Doprava ve městě Tramvaje

Obrazem: DPP poprvé měnil podvozky tramvaje mimo vozovnu

Výměna podvozků u tramvajového vozu T3R.PLF ev. č. 8282, smyčka Barrandov. Výměna podvozků u tramvajového vozu T3R.PLF ev. č. 8282, smyčka Barrandov. Foto: DPP - Petr Hejna
Kvůli výluce jezdí na Barrandov tramvaje v takzvaném ostrovním provozu, do vozovny se dostanou až na konci měsíce.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si v pátek dopoledne poprvé otestoval, jak se mění tramvajové podvozky zcela mimo vozovnu. Na konečné na Barrandově dnes měnil podvozky u tramvaje T3R.PLF.

Tramvaje mezi Hlubočepy a Barrandovem jezdí několik měsíců v takzvaném ostrovním provozu kvůli výluce mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy. Nemohou se tak nijak dostat do vozovny na větší údržbu. Zatímco DPP umístil k trati zázemí pro drobné opravy, na větší opravy je potřeba speciální zařízení.

DPP proto přivezl na konečnou na Barrandově speciální zvedáky, které tramvaj evidenčního čísla 8282 zvedly a umožnily výměnu podvozku v „polních“ podmínkách. „Jde o první případ, kdy jsme podvozek měnili takovým způsobem mimo naše areály,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Podle něj do konce měsíce proběhne ještě jedna nebo dvě podobné akce.

Tramvaje ze Smíchova až na Barrandov se mají vrátit do konce října, stavební práce na opravě trati trvají od května, celkový rozpočet je přes půl miliardy. Rekonstrukce využil DPP i k přípravě zahájení budoucích staveb. Na smyčce sídliště Barrandov vzniklo prvních 40 metrů kolejí, aby nemusel při pokračování stavby na Slivenec omezovat DPP provoz na smyčce. Podobně proběhla příprava pro stavbu Dvoreckého mostu v lokalitě u Lihovaru. Pro budoucí přemostění Vltavy založil DPP kolejový trojúhelník.

Výměna podvozku tramvaje

VÝMĚNA PODVOZKU | Ostrovní provoz tramvají mezi Barrandovem a Hlubočepy se blíží ke konci. Finišujeme práce na rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní, standardní provoz plánujeme obnovit na konci tohoto měsíce. Během ostrovního provozu tramvaje najezdily pořádnou porci kilometrů. U některých z nich tolik, že kvůli opotřebení kol potřebujeme na nich vyměnit podvozky. A protože tramvaje nemůžeme po vlastní ose dopravit do vozovny či opravny tramvají, musíme výměnu podvozku udělat přímo ve smyčce Sídliště Barrandov. Dnes jsme vyměnili podvozky u první tramvaje, které na Barrandově máme. Díky spolupráci hasičů DPP a techniků vozovny Motol se tato mimořádná akce úspěšně zdařila i v takto složitých podmínkách. Podívejte se, jak se mění podvozek u tramvají, které nemohou do vozovny.

Posted by Dopravní podnik hlavního města Prahy on Friday, October 16, 2020

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pozorovatel

Docela rád bych věděl, co takové akci říkají „bezpečáci“, když při ní lidé lezou jen z úrovně terénu (= nikoli v kanálu) pod skříň vozidla uloženou jen na zvedácích a nijak jinak nepodloženou nějakou pevnou „záložní“ podporou – nebo to už se teď smí?

Jan

Při výměně podvozků železničních vozů pro změnu rozchodu se to děje běžně a dokonce s cestujícími vevnitř, třeba u Ukrajinských hranic, často ještě spících. Tak proč by to nešlo?

Leinad

Vážně je to první výměna podvozku DPP vůbec? Nedělá se po většině vykolejení, že by se vůz postavil na náhradní podvozek aby dojel do depa?

Anonymas

Ne, dává se na provizorní podvozky, máte je na obrázku v galerii.

Peeetr

A tím se jako chlubí?
Že kvůli blbému plánování nutí lidi tohle dělat v tak nevyhovujících podmínkách.

BND 30

Čekali na tebe.

Martin V.

Kombinaci těchto dvou vět moc nerozumím:
„Podle něj do konce měsíce proběhne ještě jedna nebo dvě podobné akce.“ a v dalším odstavci
„Tramvaje ze Smíchova až na Barrandov se mají vrátit do konce října.“
To jsou podvozky v tak špatném stavu, že nevydrží jezdit už ani dva týdny?

Radek

V uvedeném případě šlo o závadu s nutností vyvázání.
Jinak tramvaje jsou tam odříznuté už od března, tak něco najezdily.

Martin V.

Díky za objasnění. Předpoklám, že poškozený podvozek je ten s nasazenými modrými podpodvozky.

BND 30

Ano. Vypadá to na závadu na převodovce nebo přidřenou hřídel trakčního motoru.

Kuba

Stálo to vůbec za to? Na Barrandově stojí několik T6 v záloze – to nebylo jednodušší na těch pár týdnů postavit wany do šturcu a dojezdit to s T6?

Anonymas

Samozřejmě, že nestálo a jednodušší by to bylo, ale existuje šance jedna ku miliardě, že by tím spojem, kde má být wana bude chtít jet vozíčkář a dovedete si potom představit tu štvavou kampaň od různých organizací na DPP, ROPID, Prahu, ČR, EU, Trumpa, že invalida musel čekat čtyři minuty na nízkopodlažní spoj?

Kuba

Ne všechny spoje jsou garantovaně nízkopodlažní a i na těch negarantovaných jezdí nyní výhradně wany. Jinak slyšíte trávu růst.

Anonymas

Ano, na negarantovaných pořadích jezdí wany, ale co kdyby na garantovaném jela T6? To si ten průser neumíte představit.

Leinad

Tak pokud jsou wany na negarantovaná pořadí, není co řešit, prostě se přesunou, předjíždět je možné na Barrandově.
A jinak průšvih nepřeháněj, na spoustě linkách je běžné zpoždění přesahující interval.

Anonymas

Na spoustě linkách, ale ne na Barrandově , tam platí jiné předpisy a nařízení.

Juraj

Bože, to jsou kecy!
Dostupná bezbariérová doprava je velkým úspěchem posledních let a buďme za to rádi. Nejde jen o vozíčkáře, ale prakticky o každého, kdo má nějaký – byť dočasný – problém s mobilitou, nebo pouze jede s kočárkem či zavazadlem.

Anonymas

Ty trotle, já nic o čem píšeš nerozporuji. Bavíme se tady o jednom garantovaném spoji kde by místo wany byla T6. Asi máš hodně velký problém s chápáním textu. Bože

Tomáš

Mě by také zajímalo, jak je možné, že každý den je čímdál více z těch tramvají posprejovaných. To si nedokážou do nich pořídit kamery, aby toho zločince po první akci udali na policii?

Y.K.

A to myslíte, že sprejeři jsou tak hloupí, aby chodili do akce s odkrytým obličejem. Buď je někdo čapne v akci a nebo smůla. Na otevřeném prostranství je to problém.

Jiří Kocurek

Je tady jedna možnost. Nehledat sprejera, ale mobilní telefon podle lokace, prosívat big data. Ale i to selže, když si sprejer na akci telefon nevezme. Pak má ale dilema, jestli twitch nebo akci. Když si vybere twitch, je vyhráno.

Ať si čmárají po opěrných zdech u výpadovky k Neumětelům, betonových plotech a podobně. Nebo ať si počmárají prostěradlo a vystaví ho na veřejnosti. S tím problém nemám.

Gwann

S chutí bych souhlasil…Jen jak se začne s tímhle preventivním smirovanim i kvůli nepříjemným ale bagatelnim precinum…tak se to nemusí už dát zastavit…

Nevím, kolik těchto vypatlancu je, ale snad se nějak sdružují, ne? To by se mělo dát infiltrovat…a pak odsoudit na 500hod veřejné prospěšných prací…odstraňování cmarancu. Ideálně wapka ci něco obdobné zmacejiciho při teplotě cca 5C

BND 30

Bohužel max je 300 h obecně prospěšných prací.

Kalina

To nelze, primátor Hřib (Piráti) zakázal – ohrožení demokracie.

Jakub P

Na zaznamu z kamery nejspis uvidite postavu v tmavych kalhotach, tmavy mikine s kapuci na hlave a tmavym satkem pres oblicej. Pocet moznych shod bude v Praze tak 700 tisic…

Leinad

Na místě majitele bych podal TO i když bych nevěřil v nějaký úspěch.

Jakub P

To by samozřejmě mohli, ale doufat v tomto případě v identifikaci podle kamerového záznamu je extrémně naivní představa.

Radiátor

Nedávno jsem narazil na Ešus co byl z jedné strany posptejovaný celý stříbrnou barvou včetně oken. A dost mě to zaskočilo. Myslel jsem že tyhle voloviny už lidi přešli. Byl to smutný pohled.