Obrazem: Byznys třída pro koupáky. Smartwings ukázaly nový luxus pro charterové lety
Smartwings ukázaly J Business Class letounu Boeing 737 MAX 8. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Konfigurace letounu nabízí 18 větších sedaček s občerstvením a vlastním stevardem.
Až SW ukončí jednoho dne činnost bude to jeden z nejkrásnějších dnů mého života
Ničím tak odporným jako Smartwings jsem v životě neletěla. Vlastně kvůli nim jsem donucena vyhýbat se leteckým zájezdům k moři. Což mi je hodně líto, protože moře miluji, ale nehodlám kvůli tomu cestou trpět jako zvíře.
Je bohuzel hodne smutne, ze se v roce 2024 neda z Ceske republiky dostat k mori jinak nez se Smartwings
Nedělej ze sebe hloupou. Byl jsem na Maledivách a Smartwings to fakt nebylo.
A i do středomoří lítají jiní
Důležité je aby bylo konečně zdaněno palivo jako u benzínu a spočítané emisní limity a povolenky , pak to bude soutěž.
Emisní povolenky již letecká doprava kupuje! Jako jediný sektor veřejné dopravy. A zdanění paliva, pokud by bylo jen v Evropě, tady zničí další odvětví. Nehledě na to, že letecká doprava je natolik efektivní, že zdanění paliva by se do cen letenek promítlo relativně minimálně, v řádu jednotek nebo maximálně nižších desítek EUR…
jako že by se ve vzduchu platila silniční daň? na letištích se za služby normálně cáluje, za přelet taky, tak možná bernouliho daň za vztlak.
Predpokladám že IFE to nemá?
No tak já to chválím – běžně euro C je prostřední sedačka volná. Tohle vypadá pohodlně, i když to není nejnovější.
To asi nemá být produkt, který by konkuroval euro C…
Vypadá to vcelku pohodlně, je otázka jak moc to půjde sklopit, ale absence IFE je v roce 2024 neomluvitelná, tím ten produkt zcela degradují.
Pepícke řešení – za málo peněz málo muziky. Nakoupili použité vyřezané sedadla, namontovali do 737-8 a marketing má zařídit zbytek.
Žádný prostor pro nohy, tak proč si hrajeme na Business class. Nečekal jsem flat lie seats, ale tohle není ani Premium Economy.
Manažment by měli majitelé vyhodit a najmout někoho, kto v biznisu aspoň jednou v živote letěl.
Velká ostuda.
Tak si leťte s Lufthansou třeba, tam dostanete 3-3 s bloknutým prostředním sedadlem.
Alebo si leťte s TK a dostanete normálne sedadlo s obrovským legroomom.
No, záleží kam s Lufthansou poletíte. Pokud do Frankfurtu, máte pravdu, byznys se liší jen volným prostředním sedadlem a lepším servisem, pokud třeba do Bahrajnu, je to kalsická flatbed business a tohle bude odpovdat spíše dané premium economy.
Miesta na nohy je dost. V životě ste v tom nebol ,ale musíte popindavať
Můžete, prosím, jmenovat byť jedinou aerolinku (operující v Evropě), která má v premium economy lepší komfort?? Moc rád se nechám poučit 🙂 Lie flat seat na let 4-6 hodin..? Není to malinko zbytečné, respektive, kolik času reálně tím spánkem na flet bed pasažér bude trávit, pokud odečteme čas vzletu, přistání a servis (který jistě taky chcete na úrovni J clas.. )?
Trošku retro 😂 design, to vypadá jako C sedačky z osmdesátek. Myslím, že to titulek vystihl, byznys třída pro koupáky… Když to srovnám s tím, jaké sedačky má třeba flydubai na Maxech, nebo i jaké měl na 738… Škoda promarněné šance.
Ale tak ono to zase pasuje k těm obstarožním B737, kterými létají, takže to je za mě v pořádku.
Ale no tak… Je to na Maxech, vzhledem k tomu, že Boeing v této kategorii nic novějšího nemá, tak asi nejde říct, že zrovna tento typ je obstarožní. Nehledě na to, že u letadla je rok výroby dost irelevantní údaj.
Je zcela korektní požadovat stejný servis v BK jiných aerolinek, pokud za něj zaplatím stejné peníze. Pokud si TS účtuje za BK do Bahrajnu +10 tis a flydubai +20-30 tis, připadá mi tento comment jako přijít do autosalonu Dacie, mít připravených 400 na auto a požadovat vůz odpovídající BMW a strašně se divit že ho nemají
A vedle přes uzounkou uličku je jako economy třída? Tvl. zlatej vlak
Jako vlak na kanáry?
32 kilo zavazadlo? To se někdo stěhuje?
Třeba někdo cestuje s manželkou 😁
64 kilo na dva lidi, fakt nevim co bych tam dal. Asi mám malou fantazii.
Asi ano.
Asi překvápko, ale v „C“ je to běžná povolená hmotnost zavazadel.
(a koukal byste, co občas lidi tahaj na dovolenou .. to, že se sebou tahaj slunečníky je to nejmenší)
Spousta Čechů léta na Kanary na delší dobu.
32 Kg, alespoň nebudu muset vylévat vodu z podstavce slunečníku 🙂
Tak já si umím představit, že pokud bych letěla do nějaké mimoevropské destinace, že bych si zpátky chtěla dovést nějaký pořádný suvenýr v podobě nějakého bytového doplňku 🙂 Třebas kdybych potkala nějaký pěkný peršánek, zajímavé svítidlo, vázu a tak.
Tak za tohle bych si nepřiplatil, ani kdybych měl na účtu miliardy. Dost velké zklamání, dát do Boeingu 737 MAX sedačky, které létaly, podle toho, jak vypadají, v Boeingu 737-200, a které Smartwings vytáhl ze šrotu. I free upgrade bych tu odmítl. Smartwings jsem měl vždy rád, ale za tohle, ať se stydí.
Ja nevim, jsou stare, ale zas tak desne ni to neprijde… zajimalo by me v cem letate vy…
Létám se Smartwings v Economy. Za mě fajn. Čekal jsem, že do Business dají ty nové sedačky, jak mají pro cesty kolem světa s ESO Travel, stejný typ, jako v Boeingu 737 MAX mají např. Turkish Airlines. Tam bych si za Business připlatil, kdybych na to měl, ale u Smartwings, když to vidím na fotce, docela zklamání, ok, v Boeingu 737-800 by to v Business ještě šlo, možná jsem to s tím Boeingem 737-200 přehnal, ale do Boeingu 737 MAX to je fakt ostuda.
Malinko mi to připomíná takové to … „škodovku bych si nikdy nekoupil“…
Jen pro zajímavost, jaký je rozdíl ve velikosti kabiny u těch B737-200 – MAX? Tuším, že žádný, takže je to jedno.
Proc vsichni resite sedacky?Snad to nedude let 10plus hodin?Pomer cena vykon bude odpovidat.Ja myslim,ze to prodaji.Stejne jako to vzadu.Litam kazdy mesic do prace a naposledy jsem letel se Smartem z CDG do PRG noc pred tim,nez posadili Maxy na zem.Byl to tehdy Max,funglovka.Let AF,codesharing CSA,provozovany Smartem.Uz tehdy to byl trochu ojeb.Na real CSA mohl byt clovek hrdy.Kdyz nezaplatite lidi,tak muzete sedet na trunu a budete se divat na kysele ksychty ,co delaji servis.Uz z Prahy litam AF nebo LH.Stejne s nima pokracuji dal.
Tak za tohle se tedy Smartwings stydět vůbec nemusí.Ba naopak tleskám.Vyuzil jsem včera na cestě do Senegalu a za ten příplatek na 9 hodinovém letu to opravdu stojí. Nejdřív zkuste a potom pište recenzi.
No vypadá to starší jak to v čem lítali pro ESO cestu kolem světa.
https://www.planes.cz/cs/photo/1253619/b737-86q-ok-tvw-smartwings-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr
ale totožně jako sedačky ze starších letů okolo světa
https://www.planes.cz/cs/photo/1247032/b737-86q-ok-tvw-smartwings-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr
Těch +5/10 kKč je předpokládám za let, tzn. +10/20 k ceně zájezdu?
Ne je to za zpáteční let
Tak jestli zatohle chcou 10 tisíc příplatek za zpátečku na Bahrain… Tak respekt. To je hodně dobrá cena.
No to teda, protože Economy XL (delší nohy) stojí u cestovky cca 1500 za let. Takže tady by byl příplatek zanedbatelný za široká sedadla.
Prý je to buržoazní přežitek!
Ty business class sedačky vypadají jako ty, které Smartwings vyřadil před dvěma lety kvůli jejich technické nesposobilosti.
To moc nechápu, proč tam daly tyto sedadla, vždyť koupili (nebo snad jen půjčili) cca 64 sedaček od Recaro, které byly loni v OK-TVW na cestě kolem světla pro ESO Travel?
Nové sedadla od recaro nevlastní smartwings ale přímo eso travel
nepotrebuji je treba pro jine podobne cesty eso travelu?
eso travel v tomhle nedela jen cesty kolem sveta, je to par dnu, co jsem slysel v radiu nebo nekde reklamu na nejakou 2 tydenni cestu do karibiku ci co …
Je to možné, ale je minimálně matoucí, že všechny CK mají ve svých propagačních materiálech ta nová sedadla (vím, že jsou to jen ilustrační záběry).
Collins Aerospace (ex B/E) MiQ a koupili. 😉
Tak to jo (ony vypadají hodně podobně), ale furt to nic nemění na tom, že něco inzerovali a místo toho dodali toto. (nevím, v jakém stavu ta sedadla jsou, ale věk už přeci jen něco napovídá).
Eso travel ted poleti cestu kolem sveta, tak je asi potrebuji. Treba je toto jen docasne reseni a nakonec tam budou ty Recaro tak jak je inzerovano
Kdo něco inzeroval? Smartwings fotky sedaček nikde v oznámeních o Biz class neměli a to že je jako ilustrační foto použily CK … prostě jediná fotka sedadel biz class smartwings z poslední doby. U některých CK jsem viděl i fotku z widebody a taky nebudu tvrdit, že inzerovali větší letadlo a poletí 737
https://www.smartwings.com/business-class
🙄
To je výborná stránka. Člověk se z ní přesně dozví, jaké služby dostane v té které tarifní třídě (počet zavazadel, jejich váha, vše včetně příručáků, služby na letišti, služby na palubě). V řádcích ohledně sedadel člověk získá dojem, že Smartwings předběhli Ryanair, protože prémiové sedadlo má Business, standardní sedadlo má Plus a Flex. No a Lite, ten nemá žádné sedadlo 🙂
Ten hadr za posledni radou je odporny, to uz se dnes da vyresit lepe.
Dobry, ale Dominikanu malou 737 opravdu ne, diky.
A není jedno, jestli se mačkáš ve standardním ekonomy v A330 nebo v B737?
Není, protože 737 tam nedoletíte bez mezipřistání, které to utrpení prodlužuje.
A kromě toho konfigurace 2-4-2 je určitě příjemnější než 3-3, nemluvím o vyšších stropech nebo hluku.
Ten seating je naprosto relevantní argument 🙂
ale ten vyšší (resp. teda v 737 nižší) strop omezuje člověka v něčem? .) nebo jaký má dopad na cestování? .)
(jo, a ještě záchody… )
Není. U dvouuličky se dostanete rychleji na záchod. A záchodů bývá celkově více. Galeje jsou velké … dá se tam dobře protahovat …
Ještě nikdy jsem se namačkal ve widebody Economy, zato v narrowbody často a naposledy právě ve Smartwings, protože jim kleklo letadlo někde v Egyptě, tak přistavili se zpožděním jiné.
Skôr som pochopil, že sa jednalo o vyjadrenie zástupcu CK, ktorý prezentoval ponuku zájazdov a do Dominikánskej bude lietať World2fly.
To byste přistával do oceánu, ne na Dominikánu.
No je to spíše taková Premium Economy, ale co bychom chtěli na takové krátké lety.
tak zalezi s cim porovnavate.
pokud s C v narrow body, tak je to vyrazny nadprumer. lepsi jsou jen “suitky” co de objevuji v tech vselijakych a320 xlrhkd 🙂
pokud s C v widebody, tak je to spis premium economy.
a pokud s US Domestic First, tak se to celkem blizi urovni US Domestic first 🙂
Já tedy nevidím žádný rozdíl mezi tímto a US domestic first, nejen že se to „celkem blíží“ 🙂
V podstatě souhlasím 🙂
To „blíží“ je tam vlastně jen proto, že tohle přecijen vypadá oproti (třeba) Firstce v Deltě … malinko retro.
Rozhodně bych neviděl problém v tom letět transatlantický let.
Sestra včera letěla KEF-MCO v B38M a nestěžovala si … dá se to považovat na „polotransatlantický“ let 🙂
JJ přijde mi to dost podobné právě jako Saga Business Class od Iceland Airu. Což je podle mě v poměru cena/výkon fajn služba.
Pokud si člověk vezme kvalitní sluchátka, tak se to asi přežít dá.
jj podobny je v 777. Smartwings zadarmo drahej….
Byznys třída, kde je před vámi jenom kapsa na letáky. Asi aby nás filmy nebo hudba při byznysu nerušily.
To uz byste chteli moc, budte radi za tuhle repasovany stary sedacky z let 2008-2010.
Jj, taková RegioJet jednička…
Raději AB350, nebo A149?
Jako já nechci nic říkat, ale tahle business je podle mě lepší, než většina business produktů u klasických aerolinek na evropských linkách. A taky úplně často nevidím, vlastně vůbec, IFE na evropských linkách.
Jenže tohle samo o sobě mluví jako o business do Bahrajnu, takže 5 a půl hodiny.
5,5 hodin je jeste porad relativne bezna narrow-body destinace ..
a pokud jsou nekteri silenci schopni se do Abu Dhabi mrcasit wizzairem … tak tohle je naprostý luxus 🙂
Souhlas. A SW ma i IFE pres vlastni tablet. Jen ten jejich bezpecnostni rekord je nic moc.
To je fakt … ten jejich SEJ (Single Engine Jet) let z Řecka to dobře zazdil …
Stejně je to přemotorovaný ….(vtip)
K čemu obrazovky? Většina lidí si stejně vezme radši tablet a do něj na co má chuť, než se dívat na nabídku ife s těmi jejich šíleným sluchátky.
chtel jsem napsat totéž, ale bál jsem se ****stormu 🙂
naprosto s vami souhlasim – audio mivaj tyhle krabicky zcela zoufalé, a kvalita toho videa casto taky … (eufemismus) pokulhává.
tablet a poradny sluchatka jsou v tomto nenahraditelné . )
A hlavně jak bylo řečeno, SW má vlastní webový IFE, o kterém teda asi ví relativně málo lidí 😂.
😀 vubec by me to tam nenapadlo ani hledat 🙂
Jenom jsou na to všude samolepky a letáky, ale jinak je to takové jejich IFE tajemství.
Pokud vím, tak slibovali, že se v ní bude létat na Kanáry za 12 000 Kč, což mi přijde v poměru cena/výkon dobré.
Co si budeme vykládat, proti eurobusiness je to lepší, a v rámci intra EU docela rarita. Sedačky odhaduji na nějaký second hand, ale to je fuk. Klientelu si to najde. Takže ano, dobrý nápad.
Smartwings má snad nejhorší sedadla v 737-MAX na jakých jsem kdy seděl – při 190cm výšky jsem kolenama napresovaný do sedadla přede mnou – co je ale horší, je ten mučící drát, který je v té sedačce přesně ve výšce kolen pod tou koženkou. Ani jsme nepochopil jeho význam.
Tak si připlaťte Business když tolik trpíte.
Mám 192 cm a na lety delší než hodinu si za více místa na nohy přihlásím. Cena pro lety po Evropě (Malta, Madeira, Lisabon…) to je obvykle mezi 600 až 1200 Kč).
Není nutné, dnes i v economy jsou obvykle příplatková sedadla XL.
Ja mam presne 190 cm a sedadla u Smartwings mi nejak neprekazi, horsi jsou u Ryanair. U tech je ale zase vyhodou, ze se nedaji sklapet.
Mám jen 187 a tuto chybu jsem udělal jen jednou když to ještě byl codeshare s AF. I na CDG PRG bylo mučení nekonečné.
Před 12 lety jsme takhle letěli do Keni, příjemná změna to byla a za ty peníze to na 12h letu docela hodnotu mělo (tehdy +9k). Jen cestou zpět potřebovali do byznysu dostat ještě posádku, takže tam narvali o 1 řadu víc a z těch „křesel“ se bez místa před nimi vylézá dost blbě.
Ano, používali to na zimních exotických charterech už před lety, jen těch míst bylo možná jen 14, ale to už si přesně nepamatuji. Letěl jsem s nimi v business na Maledivy (přes Dubaj a Colombo) a na Zanzibar (přes Hurghadu a Mombasu) a díky tomu businessu se ten longhaul let dal v B737 přežít.
Těším se na ty všechny komentáře typu „na listopad tohle vyzkouším, prakticky všude lítám jen v C“
Jak se liší J a C?
Samozrejme! A taky bych rad jezdil jednickou PID vlaky!
Ale to už bude možné od nového grafikonu. 2 linky za + 20Kč
A co vám brání? Síťový příplatek do 1. třídy ČD existuje už dávno.
Já to budu při dalším letu do RMF hodně zvažovat, těch skoro pět hodin je pro mne náročný i v těch Economy XL. Ale už jsem aspoň našel ideální sedadlo, 2D 😀