Oblíbený trik pro falšování emisí: Jedno stejné auto a při každé kontrole jiný typ systému
Autoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: Pixabay
Důležitý je pohled do historie kontrol. Asociace emisních techniků analyzovala data ukazující na desetitisíce podezřelých měření.
4roky staré auto najeto 40tis.km neprojde taková je situace….
A to je ten důvod proč používají ruzná udělátka k podvodům. Jen velmi málo podvodů bude s těmi opravdu velkími znečištovateli ovzduší. Ti spíše provedou úpravu po absolování např. odmontují vypůjčený DPF.
Dobrý když neprojdu z Fordem Tranzitem starým 4roky najeto 40tis.Co je špatně? Garantuje něco výrobce? Není to nahodou naftou a její biosložkou?
Problém je jak se s tím jezdí. Pokud se jezdí jen přískoky vpřed tak dízl nebude v v principu procházet. Ten je nastavený nastartovat a jet min 50km nejlépe 100 a víc potom funguje tak jak má.
Jenze to zde nikomu nevysvetlite. Nafta je zde nabozenstvi a jezdi se TDI 5 km do supermarketu a 10 do prace, protoze prece usetrim. Ano, nafta ma svoje misto v motorech, ale za urcitych podminek, tj. dlouhe jizdy s trvalym vyssim zatizenim motoru. Takto jezdeny motor nebude mit problem, pokud tedy majitel provadi predepsany servis.
správně, vlasní občané musí plnit vše, co si EU vymyslí, ale jak se měří emise ukrajinských aut? A kolik jich tu jezdí?
Vysadil jste prášky?
Navrhuji stat aby vytvoril web smrdim.cz – nahrat fotku video v momentu kdy bude kourit povolat ihned na STK/emise
Udaval bych a bonzoval, smrdi to, kazi to ovzdusi a takove auto na silnice nepatri tecka.
a když emise dopadnou v pořádkou, naúčtovat bonzovateli
nedopadnou…
neni normalni aby auto kourilo a smrdelo
„při každé kontrole jiný typ systému“
Na tom mi nepřipadne nic divného. Jezdí se na emise co 2 roky a jeden by očekával, že STK/emise obměňují techniku. Stejně tak mohl majitel volit jinou stanici, už z toho prostého důvodu, že měli volno. A že by existoval jediný správný výrobce měřáku emisí, to by mě velice překvapilo.
Důležité je, aby systémy měřily v rámci povolených odchylek a měřený vůz nebyl mimo limit.
„Novák pak uvádí příklad konkrétního vozu Mercedes-Benz Sprinter, který měl v roce 2018 systém neřízený, v roce 2020 řízený s OBD a letos pak řízený bez OBD.“ Tady nejde o jiný typ systému na STK/ME. Tady jde o to, že vůz, který projde přes tři TK/ME ve dvouletých intervalech, má na každé kontrole zapsán jiný systém, tedy vybavení vozu. A nejspíš to nebude proto, že si do něj majitel či provozovatel v roce 2020 nechal namontovat katalyzátor a OBD zásuvku a při následující kontrole si tu OBD zásuvku nechal zase vymontovat. Prostě to příslušná stanice šmelí tak, aby vůz vyhověl… Číst vice »
Dovolim si prirovnat tvrzeni, ze neprochazi prilis male procento kontrolovanych aut napriklad zdravotnictvi.
Kazdy lekar dostane kvoty, kolik pacientu musi lecit dlouhodobe (rekneme 20%) a kolik mu jich musi rocne umrit (rekneme 5%). Kdyz se dostane pod stanovene hodnoty – co bude delat? Bude nutit lidi chodit casteji do ordinace?
A podle okresu / kraju vime, ze ve strednich cechach je zrejme vic novych aut nez v Jeseniku, tak nastavime cisla tak, aby v jeseniku neprostlo treba 10%.
A jak to pak udelame s temi doktory? Neni 5% malo, Antone Pavlovici?
Nesmysl, tohle vůbec neni potřeba, třetina aut v ČR jezdí se svítící kontrolkou motoru, nebo jinou závadou, která má vliv na emise. Prostě když jedno ME ve městě má pár procent vyhozených a proces kontroly značně podezřelý a druhé ME ve městě má proces vpořádku a vyrazí 40% aut, tak as je zřejmé že to ten první ojebává. O tom celý článek je.
To by šlo zneužít i pro odstranění nežádoucí konkurence.
Lada Niva s nestandardní ruskou OBD zásuvkou mi prochází jako vůz bez OBD, protože žádná stanice nemá příslušný kabel…
Tohle se týká i japonských aut 1992-1996.
V článku máte že do 1.10.2010 nemuselo být OBD, tak tihle japonci jsou OK. Ze kdy máte Nivu?
OBD u benzínu muselo být od 2001, a standart zahrnuje jak fyzicky rozhraní tu zásuvku, tak komunikační. Např. Feldy ty poslední mají sice zásuvku OBD ale neumi komunikovat, u Lad tohle bylo naopak, ty starší měli zásuvku GM 12 pin ale komunikovat přes OBD protokol umělý, tedy by stačila fyzická redukce zásuvky a OBD zásuvky začali montovat později.
Funkční OBD zásuvku musí mít zážehové auta po roce 2023. Tedy např. anglické vozy ji sice mají, ale jen pro servisní diagnostické účely a s OBD skenerem komunikovat neumějí.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-potvrdili-ze-euro-normy-jsou-blud-diesely-s-euro-3-jsou-cistsi-nez-ty-s-euro-5/
Článek z roku 2017 na téma dnes už zastaralého testovacího cyklu? Vážně? Co přesně tím chcete říct?
Leda tak to, že vozy Euro III i Euro V stále jezdí. Pokud mezi nimi byl rozdíl tehdy, bude i dnes.
Ten článek je zavádějící. Emise NOx nejsou „Emise“ ale jen jedna jejich složka. Navíc ani není přímo škodlivá…
Téma je to komplexní, odkazovaný článek bez širšího kontextu je nesmyslný.
Na tom je autoforum postavený, servírovat nesmysly s šokujícími titulky. Past na hlupáky, co si nejmí zjistit, jak to ve skutečnosti je.
A jaký systém tam byl skutečně? A proč v demonstrovaném případu chybí rok 2022?
Jde o chyby techniků (špatně zvolená položka z databáze) nebo úmysl něco skrýt/zfalšovat?
Pokud by ovšem byla podezdřelá 75 tisíc kontrol, tak vzhledem k 6,5 milionů aut je to zhruba 5 %. To není zas tak velká chybovost na lidský faktor.
Na druhou stranu se říká, že těch 5 % aut dělá drtivou většinu škodlivých emisí.
To máte pravdu, ale je to těhlech 5 % nebo z jiných podvodů, jak tady někde byly fotky s hadrem na sondě a podobné „zlepšováky“?
Doporučuji vám zajet do usa. Tam na stk a na emise a celkově na ekologii každý kašle. Je to jen buzerace lidí
Tam je to na provozovateli, aby měl vůz vpořádku.
A do USA nejezděte, ušetřete emise. Jay Leno’s Grarage na Youtube – náhled nejen do muzea, má tam i parní stroje.
Kalifornské emisní limity jsou přísnější než ve zbytku USA i než v EU. Tak moc tam každý kašle na emise, až z toho kašlání byla DieselGate.
Jenže Kalifornie není celá USA, stejně jako EU není celý zbytek světa. Kolik emisí my tady rádoby ušetříme a kolik jich vyprodukuje čína, Indie, Rusko a i USA a další a další kde na nějakou ekologii kašlou.
Jenze ja nebydlim v Indii, Rusku nebo Cine, ja cucham bordel tady. Tak chci aby auta byly v cajku tady.
Tohle řeší lokální emise, ne globální. Nevím, proč bych měl, když jdu v Praze po chodníku, čuchat smrad ze starých hulících vylítaných vrán s podvodnými emisemi.
„se říká“
Se taky říká, že existuje Gaussovo rozdělení. Ne každý, kdo neprojde emisemi je na tom 100x hůř než limit, aby těch 95 jiných vozidel překryl. Ono bohatě stačí, aby dělal o 10 % více než je limit a neprojde. Pak ty „se říká“ přestanou fungovat, protože byste musel mít auta s emisemi 10.000x horšími, než je limit. A to i EURO 1 vozidel, která jsou vesměs benzínová a strovnatelná s EURO 3 naftou.
To je ono, ale tady se vyhazuje i za věci, které nesouvisí s emisemi např. zakolísání volnoběžných otáček delších jak 3 s, případně kolísání otáček při definovaných otáčkách a nulovém zatížení motoru.
Tyhle dvě věci nezpůsobují nadměrné emise a stejně vás za ně vyhodí. Takže i když by emise byli OK tak vás vyhodí a nabourají vám to gaussovo rozdělení.
Pokud se někdy podařilo vyčíst OBD, tak bych věřil tomu že to OBD skutečně bylo. 🙂
A proč jindy technik zaškrtl že tam OBD není? Protože když není, tak v něm nejsou chyby…ať už to jsou neúspěšné testy, nebo třeba jen neprovedené testy po smazání chybovky.
Ano, bez OBD by mohla být záměrná chyba, ale prohození dvou typů u OBD bude spíše nechtěná chyba člověka.