Obrazem: 10 let od posledního vlaku. Jak dopadla rekonstrukce zrušeného nádraží Bubeneč
Zrušené nádraží Bubeneč po rekonstrukci. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Nádražní budova se po náročné opravě proměnila ve společenské centrum Stanice 6.
Mne by tedy zajímalo, jak rychle se vrátí investice do budovy nádraží a zda je komunitní centrum schopno fungovat bez dotací. Jinak je to vyhazování peněz občanů Prahy 6.
Zrovna vyhazováni peněz na Praze 6 (ale třeba i 3 nebo 7) tam nikoho netrápí a dokud to nebude trápit voliče u uren, tak se nic nezmění…
Veleslavín nevim, ale Dejvice už jsou “kulturním centrem” teď, ale jejich “kulturní funkce” se pokud vím do budoucna rozšiřovat nemá – jsou plně obsazeny asi čtyřmi organizačními jednotkami SŽ (což je rozdíl oproti prázdné Bubenči ČD) a patrně to tak i zůstane.
Jinak u Bubenče jsem zvědav, jaká bude návštěvnost takto odříznutého místa a kolik toho jak rychle zničí vandalové.
A možná by se mohli doučit pravopis (“14ti”).
Bubeneč bude hostama zásobovat Stromovka, zas tak odříznutý to tam není.
No on je to i dost odlehlej roh Stromovky, kde není ta koncentrace lidí zdaleka taková, jako kolem Výstaviště a rybníků.
Doporučoval bych provozovateli, aby dodržoval otvírací dobu 14:00, kterou si sám stanovil a nevyhazoval své hosty 15 minut po otvíračce, se slovy co tady děláte, ještě je zavřeno. Mě tam určitě v nejbližší době nikdo neuvidí. Nebyli jsme jediní, kteří takto dopadli.
Pravda, samý hezký věci, krásná budova, krásné Eso, krásnej Scrambler. kterej má s laďákama naprosto dokonalej zvuk 🙂
DO 18TI LET
Mohli taky opravit. Žádné TI není nutno psát. Po 18 letech v ČR by měl jeden vědět, jak se čísla správně píší, obzvlášť v takovýchto případech. To není nápis na tričko.
PS: Triumph, hmm… tak ať dobře jezdí.
Na můj vkus příliš alternativní, původní nádražka se mi líbila víc, a to jsem tam byl jednou v životě 🙁
Rozhodující bude, kdo tam udělá větší tržby..
Toto není nádražka, ale centrum pro trávení času a setkávání se. A to dnes v klasické hospodě dost dobře nejde.
Proč by to nešlo?
V určitém typu hospody se s určitýma lidma samozřejmě dá potkat. Ovšem v tom pajzlu, co tam byl, se mohla setkávat jen velmi úzká skupina lidí.
Psal o klasické hospodě, tím si nepředstavuji 6 cenovou…
Evidentně cílí na jinou skupinu než jsou šotouši a ochlastové z blízkého okolí.
Byť ty stolky hned vedle kolejí, to ocení zase snad jen šotouš.
Myslím, že ty budou oblíbený u dětí. Když jsem viděl, kolik jich vždycky čekalo na lávce přes trať z Bubnů do Dejvic, když měl jet vlak… A na této trati je výrazně větší a rozmanitější provoz.
Ano, děti do určitého věku (celkem nízkého) mají rády vláčky. Moje nebyly výjimkou. Naštěstí to netrvalo dlouho. Ale i tak to bylo utrpení, stejně jako snaha pohladit každého psa v dosahu. Nicméně představa, že sedím v kavárně a kolem mě jezdí vlaky opravdu nikoho normálního nad 10 let asi nenadchne.
Jako sorry, rekonstrukce budovy je povedená, ale to bistro… To vypadá spíš jako klinika… Kdyby to byla putyka ve sklepě na Žižkově svépomocí, tak budiž, ale rekonstrukce za x miliónů z eráru? Kdyby jim propachtovali zastávku ve Strašnicích tak se to tam možná hodí, tohle je asi jako dát si wagyu steak s octem a cibulí…
A zkoušel jste wagyu s octem?
Zde byla vize a kapitál, v Ústí nad Orlicí byly jen šotokecy
Plus tady je Stromovka s tisící návštěvníků a nedostatečnou gastronabídkou. V Kerhaticích jsou – Kerhartice.
… a za řekou Andrlův Chlum, kde se pořádá 5, možná 10 akcí do roka, jinak je tam les.
Ústí nad Orlicí je nasobně větší budova skoro v „pustině“ a nový majitelé zřejmě nemají kapitál, vizi ani potencionální zákazníky.
Ústí je památník trucování a neochoty všech zúčastněných stran hledat rozumný kompromis. A i kdyby to dopadlo jinak, stejně by ani novodobá přestavba nezměnila to, že celá železnice v Ústí je koncepčně úplně nešťastná – hlavní nádraží za městem a daleko od lidí a ve městě jen zastávka. Ideální by byl hlavák na místě zastávky plus spojka odtud na Letohrad, ale to je dnes bohužel scifi.
A jaký kompromis by jste si v Ústí představujete?
Cca 20 let než se to stavělo se počítalo s bouráním budovy (byly tam jen nutné investice, aby to výpravčímu nespadlo na hlavu), protože překážela narovnání traťových kolejí. A pak do toho památkáři hodili vidle ve snaze se zalíbit petentům petice.
Ale s trianglem souhlas, bohužel v době plánování nebyla továrna Perly zbouraná a okolo zastávky UnO město (barák je taky památkově chráněný a nedá se s ním jednoduše hnout) se nedalo protáhnout víc kolejí než dvě.
v ústí kapitál propili 😀
https://1gr.cz/fotky/pes/24/012/cl6h/WAG6db3ef_mhd.jpg
Toto je skvělý příklad, jak využít nepotřebné budovy dráhy. Není potřeba vše zbourat, je to přece kus železniční historie.
Ano, ale jak píší kolegové výše, je nutné to brát v kontextu.
Nádraží na Praze 6, v těsném sousedství Stromovky a trendy bohaté čtvrti, s autobusovou zastávkou před barákem a sportovními areály hned vedle, má objektivně nejlepší možné podmínky pro úspěch.
Velká většina zapadlých nádraží se s tím nemůže vůbec srovnávat.
Je řada nádraží, která se dá využít myslím, že se využijí nádraží, která leží na bývalé trati 220 mezi Voticemi a Sudomericemi, např bývalá nádraží v Heřmanickach anebo ve Strezimiri, a najde také využití prostor po nádraží v Jeseticich. A asi se také využije budova v Roudné.
A ve Mstěticích.
To jsem zvědav pro koho tam ten pomníček nakonec bude…
Žiji 40 let hned vedle a naprosto souhlasím s podanými argumenty.
Já jsem na to zvědavej – ta Sromovka hned vedle je, ale je to celkem odlehlejší roh. živé části P6 jsou taky úplně jinde, až do těchto míst se zdaleka tolik nechodí.
Na druhou stranu Slamník kousek vedle AFAIK žije slušně (i díky koncertům), takže šanci to asi má. Ale za úplně jasnou super polohu bych to opravdu nepovažoval. Uvidíme.
Krasny … povede se jedno vyuziti nadrazni budovy u stromovky a najednou vsechny nadrazi maji smysl? A nejvic ty, kde treba rekonstrukce nadrazi stoji vic nez rekonstrukce mistniho zamku/hradu a pak tam jezdi 3-4 paru vlaku denne, ze?
Tak v Bubenči nezastavuje dokonce vlak žádný… Je spousta případů, kdy měla o drážní budovu (a nemyslím jen nádražní) zájem obec či soukromý subjekt, ale SŽ rozhodla o demolici. Tím nezpochybňuji oprávněnost demolice budov, o kterých píšete.