Obrazem: Alstom testuje v Česku nejnovější TGV. Za deset let může jezdit i u nás, míní Kurucz
Jednotka TGV M na zkušebním okruhu ZC VUZ Velim. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Testování na zkušebním okruhu ZC VUZ Velim má trvat celkem půl roku.
Ona fakt Avelia doteď neuměla rekuperovat? 😮😲
To by bylo ideální vozidlo do české, nerekuperační, země 😃😃
Pan je komik.
Jak může někdo schválit provoz vlaků na 320 km/h, když proběhnout zkoušky pouze do 200 km/h. Jestli si někdo myslí, že jsme borci, že se tu tyhle rychlovlaky u nás testují, pak jsme jen typický český Kocourkov, když tu tyhle vlaky sami nemáme.
Posli to na okruh, v pondeli to tam zavrou 🙂
Jak muze psat clovek, co nedokaze precist vic jak dva odstavce, do diskuse. A pritom jsi byl taaaakhle blizko k odpovedi.
Mohli by v ostatních zemích přičuchnout k jednopákovému ovládání s klávesnicí.
Škoda, že škodovka nedostala své produkty více za hranice naší vlasti.
Napadá mne věta z reklamy na nater co dlouho vydrží : až to budu natirat příště , tak vy maminko, tady už nebudete. Ukážu to vnoučkovi , snad se toho dožije, jsou mu 2 mesice 😉
Obávám se, že pan Kupka bude raději čekat, až se to naučí Škodovka 🙁
Jiný pán, jiná řada TGV, ale stejná slova. Do deseti let. 1991… Nějak jsem po letech asi pesimista. Ale třeba se mýlím.
Nejste pesimista. Po lehkém provrtkovém vánku (o průvanu na MD se mluvit nedá), který přišel s Babišem, teď přišla ODS s její péčí o národní průmysl (kteý ale národu nepatří). Najednou je vidět brždění či snižování parametrů…. je smutný chválit Babiše… ale zjevně na PPF kašlal….
Chybí odkdy se těch deset let počítá , to snad dřív přijde konec sveta .
Od vyhlášení. Ale s právem termín aktualizovat.
Nemohu si pomoci, ale ty dvě řady oken daleko od sebe, s fádní plochou mezi nimi, nejsou zrovna designerská lahůdka.
Tam bude polep, nebude to tak mdlé.
Ideální plocha pro reklamy 🙂
Když odmyslím čumák, vypadá to jak příměstský vlak. Pendolino je proti tomu raketa.
Před nějakými možná 18ti lety jsem v jednom nejmenovaném rychlíku na trati z Ústí nad Labem do Prahy u Roudnice nad Labem slyšel hlášení vlakové čety „vážení cestující právě jedeme rychlosti 160km/h“ … Tak třeba za dalších 18 se „doslechnou“ někde u Poříčan že jedeme „250“.
Bude tam display . V TGV standard .
Dnes je standard GPS v 90% mobilu, tudiz kazdy, koho to zajima si to odmeri pres okno sam.
Věřím tomu, že u nás bude jezdit i dřív. Jen v jaké bude velikosti, TT nebo HO?
V N mi to už jezdí 25let…. Alespoň starší verze
Nemáme na pojištění pendolína a ani tratě bez přejezdů a budem provozovat ještě dražší soupravy…Je to padlé na hlavu stejně jako Ejpovickej tunel na 200kmh na to taky nemají to udělat.
Velkému podniku, který nehodlá vyhořet, se pojištění vyplatí jen tehdy, je-li jeho daňové zvýhodnění větší než provize pojišťovny. A u podniku ve vlastnictví státu ani to daňové zvýhodnění vlastně není relevantní.
Ani daňové zvýhodnění, ale „economy of scale“. Když mam 1000 aut, tak ztráta jednoho je menší náklad než ty provize pojišťovnám. Nemůžu na to koukat okem udřenýho pracujícího co právě „investoval“ úspory za deset let práce.
Ono se tam 200 stejně nikdy jezdit nebude. Ale jinak souhlas. Vzít trasu z územní rezervy pro VRTku, postavit tam pomalotunel, pro jistotu zrušit starou trať, aby se náhodou nezvýšila kapacitu. Perspektivní trať pro plzeňský S-Bahn (Radnice) zaústit úvraťově a závlekem, to dokáže jen česká železniční anti-koncepce.
Nikde neni napsane, ze TGV a ICE jezdici po Cesku budou vsechny v majetku Ceske republiky. Muzou byt majetkem kterekoli fyrmy z EU, ktera splni predpisy.
Reálně i za 3 roky, akorát se bude plížit v lepším případě stošedesátkou. Čtyřsystémová verze už je, tak to jen vyrobit a schválit. Asi jediná reálná šance na TGV v Česku za 10 let.
Už za deset let? Jsem zvědav, co bude za deset let
za dva měsíce
To jsem zase nasmál…..vždyť 1.dubna je až skoro dva měsíce .
Přesně za deset let😀😀😀 TGV jezdí už léta, italská verze Italo evo litá běžně 300 km/h. Do infrastruktury se musí sypat a hodně u nás tak za 30 let, vždyť se podívejte jak to u nás vypadá
Za 10let nebude patrně stále dokončen ani 1.tranzitní železniční koridor, o VRT ani nemluvě. Provoz vysokorychlostních vozidel na našich tratích, kde jde jezdit jen na některých úsecích 160km/h (později možná 200km/h)by bylo značně neefektivní a to zvláště pro jejich drahou údržbu vyplývající z jejich homologace pro danou max. rychlost.
Pendolino je názorný příklad nevyužití vozidla, které je jen pro vnitroprovoz, je vícesystémové s rychlostí 200km/h (230km/h) v ČR naprosto zbytečné a v zahraničí pro nízkou přepravní kapacitu nežádoucí.
Prý nebude 🥱
Dokončení koridorů a výstavba VRT nutně nemusí jít po sobě, ale aby se vyplatilo nasadit tyto jednotky u nás, museli bychom mít hotové VRT Polabí, Stř. Čechy, Vysočina I, Moravská brána I a II a též hotovou dvoukolejku na 200 km/h z Brna do Přerova. To by se sice stihnout dalo, ale ne se současnou SŽ a současnými finančními možnostmi SFDI.
Já nechápu, proč stále tolik lidí nechápe, že první se u nás musí postavit nové tratě VRT, a teprve pak se můžou masivně blokovat stávající hlavní koridory velkými celkovými rekonstrukcemi.
Lidi to chápat nemusí. Musí to chápat ti, co o té výstavbě mohou rozhodnout.
Co říkáš, Luďku?
K tomu svezení do 10 let u nás povede ještě dlouhá a trnitá cesta. V pondělí jsem jel z Prahy mezinárodním EC 141. Dvojka přijela ve složení vozy 369, 368, 367, 364 a všechny v provedení dobytčák B249. Četl jsem tady na webu, že B249 je jenom jako mimořádné, když chybí vůz. Tohle jezdí v poslední poslední dobou často na více soupravách. Může mi někdo odpovědět, kdy se konečně linka Ex1 dočká standardu EC hodného 21. století? Děkuji
Také jste tu ale mohl číst, že s vozy je poslední dobou poměrně velký problém. Plno jich stojí v dílnách a rozumná náhrada za ně není.
To ale není problém cestujících. Mne také nezajímá, že ČD zase chtěly vykejvat se systémem ECM a odsunout začátek jeho platnosti. Jenže jim to nějak nevyšlo, holt už jejich dlouhé prstíky nesahají tak daleko, jako sahaly před lety. Krom toho jim nikdo nebránil, aby si ze zahraničí koupily další ojetiny a vozy B249 konečně vyřadily. Před vánocemi jsem si koupil místenku do ranního vlaku Ex ze Studénky do Prahy. Místo vozu, který jsem očekával, byl nasazen vůz B249. Takže jsem místenku zmuchlal a šel jsem si sednout do vedlejšího vozu, které mé představy o cestování vlakem již splňoval.
Tak stane se, že, na Ex2 bývá jeden, dva také… Ale 4? Asi fakt nemají vozy, no. Ale na této relaci si můžete vybrat, tak jeďte žlutým nebo černým no.
A za 15 let se zjistí, že dostal od žabožroutů ojetého renaulta… Na půjčku… 🙂
Ještě že použil to „může jezdit“. Tady do 2030 bude možná tak úsek do Poříčan a kvůli tomu kousku to fakt nikdo kupovat nebude. Spíš budou jezdit soupravy s Vectronem na 200-230 s tím, že se ten kousek ta rychlost prostě využije. Podle mne tady budou možná tak 2040 jezdit nějaké ojetiny předchozích generací
Já bych se toho nebál. Nechal bych ho jezdit i na Liberec a pokud to potáhne bateriový Effishuner tak tam bude i zelená „česká stopa“
2030 budou Poříčany a Moravské brány.
Pisete, ze muze jezdit i 200kmh. Tak kde by to jezdilo? Misto pendolin?
Né, že se to na okruhu testuje při 200km/h, tam to totiž víc nejde. Ale klidně může jezdit i 60 😀
Já jel v lednu ve Španělsku Talgem i 30.😆
A když jste do něj nastupoval, tak stálo, hádám správně? 😀
To ano, ale z Léonu do Ovieda, to místy po staré trati, skoro opravdu víc nejelo.😀
Na okruhu lze jet i 230 km/h, viz stránky VUZ
Pro klopidla.
Já myslel že se klopí jen kvůli komfortu cestujících, třeba u americké verze se hnací vůz nenaklápí, jen vozy s cestujícími. Proč nemůže Avelia Horizon na okruhu bez cestujích jet 230 km/h? Avelia Liberty s naklápěcími vozy by mohla jet 230?
Naklápění je sice primárně kvůli komfortu, ale průjezd obloukem vyšší rychlostí také znamená vyšší zatížení podvozků příčnými silami, které musí být odpovídajícím způsobem navrženy.
Naklápění je primárně kvůli bezpečnému průjezdu obloukem i př i vyšších rychlostech. Kdyby to bylo jen kvůli komfortu. Naklápění by bylo pouze v 1. třídě.
To není pravda, lze bezpečně projet oblouk i při vyšších rychlostech s vypnutým naklápěním (zkoušelo se to i u nás), je to kvůli komfortu a zatížení podvozků.
Bohužel se mýlite. fyzika je neúprostná. Naklápění umožňuje zvýšení rychlosti až o 30% vůči konvekčním vlakům. Bezpečnost proti vykolejení je jasně definována. Že lze za příhodných okolností projet oblouk i vyšší rychlostí, je dáno konzervativním přístupem, kdy se uvažuje nejméně příznivá situace plus rezerva.
více např.: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pendolino
ne, lze tam jet 230 i bez naklápění, třeba ta 124 co tam VUZ má, tam držela oficiální rychlostní rekord (tuším že 220 km/h)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bezpe%C4%8Dnost_proti_vykolejen%C3%AD
Aha, tak se asi něco změnilo, vím, že tam určitě bylo „jen“ 200