kmax

Obrazem: 17 vozů, 256 metrů, 230 km/h. Deutsche Bahn vyjíždí s novým vlakem od španělského Talga

Nová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche Bahn

DB dnes představila první trasy, kam nové vlaky nasadí.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Votava

230 km/h nízkopodlažní tramvají? To už zavání ohrožením zdraví. I v normální tramvaji jezdím nebo si sedám jedině pokud je místo ve vysokopodlažní části, jinak je to hazard se zdravím, když se země míhá kousek od nosu.

Baraba

Kdo by chtel takovou tramvaj….

Practicus

no, počkáme si na recenze chodových vlastnotí těch 1n podvozků

L.P.

Ty vlastnosti v Německu už jsou dávno známé, vždyť soupravy Talgo měly i DB a využívaly je pro provoz mezi Berlínem a Moskvou.

Dušan

Ano, ale na DB měly ty IntercityNight omezenou rychlost na V=140 km/h. A tady ty ICE-L mají jezdit V = 230 km/h.

jkk

Dle specifikace ten vlak má 17 vagoů a „jen“ 20 náprav. Takže nejspíše dvojnáprava na začátku a na konci a pak mezi každou dvojicí vagónů (16 krát) jednonáprava.

Eda

Ano vždy mezi vozy 1 náprava, španělská klasika

Evžen

Není těch 17 vozů nějak moc???

martin749

Talgo má hodně krátké články.

tarten

U ICE-L je to typicky 13,3 m, tedy polovina moderního vagónu.

Evžen

Není těch 17 vozů nějak moc?

Zelinář

Dovolil bych si jenom doplnit, že spolkový ministr dopravy se jmenuje Schnieder, nikoliv Schneider. A že ten výrok o zákazníkovi jako „králi na kolejích“ byl ve vztahu k modernizacím, které prý zlepší „zážitek z jízdy“ (Reiseerlebnis).

liborzima

Škoda, že si to také neobjednaly České dráhy.

Daniel Jablonecký

Myslíte, že to jsou lepší vlaky než ComfortJety?

zyx

Myslím že Německo bude testovací oblast v praxi: na lince Hamburg – Kodaň bude jezdit toto i ComfortJety, oba produkty mají podobnou délku, velmi podobnou kapacitu, stejné rychlosti atd. Jen ComfortJet má klasickou koncepci s 9 vozy a tedy 36 nápravami a 8 mezi vozovými přechody. Oproti Talgo je 17 vozů, a tedy 16 mezivozovych přechodů a 20 náprav.

Dušan

Zase k tomu:

a) ICE-L s rodaly je kategorie D2 – to je 22,5 t/náprava a to při V = 230 km/h znamená, že souprava nemusí již vyhovovat/být připuštěna na tratě s dopravním kódem P1, což jsou VRT s V = 250-350 km/h.
b) To se CJ s klasickými podvozky v kategorií B1 – 18 t/náprava – rozhodně nestane.

PS: Sám jsem zvědavý, zda to ICE-L vyhoví na V = 230 km/h i na VRT Halle/Salle – Erfurt – Norimberk – Mnichov na úsecích, kde je traťová rychlost V = 300 km/h a trať je v dopravním kódu P1.

Nose Peak

Dalo by se to tahat přes Roudnici brejlema…

Dušan

Z pohledu technických vlastností (trakce) je to srovnatelné, CJ má sice horší adhezní hmotnost a měrný výkon, ale zase má nižší hmotnost na nápravu a menší negativní účinek na trať, z pohledu technických vlastností (obecných) má CJ větší počet vstupních dveří, větší počet míst v 1.třídě, větší počet míst v bistru, víc míst na přepravu kol, víc toalet, z pohledů prvků interiérů je to ale již plně srovnatelné. Zásadní rozdíl mezi CJ a ICE-L je však v celkové ekonomice provozu a pořizovacích nákladech – tady jde rozdíl do miliard Kč, proto je aktuálně taky objednávek na Talgo tolik – jen… Číst vice »

L.P.

Až na to, že Comfortjety a ICE O jsou netrakční soupravy, takže měrný výkon závisí především na použité lokomotivě.

Dušan

Taky a pak na hmotnosti vlaku, lokomotiva bude mít v obou případech 6400 kW, ale CJ má přes 500 tun, ICE-L jen kolem 300 t. Takže CJ je oproti ICE-L líný…

DavidS

S troškou nadsázky: v Rakousku a Německu víte, na jakou část nástupiště přijede váš vagon. V Česku si stoupnete a čekáte, kam nakonec přijede. Hledat pak váš vagon mezi 17. Naštěstí to neobjednali a zůstáváme u těch 9 vozů.

tarten

ICE Langsam

jkk

Ano, na ICE je to nějaké pomalé, i ICE1 zvládá 280 km/h. Moc nechápu, proč tomuto říkají ICE L a ne jen IC L, když je to rychlostně spíše blíže IC2 Stadler KISS.

Adam

A Leo express tu bude jezdit s něčím co vypadá jako vlak z indie

Addams

Kolikrat jsi ho videl ?

Plecháč

Spíš jako vlak z Bosny.

Jan Tichavský

V Bosně je tohle nejluxusnější vlak. Nebo spíš jeden z mála co tam vůbec jezdí.

Ares

Spíš jako vlak ze Španělska.

Daniel Jablonecký

To jsou ale zlá, ošklivá slovíčka.

Rejpal

A jaká lokomotiva je bude tahat rychlostí 230 km/h než bude schválená Travca? Nějaký pronajatý Taurus nebo snad vectron ČD, když se ČD chlubí novými vysokorychlostními vectrony? To by bylo skvělé PR pro malé ČD jak zachraňují zadek gigantovi DB. 🙂

Rejpal

Pro ČD by to mohl být celkem dobrý kšeft, protože vectronů na 230 km/h by měly mít 50 ks, ale comfortjetů s railjety mají dohromady jen 27 ks. Takže 23 vectronů je k dispozici a přesně tolik má DB objednáno Talg. Tak se nechme překvapit. 🙂

Dušan

23 ks souprav objednali DB v roce 2019, ale pak doobjednali dalších 56 ks souprav – celkem 79, nicméně nyní to chtějí snížit na 60 ks.

Tomas K.

Na ten Sylt to bude jezdit s čím? Duální Vectron, nebo ten 4motorovej Traxx? 218 nepředpokládám, někde jsem zachytil info, že na Marschbahnu úplně končej…😔

Lars

Duální Vectron, jeden z nich je dokonce na okruhu.

Dušan

Díval jsem se teď na stávající traťové rychlosti dle té mapy v článku a de facto Vmax = 160 km/h je snad jenom mezi Stuttgartem – Oberstdorfem, Mannheimem – Kolínem, Hannoverem – Münsterem a Hamburgem – Westerlandem (Sylt). Všude jinde je většinou Vmax = 200 km/h, z toho na čtyřech úsecích: Berlín – Hamburg, Berlín – Wolfsburg, Hannover – Kassel a Mannheim – Stuttgart je Vmax = 230 km/h nebo ještě víc. Tak nějak v průměru by se vždycky na min. 1/3 délky linky/trasy klidně mohlo minimálně V = 200 km/h jet. A pokud se později opravdu schválí ta řada… Číst vice »

vagonář

Ten Vectron mě zmátl, myslel jsem chvíli, že jde o takový španělský ComfortJet .

jkk

Však ono tak trošku je. Jen je to nízkopodlažní a na dvojnápravách.

Juraj

Moc hezké, těším se na svezení. Plusové body rozhodně za nastavitelné barevné LED osvětlení – v letadlech už dlouho standard, na železnici dosud nevídaná avantgarda.

Taky velmi potěší dětský oddíl v jinak velkoprostorovém vlaku. ČD i ÖBB na toto v poslední době dost pečou a je to škoda.

Matěj Šedivý

Tady úplně nesouhlasím. ÖBB v Railjetu NG dětská kupé mají. Pokud vím tak snad dokonce 4.

MHD

To velkohubé prohlášení o králi na železnici má podobnou míru trapnosti, jako hrdost Škody nad NIM expresy a jejich předčasným servisem (který asi stejně nikdo jiný nechtěl dělat).

Karl vB.

S ohledem na to, kolik procent z celkového množství klientů DB tyto soupravy odvezou, máte naprostou pravdu.
Nezbývá, než DB popřát, aby se jim vyhnuly počáteční potíže, které provázely jiné nové soupravy z produkce Talgo.
https://zdopravy.cz/tag/talgo-avril/