Obrazem: Až pět metrů bahna. Po třech měsících se na švýcarskou úzkokolejku vrátil provoz
Na obnově trati v kantonu Bern se pracovalo i v noci.
Společnost Zentralbahn obnovila tento týden provoz na úzkokolejné trati mezi Interlakenem a Meiringem ve středu Švýcarska v kantonu Bern. Na trati s metrovým rozchodem vedoucí podél jezera Brienzersee nejezdily vlaky od poloviny srpna, kdy region postihly přívalové deště a trať byla zásadně poškozena.
Během jediného dne se na trati vytvořily až pětimetrové nánosy bahna, suti a dřeva, z velké části se musela trať budovat kompletně znova. Šlo o 1,5 kilometru dlouhou část, poničena byla ale podstatně delší část trati.
Zentralbahn práce na opravě rozdělila na tři různé části. Největší škody byly v západní části, komplikací byly především práce v tunelu u Brienzu. „Brienzský tunel uprostřed celého poškozeného úseku představoval velkou výzvu. Každý pracovní krok v tunelu měl dopad i na práci a její logistiku v ostatních úsecích. Těsný prostor v tunelu vše ještě ztížil,“ popisuje Zentralbahn v tiskové zprávě. Na trati denně pracovalo přes 30 lidí, práce probíhaly i v noci.