Obrazem: 47 tun závaží, 6000 kilometrů. Škoda začala s testováním nového vlaku pro Estonsko

Zkušební provoz elektrické jednotky pro estonské dráhy. Foto: Aron Urb/ElronZkušební provoz elektrické jednotky pro estonské dráhy. Foto: Aron Urb/Elron

Škoda dodá do Estonska postupně 16 jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Podle troleje a zastávky vypadá fotka 2 v Česku. Jezdilo to tady nebo je to fotomontáž ?

Kubrt

To je nějaká vizualizace, vždť minimálně ten podvozek je úplně jasný. V ČR nejezdilo – i kdyby se jednotka postavila na normálněrozchodné podvozky, má skříň širokou 3430 mm, což je o 610 mm více, než české pantery (a o 430 mm více, než stodoly) – neprojela by kolem nástupiště.

Tomáš

Až to bude v provozu spolehlivě sloužit 20 let, tak dejte vědět. Zatím nic moc zpráva.

Elb

Na třetí fotce to vypadá, že si odrbávají interiér těmi železy.

kubiqcz

Zřejmě došlo ke zkopírování fotek z minulého článku z Estonska, kde byla stejná chyba a Stadler se tam objevil taky.

kubiqcz

Omlouvám se, tohle patří pod příspěvek níže 🙁

SaulGoodman

Na fotce 10/14 opravdu není „první jednotka Škoda EMU v Estonsku“ 😀

kubiqcz

Zřejmě došlo ke zkopírování fotek z minulého článku z Estonska, kde byla stejná chyba a Stadler se tam objevil taky.

jan.amadeus.komesky

Nejde o chybu. Stadler byl v Pääsküle přítomen při přivítání EMU Škoda. Nápis na něm znamená vítejte, takže patřil k tomu aktu.

Geralt

Estonsko plánuje reelektrizovat na střídavinu, že jednotky jsou obousystémové? Jinak je zajímavé, že za SSSR nebyla elektrizovaná trať z Talinu do Petrohradu.

Jiří Kocurek

https://www.evr.ee/files/Electrification-of-Estonian-Railways-2020-2028.pdf

Plánuje zatrolejovat většinu sítě střídavým systémem.

Elb

Rail Baltica taky má být střídává, ne?

Kubrt

To ano, ale tam bude jiný rozchod, takže s těmito pantery to nijak nesouvisí.

Kubrt

Do budoucna určitě přechod na střídavý systém, nicméně v bližší budoucnosti bude stejnosměr dožívat na stávajících tratích, zatímco střídavé napájení se uplatní na nově elektrifikovaných tratích – první bude do Tartu 2025. Pak snad Narva.
V celé někdejší Pobaltské dráze se elektrická trakce uplatňovala jen v příměstské vozbě električkami kolem metropolí (Tallin, Riga, Vilnius, Kaliningrad), zatímco rychlíky a veškeré nákladní vlaky byly (jsou – vyjma ešusů v Litvě) vedené motorovou trakcí. Nevím, jestli to byl nějaký záměr, ale bylo to tak 🙂

Twix

Ani ty litevské ešusy bych za rychlíky moc nepovažoval, sice jezdí do Kaunasu tři různé kategorie, ale všechny docela zastavují. Možná by se daly zvážit vlaky z Vilniusu do Minsku, vedené těmi ešusy a běloruskými Flirty, ale ty „dočasně“ nejezdí.