár – Bystřice – Tišnov.
Čímž jsme na přesném počtu všech pořízených jednotek.
P. S. Na t-241 došlo k dílčímu nahrazení 814 řadou 841 už před 2 měsíci – konkrétně na obou obězích od začátku sobotního odpoledne do začátku nedělního odpoledne, na jednom ze dvou oběhů též v sobotu od rána.
Ano, ale po příchodu 847 se 841 přesunou na tratě do Humpolce, Velkého Meziříčí potažmo do Studence, zřejmě snad i některé Os vlaky Jihlava – Třebíč a výhledově by měly doplňovat 847 na Os vlacích Nové Město – Žďár. A samozřejmě zůstávají na trati HB – Ledeč potažmo Zruč.
Vysočinské 847 mají být nasazovány na tratě HB – Slavonice, Žďár – Nové Město – Tišnov (která nově spadne pod objednávku Kraje Vysočina) a možná Jihlava – Tábor.
Na většině tratí kde dosud jezdí 814, bude jezdit 841, vyjma trati 241.
Tak tyhle motoráky se povedly. Exteriérový design čel vypadá opravdu skvěle. A interiér? Hned bych se do těch sedaček posadil a jel bych se projet, třeba z Pardubic na Havl. Brod. Vypadá to velmi povedeně. Za mě tedy díky, jednotky u nás rychle zapadnou. Aspoň mezi cestující, za údržbu nemluvím.
Počítám, že budou nasazený na Sp do Hlinska, přímé Brody budou i nadále v 814, a přímých Brodů zas tolik nejezdí
I do Brodu budou nasazeny 847.
Podle návrhu by měly být víceméně všechny vlaky vedeny přímo z Pardubic až do Brodu s tím, že vozbu zajistí 847 patřící Pardubickému kraji.
Děkuji za doplnění, takže vize je Sp Pce – Brod + vložené Os Pce – Chrudim/Slatiňany, Pce – Zdarec/Hlinsko + Os Hlinsko – Brod, chápu to správně?
co jsem slysel tak maj bejt v HB v poctu mezi 15 a 20 kusy aje snima pocitano na cele rameno HB-PCe
Mělo by to být jak píšete, s tím, že ještě můžete připočítat i obě 844 (030 a 031), které na trati 238 již nyní jezdí. Takže by to mělo být 7+2=9 jednotek a měly by pokrýt všechny spoje. Na trati 261 by měly být nově na všech spojích starší 841 z Německa jak se vrátí ze Zvolena.
Opravdu povedly, jediná věc, co mi trošku kazí vzhled, je ten světlemodrý pruh na čele, ale co už.
Ta čela vypadají spíš jako trapný pokus o nápodobu VW Arteon.
Ono při dodržení parametrů a při množství vyráběných jednotek se nelze ani divit.
Tak ještě akustika, snad budou mít dobře odhlučněný interiér, to z fotek není poznat.
Sedačky jsou stejné jako v nových panterech. Také jsem se těšil, ale moc pohodlně se mi v nich nesedí.
Nevíte prosím, kdo je dodavatelem ETCS na tyto jednotky?
CAF
S cestujícími až na konci roku + Kraj Vysočina nebude prvním krajem, kde se tyto jednotky na spojích s cestujícími objeví = nedodržení smluvního harmonogramu Kraje Vysočina s ČD, předpokládajícího nasazení do „plnění v rámci Smlouvy “ první dvě vozidla v červenci 2023, další dvě vždy v srpnu, září a říjnu a nakonec tři v listopadu 2023.
V článku se jasně píše, že výroba má rok zpoždění, tedy ne jen u Vysočiny, ale všech krajů.
O. K., přehlédl jsem.
Mimochodem smlouva Kraje Vysočina s dopravcem (přinejmenším v původním znění z roku 2019, jestli v rámci nějakého pozdějšího dodatku nedošlo k nějakému „pardonu“) uvádí pokutu pro dopravce 850 000 Kč za každý měsíc zdržení nasazení každé jednotlivé motorové jednotky do provozu nad rámec výše uvedeného harmonogramu.
U nových elektrických jednotek je ve stejném vymezení uvedena pokuta 1 250 000 Kč.
Tu první třídu budou mít všechny, i pro kraje kde to není žádoucí?
Proč by to nebylo žádoucí?
Protože to tak v minulosti bylo.
Protože třeba v plzeňských panterech je jednička trvale přeznačena na dvojku. Jedničku tam nechtějí, protože to považují za plýtvání kapacitou.
A já jsem zase rád, že si mohu vybrat. Mnohdy mne jisté okolnosti k tomu i nutí.
To i bohužel v PaK se z nějakého důvodu jezdí přeznačené na 2 a to to původně jezdilo normálně jako 1.
JMK to samé
Nemají se rozhodovat dle svých dojmů, ale mají dělat něco pro cestující, tedy i pro ty, co chtějí mít klid a pohodlí a jsou ochotni si za to připlatit. A když nestačí kapacita, tak musí nasadit jiná vozidla nebo jich dát více.
Např. proto, že si to objednatel nepřeje.
A někde si to naopak přeje. Přeznačit to lze za minutu, předělat interier…..
Nesystémové.
Systémovým řešením je, provést dvě varianty jednotek podle toho, jestli si objednatel 1. třídu přeje či ne.
A co když se situace-požadavek změní, nebo se jednotky přesunou do jiné oblasti, Nejsou lepším řešením dvě samolepy za dvacku?
Když se požadavek změní (což může být oběma směry, tzn. jak zavedení 1. třídy, tak i její zrušení), tak na náklady objednatele (který tento požadavek změnil) může dopravce provést úpravu. Přesun do jiné oblasti je víceméně vyloučen v situaci, kdy tyto jednotky jsou vázány dlouhodobou objednávkou pro konkrétní kraj. Samolepky jsou nesystémovým řešením – jednak ten oddíl „1. třídy“ tím pádem bude nabízet lepší komfort jízdy za byť stejnou cenu a při počtu sedadel o několik nižším než by jinak mohl být. Dále to znamená nadbytečné rozdělení oddílu pro cestující další přepážkou (v situaci, kdy si objednatel nepřeje mít oddíl… Číst vice »
xyz: „Když se požadavek změní (což může být oběma směry, tzn. jak zavedení 1. třídy, tak i její zrušení), tak na náklady objednatele
(který tento požadavek změnil) může dopravce provést úpravu.“
Tak tady se na mnoha místech řeší, kde z ekonomických c důvodů vůbec budou jezdit vlaky a tady budeme zcela bez efektu vyhazovat. Máte nějakou rozvahu kolik by takový veletoč stál korun?
Zajisté daleko méně než kolik stojí vůbec pořízení takových jednotek.
Přičemž připomínám, že samotná taková změna je relativně málo pravděpodobná.
Pravděpodobné je, že si lidé na tuto kombinaci zvyknou a ti, co nechtějí za každou cenu sedět s někým nepřizpůsobivým po volbě rádi hrábnou.
Pokud někdo nechce sedět s někým nepřizpůsobivým, může si přesednout na jiné místo i v rámci 2. třídy, např. k někomu přizpůsobivému.
Ano, i to je řešení. Já jsem vděčný za možnost výběru vozové třídy, jsem moc rád, že tuto výhodu nemají jen obyvatelé velkých měst.
Nicméně v době přítomnosti ve vlaku už je složitější změnit tento výběr, tzn. paradoxně nejhůře by to dopadlo, pokud by nějací nepřizpůsobiví si připlatili za 1. třídu – pak byste seděl kousek od nich.
Zato když ti nepřizpůsobiví budou ve 2. třídě, tak je fůra dalších míst v téže třídě, kam se dá přesednout.
Mmch. ve vlaku by se, v souladu s SPP, měli všichni chovat tzv. přizpůsobivě.
Paradoxy nechávám lidem Vašeho formátu (nebrat osobně), sám se řídím podle možnosti výběru.
„…nějací nepřizpůsobiví si připlatili za 1. třídu…“
Není to antinomie?
https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&cizi_slovo=antinomie
„… na náklady objednatele.“
No a objednatel snižuje své náklady požadavkem na přeznačení oddílu samolepkou.
Do jiné oblasti se urcitě nepřesunou, jsou objednávané pro konkrétní kraje.
Třeba v rámci kraje po přímé dohodě s krajem. Na jinou trať. To vyloučit nelze.
V takovém případě ale s vysokou pravděpodobností bude onen kraj požadovat oddíl 1. třídy buď pro obě tratě, anebo pro žádnou z nich.
Tzn. žádná změna v přeznačování či jiném uspořádávání.
P. S. Ze zkušenosti (zejména s vozy ABfbrdtn okolo Brna) vím, že část cestujících v těch bývalých – přeznačených – oddílech 1. třídy nechce sedět v chybném domnění, že „tohle je přece oddíl 1. třídy“.
Naopak. Nesystémové je rozhodně mít tisíc variant provedení jednotek v každém kraji jinak. Pak ztrácíte synergické výhody z velkého nákupu, výrobce si samozřejmě každou dílčí úpravu interiéru draze nacení. Fascinuje mě, jak třeba v Rakousku prostě mají jednotný standard interiéru, jednotné potahy, jednotné nátěry… u nás se v Pardubicích rozbije Regionova, ale poslat tam nějakou z Olomouce není možné, i když by tam byla třeba v tu chvíli navíc.
Pokud přinášíte přirovnání s Rakouskem, tak vypíchnu, že v celém Rakousku je regionální doprava výhradně o 2. vozové třídě.
Stejně tak považuji za logické, pokud různí objednatelé mají různé požadavky např. na počet míst pro kočárky/jízdní kola, na uspořádání interiéru vč. (ne)přítomnosti 1. třídy atd.
Synergické výhody z velkého nákupu lze mít i mírných odlišnostech v parametrech, viz velkozakázka od šesti německojazyčných objednatelů na vlakotramvaje, kterážto zakázka byla poptávána najednou navzdory rozdílům mj. ve voltáži jednotlivých provozů.
V Rakousku „bohužel“ nejsou tak kreativní, jako v tuzemsku a sázky do loterie, co a v jakém stavu přijede, tam jsou (na rozdíl od Česka) naprosto bezpředmětné.
Používaný standard:
– je konkrétně deklarován,
https://www.oebb.at/de/reiseplanung-services/im-zug/abteile-komfortklassen
– dopravci respektován
– zákazníkům znám
Regionov vázaných dotací na konkrétní trať bylo naprosté minimum a i ty už mají po udržitelnosti. Regionovy se běžně mezi depy přesouvají, jak to vyžaduje provozní potřeba. A pokud to byla narážka na krajský nátěr – opravdu by Pardubický kraj radši snesl odřeknutý vlak, než absenci krajského nátěru? Nevěřím.
A co cestující? Ten je na posledním místě až rozhodne úředník?
Protože různý třídy jsou u vlaků tohoto určení nesmysl drženej čistě ze setrvačnosti.
Víc tříd (klidně i víc než ty u nás běžný dvě), dává smysl u dálkovejch vlaků, kde se předpokládá, že tam člověk stráví víc jak hodinu a není tak kritickej rychlej nástup a výstup cestujících.
Dát někomu na výběr nepovažuji za setrvačnost. Jinak tyto jednotky budou nasazeny i na dvouhodinové spoje.
I v Česku jezdí osobáky s jízdní dobou delší než hodina. Dokonce i delší než dvě hodiny.
Ano všechny, tam kde není požadovaná/žádoucí první třída, tam to bude bráno jako oddíl pro cestující s dětmi do 10 let.
To je teprve ironie (jestli tomu tak bude) – pro děti do 10 let, které by mohly mít spíše menší sedačky (eventuálně rozmístění 3 + 2 tak, aby mohla sedět i větší rodina pospolu), budou určeny právě rozměrnější sedačky v uspořádání 2 + 1.
** A navíc v prostoru daleko od prostoru vhodného pro umístění kočárku, pakliže to dítě – nebo (nej)mladší z dvojice/trojice dětí ještě kočárek potřebuje.
Za mě teda krok vpřed s postupnou odlukou od nemocniční bílé u stěn, ten tmavší interiér je mnohem útulnější 🤌
Hlavně aby to bylo dobře omyvatelné, ne jak některé zašlé 844.
Víc míst na kola by tam nešlo dát?
Vždy to bude na úkor sedících cestujících.
Šlo, ale snížilo by si místo pro sezení, ale kraje většinou požadovaly 4 – 6 míst pro kola.
Barevné řešení interiéru a osvětlení je oproti původním pesám super.
Ale, že v celé jednotce nejsou jediné dveře a nejsou oddělené nástupní prostory jsou prostě špatně, špatně, spatně…
První třída je oddělena dveřmi.
Proč by to mělo být špatně. Je to jednotka na osobní vlaky, kde se často zastavuje a mění se cestující, kteří často jezdí na krátké vzdálenosti.
Důležitá je rychlost výměny cestujících a vysoká kapacita. Minimum překážek v interiéru je obrovská výhoda. Je to jak tramvaj. Není to na rychlík kde člověk sedí hodiny. Zvýšené pohodlí má akorát malá 1. třída což je rozumné.
Rozumnější by mi přišlo do vlaků s tímto určením vůbec 1. třídu nedělat. S minimalizací překážek rychlé výměny cestujících u vozidel určených na zastávkové osobáky souhlasím.
Třeba proto, že se při každém otevření dveří vyvětrá celý vlak a nebo proto, aby z jednoho řvoucího dítěte neměl zážitek celý motorák. 😉
Osobní vlak není tramvaj, není problém v něm jet klidně hodinu i víc.
Pokud je vhodně nastaveno automatické zavírání dveří po pár vteřinách (třeba v Německu standard i u daleko starších jednotek), tak se celá jednotka určitě nevyvětrá 🙂 Je faktem, že jsem nedávno jel ČD 840 z Harrachova do Liberce a větralo se tam teda fest, ale z velké části kvůli tomu, že pořád stál ve dveřích (zbytečně) vlakvedoucí, nebo někdo použil tlačítko pro trvalé otevření dveří.
Mám protiargument otázkou:
Proč se dodatečně dodělávaly příčky do motorových vozů řady 810 a části přípojných vozů? Byla tenkrát větší zima?
Já si dovedu představit toto vozidlo i na lince R26 Praha – České Budějovice přes Příbram a Písek, byť tam teď jezdí jiný dopravce.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/08/hasici_8.jpg
U 810 a jejich přípojných vozidel byly příčky a dveře do oddílů marginální oproti ostatním překážkám rychlé výměny cestujících. Plus myslím neměly výše zmíněnou funkci rychlého zavírání dveří po nástupu/výstupu malého množství cestujících i když vlak dál stojí ve stanici z jiného důvodu. Rovněž systémy topení a vzduchotechniky od doby vzniku šukafonů docela pokročily.
jakože ty dveře posuvné by tak strašně bránily výměně cestujících? Ale co to je za kravinu, úzké hrdlo jsou vždy nástupní prostory dovnitř/ven, jezdí u nás pořád sto vozů s dveřmi i klasickými a nikdy jsem nezažil, že by se to zaseklo právě na nich.. je to prostě šetření na nesprávném místě, zvláště u nízkopodlažních vozidel je to velký problém v zimě se studený vzduch rozleje hned po celé nízké části, vyvýšené prostory jsou pak v pohodě..vím jak to chodí u rs1. Zajímavé, že u 844 ty dveře jsou..první otevře a pak de dav již otevřenými dveřmi a nic nezdržuje,… Číst vice »
I u těch starých lochnesek jsou posuvné dveře oddělující nástupní prostor od oddílu k sezení a právě tyto jednotky byly určeny pro příměstskou dopravu s velkou a rychlou obměnou cestujících a nikomu to nevadilo a nic ti nezpomalovalo!!!
I v těch M152 (810) se nakonec oddělil prostor pro cestující od nástupního dveřmi. Co je na tom divného, nepochopitelného?
Stolečky v 1. třídě chválím. Pro mě podstatné zlepšení.
Ty jsou i v Elfu od RJ ( je tam příprava na případnou 1. Třídu)
Ale zatím je to oficiálně dětský oddil
Máte v článku neplatnou informaci. Jednotky nebudou nasazovány na trati Praha – Kladno. Už to tu v komentářích minule proběhlo, ale ověřte si to klidně s ČD, rádi vám to potvrdí.
jj, máte pravdu, díky za upozornění.
A pro trať Praha-Kladno se počítá s jakými vozidly? Současný vozový park je příšerná ostuda…
Z trati Praha – Kladno hlavně v následujících 5 letech nezůstane kámen na kameni, takže už se to nějak doklepe.
Na trať Praha – Kladno nevyjedou. Trať Praha – Beroun – Rakovník neexistuje. Samozřejmě že ne všechny tiskové zprávy jsou správně, ale musí se to Ctrl+C a Ctrl+V pořád propisovat bez úprav dál a dál? Takže errata: Budou nasazeny na tratě 173 Praha – Rudná – Beroun a 174 Beroun – Rakovník.
Proč nevyjdou na Praha-Kladno?
S čím se tam vůbec počítá s postupující elektrifikaci – bateriové?
A co Rakovník-Kladno, tam beze změny?
Nemohou být všude, když jich je 10 ks, nemá-li být výstavka ze dne na den putovní. A ani to nedává smysl, když v příštích 5 letech bude trať v různých úsecích zavřená a rozkopaná.
Linka S50 Rakovník – Kladno je svým vytížením daleko za spoustou jiných, kde se jejich zvýšená kapacita (115 oproti 84 u 814) dá lépe využít.
SP Praha – Kladno točí jedna souprava 854 + 2 vložáky + 854. Místo toho můžou dát dvojitou/trojitou pesu. Jinak tam tuším jezdí 4 dvojice regionov.
Výborně, trojitá Pesa na Sp znamená komplet chybějící pokrytí linky S75 Beron – Rakovník.
To, co tam jezdí, tedy ty motory s vleky jsou pohodlné (zejména ty vleky) a příjemné. Pro mne lepší než ty Pesy.