Obrazem: 47 tun závaží, 6000 kilometrů. Škoda začala s testováním nového vlaku pro Estonsko
Zkušební provoz elektrické jednotky pro estonské dráhy. Foto: Aron Urb/Elron![Zkušební provoz elektrické jednotky pro estonské dráhy. Foto: Aron Urb/Elron](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/53901059239_596caafb92_k-1.jpg)
![Zkušební provoz elektrické jednotky pro estonské dráhy. Foto: Aron Urb/Elron](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/53901059239_596caafb92_k-1.jpg)
Škoda dodá do Estonska postupně 16 jednotek.
Škoda dodá do Estonska postupně 16 jednotek.
Podle troleje a zastávky vypadá fotka 2 v Česku. Jezdilo to tady nebo je to fotomontáž ?
To je nějaká vizualizace, vždť minimálně ten podvozek je úplně jasný. V ČR nejezdilo – i kdyby se jednotka postavila na normálněrozchodné podvozky, má skříň širokou 3430 mm, což je o 610 mm více, než české pantery (a o 430 mm více, než stodoly) – neprojela by kolem nástupiště.
Až to bude v provozu spolehlivě sloužit 20 let, tak dejte vědět. Zatím nic moc zpráva.
Na třetí fotce to vypadá, že si odrbávají interiér těmi železy.
Zřejmě došlo ke zkopírování fotek z minulého článku z Estonska, kde byla stejná chyba a Stadler se tam objevil taky.
Omlouvám se, tohle patří pod příspěvek níže 🙁
Na fotce 10/14 opravdu není „první jednotka Škoda EMU v Estonsku“ 😀
Zřejmě došlo ke zkopírování fotek z minulého článku z Estonska, kde byla stejná chyba a Stadler se tam objevil taky.
Nejde o chybu. Stadler byl v Pääsküle přítomen při přivítání EMU Škoda. Nápis na něm znamená vítejte, takže patřil k tomu aktu.
Estonsko plánuje reelektrizovat na střídavinu, že jednotky jsou obousystémové? Jinak je zajímavé, že za SSSR nebyla elektrizovaná trať z Talinu do Petrohradu.
https://www.evr.ee/files/Electrification-of-Estonian-Railways-2020-2028.pdf
Plánuje zatrolejovat většinu sítě střídavým systémem.
Rail Baltica taky má být střídává, ne?
To ano, ale tam bude jiný rozchod, takže s těmito pantery to nijak nesouvisí.
Do budoucna určitě přechod na střídavý systém, nicméně v bližší budoucnosti bude stejnosměr dožívat na stávajících tratích, zatímco střídavé napájení se uplatní na nově elektrifikovaných tratích – první bude do Tartu 2025. Pak snad Narva.
V celé někdejší Pobaltské dráze se elektrická trakce uplatňovala jen v příměstské vozbě električkami kolem metropolí (Tallin, Riga, Vilnius, Kaliningrad), zatímco rychlíky a veškeré nákladní vlaky byly (jsou – vyjma ešusů v Litvě) vedené motorovou trakcí. Nevím, jestli to byl nějaký záměr, ale bylo to tak 🙂
Ani ty litevské ešusy bych za rychlíky moc nepovažoval, sice jezdí do Kaunasu tři různé kategorie, ale všechny docela zastavují. Možná by se daly zvážit vlaky z Vilniusu do Minsku, vedené těmi ešusy a běloruskými Flirty, ale ty „dočasně“ nejezdí.