Obnovování provozu po povodních pokračuje, vrátí se další vlaky do Polska
Interiér panoramatického vozu "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Vrátit by se mělo osm vlaků jedoucích přes Bohumín a Chalupki.
Rada pro tiskového mluvčího: pokud hovoříme o zeměpisných názvech, pokud možno si zjistíme přesný název. To nejsou ty Vrbice, ale ta (jedna) Vrbice
Nejsem redaktor, ale mám vždy po ruce knihu „Naše místní jména a jak jich používat“ z 14,- Kč, to je totálně stručné, ale jednoznačné. ale určité speciality (Olomouc) okolo toho budou spíše na internetu.
https://muj-antikvariat.cz/kniha/nase-mistni-jmena-a-jak-jich-uzivat-polivkova-alena-1985
Za cca 50 Kč a nové už se to sehnat nedá. Webová stránka má jednu výhodu: Lze zobrazit téměř neomezeně kopií.
Navíc chybí-li tam specialita velikosti Olomouce, tak raději stránky Ústavu jazyka českého.
Já ji totiž koupil v Levných knihách.
„Zpočátku bude podle Šťáhlavského docházet také k postupné stabilizaci oběhu plánovaných souprav, což může znamenat dočasné zařazení jiných než plánovaných vozů.“
Jakto? Po konkurenci se již tento víkend požadoval provoz bez změn v řazení, tak je v Bohumíně už všecko vpořádku. Dokonce i vozy z let 2018-19 byly vzteky označovány za starý šrot.
Rozklíčoval jsem si označení vlaku „TLK Roztocze“:
TLK – zkratka názvu „Twoje Linie Kolejowe“ – marketingová značka PKP Intercity, založená v roce 2005 a od roku 2011 fungující pod současným názvem
https://de.wikipedia.org/wiki/Twoje_Linie_Kolejowe#/media/Datei:Wagony_poci%C4%85gu_TLK_PKP_IC.jpg
ROSTOCZE – zvlněné pohoří na území jihovýchodního Polska a západní Ukrajiny, které je i díky architektonickému stylu „Lublinská renesance“ někdy označováno jako „Polské Toskánsko“
Roztocze bydlí v sedačkách.
Bingo! To byl právě ten důvod, který mě vyprovokoval k tomu, abych se na ten zajímavý název vlaku trošku podíval.
Když by vám předtím někdo řekl, že k vám přijede „Roztočem“, jak byste se na to tvářil? 🙂
No jak, přeptal bych se ho, jestli ho uveze. 🙂
Oni si lidi rádi myslí, že je doma nemají, ale jaksi…
Už zase to Polsko, ORSTOCZE, a znáte třeba tak perfektně třeba českou geografii, historii, kulturu a literaturu, etc. nebo se zajímáte více o Polsko ?? Hlavně o Polsko Zajímala by mě odpověď ??
Vážený pane Kocurku Vlastimile, v mém druhém příspěvku jsem zcela bezelstně vysvětlil, co mně motivovalo k tomu, zajímat se o název jednoho vlaku. Pro vás speciálně zopakuji, že do dneška jsem měl povědomí pouze o roztočích, kteří sídlí v sedačkách a ode dneška mám povědomost o tom, že se jedná i o přírodní lokalitu a kde se nachází. Protože jsem si myslel, že možná nebudu jediný, komu název vlaku „TLK Roztocze“ nic neříká, provedl jsem výklad těchto pojmů, nic víc, nic míň. Nechápu, co konkrétně vás v mém příspěvku tak rozrušilo, ale vaše emotivní rakce naznačuje, že zmínka o Polsku… Číst vice »
Copak, pane Kocurek, nějak se vám tady nechce odpovídat.
Přitom jste se u Václaváku dneska rozepsal, jak utrženej ze řetězu…
A co osobní vlaky KSL, kdy ty se vrátí do Bohumína?
osobni vlaky KSL už se nevrati.
Tak asi dobrá zpráva. Ale furt přes ty Chalupki… Neměl by prosím někdo info o tom, kdy se začne jezdit po „původní“ trase přes Zebrzydowice? Vím že je to tam už několik let rozkopáno, ale mám trošku pocit, že to za chvíli nebude několik let, ale desítky let…
tamtudy se jezdi bezne…
Přes Chalupki je to kratší do Katowic a JD je v podstatě stejná (možná i rychlejší) jak přes Petrovice. Tak proč nejezdit přes Chalupki?
Například EN Chopin jezdí přes Petrovice/Zebrzydowice
Přes Chalupki chce jezdit polská strana, protože tím obslouží několik poměrně velkých měst mezi Bohumínem a Katowicemi.
Ale mohl by se aspoň vynechat zbytečný bohumín
A zvlášť od té doby, co se začalo jezdit po té spojce na Tychy, takže se obslouží jak Rybnik, tak Tychy. Předtím jezdily „chalupecké“ vlaky mimo Tychy přes Mikołów, jeden čas tam byla kombinace obou (se Zebrzydowicemi tedy tří) tras.
Konečně! I tak je ostuda že to tak dlouho trvalo. A korunu tomu dodala neschopnost zajistit NAD.