Obchvat Žďáru nad Sázavou je v procesu EIA, stavět se má začátkem 30. let
K drobnému zlepšení by mělo dojít dříve než začátkem 30. let díky spojce mezi ulicemi Jihlavská a Brněnská.
Obyvatelům Žďáru nad Sázavou svitla naděje, že se jednou dočkají přeložky frekventované silnice I/37 mimo město. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poslalo šestikilometrový obchvat do procesu posouzení vlivu na okolí (EIA).
Obchvat, který má vést západně od města, je rozdělen na dvě části: severní (2,4 km) a jižní (3,6 km). Jeho součástí budou mimo jiné dvě mimoúrovňové křižovatky a dvanáct mostů. „Předpokládá se, že stavba bude zahájena v roce 2031 a ukončena 2034,“ píše se v předložené dokumentaci.
Silnice I/37 je významným silničním tahem v trase Hradec Králové – Pardubice – Chrudim
– Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – křižovatka D1 Velká Bíteš. Podle dokumentace ŘSD trápí obyvatele Žďáru 8 000 tranzitujících aut denně a frekvence stále roste.
K drobnému zlepšení by přitom mělo dojít dříve než začátkem 30. let. Ještě letos by se podle letáku ŘSD měla začít budovat zhruba 700 metrů dlouhá přeložka I/37 mezi ulicemi Jihlavská a Brněnská. Odlehčit má především Brněnské ulici, v níž se dnes spojují dopravní proudy směřující do Žďáru nad Sázavou od východu po silnici I/19 ve směru od Nového Města na Moravě a od jihu po silnici I/37 ve směru od Velké Bíteše (a tím od dálnice D1).