Oblíbená jízdenková aplikace ustoupí seniorům a strážcům soukromí: vznikne i v plastu
Aplikace Fairtiq a automat na nákup jízdenek. Foto: András Ekés /Fairtiq

Převod systému z aplikace i do původních karet probíhá v současnosti v Dánsku.
Nejsem senior, chytrý telefon i s daty mám, ale přesto se mi hrubě nelíbí trend dnešní doby, že chytrý telefon prostě musí mít každý, a kdo nemá, tak nebude mít přístup k řadě služeb, protože alternativní možnost jiná než mobilní aplikace neexistuje (zdravíme třeba Zásilkovnu, kde bez appky balík prostě nepošlete).
však Zásilkovna má na výdej balíků nově klávesnici k zadání kodů přímo na boxu, vzdělávejte se! 😀
Říkám poslat, ne vyzvednout. A i ty klávesnice k vyzvednutí zavedli až dodatečně.
A kolik lidí potřebuje něco i posílat? Myslím, že zase tak časté to pro většinu lidí nebude, obvykle asi jen přijímají zásilky z eshopů, možná tu a tam nějaká vratka či reklamace… Ne že by nešla Zásilkovna použít i pro soukromé zásilky, ale jak časté to je…
Jo, pokud provozujete eshop, tak to je pak jasné, že to někomu může vadit. Stejně jako to, že musí podávat daňové přiznání (dnes elektronicky), pracovat nějak s bankou (nepoužívat dnes ani internetové bankovnictví se musí hodně prodražit)…
A má je na všech boxech, nebo zůstaly ještě některé staršího modelu, které se dají obsloužit jen s appkou?
Měly by mít všechny.
Je to soukromá společnost. Vaše volba je pak jít poslat balík na poštu, hezky si vyplnit podací lístek jak za Rakouska a doufám, že budete spokojen.
Soukromá společnost nebo státem vlastněná akciovka, to je jedno. Líbit se mi to nemusí u nikoho.
Líbit se Vám to nemusí, ale ani nejste povinen to používat.
A když bychom se zařídili po svém, individuálně, tak vyskočí nejeden Pepek s obsesivní potřebou to řešit, aby bylo po jeho a bude vymýšlet homady pravidel, aby skončil u „Tak si to nějak zařiďte“, čímž se uzavře kruh.
Byl jeden starý příběh o synu a otci, vedli osla na trh…
Proč? Máte problém s tím, že ne každý chce na vše používat mobil?
Falešné dilema, na poslání balíků existuje hned několik dalších společností.
U MHD ale člověk na výběr nemá a zkuste se vžít do role … hmm… policajta, který někomu „šlápl na bebí“. Pokud data o pohybu jednou utečou, tak „galerka“ ví, kde bydlí, kam chodí pravidelně = kde si na něj počkat. Bydliště se po úniku dat mění hůř než heslo.
Jestli by MHD vůbec neměla byt radši zdarma a spíše dotována z příjmů z parkování ve městech. Jízdné stejně pokryje jen část nákladů, místní mají navíc zvýhodněný roční tickety – pak je z toho jen nějaký nahánéní turistů, ať si kvůli par dnům instalují a studuji nějakou appku.
Normální je za věci platit, alespoň si toho lidé víc váží a je páka na vykázání somráků. Klidně se to může dotovat z parkování, to jde i za použití jízdného.
Ale že ta páka na to vykazování bezdomovců z MHD ale funguje, co…
Proč mají řidiči dotovat neřidičům MHD? Důvod? A nehledě na to, že co je zdarma, toho si lidi obvykle neváží a ještě to přitahuje socky , bezdomovce a různé pochybné existence.
Protože jen díky tomu, že ostatní jezdí MHD, mají ti řidiči vůbec nějakou šanci někam ve městě dojet. Podívejte se, jak to vypadá v US. Dvanáctiproudá dálnice středem města a stejně je zacpaná.
Děláte hranici tam, kde neexistuje a používáte naprosto zcestné a zavádějící argumenty. Praha nemá 9 milionů obvyvatel na ploše 30×40 km, aniž by ve zbytku St.č. kraje žilo dalších 11 milionů lidí.
Spousta lidí totíž používá MHD, ikdyž mají řidičák. Nejsou to dva odělené světy.
Žiju v aglomeraci, která má méně než milion obyvatel, dálnice středem města a nejhorší je právě takový dvanáctipruhový úsek, kde se ve špičce sunete průměrně pětikilometrovou rychlostí.
Opravdu není nutno, aby to byla dvacetimilionová aglomerace. Základem je, že drtivá většina lidí jezdí autem, protože kolejová doprava prakticky neexistuje a bus pruhy jsou nedostatečné.
Desítky let jsou dotováni řidiči aut, tak proč by to teď nemohlo být opačně?
tak ti ridici uz ze svych dani tu mhd tem, kteri ji pouzivaji, sponzoruji.
Asi stejně, jako uživatelé MHD sponzorují výstavbu dálnic. Tento argument je úplně lichý.
takze je to fifty fifty.
Řidič nejsem, ale daně platím stejně jako řidiči a stejně jako někteří, kteří nikdy nejedou MHD, tedy ji, jak píšete, sponzorují, já zase ze svých daní „sponzoruji“ spousty věcí, které také nevyužívám a možná některé z nich využívají zrovna jen řidiči. Tak už to ve společnosti je, mně se také nelíbí, že přispívám třeba nemakačenkům, kteří programově nepracují a mohou, na dávky – nepíši o nemocných, kteří pracovat nemohou.
ja to chapu 🙂 a beru to tak, jak je. me to nevysvetlujte. zkuste to vysvetlit p. jirsakovi.
„daně platím stejně jako řidiči“
Pochopitelně neplatíte spotřební daň z paliva, ani poviné ručení mající povahu daně.
Zrovna povinné ručenie je čisto kompenzácia externality z automobilovej dopravy. Chodec chôdzou ťažko spôsobí multimiliónové škody alebo zmrzačí/zabije niekoľko ľudí.
Ale platím, sice ne přímo, ale v ceně zboží, které kupuji a které někdo dovezl na prodejnu nebo mně domů a tyto věci jsou promítnuty do jeho ceny.
Prosím, já jakožto řidič jsem od státu nikdy nic nedostal, spíše naopak. Co dělám špatně?
Prosím? Cestu ste si postavil sám? Výtlky si chodíte tiež lepiť sám? Parkujete vždy len na súkromnom? To, že všetci dodržujú jedny pravidlá cestnej premávky garantuje nejaká mafia? IZS, čo Vám doslova sedí za zadkom, pripravený Vás kriesiť keď niečo katastroficky skazíte, spadol z neba? Atď…
Jste si jist, že silniční síť neřidičům neslouží? Já bych tvrdil, že i neřidič nakupuje v obchodě zboží po silnci přivezené a to i tam, kam koleje nevedou.
Mnozí neřidiči pak používají místní vesnické cesty pro chůzi na vlak, nebýt přepravy zboží, byl by tam jen nezpevněný chodník, jak tomu kolikrát je. Zkuste po něm šmajdat v plískanici.
Jednoznačně to odělit nejde, stejně jako elektřinu ze zásuvky a hodledbat se, že v Praze nepotřebuje přenosovou soustavu.
Jo, ty bezďaky by to natahlo… ale většinou jezdi bez jízdenky i teď, ale jen takový ti odolnější