Obrazem: Byznys třída pro koupáky. Smartwings ukázaly nový luxus pro charterové lety

Smartwings ukázaly J Business Class letounu Boeing 737 MAX 8. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýSmartwings ukázaly J Business Class letounu Boeing 737 MAX 8. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Konfigurace letounu nabízí 18 větších sedaček s občerstvením a vlastním stevardem.

Odebírat
Upozornit na
guest
105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepíček

Až SW ukončí jednoho dne činnost bude to jeden z nejkrásnějších dnů mého života

Zuzana

Ničím tak odporným jako Smartwings jsem v životě neletěla. Vlastně kvůli nim jsem donucena vyhýbat se leteckým zájezdům k moři. Což mi je hodně líto, protože moře miluji, ale nehodlám kvůli tomu cestou trpět jako zvíře.

Jana

Je bohuzel hodne smutne, ze se v roce 2024 neda z Ceske republiky dostat k mori jinak nez se Smartwings

SUH

Nedělej ze sebe hloupou. Byl jsem na Maledivách a Smartwings to fakt nebylo.
A i do středomoří lítají jiní

jan táborský

Důležité je aby bylo konečně zdaněno palivo jako u benzínu a spočítané emisní limity a povolenky , pak to bude soutěž.

Apex

Emisní povolenky již letecká doprava kupuje! Jako jediný sektor veřejné dopravy. A zdanění paliva, pokud by bylo jen v Evropě, tady zničí další odvětví. Nehledě na to, že letecká doprava je natolik efektivní, že zdanění paliva by se do cen letenek promítlo relativně minimálně, v řádu jednotek nebo maximálně nižších desítek EUR…

Dejf

jako že by se ve vzduchu platila silniční daň? na letištích se za služby normálně cáluje, za přelet taky, tak možná bernouliho daň za vztlak.

Samo

Predpokladám že IFE to nemá?

Ing. Jan Šedivý

No tak já to chválím – běžně euro C je prostřední sedačka volná. Tohle vypadá pohodlně, i když to není nejnovější.

Apex

To asi nemá být produkt, který by konkuroval euro C…

PetrP

Vypadá to vcelku pohodlně, je otázka jak moc to půjde sklopit, ale absence IFE je v roce 2024 neomluvitelná, tím ten produkt zcela degradují.

Pan Petr

Pepícke řešení – za málo peněz málo muziky. Nakoupili použité vyřezané sedadla, namontovali do 737-8 a marketing má zařídit zbytek.
Žádný prostor pro nohy, tak proč si hrajeme na Business class. Nečekal jsem flat lie seats, ale tohle není ani Premium Economy.
Manažment by měli majitelé vyhodit a najmout někoho, kto v biznisu aspoň jednou v živote letěl.

Velká ostuda.

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak si leťte s Lufthansou třeba, tam dostanete 3-3 s bloknutým prostředním sedadlem.

Samo

Alebo si leťte s TK a dostanete normálne sedadlo s obrovským legroomom.

Vojta

No, záleží kam s Lufthansou poletíte. Pokud do Frankfurtu, máte pravdu, byznys se liší jen volným prostředním sedadlem a lepším servisem, pokud třeba do Bahrajnu, je to kalsická flatbed business a tohle bude odpovdat spíše dané premium economy.

Jano

Miesta na nohy je dost. V životě ste v tom nebol ,ale musíte popindavať

Rene

Můžete, prosím, jmenovat byť jedinou aerolinku (operující v Evropě), která má v premium economy lepší komfort?? Moc rád se nechám poučit 🙂 Lie flat seat na let 4-6 hodin..? Není to malinko zbytečné, respektive, kolik času reálně tím spánkem na flet bed pasažér bude trávit, pokud odečteme čas vzletu, přistání a servis (který jistě taky chcete na úrovni J clas.. )?

Apex

Trošku retro 😂 design, to vypadá jako C sedačky z osmdesátek. Myslím, že to titulek vystihl, byznys třída pro koupáky… Když to srovnám s tím, jaké sedačky má třeba flydubai na Maxech, nebo i jaké měl na 738… Škoda promarněné šance.

lvy

Ale tak ono to zase pasuje k těm obstarožním B737, kterými létají, takže to je za mě v pořádku.

Apex

Ale no tak… Je to na Maxech, vzhledem k tomu, že Boeing v této kategorii nic novějšího nemá, tak asi nejde říct, že zrovna tento typ je obstarožní. Nehledě na to, že u letadla je rok výroby dost irelevantní údaj.

Rene

Je zcela korektní požadovat stejný servis v BK jiných aerolinek, pokud za něj zaplatím stejné peníze. Pokud si TS účtuje za BK do Bahrajnu +10 tis a flydubai +20-30 tis, připadá mi tento comment jako přijít do autosalonu Dacie, mít připravených 400 na auto a požadovat vůz odpovídající BMW a strašně se divit že ho nemají

Pavel P

A vedle přes uzounkou uličku je jako economy třída? Tvl. zlatej vlak

Swarrior

Jako vlak na kanáry?

Jaaa

32 kilo zavazadlo? To se někdo stěhuje?

none

Třeba někdo cestuje s manželkou 😁

Jaaa

64 kilo na dva lidi, fakt nevim co bych tam dal. Asi mám malou fantazii.

Air Traveller

Asi ano.

Air Traveller

Asi překvápko, ale v „C“ je to běžná povolená hmotnost zavazadel.

(a koukal byste, co občas lidi tahaj na dovolenou .. to, že se sebou tahaj slunečníky je to nejmenší)

Tom

Spousta Čechů léta na Kanary na delší dobu.

Šťoural

32 Kg, alespoň nebudu muset vylévat vodu z podstavce slunečníku 🙂

Jitka

Tak já si umím představit, že pokud bych letěla do nějaké mimoevropské destinace, že bych si zpátky chtěla dovést nějaký pořádný suvenýr v podobě nějakého bytového doplňku 🙂 Třebas kdybych potkala nějaký pěkný peršánek, zajímavé svítidlo, vázu a tak.

Traveller

Tak za tohle bych si nepřiplatil, ani kdybych měl na účtu miliardy. Dost velké zklamání, dát do Boeingu 737 MAX sedačky, které létaly, podle toho, jak vypadají, v Boeingu 737-200, a které Smartwings vytáhl ze šrotu. I free upgrade bych tu odmítl. Smartwings jsem měl vždy rád, ale za tohle, ať se stydí.

Ales

Ja nevim, jsou stare, ale zas tak desne ni to neprijde… zajimalo by me v cem letate vy…

Traveller

Létám se Smartwings v Economy. Za mě fajn. Čekal jsem, že do Business dají ty nové sedačky, jak mají pro cesty kolem světa s ESO Travel, stejný typ, jako v Boeingu 737 MAX mají např. Turkish Airlines. Tam bych si za Business připlatil, kdybych na to měl, ale u Smartwings, když to vidím na fotce, docela zklamání, ok, v Boeingu 737-800 by to v Business ještě šlo, možná jsem to s tím Boeingem 737-200 přehnal, ale do Boeingu 737 MAX to je fakt ostuda.

Air Traveller

Malinko mi to připomíná takové to … „škodovku bych si nikdy nekoupil“…

lvy

Jen pro zajímavost, jaký je rozdíl ve velikosti kabiny u těch B737-200 – MAX? Tuším, že žádný, takže je to jedno.

Martin

Proc vsichni resite sedacky?Snad to nedude let 10plus hodin?Pomer cena vykon bude odpovidat.Ja myslim,ze to prodaji.Stejne jako to vzadu.Litam kazdy mesic do prace a naposledy jsem letel se Smartem z CDG do PRG noc pred tim,nez posadili Maxy na zem.Byl to tehdy Max,funglovka.Let AF,codesharing CSA,provozovany Smartem.Uz tehdy to byl trochu ojeb.Na real CSA mohl byt clovek hrdy.Kdyz nezaplatite lidi,tak muzete sedet na trunu a budete se divat na kysele ksychty ,co delaji servis.Uz z Prahy litam AF nebo LH.Stejne s nima pokracuji dal.

Michal

Tak za tohle se tedy Smartwings stydět vůbec nemusí.Ba naopak tleskám.Vyuzil jsem včera na cestě do Senegalu a za ten příplatek na 9 hodinovém letu to opravdu stojí. Nejdřív zkuste a potom pište recenzi.

Gajda

No vypadá to starší jak to v čem lítali pro ESO cestu kolem světa.
https://www.planes.cz/cs/photo/1253619/b737-86q-ok-tvw-smartwings-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr

ale totožně jako sedačky ze starších letů okolo světa
https://www.planes.cz/cs/photo/1247032/b737-86q-ok-tvw-smartwings-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr

Martin Lér

Těch +5/10 kKč je předpokládám za let, tzn. +10/20 k ceně zájezdu?

Michal

Ne je to za zpáteční let

Air Traveller

Tak jestli zatohle chcou 10 tisíc příplatek za zpátečku na Bahrain… Tak respekt. To je hodně dobrá cena.

Martin Lér

No to teda, protože Economy XL (delší nohy) stojí u cestovky cca 1500 za let. Takže tady by byl příplatek zanedbatelný za široká sedadla.

Lysimachia

Prý je to buržoazní přežitek!

4ever

Ty business class sedačky vypadají jako ty, které Smartwings vyřadil před dvěma lety kvůli jejich technické nesposobilosti.

Jiří 24

To moc nechápu, proč tam daly tyto sedadla, vždyť koupili (nebo snad jen půjčili) cca 64 sedaček od Recaro, které byly loni v OK-TVW na cestě kolem světla pro ESO Travel?

Mark

Nové sedadla od recaro nevlastní smartwings ale přímo eso travel

Air Traveller

nepotrebuji je treba pro jine podobne cesty eso travelu?

eso travel v tomhle nedela jen cesty kolem sveta, je to par dnu, co jsem slysel v radiu nebo nekde reklamu na nejakou 2 tydenni cestu do karibiku ci co …

Jiří 24

Je to možné, ale je minimálně matoucí, že všechny CK mají ve svých propagačních materiálech ta nová sedadla (vím, že jsou to jen ilustrační záběry).

4ever

Collins Aerospace (ex B/E) MiQ a koupili. 😉

Jiří 24

Tak to jo (ony vypadají hodně podobně), ale furt to nic nemění na tom, že něco inzerovali a místo toho dodali toto. (nevím, v jakém stavu ta sedadla jsou, ale věk už přeci jen něco napovídá).

Jana

Eso travel ted poleti cestu kolem sveta, tak je asi potrebuji. Treba je toto jen docasne reseni a nakonec tam budou ty Recaro tak jak je inzerovano

Mark

Kdo něco inzeroval? Smartwings fotky sedaček nikde v oznámeních o Biz class neměli a to že je jako ilustrační foto použily CK … prostě jediná fotka sedadel biz class smartwings z poslední doby. U některých CK jsem viděl i fotku z widebody a taky nebudu tvrdit, že inzerovali větší letadlo a poletí 737

Jiří 24
Průvodce původní Aleš

To je výborná stránka. Člověk se z ní přesně dozví, jaké služby dostane v té které tarifní třídě (počet zavazadel, jejich váha, vše včetně příručáků, služby na letišti, služby na palubě). V řádcích ohledně sedadel člověk získá dojem, že Smartwings předběhli Ryanair, protože prémiové sedadlo má Business, standardní sedadlo má Plus a Flex. No a Lite, ten nemá žádné sedadlo 🙂

Ales

Ten hadr za posledni radou je odporny, to uz se dnes da vyresit lepe.

Ales

Dobry, ale Dominikanu malou 737 opravdu ne, diky.

Bergham

A není jedno, jestli se mačkáš ve standardním ekonomy v A330 nebo v B737?

Jirka

Není, protože 737 tam nedoletíte bez mezipřistání, které to utrpení prodlužuje.

Jeníček

A kromě toho konfigurace 2-4-2 je určitě příjemnější než 3-3, nemluvím o vyšších stropech nebo hluku.

Air Traveller

Ten seating je naprosto relevantní argument 🙂

ale ten vyšší (resp. teda v 737 nižší) strop omezuje člověka v něčem? .) nebo jaký má dopad na cestování? .)

(jo, a ještě záchody… )

Jarda

Není. U dvouuličky se dostanete rychleji na záchod. A záchodů bývá celkově více. Galeje jsou velké … dá se tam dobře protahovat …

lvy

Ještě nikdy jsem se namačkal ve widebody Economy, zato v narrowbody často a naposledy právě ve Smartwings, protože jim kleklo letadlo někde v Egyptě, tak přistavili se zpožděním jiné.

Michael

Skôr som pochopil, že sa jednalo o vyjadrenie zástupcu CK, ktorý prezentoval ponuku zájazdov a do Dominikánskej bude lietať World2fly.

KrizeVychodniSpolecnosti

To byste přistával do oceánu, ne na Dominikánu.

lvy

No je to spíše taková Premium Economy, ale co bychom chtěli na takové krátké lety.

Air Traveller

tak zalezi s cim porovnavate.

pokud s C v narrow body, tak je to vyrazny nadprumer. lepsi jsou jen “suitky” co de objevuji v tech vselijakych a320 xlrhkd 🙂

pokud s C v widebody, tak je to spis premium economy.

a pokud s US Domestic First, tak se to celkem blizi urovni US Domestic first 🙂

Průvodce původní Aleš

Já tedy nevidím žádný rozdíl mezi tímto a US domestic first, nejen že se to „celkem blíží“ 🙂

Air Traveller

V podstatě souhlasím 🙂

To „blíží“ je tam vlastně jen proto, že tohle přecijen vypadá oproti (třeba) Firstce v Deltě … malinko retro.

Jirka

Rozhodně bych neviděl problém v tom letět transatlantický let.

Jarda

Sestra včera letěla KEF-MCO v B38M a nestěžovala si … dá se to považovat na „polotransatlantický“ let 🙂

Jirka

JJ přijde mi to dost podobné právě jako Saga Business Class od Iceland Airu. Což je podle mě v poměru cena/výkon fajn služba.

lvy

Pokud si člověk vezme kvalitní sluchátka, tak se to asi přežít dá.

Patejl

jj podobny je v 777. Smartwings zadarmo drahej….

já do práce chodím denně

Byznys třída, kde je před vámi jenom kapsa na letáky. Asi aby nás filmy nebo hudba při byznysu nerušily.

Ales

To uz byste chteli moc, budte radi za tuhle repasovany stary sedacky z let 2008-2010.

František

Jj, taková RegioJet jednička…

Jiří Kocurek

Raději AB350, nebo A149?

D1

Jako já nechci nic říkat, ale tahle business je podle mě lepší, než většina business produktů u klasických aerolinek na evropských linkách. A taky úplně často nevidím, vlastně vůbec, IFE na evropských linkách.

já do práce chodím denně

Jenže tohle samo o sobě mluví jako o business do Bahrajnu, takže 5 a půl hodiny.

Air Traveller

5,5 hodin je jeste porad relativne bezna narrow-body destinace ..

a pokud jsou nekteri silenci schopni se do Abu Dhabi mrcasit wizzairem … tak tohle je naprostý luxus 🙂

Daniel

Souhlas. A SW ma i IFE pres vlastni tablet. Jen ten jejich bezpecnostni rekord je nic moc.

Jarda

To je fakt … ten jejich SEJ (Single Engine Jet) let z Řecka to dobře zazdil …

Swarrior

Stejně je to přemotorovaný ….(vtip)

Ivan_pha

K čemu obrazovky? Většina lidí si stejně vezme radši tablet a do něj na co má chuť, než se dívat na nabídku ife s těmi jejich šíleným sluchátky.

Air Traveller

chtel jsem napsat totéž, ale bál jsem se ****stormu 🙂

naprosto s vami souhlasim – audio mivaj tyhle krabicky zcela zoufalé, a kvalita toho videa casto taky … (eufemismus) pokulhává.

tablet a poradny sluchatka jsou v tomto nenahraditelné . )

Martin Lér

A hlavně jak bylo řečeno, SW má vlastní webový IFE, o kterém teda asi ví relativně málo lidí 😂.

Air Traveller

😀 vubec by me to tam nenapadlo ani hledat 🙂

Michal M

Jenom jsou na to všude samolepky a letáky, ale jinak je to takové jejich IFE tajemství.

Jirka

Pokud vím, tak slibovali, že se v ní bude létat na Kanáry za 12 000 Kč, což mi přijde v poměru cena/výkon dobré.

Petr Stück

Co si budeme vykládat, proti eurobusiness je to lepší, a v rámci intra EU docela rarita. Sedačky odhaduji na nějaký second hand, ale to je fuk. Klientelu si to najde. Takže ano, dobrý nápad.

Jen

Smartwings má snad nejhorší sedadla v 737-MAX na jakých jsem kdy seděl – při 190cm výšky jsem kolenama napresovaný do sedadla přede mnou – co je ale horší, je ten mučící drát, který je v té sedačce přesně ve výšce kolen pod tou koženkou. Ani jsme nepochopil jeho význam.

Petr Stück

Tak si připlaťte Business když tolik trpíte.

LiborV

Mám 192 cm a na lety delší než hodinu si za více místa na nohy přihlásím. Cena pro lety po Evropě (Malta, Madeira, Lisabon…) to je obvykle mezi 600 až 1200 Kč).

LiborV

Není nutné, dnes i v economy jsou obvykle příplatková sedadla XL.

Lukáš

Ja mam presne 190 cm a sedadla u Smartwings mi nejak neprekazi, horsi jsou u Ryanair. U tech je ale zase vyhodou, ze se nedaji sklapet.

Swarrior

Mám jen 187 a tuto chybu jsem udělal jen jednou když to ještě byl codeshare s AF. I na CDG PRG bylo mučení nekonečné.

mikiqex

Před 12 lety jsme takhle letěli do Keni, příjemná změna to byla a za ty peníze to na 12h letu docela hodnotu mělo (tehdy +9k). Jen cestou zpět potřebovali do byznysu dostat ještě posádku, takže tam narvali o 1 řadu víc a z těch „křesel“ se bez místa před nimi vylézá dost blbě.

MartinS.

Ano, používali to na zimních exotických charterech už před lety, jen těch míst bylo možná jen 14, ale to už si přesně nepamatuji. Letěl jsem s nimi v business na Maledivy (přes Dubaj a Colombo) a na Zanzibar (přes Hurghadu a Mombasu) a díky tomu businessu se ten longhaul let dal v B737 přežít.

Andy

Těším se na ty všechny komentáře typu „na listopad tohle vyzkouším, prakticky všude lítám jen v C“

dizgrafy

Jak se liší J a C?

Frantisek

Samozrejme! A taky bych rad jezdil jednickou PID vlaky!

Pájin

Ale to už bude možné od nového grafikonu. 2 linky za + 20Kč

A. Mikulka

A co vám brání? Síťový příplatek do 1. třídy ČD existuje už dávno.

Martin Lér

Já to budu při dalším letu do RMF hodně zvažovat, těch skoro pět hodin je pro mne náročný i v těch Economy XL. Ale už jsem aspoň našel ideální sedadlo, 2D 😀