Obrazem: Bagry na lodích jako atrakce pro turisty skončily. Jez v centru Prahy je hotov o rok dříve
Rekonstrukce historického Šítkovského jezu pod Jiráskovým mostem v raze. Foto: Povodí Vltavy

Oprava Šítkovského jezu pod Jiráskovým mostem vyšla na 140 milionů korun.
Jsem jedinej kterej na fotografiích nevidí bagry na lodích????
Bude to mít vliv na celkovou cenu? Přeci jen ušetřené náklady za rok prací musí být značné.
Byla to veřejná zakázka, dodavatel byl vysoutěžen, byla uzavřena smlouva s dohodnutou cenou, ale zejména – stanovené práce byly provedeny, takže není důvod k nějakému masivnímu krácení plnění.
Záleží, jak byla smlouva napsaná. Jestli tak, jak píšete, tak pro změnu musela být cena o hodně nastřelena hned od začátku, aby pokryla další rok prací.
to je otázka, tyhle práce “ v úkolu“ se přece platí za jednotku odvedené práce a pokud je práce odvedena tak zadavatele, zejména takového který vykonavatele vysoutěžil vůbec nemá zajímat “ co si vykonavatel kde nastřelil“ . Obecně vzato takovýto projekt může být “ nastřelen“ o vnější podmínky které mohly být nakonec lepší než dlouhodobý průměr se kterým počítá ( zde stav vody/ průtok a počasí ) . Jedinou starostí zadavatele by mohlo být jestli “ rychlejší provedení prací nemělo vliv na kvalitu díla“ .
Státní zakázka, a ušetřené peníze? Dost zajímavá otázka. Cože metrostav stihl něco o rok dřív? To je také zajímavá otázka