Obrazem: DPP poprvé měnil podvozky tramvaje mimo vozovnu
Kvůli výluce jezdí na Barrandov tramvaje v takzvaném ostrovním provozu, do vozovny se dostanou až na konci měsíce.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si v pátek dopoledne poprvé otestoval, jak se mění tramvajové podvozky zcela mimo vozovnu. Na konečné na Barrandově dnes měnil podvozky u tramvaje T3R.PLF.
Tramvaje mezi Hlubočepy a Barrandovem jezdí několik měsíců v takzvaném ostrovním provozu kvůli výluce mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy. Nemohou se tak nijak dostat do vozovny na větší údržbu. Zatímco DPP umístil k trati zázemí pro drobné opravy, na větší opravy je potřeba speciální zařízení.
DPP proto přivezl na konečnou na Barrandově speciální zvedáky, které tramvaj evidenčního čísla 8282 zvedly a umožnily výměnu podvozku v „polních“ podmínkách. „Jde o první případ, kdy jsme podvozek měnili takovým způsobem mimo naše areály,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Podle něj do konce měsíce proběhne ještě jedna nebo dvě podobné akce.
Tramvaje ze Smíchova až na Barrandov se mají vrátit do konce října, stavební práce na opravě trati trvají od května, celkový rozpočet je přes půl miliardy. Rekonstrukce využil DPP i k přípravě zahájení budoucích staveb. Na smyčce sídliště Barrandov vzniklo prvních 40 metrů kolejí, aby nemusel při pokračování stavby na Slivenec omezovat DPP provoz na smyčce. Podobně proběhla příprava pro stavbu Dvoreckého mostu v lokalitě u Lihovaru. Pro budoucí přemostění Vltavy založil DPP kolejový trojúhelník.
https://www.facebook.com/519448214811701/videos/515591236085111/