Objíždění kolon na D1 má omezit nový buspruh u Jižního Města. Kvůli zastávkám vede cikcak
Nový buspruh mezi Petrovicemi a Jižním Městem. Foto: Ropid
Řidiči zkracující si cestu omezovali cestující v autobusech. Ti nyní získají vyhrazený pruh.
By mě zajímalo k čemu je buspruh určen když autobus tento pruh využít nemusí, ale já ho užít nemohu.
Respektive nechci riskovat pokutu, samozřejmě že se najde spoustu lidí kteří úplně v klidu ten buřtů použít a nic se jim nestane, obzvlášť když takové auto je vidět v tom bus pruhu každý den ve stejný čas.
Tady to smysl ještě relativně dává, protože to je na venkově… Počkejte až půjde bus pruh z Brna do Prahy. To se bude pan Hřib tlouct do prsou.
😂 Takže vyhrazený pruh pro SUV spěchající na 9 do kanclu? Bude to někdo vymáhat častěji než 10minut jednou za půl roku, jako v případě jiných míst v Kocourkově?
Zajímavá myšlenka. Kdyby se všichni řidiči dokázali dohodnout, že budou jezdit BUS pruhem, mohly by autobusy jezdit normálním pruhem, který by byl úplně volný.
Ještě jsem nepochopil proč bus pruh nezůstal vpravo aby autobusy pokračovaly ze zastávky přímo a nemusely přejíždět nejdřív vlevo a pak zase zpět vpravo, pokud nebude pokračovat dále až k otočce na Jižním Městě nemá tento pruh moc význam. Souhlasím s automatickým záznamem na řidiče jezdících v bus pruzích a pořádných pokutách pro tyto řidiče.
Protože hlavním účelem je nasírat lidí v autech.
Chybí mi na místě přejíždění z pravého do levého pruhu vodorovné značení zákazu zastavení vozidla „žluté kříže“.
Jo, tak zrovna minulý týden buspruh v Modřanské ulici – směr Lihovar, blokováno auty od 15:30 do 19:00. Už, 14 dní je na lince 118 vždy zpoždění neuvěřitelných 50 minut (oba směry Smíchovské nádraží – Budějovická)
Skvělé. To si ti autíčkáři moc nepomohli, když už tak měli zpoždění.
K dokonalosti ještě chybí, aby začali jezdit po chodníku, a bude to tady jako v Rusku.
Už dost často jezdí 😆 Pokrok nejde zastavit 🙃
Chtělo by to protáhnout metro z Hájů do Petrovic.
Rovnou do Uhříněvsi na nádraží, pokud povede rychlá železnice na Benešov někde mezi Petrovicemi a Uhříněvsi, tak se zastávkou i tam. A naprosto nejlepší by byla konečná stanice s P+R někde tady https://mapy.cz/s/fudevalobu, myslím že by to přetáhlo značně lidí z celé oblasti do MHD. A aby to bylo úplně dokonalé, mohlo by se sem přesunout depo z Kačerova.
Fajn počin, ale dokud nebude zaveden automatický monitoring a rozesílání pokut a neoprávněné využívání buspruhů, bude efekt poloviční.
Velice oceňuji zastávkové zálivy s betonovým povrchem. Konečně se přestávají dělat idiotsky s dlažbou (u nás samozřejmě neřezanou, jak jinak) a dělá se to pořádně, tzn. aby to sneslo zatížení brzdících autobusů a netvořily se díry a vlny.
Počkej pár let. V Plzni máme řadu zastávek s betonem a ano, je to lepší než dlažba. Ale taková zastávka Pařížská už jsou pěkné schody.
U nás v obci tam při rekonstrukci před cca 20 lety lety ponechali žulové kostky (vizuálně jednotné se zbytkem odstavného pruhu), ale pod ně dali vrstvu betonu. I po takové době ty zálivy vypadají stále jako nové a bez jakéhokoliv zvlnění a děr.
😮😮 paráda! 👌
Beton se dělá také poměrně dlouho a silnou zátěž obvykle také dlouho nevydrží. Lámou se rohy, tvoří se poruchy na kontaktu s asfaltem. Jen nevím, zda se jedná o problém technologie, špatný projekt, nebo špatnou realizaci.
A bude to stačit? Na Evropské a Podbabské je ti nevychovaní spratci v autech ignorují a vůbec se za to porušování zákona nestydí.
teď si ovšem za trest nedají večer viržínko! neplačte, sami si za to můžete.
pěkné řešení, trochu nepříjemné pro mě osobně, protože jsem si tam zvykl jezdit na kole za bývalou asi metr širokou krajnicí ( nikoho jsem nezdržoval) a z té asi moc nezbylo, do kopce směr Petrovice .tamtudy asi již nebudu, nechci být brzdou. Ve směru na Jižňák tam běžně předjíždím kolonu aut stojící už od lávky až ke kruháku. Akorát od začátku stoupání na Výstavní je pro ohleduplného cyklistu lepší nejet buspruhem, nechci zdržovat MHD , ale odbočit na souběžnou pěšinu a starou silnici v křoví ( vyjede se u točny autobusů). Stoupání na Petrovice budu muset nějak objet, tam skutečně… Číst vice »
Tu pěšinu od Euklidovy a navazující starou asfaltku by měli upravit na stezku pro chodce a cyklisty.
No je nepochopitelné proč tomu tak není. Zhruba půlku tvoří stará silnice obrostlá křovinami, před dvěma lety ji vyčistili protože polovinu povrchu “ si vzala příroda “ a keře prořezali. Stačilo by předělat cca 200 metrů té pesiny…
Dá se to na kole vzít skrz staré Petrovice, tam je provoz aut minimální. (Euklidova > Edisonova > Bellova).
Tak ještě přestavět kruháč výstavní x opatovská pro plynulý průjezd vhd vlastním pruhem
No místa je tam na to mrak i když si to řešení nedovedu úplně představit v českém pojetí…. Faktem je , že co tam jezdím na kole ( asi 15 let tuhle trasu) tak kolona už od Petrovic je čím dál častější a častější a ty lidi v narvaných autobusech tam trpí.
A ted si predstavte, ze by ti lidi z kolony chteli do toho narvanyho autobusu jeste prisednout. 🙂
Tak stačí nasadit větší, navíc 90 procent těch lidí z prázdných aut by si do autobusu MHD presedlo jen kdyby jim to auto zabavili…
Stačí. Tak proč se nenasadí větší už teď, když stávající autobusy jsou narvané?
Tak pokud tam nebude ta kolona, tak ten autobus pojede kratší dobu a tak se stejným počtem autobusů dáte minimálně o 20% vyšší kapacitu, což bude stačit na většinu lidí v té koloně.
Tak ještě jednoho stálého policajta, který bude rozdávat body jako na běžícím pásu…
On by bohatě stačil stávající počet policistů. Jen by bylo třeba splnit dvě podmínky, aby to fungovalo.
Za prvé, a to především, by musela být radikálně změněna vymahatelnost uložených pokut a za druhé by musela být řádově navýšena hodnota ukládaných sankcí.
Ta první podmínka úplně stačí. Nejde primárně o výši postihu, ale o jeho pravděpodobnost. Ani 200,-Kč nechcete dát z ruky jen tak.
Spousta řidičů výši pokut příliš neřeší ale o řidičák nechce přijít nikdo…
Tak to je právě omyl, čas jsou peníze a každý si to umí spočítat. 200 za rychlý průjezd riskne každý, 10000 už málokdo
Kdyby těch 200 Kč platil pokaždé (a ještě by místo rychlého průjezdu měl placení pokuty, které by ho zdrželo víc, než čekání v koloně), rozmyslel by si to.
No právě. A když ty 200 zaplatí dvakrát týdně, tedy v podstatě každou druhou jízdu, navíc vždy spolu s nečekaným zpožděním a dalším opruzem, tak si velice rychle spočítá, že to nestojí za to. Podruhé to samé navíc bude minimálně za 1000,-Kč a následně už plná sazba. Když ale pokutu zaplatí jen jednou za 5 let, pak i když to bude klidně 20 000, což snad v absolutní částce není ani v mnohem bohatších zemích, pak se to pořád vyplatí.
Vymahatelnost uložených pokut je velice dobrá. Celní správě a finančnímu úřadu jen tak něco neunikne.
Tuším že předřečník asi měl na mysli, že řízení zahájené na základě výstupu automatizovaných systémů (např. radary) velmi často nedospěje do fáze pravomocného uložení pokuty.
Smyslu a efektu by podle mě nejvíc pomohla přítomnost policisty ve správný čas na správném místě. Tedy během dopravní zácpy u buspruhu. To že nějaký vycuranek zneužívá buspruh mimo špičku sice naštve, ale zas až tak neškodí. Lepší možnost by samozřejmě byla telematická kontrola bez účasti policisty…
Ani mimo špičku ty autobusy buspruh prý nepoužívají, takže to funguje jak z tak plynule bez předjíždění.
Bus nemá povinnost použít vyhrazený pruh. Když není kolona a jede to plynule, tak co by tam dělal
Ono by spíš pomohly kamery s automatickými výstupy záznamů RZ. Každé auto, co tam projede, automaticky zaslání pokuty provozovateli.
Telematická kontrola toho řidiče nezastaví hned. A také z pohledu ostatních řidičů to vypadá, že mu to prošlo a že to mají udělat také.
Zapojil bych drony do monitoringu bus pruhu a pak bych to řádně rozmáznul v novinách, aby si nikdo nemohl být jistý zda zrovna dneska nelítá nad „mým“ bus pruhem.
A vás jako tvůrce tohoto nápadu na obrovský billboard s čerstvým vyznamenáním zdatného soudruha!
Mě děkuji. Nestojím o slávu a ani nejsem dobrý soudruh. Nepodporuji nějaké práskání nebo udávání. Šlo mi jen o efektivní vymáhání pravidel z pozice státní správy. Občasná hlídka Policie není efektivní a nějaké telematické systémy do každého bus pruhu jsou drahé.
Nad tou Novopetrovickou je nějaká lávka, na kterou by možná šlo nějakou telematiku umístit – viz https://mapy.cz/s/gogojolenu
Z ní by mohl být výhled na celý bus pruh téměř až ke křižovatce s ulicí Štychova, kde odbočují autobusy z/do Křeslic. Přece jen drony asi nevydrží lítat na BUS pruhem tak dlouho, jako by mohla vydržet telematika na nějaké té pevné konstrukci nad silnicí? 😉