Obrazem: 2 600 metrů tunelů, propojka s trasou C. Podívejte se, jak pokročila stavba metra D
Výstavba metra D. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Do zprovoznění metra D zbývá sedm let. Hotovo je 84 peocent ražeb.
Do zprovoznění metra D zbývá sedm let. Hotovo je 84 peocent ražeb.
Kdepak asi sídlí ÚOHS…
V Brně, proč?
Ani se nemusíme porovnávat s Čínou, stačí se sousední Vídní. Tempo výstavby metra je tam oproti Praze dvojnásobné.
U2xU5 ma take sva dramata, doslo k nekolika zpozdenim, je to tam hlavne o slozitosti centra a problematicke geologii. Nicmene postupuji uzasne, neco snad ma byt zprovelozneno uz asi za 2 roky a zbytek v roce 2030.
Bohužel budoucí přestupní stanici Pilgramgasse zatipola voda. Takže se to celé posune dozadu a pěkně prodraží.
Hlemýždí tempo. Proč mám pocit, že účelem nebylo metro, ale jeho stavění a vyjednani stanic a zhodnoceni pozemků?
Mě by spíš zajímalo proč tu stavbu bylo nutné rozkouskovat na dvě stanice a pak ten zbytek. To to nešlo soutěžit jako celek?Jinak doufejme, že UOHS dostane brzy ten posudek na který se čeká a pak rychle rozhodne.
Čím víc kousků, tím víc režijních výdajů.
Napadá mě dřívější spor s majiteli pozemků o umístění stanice přeložené od původně plánovaného Zálesí závlekem ku krčské nemocnici (i s delším dojezdem autobusů), kvůli němuž se nemohlo dlouho začít, a současně očekávané složitější stavění na Pankráci, které by beztak trvalo déle.
Kouskuje se většinou v případě, kdy je ten druhý kousek problematický v projednání. Takže se může stavět alespoň část, zatímco ta druhá se snaží dopapírovat. Úplně ukázková je modernizace Praha – Kladno.
Dalnice se take stavi po kouskach…
Jak která, tam kde záleží na nákladech a rychlé stavbě (PPP na D4) se staví rychle desítky km v kuse
Pletete se si příčinu a následek. Naopak protože příprava D4 v délce několika úseků za sebou byla územně a majetkově bezproblémová, tak se z toho udělal vzorový projekt PPP.
Bohužel…