Obrazem: České dráhy chystají částečnou obnovu provozu, odstavná nádraží nabízí nezvyklou podívanou

Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČDZaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD

České dráhy obnoví po dohodě s ministerstvem dopravy od 26. dubna část dalších dálkových linek. Půjde o spoje Západní expres

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vnější pozorovatel

Nemá prosím redakce informaci, o kolik se sníží kompenzace z veřejných prostředků za toto omezení dopravy?

Michal80

Když teď bude jezdit více lidí, proč nejdou zakoupit místenky? Bez nich nevím jak je moc ten spoj obsazen.

Tomas

Abyste si pořád mohl ve vlaku vybrat místo, kde nikdo nebude. Podle mistenky si troufám tvrdit ani moc nepoznáte celkovou obsazenost vlaku. Obzvláště na vnitrostátních úsecích, většina rezervací byla vždy preshranicnich, napr na Vindobonách…

Xapadlo

Smutné na tom je, že ačkoliv jsou odstavná nádraží plná, tak i nyní při zvýšené poptávce po cestování jezdí stejně krátké soupravy, jako za karantény. Např.na rychlíku do Budějovic jsem dnes viděl v Praze mnoho lidí bezmocně procházejících pouhé dva vozy druhé třídy, marně hledajících místo v dostatečném rozestupu od ostatních cestujících. Připadá mi nyní, že cestovat dnes vlakem je nejlepší způsob, jak se nakazit.

Tomas

2 vozy druhé třídy? To rozhodně není standardní řazení. Klasicky je to 4 vozy dvojky a jedna jednička. Predevcirem jsem jel ČB – Praha a bylo tomu tak. Těm dvoum vozům druhé třídy nevěřím.

Xapadlo

byl to vlak R715 , odjezd dnes z Prahy hl.n. v 11.31. Byly řazeny 2 vozy B, jeden vůz pro cestující s dětmi a jeden vůz A. Pokud je tady někdo zasvěcený od ČD, věřím, že potvrdí.

Pkiii

Od ČD nejsem, ale denně na R17 koukám a potvrzuji, že všechny teď jezdí v řazení A + BDs + 2*B (občas s Bbdgmee namísto BDs). Aktuální řazení možno vidět třeba na https://www.zelpage.cz/razeni/20/cr/R/

Nekdo

Souhlas. Taky delsi dobu jeste vlakem urcite nepojedu….

Michal80

Praha-Budejovice jsem vyděl 3 vozy i když nebylo omezení. Takže tomu věřím. 3 vozy jezdí i z Ostravy do Prahy.

Michal80

„viděl“

Josef Trögl

Pokud budou všichni v roušce a nebudete olizovat madla a kliky, tak je nákaza velmi málo pravděpodobná.

Vnejší pozorovatel

Hola, hola práce volá! Vlaky z home officu provozovat nelze !!!

K.S.

Si jenom myslíte, zavolejte firmám z leteckého vývoje co vymýšlí, vlak proti tomu bude malina.

michal

Jojo, párkrát jim to spadne, ale to se časem podá.

K.S.

Eroplány padají dnes a denně… v zásadě je člověk potřeba jenom na přistání a start, u vlaku by dálkové řízení nebyl problém, takový, minimálně na koridorech a rychlíkových tratích kde by mělo být vybavení, které to umožní. Co vlastně dnes člověk na mašině reálně musí dělat při jízdě z Prahy do Ostravy? Návěsti se na lokomotivu již stejně většinou přenáší a lze asi řešit i pevné návěsti.

MildaIV

Od okamžiku, kdy uvnitř letadla nebude sedět žádný pilot jsme zatím dost daleko. V nejbližší době se dá očekávat, že jeden z pilotú nebude sedět v letadle, ale bude připojený vzdáleně. Než to projde schválením a než si to sedne uběhne hodně času. A hlavně ten pilot bude sedět v nějaké obdobě centrálního dispečinku a jeho pracoviště bude +/- dnešní simulátor. Určitě nebude doma na homeoficu.

K.S.

Vím, tak ještě 15-20 let a pak doba než se na to přejde. S tím HO to bylo trošku nadnesené 😀

Pezos

Dost letadel spadlo i kvůli chybě pilota. Zakážeme lety s pilotem?

Tom

Vindobona, která nejede do Vídně, by se měla přejmenovat na Břeclavák.

K.S.

No to není asi úplně vhodné jméno, ale původní název Pohanska, byl Lovětingrad, to by možná šlo.

Koro

Do Usti opet becka… A nove vagony na odstavnem, sasci

K.S.

Ty se dají pořádně větrat, takže možná záměr?

Kulový blesk

Na Ex 1 zůstane maximálně osekaný provoz beze změny. To bude na Ostravsku radosti…

Martin.dilli

Můžeš jet Valachem a přestoupit Hranicích

Marek

Nové vagóny odstavené, staré na stálé na rychlíkách

Xapadlo

Ano napr Praha – Budejovice 30-40 let stary srot prikryty hadry

M H

Na druhou stranu když skoro nikdo nejezdí, je lepší, že se provede na běžně jezdících jednotkách nějaká větší údržba. A pokud jde o hygienu a dezinfekci, tak koženkové sedadlo a lino vyčistíte mnohem lépe než látkové chlupaté sedadlo a kobereček.

Vnejší pozorovatel

Se z té hygieny jednou zblázníte…

K.S.

*Zblázníme.
Však to známe, čistota půl zdraví, špína celé, ale zase se to nesmí přehánět, někdo si to vzal moc k srdci a teď to řeší celý svět.

MildaIV

Z hlediska dopravce je celkem jedno, jestli ta dezinfekce má smysl nebo ne. Jeho zajímají hlavně náklady na tu desinfekci. A ty budou u té koženky pravděpodobně nižší. Navíc se tu nedávno psalo a nárústu vandalismu a určitě je lepší, když se vandal vyřádí na béčku, než na novém vagóně. No snad už se všechno postupně vrátí k normálu.

K.S.

Souhlasím. Také doufá v brzký návrat k normálu. Co by mohlo pomoci a to hodně, jsou studie na protilátky, pokud bude platit to co v Dánsku, to co se nějak zjistilo v Německu a na okrese Santa Clara a pokud důrazně rozlišíme úmrtí na a s virem, tak to nebude tak hrozná nemoc a risky z útlumu provozu ekonomiky budou větší. Dáni totiž třeba naměřili asi 20x více lidí s protilátkami než kolik měli podchycených případů. v USA 50-80x více. Takže jsme smrtností pod procentem a to už se pak bavíme o trochu jiném problému.

Marek

kdyby to byly koženky, tak v této situaci nic nenamítám, ale když jezdí špinavé přečalouněné koženky, tak to je mi teda hygienická výhra….

Růža

Pěkné fotky. Doufám, že je to jen dočasná rarita. A že už budou co nejdřív v pohybu.

1216

A co Taurusy k Railjetům ČD. Jsou odstaveny u nás, nebo se uklidily na karanténu do Rakouska?

K.S.

Podívejte se pořádně, úplně vlevo je vidět „nákladní“ Taurus. Bohužel není asi komunikační kus, který by uměl spojit 362/3 a Railjet, byť ta mašina k tomu jde o o dost líp. Dokonce bych řekl že má i podobné zkosení střechy.

Vojtíšek

Není mi z toho jasné, jestli obnoví všechny railjety dle JŘ, nebo jen ty vyjmenované. Kdo mi pomůže? Díky.

Dalibor

bude se obnovovat postupně. Nyní ty jmenované, jestli se nepletu.

Masus

“pojedou spoje railjet Vindobona ve dvouhodinovém intervalu na lince Ex 3” Každé dvě hodiny tak to znamená všechny nebo ne?

Tomas

Až na ten jeden poslední co končil v Bratislavě a brzy ráno jel z Bratislavy. Myslím, že ten nepojede.

Kulový blesk

rj 284 a rj 285 jedou taky, ale 284 až od pondělka.

vlado

ten je tady v CR… Toho 13.3. projeli oba ranni vlaky z Bratislavy, jak pendolino, tak Slivenska strela jako posledni garantovane vlaky, kterym byl umoznem prechod statni hranice.