Já tomu sice nerozumím, ale doteď jsem měl za to, že emise CO2 jsou přímo úměrně spotřebě paliva. Takže moc nechápu, jak může spotřeba klesnout k 20%, ale emise CO2 o 50%?
Zdroj paliva, píší, že „motory bude možné pohánět i syntetickým leteckým palivem (SAF).“ Syntetické palivo je z biopaliv, takže ne klasické fosilní palivo. 50 % počítají asi na to, že má nějaké emise během celého cyklu použití.
gerstjan
2 let
Vždy mě udivovalo, jak je možné, že Dash 8 je pro kaštanstvo o tolik přívětivější stroj, když vznikaly zhruba ve stejnou dobu.
Snad ATR Evo bude tišší a méně rozklepané…
Pája
2 let
Mohli by zkusit i snížit hluk. Ten hluboký tón se docela nese. I když samozřejmě vím, že z principu ho motor i vrtule budou produkovat vždy.
Motor ani ne, vrtule ano, i když moderní osmilisté nebo kolik mají listů jsou docela tiché. ATR se čtyřlistými vrtulemi, to bylo dunidlo a uvnitř vibrátor.
PetrV
2 let
Nejlepší je věta “Zatím není jasné, který výrobce bude letadla dodávat.”…
Jsem zvědavý, jak úspěšné to bude. Pro zákazníky bude důležitá spíš ekonomika provozu než ekologie. Bombardier Dash 8 zřejmě končí bez nástupce, takže bude o konkurenta méně, ale naopak se může s něčím vytasit Embraer.
Vysokostohové motory také přežijí většinu střetů ptákem, problém je nasátí do jádra, což je úplně stejný problém i u turbovrtulového motoru a pak velké kusy (husy, velcí dravci) ty zatopí čemukoliv.
Mimochdem dmychadla proudových motorů se během certifikace testují, že ustojí vstřelení zmražené slepice při plném výkonu.
Já tomu sice nerozumím, ale doteď jsem měl za to, že emise CO2 jsou přímo úměrně spotřebě paliva. Takže moc nechápu, jak může spotřeba klesnout k 20%, ale emise CO2 o 50%?
…ne k 20%, ale o 20%…
Možná jiný poměr směsi?
Zdroj paliva, píší, že „motory bude možné pohánět i syntetickým leteckým palivem (SAF).“ Syntetické palivo je z biopaliv, takže ne klasické fosilní palivo. 50 % počítají asi na to, že má nějaké emise během celého cyklu použití.
Vždy mě udivovalo, jak je možné, že Dash 8 je pro kaštanstvo o tolik přívětivější stroj, když vznikaly zhruba ve stejnou dobu.
Snad ATR Evo bude tišší a méně rozklepané…
Mohli by zkusit i snížit hluk. Ten hluboký tón se docela nese. I když samozřejmě vím, že z principu ho motor i vrtule budou produkovat vždy.
Motor ani ne, vrtule ano, i když moderní osmilisté nebo kolik mají listů jsou docela tiché. ATR se čtyřlistými vrtulemi, to bylo dunidlo a uvnitř vibrátor.
Nejlepší je věta “Zatím není jasné, který výrobce bude letadla dodávat.”…
Není to jen chyba pana Sůry, nemá tam být „motory“?
Je, díky za upozornění:-)
Jsem zvědavý, jak úspěšné to bude. Pro zákazníky bude důležitá spíš ekonomika provozu než ekologie. Bombardier Dash 8 zřejmě končí bez nástupce, takže bude o konkurenta méně, ale naopak se může s něčím vytasit Embraer.
Ano, Dáši je opravdu škoda.
ATRka je letadlo? Myslel jsem, že je to mixér 😀
Vlastně máte pravdu. Ovšem výhodou tohoto „mixéru“ oproti proudovému je schopnost ustát střet s ptákem.
Proudové letadlo neustojí střet s ptákem? To slyším jako “proudař” prvně😁
Přístání na řece Hudson. Ale to byly kanadské husy, ty váží okolo 4 kg a bylo jich celé hejno. Velmi extrémní případ.
Vysokostohové motory také přežijí většinu střetů ptákem, problém je nasátí do jádra, což je úplně stejný problém i u turbovrtulového motoru a pak velké kusy (husy, velcí dravci) ty zatopí čemukoliv.
Mimochdem dmychadla proudových motorů se během certifikace testují, že ustojí vstřelení zmražené slepice při plném výkonu.
Nevím co se mi to stalo se slovem „vysokoobtokové“. Zamotaná chapadla, pardon. 😀
To máte pravdu s tou slepicí , měl jsem tu příležitost být přímo v největší testovací stolici na letecké motory na světě, u Rolls Royce v Derby.
Zlaty a220