Objíždění kolon na D1 má omezit nový buspruh u Jižního Města. Kvůli zastávkám vede cikcak

Nový buspruh mezi Petrovicemi a Jižním Městem. Foto: RopidNový buspruh mezi Petrovicemi a Jižním Městem. Foto: Ropid

Řidiči zkracující si cestu omezovali cestující v autobusech. Ti nyní získají vyhrazený pruh.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

By mě zajímalo k čemu je buspruh určen když autobus tento pruh využít nemusí, ale já ho užít nemohu.
Respektive nechci riskovat pokutu, samozřejmě že se najde spoustu lidí kteří úplně v klidu ten buřtů použít a nic se jim nestane, obzvlášť když takové auto je vidět v tom bus pruhu každý den ve stejný čas.

Pavel

Tady to smysl ještě relativně dává, protože to je na venkově… Počkejte až půjde bus pruh z Brna do Prahy. To se bude pan Hřib tlouct do prsou.

Huh

😂 Takže vyhrazený pruh pro SUV spěchající na 9 do kanclu? Bude to někdo vymáhat častěji než 10minut jednou za půl roku, jako v případě jiných míst v Kocourkově?

hroch.obojzivelny

Zajímavá myšlenka. Kdyby se všichni řidiči dokázali dohodnout, že budou jezdit BUS pruhem, mohly by autobusy jezdit normálním pruhem, který by byl úplně volný.

Petr

Ještě jsem nepochopil proč bus pruh nezůstal vpravo aby autobusy pokračovaly ze zastávky přímo a nemusely přejíždět nejdřív vlevo a pak zase zpět vpravo, pokud nebude pokračovat dále až k otočce na Jižním Městě nemá tento pruh moc význam. Souhlasím s automatickým záznamem na řidiče jezdících v bus pruzích a pořádných pokutách pro tyto řidiče.

Dusmor

Protože hlavním účelem je nasírat lidí v autech.

Lukáš Kníže

Chybí mi na místě přejíždění z pravého do levého pruhu vodorovné značení zákazu zastavení vozidla „žluté kříže“.

Diblouš

Jo, tak zrovna minulý týden buspruh v Modřanské ulici – směr Lihovar, blokováno auty od 15:30 do 19:00. Už, 14 dní je na lince 118 vždy zpoždění neuvěřitelných 50 minut (oba směry Smíchovské nádraží – Budějovická)

Michal Bartoníček

Skvělé. To si ti autíčkáři moc nepomohli, když už tak měli zpoždění.
K dokonalosti ještě chybí, aby začali jezdit po chodníku, a bude to tady jako v Rusku.

Huh

Už dost často jezdí 😆 Pokrok nejde zastavit 🙃

Jindřich

Chtělo by to protáhnout metro z Hájů do Petrovic.

MP22

Rovnou do Uhříněvsi na nádraží, pokud povede rychlá železnice na Benešov někde mezi Petrovicemi a Uhříněvsi, tak se zastávkou i tam. A naprosto nejlepší by byla konečná stanice s P+R někde tady https://mapy.cz/s/fudevalobu, myslím že by to přetáhlo značně lidí z celé oblasti do MHD. A aby to bylo úplně dokonalé, mohlo by se sem přesunout depo z Kačerova.

veli.k

Fajn počin, ale dokud nebude zaveden automatický monitoring a rozesílání pokut a neoprávněné využívání buspruhů, bude efekt poloviční.

Tomáš V.

Velice oceňuji zastávkové zálivy s betonovým povrchem. Konečně se přestávají dělat idiotsky s dlažbou (u nás samozřejmě neřezanou, jak jinak) a dělá se to pořádně, tzn. aby to sneslo zatížení brzdících autobusů a netvořily se díry a vlny.

Vojtěch

Počkej pár let. V Plzni máme řadu zastávek s betonem a ano, je to lepší než dlažba. Ale taková zastávka Pařížská už jsou pěkné schody.

Karel IV.

U nás v obci tam při rekonstrukci před cca 20 lety lety ponechali žulové kostky (vizuálně jednotné se zbytkem odstavného pruhu), ale pod ně dali vrstvu betonu. I po takové době ty zálivy vypadají stále jako nové a bez jakéhokoliv zvlnění a děr.

Lukáš Kníže

😮😮 paráda! 👌

Grossák

Beton se dělá také poměrně dlouho a silnou zátěž obvykle také dlouho nevydrží. Lámou se rohy, tvoří se poruchy na kontaktu s asfaltem. Jen nevím, zda se jedná o problém technologie, špatný projekt, nebo špatnou realizaci.

Michal Bartoníček

A bude to stačit? Na Evropské a Podbabské je ti nevychovaní spratci v autech ignorují a vůbec se za to porušování zákona nestydí.

rodilyslavkovak

teď si ovšem za trest nedají večer viržínko! neplačte, sami si za to můžete.

frank

pěkné řešení, trochu nepříjemné pro mě osobně, protože jsem si tam zvykl jezdit na kole za bývalou asi metr širokou krajnicí ( nikoho jsem nezdržoval) a z té asi moc nezbylo, do kopce směr Petrovice .tamtudy asi již nebudu, nechci být brzdou. Ve směru na Jižňák tam běžně předjíždím kolonu aut stojící už od lávky až ke kruháku. Akorát od začátku stoupání na Výstavní je pro ohleduplného cyklistu lepší nejet buspruhem, nechci zdržovat MHD , ale odbočit na souběžnou pěšinu a starou silnici v křoví ( vyjede se u točny autobusů). Stoupání na Petrovice budu muset nějak objet, tam skutečně… Číst vice »

Jan Fiala

Tu pěšinu od Euklidovy a navazující starou asfaltku by měli upravit na stezku pro chodce a cyklisty.

Frank

No je nepochopitelné proč tomu tak není. Zhruba půlku tvoří stará silnice obrostlá křovinami, před dvěma lety ji vyčistili protože polovinu povrchu “ si vzala příroda “ a keře prořezali. Stačilo by předělat cca 200 metrů té pesiny…

kubiqcz

Dá se to na kole vzít skrz staré Petrovice, tam je provoz aut minimální. (Euklidova > Edisonova > Bellova).

RDP

Tak ještě přestavět kruháč výstavní x opatovská pro plynulý průjezd vhd vlastním pruhem

frank

No místa je tam na to mrak i když si to řešení nedovedu úplně představit v českém pojetí…. Faktem je , že co tam jezdím na kole ( asi 15 let tuhle trasu) tak kolona už od Petrovic je čím dál častější a častější a ty lidi v narvaných autobusech tam trpí.

mimochodem

A ted si predstavte, ze by ti lidi z kolony chteli do toho narvanyho autobusu jeste prisednout. 🙂

Frank

Tak stačí nasadit větší, navíc 90 procent těch lidí z prázdných aut by si do autobusu MHD presedlo jen kdyby jim to auto zabavili…

Kebab

Stačí. Tak proč se nenasadí větší už teď, když stávající autobusy jsou narvané?

Rejpal

Tak pokud tam nebude ta kolona, tak ten autobus pojede kratší dobu a tak se stejným počtem autobusů dáte minimálně o 20% vyšší kapacitu, což bude stačit na většinu lidí v té koloně.

Jan

Tak ještě jednoho stálého policajta, který bude rozdávat body jako na běžícím pásu…

Miroslav

On by bohatě stačil stávající počet policistů. Jen by bylo třeba splnit dvě podmínky, aby to fungovalo.
Za prvé, a to především, by musela být radikálně změněna vymahatelnost uložených pokut a za druhé by musela být řádově navýšena hodnota ukládaných sankcí.

Kebab

Ta první podmínka úplně stačí. Nejde primárně o výši postihu, ale o jeho pravděpodobnost. Ani 200,-Kč nechcete dát z ruky jen tak.

Jan

Spousta řidičů výši pokut příliš neřeší ale o řidičák nechce přijít nikdo…

MP22

Tak to je právě omyl, čas jsou peníze a každý si to umí spočítat. 200 za rychlý průjezd riskne každý, 10000 už málokdo

Filip Jirsák

Kdyby těch 200 Kč platil pokaždé (a ještě by místo rychlého průjezdu měl placení pokuty, které by ho zdrželo víc, než čekání v koloně), rozmyslel by si to.

Kebab

No právě. A když ty 200 zaplatí dvakrát týdně, tedy v podstatě každou druhou jízdu, navíc vždy spolu s nečekaným zpožděním a dalším opruzem, tak si velice rychle spočítá, že to nestojí za to. Podruhé to samé navíc bude minimálně za 1000,-Kč a následně už plná sazba. Když ale pokutu zaplatí jen jednou za 5 let, pak i když to bude klidně 20 000, což snad v absolutní částce není ani v mnohem bohatších zemích, pak se to pořád vyplatí.

Ferda

Vymahatelnost uložených pokut je velice dobrá. Celní správě a finančnímu úřadu jen tak něco neunikne.

watslaw

Tuším že předřečník asi měl na mysli, že řízení zahájené na základě výstupu automatizovaných systémů (např. radary) velmi často nedospěje do fáze pravomocného uložení pokuty.

Michal z Prahe

Smyslu a efektu by podle mě nejvíc pomohla přítomnost policisty ve správný čas na správném místě. Tedy během dopravní zácpy u buspruhu. To že nějaký vycuranek zneužívá buspruh mimo špičku sice naštve, ale zas až tak neškodí. Lepší možnost by samozřejmě byla telematická kontrola bez účasti policisty…

Frantík

Ani mimo špičku ty autobusy buspruh prý nepoužívají, takže to funguje jak z tak plynule bez předjíždění.

Johny

Bus nemá povinnost použít vyhrazený pruh. Když není kolona a jede to plynule, tak co by tam dělal

Průvodce původní Aleš

Ono by spíš pomohly kamery s automatickými výstupy záznamů RZ. Každé auto, co tam projede, automaticky zaslání pokuty provozovateli.

Filip Jirsák

Telematická kontrola toho řidiče nezastaví hned. A také z pohledu ostatních řidičů to vypadá, že mu to prošlo a že to mají udělat také.

scoffer

Zapojil bych drony do monitoringu bus pruhu a pak bych to řádně rozmáznul v novinách, aby si nikdo nemohl být jistý zda zrovna dneska nelítá nad „mým“ bus pruhem.

MP22

A vás jako tvůrce tohoto nápadu na obrovský billboard s čerstvým vyznamenáním zdatného soudruha!

scoffer

Mě děkuji. Nestojím o slávu a ani nejsem dobrý soudruh. Nepodporuji nějaké práskání nebo udávání. Šlo mi jen o efektivní vymáhání pravidel z pozice státní správy. Občasná hlídka Policie není efektivní a nějaké telematické systémy do každého bus pruhu jsou drahé.

Vítek

Nad tou Novopetrovickou je nějaká lávka, na kterou by možná šlo nějakou telematiku umístit – viz https://mapy.cz/s/gogojolenu
Z ní by mohl být výhled na celý bus pruh téměř až ke křižovatce s ulicí Štychova, kde odbočují autobusy z/do Křeslic. Přece jen drony asi nevydrží lítat na BUS pruhem tak dlouho, jako by mohla vydržet telematika na nějaké té pevné konstrukci nad silnicí? 😉