Obchvat Žďáru nad Sázavou je v procesu EIA, stavět se má začátkem 30. let
Silnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
K drobnému zlepšení by mělo dojít dříve než začátkem 30. let díky spojce mezi ulicemi Jihlavská a Brněnská.
Průjezdu Žďárem by pomohlo sladit světelné křižovatky do zelené vlny.
Mluvilo se o tom, že se to udělá. Město dokonce plánuje přidat SSZ na zbývajících nesignalizovaných přechodem.
Ale osobně bych si o toho moc nesliboval. Když vidím jak to po loňské modernizaci dopadlo na Smetance, kdy to inženýři z Prahy několikrát přeprogramovávali… a výsledek je, že zatímco hlavní je prázdná, tak na Smetance si počkáte i několik cyklů v koloně.
Jestli odříznou nádraží od města, tak to bude obrovská chyba.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak aktuální podání preferuje variantu průchodu přednádražím otevřenou, utopenou ve zdech s mostem pro OK u Kauflandu a mostem pro II/353 Jihlavská. Varianta 1 preferovaná je bez! křižovatky se II/353, varianta 2 s MÚK a s OK na Jihlavské.
Osobně mi přijde takový průchod jediný reálný (tunel dl. 630 m je utopie), varianta bez křížení s II/353 nesmyslná – osobně by v duchu poslední doby tam dal OK na obchvat a jednou rampou podél kolejí nastoupal k druhé OK na Jihlavské.
A ještě poznámka. Varianta 2 nevychází, klasicky, na vzdálenosti křižovatek. A o tom, jak moc se to ŘSD nelíbí vypovídá i druhá půlka věty…
„použití varianty 2 je podmíněno souhlasem s odchylným řešením … a případnou dohodou mezi investorem a Městem Žďár nad Sázavou o spolupodílnictví na zvýšených nákladech z
důvodů vybudování mimoúrovňové křižovatky silnic I/37 a II/353. “
Haha, nejsou ty dvojky krajské?
Proto asi chtějí to spolupodílnictví…
Je tam hned několik problémových míst: prosto před nádražím, tři zahrádkářské kolonie a dolní hřbitov.
Se obávám, že minimálně před nádražím bude muset silnice do tunelu. Jinak by to bylo barbarství …
Nejsem si jistý, jestli to vyjde výškově. Už teď je to od východu na západ z kopce, takže by jen vjezd do tunelu musel být na východním konci extrémně strmý nebo by ten tunel musel začínat hodně daleko směrem na východ.
Takový teorie, tak se obtěžujte si to najít a podívat se. Ten přednádražní prostor byl prověřován ve 4 variantách, tunel, estakáda, a utopené ve zdech.
Jenže to tu máme už 50 let, hezký 630 m dlouhý tunel jen na papíře. Je to strašně drahé pro relativně nízké intenzity.
Tam mají něco proti zahrádkářským osadám, nebo proč přesně je ta křižovatka tak… tak jak je?
Zahrádkářské osady obvykle patří městu a tak nebývá problém s pozemky.
Často se i zřizovali v místech, kde se ve vzdálené budoucnosti počítalo se zástavbou typu obchvat.
Sice pravda, ale jsou to často stovky až tisíce voličů, který si úplně naštvat nechcete.
A kde byste si tu křižovatku představoval?