Obrazem: 145 dvoupodlažních vozů pro provoz v okolí Berlína prochází rozsáhlou modernizací
Modernizované dvoupodlažní vozy pro DB Regio. Foto: VBB
DB Regio stáhne pro provoz v Berlíně a okolí dalších 70 dvoupodlažních vozů z jiných regionů.
Tvl, sem na to kouknul bez brýlí a na první dobrou jsem myslel, že ta fotka je reklama na nějaký hotel…
Český komentující:
„Němci neustále modernizují, aby šli s dobou a cestující měli ten nejvyšší komfort, ne jako u nás.“
Ten stejný český komentující nad debatou o možné rekonstrukci českého vlaku:
„Nevím, jestli má smysl u nás cokoli rekonstruovat, bude to stát peníze a stejně to nikdo nebude využívat.“
🤔
Kdo jsou to „Němci“?
DB Fernverkehr?
FlixTrain?
Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb?
S-Bahn Berlin GmbH?
Thalys/Eurostar?
Co je to „český vlak“?
810 nebo 714+vagonek?
FLIRTy se kterými jezdí LEO?
To co nyní jezdí Praha-Plzeň-Mnichov?
Kdo je to Axel???
Ten, který umí rozlišit. Tj. ten, který vidí, že pan předřečník Ondřej (viz výše, nikoliv tento Váš komentář) „splácal“ dohromady naprosto různé situace. Čímž znemožnil věcnou debatu.
Protože např. vagonky z vetešnictví provozované v FLIX svědčí o tom, že ne všichni v Německu následují příklad DB, které nepoužívají některé Talenty1 z konce devadesátých let a kteří šrotují dieslvagonky ICE-TD staré míň než 20 let.
Jinými slovy – aby šlo věcně diskutovat, tak je nutné mluvit konkrétně. Totiž výše uvedené zevšeobecnění svědčilo o tom, že předřečník „nemá ponětí a proto plácá“
Nemohu bohužel za to, že vůbec nechápete, o čem můj příspěvek byl.
Zevšeobecňoval jste situace, které jsou naprosto rozdílné = nejdou zevšeobecnit tak jak jste udělal.
Čili Váš příspěvek byl o ničem.
Kdybyste byl konkrétnější, tak by to mohla být parádní diskuze, neboť jste asi mířil na velmi důležitou otázkou.
Stále ještě jste smysl mého příspěvku nepochopil.
A protože tu je ještě jeden Jan, nezbývá než použít zcela originální přezdívku.
Ale k tématu: reko vypadá celkem provedeně. Teda až na ty umělý kytky, no ale co. Až člověka napadá: co 471? WiFi je sice dobrá věc, o tom žádná. Ale přeci jen. Už by ten interiér taky mohli poslat do 21. století.
Nevím, jestli se u nás vůbec vyplatí něco posílat do 21. století. 471 pomalovaná zevnitř i zvenku, na toaletě nab….lito v umyvadle, nene, nejsme ještě zdaleka kulturní národ. Sice už nekrademe toaleťák, ale pořád máme do Evropy daleko. Do té západní.
Na 471 jsem nic podobného neviděl ani nepamatuju. Stane se, ale fakt jenom vyjímečně. Je ale fakt, že nemluvím o těch pražských.
Já mluvím o konkrétní, pražské, číslo nevím, ale nemá vakuové WC. Takže nějaká starší. Shrnul bych to, jak se ve vlaku chováme, takovou máme kulturu cestování.
OK já zase celkově, tyhle stížnosti na počmárané 471 tu jsou často a tuhle zkušenost od nás prostě nemám.
Nevím proč máte pocit, že v německu čmáralové neexistují. Jediný způsob boje je to ihned odstraňovat, aby to nemotivovalo méně odvážné vandaly a nedávalo signál „nám je to fuk“. Graffiti ani tagy opravdu nejsou český vynález.
Není to pocit, ale zkušenost. Do Německa jezdím 3x týdně, pokud se tam vyskytne grafiti, odhadem 10x méně než u nás. Uvnitř čmáranice nejsou. Zato pražské 471 jsou v poslední době ,,nalakované“ min z padesáti procent a teď frčí nastříkané celé stěny i přes okna. Uvnitř čmáranice. Souhlasím, není to český vynález, ale rozmohl se velice, možná je chyceno málo vandalů.
Opakující se povzdech… Ať se snažím špekulovat, jak se snažím, vůbec nepobírám jak Ti borci „dávají“ prachy na ty spreje.
No, my si slepovali modely z Ábíčka, hráli s vláčkama, později propálili kapesné ve Fichtlech a oni dnes vezmou fotrovy peníze a jdou ničit cizí majetek. Snad z toho vyrostou.
To jsou různé úrovně „odporu“. Dopravní podniky přešly přes totální „hnůj“, po eliminaci v zárodku, nakonec i ta skla zvládli a docela jim to funguje, přestože tlak vandalů je enormní. ČD tam to je jak kde.
Není 471 jako 471. Mezi nejmladším a nejstarším je cca 15 let.
Když si člověk srovná se situací v ŽSSK, tak je zhruba 5 let mezi nejmladšími a nejstaršími – 19 třívagonkových elektrovagonků typu 671 a 10 třívagonkových typu 951 určených k lokotce
Tak nám to zase Praha- Beroun nejezdí. Někde spadly dráty.
To ale není žádná mimořádnost. Mimořádnost by byla, kdyby to tam týden jezdilo bez mimořádnosti.
Netvrdím, že je to mimořádnost. Byl to jen zoufalý výkřik člověka, co se chce po celodenní lopotě dostat domů. a výjimečně použil vlak místo auta. Moje blbost, už to neudělám.
171 je výkladní skříň Dobré Správy.
Tam je to spíš výkladní skříň celé české dopravní politiky. Protože už minimálně 10 let zpět, byly zakázány veškeré investice, protože se bude dělat koridor. Samozřejmě čas se zastavit nedá a tak celá trať dochátrala.
Jinak v poslední době jsou nejčastěji problémy ne na té staré části, ale na té nové, zejména v Radotíně. To už je bohužel o něčem jiném…
Trať se vlastně jen flikuje co pamatuji(od r 1974 jsem začal jezdit do učení) Pořádně se kdysi udělala jen tuším 1. kolej Karlš- Třebaň po povodni. Druhá kolej se tehdy jen ošemelila.
Ale tady se bavíme o Berlínu, nikoli o Berounu.
Možná jsem jen napřišel na správný způsob, ale chci se zeptat redakce/čtenářů – jak docílit na ntb průběžného prohlížení fotek (přesun na další fotku šipkou/krajem fotky) jako na mobilním zařízení? V mobilu všechno jede jak má, na ntb musím zvětšit fotku, kliknout na tlačítko zpět a rozkliknout další fotku… Možná jsem jen nepřišel na správný způsob, prosím o na vedení, rád si poposednu.. 🙂
V Chomáku mi to funguje po zvětšení jedné fotky dál na na šipky, a i šipky mám na kraji pro kliknutí myší.
Ok, vypnut Ad-block, šipky se zjevily a i posun funguje. Tajně jsem doufal, že to takovýto typ „trestu“ nebude, ale jsem pohodlný tak Zdopravy bude mít výjimku. Díky Alibaba
Já tedy AdGuard nevypnu ani omylem a radši budu klikat zpět. Rád bych za čtení tohoto webu platil poctivými penězi, tak jako platím např. za Ekonom a Hospodářské noviny, ale tuto možnost jsem zde nenašel. Pohledem na blikající odpornosti vysávající předražená data platit odmítám.
Na pohled teda nic moc. Salón vypadá jak tělocvična a vytapetovaný hajzlík s fejkovou kytkou je teda vrcholný kýč :-/
Vcelku by mě zajímala životnost. Bo jestli jsme dobře pochopil ,tak jde o vagonky pro dotovanou dopravu do roku 2034. No a my víme, že DB nabízí k odprodeji dvoupatrové vagonky vyrobené v druhé půlce 90. let. Čili předpokládám, že sypali eura do nějakých novějších dvoupatrových vagonků … snad série vyráběné od 1997? https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Doppelstockwagen_der_Deutschen_Bahn#Serie_1997%E2%80%9303 Hádám správně, žeta životnost vagonků 20 až 30 let, co uvádí pasažerská ČD, by zhruba mohla odpovídat s ohledem na fakt, že vagonky pasažerské ČD v průměru najely něco přes 95 tisíc km ročně v období 2010-2014? V následujících 5 letech 2015-2019 (než udeřila čínský vir)… Číst vice »
K těm cca 105 tisícům km ročně … např. u Railjetů1 z roku 2014 do 2021 to činilo něco mezi 300 až 350 tisíci km ročně…. Tož by mě zajímala celková životnost Railjetů
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-31776/
Pro objektivnost je třeba také poznamenat, že vratné soupravy RJ1 jsou nasazeny na dlouhá vozební ramena s maximálním využitím, tzn. obraty je snaha dělat co nejkratší.
Skoro jako naše Bdmteeo 😀
Aneb není kompletní rekonstrukce jako kompletní rekonstrukce.
Skoro 😃
Do té „koupelny“ by to chtělo ještě vanu nebo sprchový kout. 🤣
A nemůžou jich sem na trať 323 z Ostravy do Frenu potom pár dát?😁
Stačí pár vozů a nějaký ty řidičský, mašiny máme svoje
Myslím že jako trvalá náhrada za nějaký nespolehlivý push- pull od Škody úplně ideální, a ještě určitě i levnější 😌
Raději i s loko, přeci jen napájení vozů a WTB by nebyly kompatibilní s 750.7 a byly by to zbytečný problémy 😃
Po elektrifikaci tratě do Lindau se určitě najdou volné 218. No nebyla by to nádhera? https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r_zd_dlok&loko=2184110
Byla, jen je dost pravděpodobně vyfoukne MEG (DB Cargo/VTG),PRESS nebo jiný další menší soukromník, pokud teda nepůjdou rovnou do šrotu. 😀
Správně, SchadeWergl do toho protokolu dala určitě zase nějaký tajný kód. Aby to fungovalo jenom s tím, co oni nainstalují 🙂
Schade push pull jezdí s 1216.
jen ta 1216 nejezdí bez drátů
Naše 471 by také potřebovaly nějakou podobnou obnovu, hlavně ty starší už jsou fakt dost vyžilé.
Zrovna v jednom sedím na Smíchově a nejede se pro překážku na trati. Jak překvapivé. Jednotka je pomalovanà zvenku i zevnitř, na toaletě v umyvadle nabl…….., Fakt lahůdka. A staniční rozhlas mele dokola omluvy za zpoždění. Už zase dlouho nepojedu vlakem.
Tož to by chtěla zlákat nějaké ty solventní pasažéry.
Bo s jízdným v průměru necelou kačku, co platí pasažéři ve vagoncích na cestách v ČR, nelze pomýšlet na nic nákladnějšího než nějaké ty co nejlevnější autobusky, aby obstáli v konkurenci autíčkové spolujízdy.
Na drahé elektrovagonky, co nákupní cena rozpočítaná na jednu sedačku vychází na 700 tisíc kaček bez DPH, nelze ani pomýšlet, natož fantazírovat nahlas
A jak pak bude jezdit autista Axel, který nesmí dostat řidičský průkaz a je plně závislý na ČD? Navíc takového magora by nikdo nevzal na spolujízdu?
Prozradím Vám sladké tajemství. Disponuji glejtem, že můžu řídit autíčko.
A čím dřív se rozhodne jestli se pasažerští nádražáci probudí do reality a začnou NAPLNO SLOUŽIT a LÁKAT pasažéry …. anebo jestli nádražákům bude utažen/uzavřen penězovod ze společné kapsy…. tím líp.
“ Disponuji glejtem, že můžu řídit autíčko. “
To múžete. ale jen to plastové, poháněné odstrkováním vašima nožičkama a řízené vašima ručičkama. Navíc jen pod dozorem vaší maminky.
– : )
Pane/Paní Axel, taktéž Vám si dovolím poskytnout zpětnou vazbu = kde se nachází nějaký Váš věcný komentář v této diskuzi? Sakra, máte VěCnÝ kOmEntÁř k diskuzi?!?! 😡
😂 Bože.
Zkuste mrknout ještě jednou. Patrně jste se přehlédl,
Kde nic není, ani smrt nebere…
Pokud máte mezi sebou problém, tak se ignorujte. Toto pomlouvání navzájem je na úrovni dětí na prvním stupni na základce.
Ohradil bych se. Já nikoho nepomlouvám
Taky bych se radši bavil k věci. 105 milionků EUR nainvestovaných do:
145 dvoupatrových vagonků
41 elektrovagonků Talent2 (provedení se 3 a 5 vagonky)
31 lokotek
viz videa s konkrétními vylepšeními
https://www.dbregio-berlin-brandenburg.de/db-regio-no/elbe-spree
Už mne nebaví jen očima přeletět Axelovy tep***šske výrazy. Ostravaci se stydí.
Ehm, můžu Vás ujistit, že tohle opravdu nejsou teploušský výrazy. 😀 Většina teploušů, pokud vůbec, zdrobněliny podobného rázu nepoužívá. 😀 Tohle je jen slovník ze školky nebo z nějakého ústavu pro mentálně zaostalé.
Pane Apten, a teď si představte, že podobně libé pocity asi zažívá 80%-90% národa, čehož důkazem je, že se vyhýbají používání služeb pasažerských nádražáků.
Což by nebyl problémem, kdyby naprostá většina pasažerských nádražáků byla nad vodou JEN A POUZE kvůli rozsáhlému dotování naddimenzované/nevyužívané kapacity vagonků.
Tož kdy občany přestane bavit sypat obrovské částky pasažerským nádražákům, kteří nadutě používají nádražštinu, namísto češtiny?
A podobný Damoklův meč visí i nad většinou kolejových nádražáků ze SŽDC.
A co to má společné s rekonstrukcí vozů pro DB?
To je záhodno, abyste se ptal duševních gigantů jako Apollo17, kteří diskuzi začali stáčet k osobnímu napadání. Já reagoval na výše uvedenou myšlenku pana Kamui, že by bylo fajn zvelebit interiér ve starších elektrovagoncích 471… S jízdným necelou kačku / km nelze pomýšlet na takové investice. A fakt by mě zajímalo jak vyřešit, že CityElefanty u Prahy budou nanic, bo: a) ETCS b) změna pavučinky nad kolejemi a nicmocstav interiéru. Pokud ČD fakt zrealizuje předdimenzovaý nákup až 90 lokotek na 200 km/h a až 50 lokotek na 230 km/h (nemá a během příštích 5 let nebude mít dost takto rychlých… Číst vice »
Má to takovou malou vadu na kráse. Ty vozy neumí české 3000V/25KV takže nové CZE, nebo by je musel tahat Vectron.
jj.
Anebo podobně jako Komárno-Bratislava
Anebo holt CityElefanty budou jezdit dál, ale s lokotkou (tj. z eletrovagonků se stanou vagonky něco jako 671 vs. 951 v ŽSSK)
A nevylučoval bych kombinaci… Něco jako pasažerští nádražýci kteří fungují u Varšavy… Od Bombarider si koupili:
a)11 lokotek
b)11 vagonků s pokojíčkem řidiče
c)26 normálních (také dvoupatrových vagonků)
A pak si přikoupili od PESY
d)2 lokotky,
e)2 vagonky s pokojíčkem pro řidiče
f)20 normálních (také dvoupatrových) vagonků
Čili PESA své vagonky udělala kompatibilní s vagonky/lokotkami od Bombardier.
Což je úplná blbost, protože pokud dáte lokomotivu s jednotkou dohromady, je ta jednotka elektrivky mrtvá, bo se nouzově přes kozy (náhradní spřáhlo) propojuje jen vzduch.
Takže buď nové soupravy tažené lokomotivou, což zejména v Pražské oblasti není ideální, nebo nové jednotky.
Ešusy pak už jen nechat dojezdit, kde to bude mít ještě význam.
Já vycházím ze skutečných čísel. V 2008 tehdejší náčelník pasažerské ČD odhadoval, že do vagonků a lokotek musí investovat cca 400 miliard. V pasažersé ČD od 2008 do 2019 investovali necelých 60 miliard. přičemž výskledkem je zadlužení cca 40 miliardiček A nyní mají objednáno za zhruba 40 miliardm a musí sehnat lokotky Dotace neporostou, spíše se budou snižovat. A nevypadá to, že by v pasažerské ČD se snažili zvýšit tržby od pasažérů v ČR z nynějších pár miliardiček ročně, Prostě ekonomika pasažerské ČD vůbec nevychází. Plnou parou se řítí do zdi. Tož právě proto nahlas uvažuji o takovách šílenostech jako… Číst vice »