Objet Česko vlakem je často rychlejší, říká šéfka EP Cargo Jana Vládková
Lokomotiva Siemens Vectron v čele vlaku EP Cargo. Foto: EP Cargo
Zákazníci byli na železnici zvyklí v podstatě na fixní ceny, to je už nyní za této situace minulostí.
Tak s takovým pojetím železnice a logistiky je to katastrofa.
Pokud se u nás budou budovat francouzké vrt s jejich pojetím bez nákladu, nic se podle mě nezlepší.
A pokud se nebudou budovat veřejná překladiště v místě dálnice, železnice na koridoru, Tak taky ne.
Pokud nezačnou nákladní vlaky držet krok trochu s osobními. A budou méně zastavovány.. Tak asi taky ne. Brzdit nákladní vlak asi nemá pak cenu moc něco překládat na železnici. Jednak energie. Jednak rychlost.
„Pokud nezačnou nákladní vlaky držet krok trochu s osobními. A budou méně zastavovány.. “
Kdysi jsem počítal jízdu nákladního vlaku na stejné trati s VR vlaky po 15 minutách. Vyšlo mi 8 zastavení a předjetí nákladního vlaku mezi Prahou a Brnem. A z toho vyšla jízdní doba delší než dneska.
Prostě není možné na jedné trati mít vlaky s Vmax 100 a 300 km/h a myslet si, že opjedou plynule. To je jako traktor s Vmax 45 km/h na dálnici, který se dá předjet pouze na dálničním exitu, kde uhne a znova najede.
Když mezi Brnem, Ostravou a Prahou ubude polovina dálkových vlaků, tak se nic nezmění. Samozřejmě. 😀
Tak zrovna EP CARGO by mělo mlčet ty jejich Vectroni jsou rádi že jedou
Povidejte, prehaneje… hlavně konkrétně.
Říká Jaruna na kase?
Ten článek by si měli povinně přečíst všichni odborníci v internetových diskuzích co při každé příležitosti plivou na kamiónovou dopravu a blábolí o dopravě všeho a všude po železnici.
Proč v internetových diskuzích, spíš v EU, kteří chtějí 50% nákladu na železnici během pár dekád. K tomu je ale potřeba odpovídající a fungující infra, že se toho současně v Česku a Německu na hlavních trasách sešlo tolik je poněkud nešťastné.
Všichni tvrdí že za komunistů se všechno vozilo vlakem a tvrdí že by to tak mělo být i teď.
Hm, jenže tohle není o tom co bylo a co kdo tvrdí, ale o cílech dosáhnout uhlíkové neutrality.
Ještě se nepovedly ani cíle Energiwende pro rok 2020.
https://ekonomickydenik.cz/trapna-chvilka-nemecke-energeticke-politiky-emise-loni-rostly-podil-zelene-energie-klesl/
O to agresivněji to budou Němci tlačit..
Němci ani tak ne, ale Zelení určitě ano, protože Francouzský model je pro ně ideologicky zcela nepřípustný.
https://www.osel.cz/12380-vyhled-evropske-energetiky-ctyri-mesice-po-zacatku-ruske-invaze-na-ukrajinu.html
Zelení teď budou v Německu vyhrávat volby.
kdo je to ten všichni? vy to také tvrdíte? 😀
Samozřejmě, akorát jaksi pro to nikdo nic nedělá, zato dálnice a obchvaty se staví jako o život.
Nákladní doprava patří většinově na železnici, protože je spotřebou nejúspornější. Že je dnešní systém pokroucený tak, že je to finančně naopak, je jenom nebetyčná ostuda všech těch, kteří dopravu řídí už 40 let. A stále tam sedí a škodí.
Není kapacita tratí, chybí především další dvoukolejná elektrizovaná trať do Německa.
spotreba je jeden z parametru, pro uspesnou logistiku je zasadnejsi rychlost a flexibilita.
ale to sotousci neresi, oni nakladni vlaky jen foti, ze?
Může někdo vysvělit v čem spočívá nedostatek odborníků? viz tvrzení o přepravě briket: „Na železnici by toho mohlo být daleko více, bohužel narážíme na kapacitu vagonů, ale i personálu.“
Že to za ty prachy nikdo moc nechce dělat. Nebejt východních Slováků, tak tu třetina vlaků vůbec nejezdí.
vozmistri, posunovaci. mizerne placene prace na smeny, velka odpovednost, pod sirym nebem…
Co Lichkov, je tam místo ?
Daný stav pomalu spěje k podnikání s kapacitou dráhy …
Z obou stran jednokolejka, na Polské straně docela vytížená, a samozřejmě rozsáhlé výluky a zastavení provozu…
Přes Chornici.
Ale teď vážně, z dob izolovaných národních železnic je každé překročení státní hranice velký problém. Zatímco v 50. létech vznika Vídeňská úmluva, tak spousta nádražáků brojí proti ETCS a přepnutí na střídavinu, koridorům obecně a lokomotivám s cizí státní registrací nečeského původu abych to tak nějak vystihl.
Při cestě ze směru z Moravy od Olomouce do Lichkova je navíc v Ústí nad Orlicí úvrať
Z Olomouce do Lichkova lze bez úvrati přes Hanušovice. Je to i kratší.
Je to víc do kopce a je k tomu potřeba motorová lokomotiva, respektive v našich poměrech dvě motorové lokomotivy (2×753.7), aby vlak přes Hanušovice a Dolní Lipku projel. A stejně úvrať neodpadne, jen se z Ústí nad Orlicí přesune do Lichkova. Tyhle tzv. super nápady lidí, co do věci ani trochu nevidí, jsou fakt na palici.
A kdo za tento priserny stav může? Já bych se nebál tvrdit, že SZ a jeho protějšek DB Netz.
Hlavní problém je, že železnici řídí stát a tedy politici.
Prodat koleje a vše co s tím souvisí soukromé firmě může být řešení. Jenom nevím jestli to bude dobrý nápad
Celá EU má cca 400 miliard tkm. USA mají cca 2500 miliard tkm. Výdaje státního rozpočtu USA na nákladní železniční dopravu jsou prakticky 0.
Ale zase po nejvytíženějším koridoru jede tohle: https://www.zelpage.cz/razeni/22/vlaky/cd-95456
To je vítezství nad silniční dopravou! … Pyrrhovo.
Všiml jste si tam nápisu „výlukové řazení“ ?
Z Prahy do Karlových Varů můžete jet po železnici přes Ústí nebo Plzeň, po silnici po dálnici přímější trasou, do Mnichova a dál jezdí spoustu kamionů,autobusů, aut po D5, kdežto nákladní vlak musí v Plzni přepřahat na dieslovou lokomotivu a ještě navíc řešit kapacitu v úseku Praha – Beroun a doufat, že se nedojde k poruše trakčního vedení, jako za poslední rok několikrát.
SŽ naplňuje dopravní politiku státu. a tu určují politické garnitury prosazující motoristický populismus: u té minulé to bylo „dálnice, dálnice, dálnice“, u současné třeba snížení daně na benzin a naftu. ani jedna to evidentně s přesunem zátěže na koleje nebo s emisními závazky nemyslí vážně, jinak by se mnohem víc investovalo do železnic a míň do silnic.
Míň do silnic? Už takhle je spousta silnic v hrozném stavu. Spíš by to chtělo přidat na obojí (víc na železnice), jenže to samozřejmě není možné, prý nejsou prachy (stačilo by kdyby míň kradli).
Víc investovat do kolejí a míň do silnic? Už teď by ty koleje měly být všechny nové a pozlacené. Absolutně na ně jde zhruba stejně jako na silnice, po přepočtu na kilometr je to ale několikanásobně víc a o výkonech ani nemluvě.
Mohl by jste se podělit, kde jste vzal data? Pokud se podívám na rozpočet SFDI pro rok 2022, tak ŘSD dostalo 59 mld. na 6 943 km dálnic a silnic I. třídy, SŽ dostala 53 mld. na 9 358 km železnic. V přepočtu na kilometr jde na dráhu o třetinu méně. Bohužel, financování silnic II. a III. třídy a k tomu ulic v obcích je nepřehledné a nepodařilo se mi najít použitelný zdroj dat, protože finance jdou z řady zdrojů (kraje a jednotlivé obce). Krom toho, tyto komunikace jde považovat za nutné pro složky IZS, takže je ještě otázka, jak… Číst vice »
Velmi smutne cteni. A samozrejme, pote co vlaky z Nemecka vstupuji na nase uzemi po dlouhych objizdkach pres Bohumin/Breclav, zde tato kapacita chybi pro jine relace, a chte/nechte nasledek vyluk pociti uplne vsichni.
Nejen vlakem.
Kolik roků už posloucháme, jak se mají přepravy přesunout na železnici, ale zatím mi příjde, že se peníze na dráhu se víc a víc krátí.
Můžete toto tvrzení dokumentovat některou vhodnou číselnou řadou za poslední léta?
jooo? takze jste si srovnal rozpocty za jednotlive roky a tam matematickty vidite pokles?
Stačí se vrátit ke starším sze vydaným článkům, které informují o snížení objemu peněz na železniční infrastrukturu
na silnice jde cca stejně. zatímco daleko větší kilometráž silnic se úspěšně rozvíjí a slouží (jakkoliv i zde to není ideál), tak sabotáž železnic utrácí jak divá….ale výsledkem je více méně neměnný stav a to ještě v tom lepším případě.
kolik tratí nově postavili/výrazně přetrasovali za posledních 20 let? koridorové reko neberu…pokud jsou ve stejné stopě….
vyjma trati na budějovice, které končí stejně u hluboké na jednokolejce….
Šakvice – Hustopeče se přetrasoval jeden oblouk 🙂
A teď si představte, že by se tam nic nedělalo a byly by tam úplně stejné 2 koleje jako před tím.
Brzy už snad trať kolem Hradce..
Z rozpočtu SFDI, Žadatel SŽDC
https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/rozpocet/2017_rozpocet2018.pdf
Rok 2018: 24 428 mil. Kč
Rok 2019: 28 915 mil. Kč
Rok 2020: 31 881 mil. Kč
Letos je to 53 mld. Kč.
Tolik fakta, tak přestaňte bulit.
Ne. On vidí dramatický nárůst naprosto zbytečné dálkoviny do nějaké pr**le (třeba do Luhačovic…).
A pak holt není místo na dálkovinu nákladní…
Jo jo. Ta dálkovina do pr**le by jela stejně, jen by nekončila v Luhačovicích ale třeba ve Starém Městě nebo minimálně v Přerově. Takže by na koridoru byla kapacita stejná. To už je pak jedno že se ten R protáhne až do té pr**le a nebo skončí trochu dřív.
I když tady u toho zrovna je pravda že by se mohly spojit soupravy Ex2+R18 a do Olomouce jet spolu. Jenže to je jeden pár za 2 hodiny, to tu kapacitu moc neuvolní. A je otázka jestli by se to ve špičkách vůbec vlezlo k nástupištím (třeba v Července)
Tak místo Luhačovic by bylo stejně potřeba vozit dálkovinu aspoň do Staráku. Ten bonus v podobě kousku až do lázní Luhačovice bez přestupu by bylo záhodno naopak držet a propagovat.
V Brodě nebo Hradišti nastupuje často lidí, že by se to do osobáku nevešlo
S tím přesouváním na železnici to zas nebude tak horké, ani v takovém oslavovaném Německu ne. S takovýmto přístupem rozhodně…
https://www.welt.de/wirtschaft/article239584107/Lebensmittelpreise-Nudeln-werden-teurer-Schuld-ist-auch-die-Bahn.html
Německy bohužel neumím, ale budu vám věřit.
Taky neumím, ale zkusil jsem „gůůůůgl“, DB Cargo zrušilo „linku“ s tvrdou pšenicí z Francie, protože není kapacita.
Ve skratce: DB Cargo si zaplatilo v hlavním vysílacím čase v televizi reklamní soutěž, že „nákladní doprava patří na koleje“…
Střih…
Zástupce mlýnů Goodmills říká, jak jim přišel mail, že DB Cargo ukončuje kvůli nedostatečné kapacitě spolupráci na dopravě tvrdé pšenice z Francie do Něměcka, kde pendlovala ucelená souprava. Spolupráce byla ukončena tak rychle, že museli vybavovat speciální povolení, aby jim přivezli již připravenou zásilku z Francie. Proto museli rychle hledat náhradní dopravu pomocí kamionů a lodí, co se projeví na cenách výrobků (třeba těstoviny).
Děkuju za objasnění.
Asi měli tu kapacitu zaplněnou domácí produkcí…
A ještě se tam píše, že vláda sice chce navýšit nákladní železniční dopravu, ale zároveň chce zdvojnásobit i tu osobní. A jelikož už teď není kapacita, tak v reálu se ta kapacita vezme z nákladní dopravy …. Není nad to, když něco řídí politici.
asi kaštani budou jezdit i na brzdařských plošinách nákladních vozů. jen je třeba doplnit zpět budky a ještě je zvětšit…pro případ spatného počasí
Ne…prostě bude místo 3 patráků jezdit 5.
To je snad spiknutí. A pořád se najdou antisystémové síly, díky kterým se po kolejích ještě něco vozí.
Jak už někdo před měsícem dával odkaz https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecke-drazni-doprave-hrozi-kolaps/2212973
DB Cargo se rozhodlo snížit objem dopravovaného zboží, aby předešlo zácpám.
„Jde nám o to, abychom mluvili s podniky o tom, jaké zboží musí opravdu jít do transportu, s cílem ulehčit provozu,” vysvětluje jeden z mluvčích nákladní firmy.
Asi se pod centrálním řízením začalo dít přesně to, co se pod centrálním řízením dělo už mnohokrát v historii: Vyrábí se na sklad a lidí na to samé stojí fronty před obchodem.
Může za to: Zloděj uhlí, imperialistická špion, málo bicyklů, … neefektivní doprava – prásk, tak toho vykopli oknem.
Nebo taky, kolik desítek miliard se do investic na dráze za poslední léta nacpalo a kde to je vlastně poznat.
Pravda. Na moji domovské trati máme co měsíc víkendovou výluku pro údržbu, kdy to není ani potnat. Jefiná věc, co se viditeln3 udělala, je výměna přejezdu v Loukách, avšak to bylo v rámci konverze trakce z Nedakonic.
Vy nevidíte ty kilometry modrého zábradlí a protihlukových stěn, nové koše, sjednocené znělky, nová jména a korporátní identity..člověče snad byste nechtěl ještě koleje?
😀
D1 taky nemá tři pruhy. A jen málokdo nadává, že oprava povrchu byla k ničemu.
Peníze se nekrátí, naopak zvyšují (zvyšovaly), ale té užitečné „muziky“ je za ně méně a méně. Ale radujme se, u Červené nad Vltavou už roste nový most a vlaky nedočkavých nákladních dopravců už čekají z obou stran.
peníze na dráhu se prostě blbě používají.
nesmyslné ceny drážních komponent zhusta od lokálních monopolů, vysoké ceny v soutěžích, podivné priority sabotáže železnic….
Právě, chtělo by to dráze sebrat všechny „specifika“ kterými se uměle izoluje od okolí.
To bude bolet.
Koho?
A i kdyby (byť nejsem příznivcem Chamurapiho zákoníku), současný stav působí bolest tisícům lidí denně.
Pokud má jít o nákladní tranzit, který na českém území nic nevykládá ani nenakládá, nevidím nic špatného na tom, pokud po českém území vůbec nepojede.
A to ať už na silnici či na železnici.
Omyl, pokud se někomu vyplatí objíždět ČR delší trasou, je to indikátor nízké úrovně naší železniční sítě, nejde o to, že by někdo nesměl ČR objet, ale o to, že bychom se měli nad naší železniční zamyslet
zejmena v pripade tohoto konkretniho useku se nikdo nezamysli, ze…
ale klidne se zamyslete i vy, urcite to vytrhnete.
Tak jako myslet můžeme jak chceme, ale kdo to zaplatí? 😀
Jako Mšenku? Rozvoj žel. infra. je nekoncepční.
Byl do vziku Žesnad. Naštěstí si SŽ aspoň nechá poradit.
Měli se zamyslet o generaci dřív a Krušnohorský tunel už měl být v provozu. Také tratě jako Plzeň – Německo měly být už dávno dvoukolejné a elektrizované. Tak snad příště.
Měli, ale to tam seděly staré struktury, pro které bylo slovo v cizím jazyce urážka a nebyly takového zamyšlení schopné. Musely odejít stářím, aby to šlo. Bohužel.
A možná by se to mělo zase zopakovat. Mám radikální návrh, do vedení jakékoliv státní organizace nedávat lidi kterým v době revoluce víc než 15, pokud tedy tou dobou nežili v zahraničí, na západě. Sic se to zlepšilo, ale pořád to není ono.
To má malou chybku. Bureš žil s rodiči v zahraničí. Kde byl zrovna v listopadu 1989 nevím, ale podobné jedince bych Prosím na taková místa nenavrhoval – byť žili na západě. On i třeba takový Kim studoval v zahraničí….😉
Pravda, to je trochu chyba, tak tam dáme ještě omezení že musí důchodového věku dosáhnout nejdříve poslední den funkčního období. To se doladí.
On by se i zamyslel…ale proč?
Proč ne? Zaplatí tady poplatek za dopravní cestu, poveze ho velmi pravděpodobně český strojvedoucí, takže zisky pro naše hospodářství jsou.
Srojvedoucí, kterých je velký nedostatek a daň z jeho mzdy je téměř nic. Poplatek za dopravní cestu zdaleka nereflektuje cenu za udržbu a modernizaci tratí právě třeba pro vyšší kapacitu, je to spíš naopak, jiné sektory dotují železnici..
Každý vlak na naší síti jsou další peníze pro železnici. To že to odbíždí je jen důkaz toho, jak se u nás na dráhu s**e.
Spíš jak je „dráha“ neschopná. Peněz se v dráze utopilo dost ale není to moc vidět.
I přes neschopnost ČSD/SŽDC/SŽ je vidět dost velký pokrok např. v koridorizaci i přes jeho lapsy, takže expresy jezdí mnohem rychleji než za komančů a snese to i příměstské vlaky s intervalem spíš 10-15 min. než hodinu. Je to samozřejmě ale ještě málo, zaostalost naší železniční sítě je pořád ještě veliká a kapacita vyčerpaná až za hranu.
Kdyby se nic neinvestovalo, tak by každá trať byla na úrovni kvality Praha – Beroun.
To nejsou investice, ale údržba.
jo taaak! 🙂
Z pohledu nákladní železniční dopravy je potřeba Evropu brát jako jeden stát.
Ale zároveň jedině z tohoto pohledu.
Už jen z toho důvodu, že v Polsku je daleko větší pořádek než na Slovensku (ve společnosti).
No jak v čem 🙂