Obchvat Zahrádek míří do šuplíku. Narušil by barokní kompozici, říká obec požadující tunel
Silnice I/15 v Zahrádkách u historické aleje. Foto: Google Street View
Tunelová varianta by vyšla výrazně dráž.
Tunelová varianta by vyšla výrazně dráž.
Bakokní kompozice řepkových polí z map.cz: https://mapy.cz/s/kogomupuso
On někdo fotil kontejner? Já myslel že dům, zahradu a alej…
Docela se divím že u takové památky povolili zcela nehistorický moderní dům… asi se nic jiného nedá dělat… ale silnici jo, tu zakopeme, na to přece „někdo“ prachy dá…
Nojo no, tak holt zatím nebude nic, aspoň zbude víc na jiné stavby (výslovně neříkám na potřebnější). Třeba na ten tunel jednou bude, ale zatím těžko, na tyto hodnoty provozu…
Mělo by se stavět od nejprioritnějsich staveb.a tam taky nejdůsledněji a s největší energií odpracovávat NIMBYsmus.
6000 aut denně není žádn tragédie, to má leckterá pražská ulice a dá se to mitigovat zklidňujícími oaptřeními na průtahu obcí – snížením rychlosti, vytvořením přechodů se zálivy, zpomalovací šikanou u vjezdu do obce jako to je zvykem v Rakousku. Valdštejnská alej je mimořádně cenný kus barokního krajinářství, v zemi jich moc nemáme, na světě jich je ještě míň. Že lidi, který myslí volantem, nechápou hodnotu kulturního dědictví, mě pak nepřekvapuje – oni potřebujou místama projet, oni nepotřebujou, aby mimo svojí tranzitní funkci měly třena i pobytové kvality. A že tuctový český inženýr prostě jak améba vyhrkne „hrr, technická stavba,… Číst vice »
Bohužel je povědomí většiny veřejnosti, že projektant může nějak ovlivnit vzhled a trasu navrhované komunikace. Třeba jako architekt vzhled domu. Musím vás zklamat, že tomu tak není. Já mohu navrhnout jen takovou komunikaci a v takových místech, kde je dána schváleným územním plánem a komisí na MD a SFDI, plus závěry EIA, kde je člověk až za posledním chroustem a kde už předem rozhodnuto o technickém řešení na základě nějaké studie šité horkou jehlou bůhví kým. Mosty co nejkratší, tunely žádné, řešení jen to nejlevnější. Nebo naopak nic nepřeklenující nesmyslné mosty a dlouhé protihluky v místech bez osídlení, protože sousedí… Číst vice »
„na základě nějaké studie šité horkou jehlou bůhví kým“ Jak se říká, tomu člověku co to šije? Švec to nebude, projektant, architekt?
V Praze žije na řekněme na čtverci 30 x 30 km milion lidí, tam je všude blízko. Tady abyste potkal půl milionu lidí potřebujete rádius 50 kilometrů, to Vaše porovnání kulhá. Je to jiný problém co se dopravy týká. Tady jde o to musíte ujet například 50-70 km, aby jste našel (dopravil) to co hledáte a potřebujete a proto se optimalizuje silniční síť.
Trochu mě to přijde, že to je neporozumění problémům venkova.
Ehm – ne.
Já bych si dovolil obecnou poznámku ke všem těm obchvatům. Zdá se, že jsou obecně považovány za jednoznačné dobro, které uleví místním a žádné škody nepůsobí. Jenže to není pravda. Obyvatelé obcí ničených extrémní dopravou se jich, v tom neustálém kraválu a smradu, které jim auta jezdící středem obce, dožadují v naději, že to peklo skončí. Jenže ono se jen přesune jinam. A obec si vždy tím obchvatem odřízne z jedné strany přístup do volné krajiny, což je výrazné snížení kvality života a trvalý hluk prostě jen bude přicházet z jiné strany. Navíc na původním průtahu provoz málokdy skončí, jen… Číst vice »
Je to jak kde, možná když napíšete, co je to za mediálně probíraný obchvat, tak to bude jasnější. Jinak si myslím, že zvlášť v případě menších obcí na důležitých trasách, např. Doudleby n. Orlicí, kde je 99% tranzit, je ten pokles dopravy opravdu znatelný. Z těch, co znám déle třeba Stráž n. Nežárkou. Problematické je to buď když je obchvácené sídlo natolik velké/atraktivní pro zdrojovou a cílovou dopravu, nebo když je obchvat natolik velká oklika, že spoustu lidí volí kratší a někdy snad i rychlejší trasu (napadá mě Nový Bor I/9, Havl. Brod I/34). Takový obchvat může z obce efektivně… Číst vice »
To odříznutí od krajiny… to opravdu žijete v takové placce že tam není nikde ani obyčejný propustek? Pro pěšáka přece stačí cokoliv s DN2000… A že se musí kousek dál jít… on chce někdo „projít do krajiny“ a přitom nejít zbytečně ani metr?
Absurdní argumenty. Vy asi moc pěšky nechodíte, co?
Někdy, až budete mít čas, vylezte z auta a projděte si krajinu. Nejste-li zvyklý, zkuste to na kole.
To jste absolutně netrefil… auto mám, ale poslední 3-4 roky činí můj roční nájezd cirka 2000km, neboli tak jednou do měsíce… prochozenou mám třeba celou Vysočinu.
Jo, a něco konkrétního k tomu jak nejde dvoupruhová silnince pěšky překonat??
Překonat? To jako že překonávání přeplněných komunikací je to zkvalitnění života? Já sice komunikaci překonávám prakticky nepřetržitě, ale nevšiml jsem si, že je to k dobru. Tak to je bomba!
Inu, původní teze/tvrzení na začátku této větve diskuze zní: „obec si vždy(!) tím obchvatem odřízne z jedné strany přístup do volné krajiny, což je výrazné snížení kvality života“
Takže to asi opravíme že si sice odřízne přístup ale přistup jí zůstane, že? Sám uznáváte že takovou komunikaci překonáváte pravidelně, takže to jde. Asi každý jinak chápeme význam slova „odříznout“
(„Synonyma ke slovu odříznout: uříznout (větev), přerušit (spojení), odloučit (od světa)“)
(Nápověda: kdybyste to třeba chtěl odpískat někam do nějakého kompromisu, možná bych na vašem místě zvážil přeformulování z „odřízne“ (přístup) na „ztíží“, s čímž by se asi dalo vcelku souhlasit (míra toho ztížení je samozřejmě různá, podle místních dispozicí)
Tak aby bylo jasno, tak jsem reagoval přímo na Váš příspěvek, z kterého jsem jasně pochopil, že kvůli vzrůstající dopravě budeme muset něco překonávat. Já tedy v překonávání nevidím a nikdy vidět nebudu zkvalitnění života. Naopak.
Je opravdu vtipné, jak v ČR pořád věci řešíme prvoplánovitě a naivním způsobem, když už přes 50 let jsou k dispozici jasné návody, jak věci dělat lépe. (Tohle se na západě řeší od 70. let a dneska je rok 2024!)
Prostě dopravu u nás koncepčně řeší diletanti. A český občan – brouk pytlík – si myslí že všemu rozumí.
Když místní nechtějí obchvat, nebudou ho mít. Je to jejich rozhodnutí.
Jenže spousta lidí by ho chtěla. Demokracie ok, ale taky dělba moci mezi stupně.
Jako to si musí rozhodnout místní obyvatelé, zda chtějí auta pod okny nebo napříč alejí a vedle hřbitova. My ostatní jsme tam jenom hosté.
Nevím, jestli hosté, ale velká část lidí do určité míry těm místním ovlivňuje žití, rozhoduje. Každá jízda a každý nákup věcí ovlivňuje hustotu dopravy. Buďme ohleduplní, řešme příčinu místo následku.
Nevím, mně to příjde jako výzva k totální nečinnosti. Lidí pracují, baví, studují atd atd. Lidstvo se pořád vyvíjí, sice občas slepými cestami, ale nějak. Jako příklad dám třeba dětskou úmrtnost, za staletí se snížila a to díky lidské činnosti výzkumu, výrobě léků, šíření poznatků atd. Na to muselo spoustu lidí cestovat za studiem nebo třeba se musely tisknout a dopravovat knihy (odborné lékařské) atd. Výzvy k nečinnosti je v tomto světle zajímavý názor. Svoji roli na tom hraje doprava a má být podobně lepší rychlejší, plynulejší, bezpečnější atd. jen samá superlativa. Nechci být technoptimista, ale ten kdo například lidem… Číst vice »
Tihle řečníci často rádi předstírají že oni „předem věděli“ který vývoj bude prospěšný, a který škodlivý…
Jenže ono to predikovatelné je. Není to zdaleka první případ, kde se tohle řeší.
Jestli ohleduplnost k ostatním zaměňujete s totální nečinností, je to zcela vaše věc. Já ve svém příspěvku píšu, že nemáme na to odrovnávat své okolí nadměrnou spotřebou.
Ano, lidstvo se vyvýjí, ale vypadá to, že většina si neuvědomila, že se nám planeta ani trochu nezvětšuje.
Používat veřejnou dopravu, kolo a hlavně nohy není výzva k nečinnosti.
Omastit mýtné tak, aby regulovalo dovoz proti vlastní produkci není výzva k nečinnosti.
Zkvalitňujme veřejnou dopravu a nebetonujme všechno všude. Tady nejde jen o obchvaty, ale o parkoviště, která jsou už skoro všude. To jsou ty Vaše superlativy?
Jo. Ale je to něco za něco. Nelze mít heliport v každé vesnici a dotovat všem vrtulník.
Tak na to se asi mělo myslet především při tvorbě silniční sítě? Tehdy šlo upravit síť tak aby je silnice první třídy pokud možno neobtěžovala (a vedla jinudy)…
Poptávku určuje každý z nás.
What? Vy vůbec netušíte, kdy současná silniční síť vznikala. 😀
My jsem hosté v této zemi stejně jako oni jsou hosté ve své obci. Není úplně možné, aby jedna obec udělala barikádu nebo svévolně vybírala mýto, tak černobílé to není.
Každý ať si hájí svoje prostředí jak jen dovede. Kvůli tomu, že někdo neumí bez auta udělat ani ránu, není potřeba betonovat republiku. Jde o ohleduplnost ke všemu živému.
Je obecný zájem obce chránit sama sebe. Do toho patří, aby jim v obci neničila doprava životní prostředí a to ani v obci ani v celém katastru. Na druhou stranu je také celostátní zájem na budování a zkvalitňování dopravní infrastruktury, to je pro celou republiku. Zájmy musejí být rozumně sladěny. Tady to dělá dojem, že se do popředí dostaly partikulární zájmy buď vedení obce nebo nějaké nátlakové skupiny. Krajsky úřad možná nejednal úplně nestranně a nátlaku podlehl. Podle priority by ministerstvo dopravy mělo prosazovat společně s ministerstvem ŽP výjimky v odůvodněných případech. V krajních připadech to hnát až do soudního… Číst vice »
„Na druhou stranu je také celostátní zájem na budování a zkvalitňování dopravní infrastruktury, to je pro celou republiku.“
Nevím, jestli další rozdělování krajiny, další betonování a rozšiřování dopravy je celostátní zájem.
Vezměte si sto lidí a zeptejte se jich.
Zeptejte se jich taky jestli se chtějí mít ekonomicky hůř nebo líp, ta infrastruktura s tím souvisí. Můžeme se bavit o tom, že je to v detailu složitější, ale celkově je ta infrastruktura pro ekonomiku důležitá.
Můžeme se tady znovu ptát jestli Vám ten počítač nebo telefon, na kterém to píšete, přinesli na soumaru, povozem nebo někdo běžel z Číny pěšky.
Mít se líp, nebo hůř, to je otázka. Bez fungující přírody se asi budeme mít nijak. To základní (na čemž je závislá i ta ekonomika) si pomalu, ale jistě vytěsňujeme ze života.
Jste další v předlouhé řadě, který reagujete extrémem. Tak aby bylo jasno, já nepropaguji návrat na stromy, ale kritizuju naprosté plundrování přírody. Můj počítač, ze kterého píšu je nejméně 15 roků starý, auto nevlastním a vše, co koupím, několikrát zvážím na pomyslné váze jestli jo, nebo ne. Taky se občas spletu, ale snaha je. Snažím se vybírat domácí produkty.
A vy máte za to, že až všechny ty dálnice a obchvaty postavíme, že se budeme mít nějak hmatatelně líp?
Já Vam asi rozumim, ale myslíte, že na ně máme rezignovat? Mají se lidi v zaostalych zemích lépe? Nemyslím.
Cránit životní prostředí, tedy základ pro život je rezignace?
Chránit
Každý si tu ochranu představuje trochu jinak, že. Někdo by silnici nechal jak je prostředkem obcí (oni bohužel před sto lety když tvořili z maximálně kamenných cest asfaltové tak si mysleli že je príma když všichni putující projedou okolo kostela a hospody), někdo by ji rád přenesl někam kousek za dědinu, a semtam někdo by ji nejraději vykopal a rozoral úplně…
Já si tu ochranu představuji omezením spotřeby a větším používáním VHD, kola a vlastních nohou. Začněme u sebe.
AFAIK mám dojem, že bychom si měli prověřit, zda tou zaostalou zemí už nejsme
To není moc důležité jak se správně zatřídíme, když už tak jak se zlepšit…
Jsme. Mentálně zaostalou.
Problém zaostalých zemí opravdu nejsou obchvaty vesnic. 😀
Promiňte, ale ten „argument“ s počítačem z Číny, tak často v podobných souvislostech používaný, je naprosto chybný.
Dotyčný (pravděpodobně) píše svůj příspěvek v ČR na počítači z Číny, který má u sebe doma a to aniž by existoval obchvat Zahrádek či jakýkoli jiný plánovaný obchvat. Tento fakt svědčí implicitně o tom, že k dopravě čínských počítačů do českých domácností žádné další obchvaty nejsou potřeba.
Z hlediska elementární logiky argumentujete proti své vlastní tezi.
Ne, vy jen chcete pohodlně zapnout tempomat a nic neřešit. Oháníte se jen vlastni leností.
reálně ta silnice nejde udělat ani severněj nebo jižněj. Vždy by zasáhla víc krásnou přírodu než lidi. Takto to obejde město po poli. Určitě se to dá udělat kvalitně a ohleduplně. A ano, většinový názor je vždy pro nový rozvoj než konzervaci. Mě se to taky nelíbí, ale je to tak
Souhlas.
Jde to objet výrazně víc z jihu… zkusit se dohodnout s jinými obcemi. Samozřejmě současnou trasu pak degradovat na okresku a nechat ji jako každou průměrnou okresku rozpadat dokud tam nebudou díry jak pasti na medvědy…
Jaj, nepotřebujou voni v Zahrádkách nějaký turisti? Ále, to bude dobrý, kdo má SKUTEČNÝ zájem ten přijede klidně i lokálkou…
ŘSD nemůže rezignovat, musí postupně projít všechny zákonné možnosti a samozřejmě u staveb postupovat podle priorit a ekonomiky.
A co to je ta ekonomika? Výroba zmetkú na jedno použití (umělá zaměstnanost)? Tak to jo, to se potom musí jezdit.
Špatně vyprojektované, od začátku
Tady je ta silnice vedena úplně špatně. Přirozeným spádovým centrem oblasti je Česká Lípa, takže by se měla silnice přeložit (resp. upravit k tomu stávající silnice III. třídy) do zhruba takovéto trasy https://mapy.cz/s/hunohodumo a ne tahat dopravu kolem Zahrádek, když stejně většina aut pak jede po I/9 na sever.
Oni by se do Lípy po obchvatu nedostali? Ale souhlasím s postojem RSD nemá cenu pomáhat tomu kdo o pomoc nestojí.
Dostali, ale je to kolem Zahrádek výrazně delší. A potěch trojkách přímo se stejně už dnes hodně jezdí…
Trasování by to bylo lepší, ale od stávající I/15 nastoupáte 100 výškových m a pak do Lípy klesnete o 150 m.
A podívejte se, jak vypadá Litoměřická ul. v Dubici.
Tak jestli by se spíš neměl stavět obchat Dubice než Zahrádek?
Nevíte co píšete. Pominu li to, že loni skončila generální rekonstrukce této silnice, doporučuji se podívat na vrstevnice kterými vede. Zatímco u zahrádek je rovina – pole, zde jsou velká stoupání. Navíc u Kvítkova pískovcovými skalami.
Vím co píšu, znám to tam. Ano stoupání tam je, ale to není nepřekonatelný problém, jde o 90 výšk. metrů. A navíc tak spousta aut do východní části Lípy jezdí už dnes. A pískovcové skály jsou v této oblasti všude. V nedaleké Sosnové bylo také možné před pár lety v pískovcových skalách vystřílet zářez pro I/9 https://mapy.cz/s/gefalazeve
A co spíše podél současné železnice? Tam nemůže být moc stoupání a klesání.
To se vám všichni ochranáři krajinného rázu po*erou do vejšky.
Dobře to RSD udělalo. Tranzit a provoz rozhodně klesat nebude, spíš naopak a až se budou dožadovat nějaké změny, vytáhl bych z šuplíku papír a řekl ,,mohli jste ji mít,,
Co mohli mít, nebo nemít je jejich věc. To, že stoupá tranzit i individuální doprava je věc lidské nenažranosti. Řešme příčinu, ne následek, snižme svoji spotřebu a nebudeme muset tolik ničit okolí a vymýšlet záplaty.
Můžete začít tím, že příští příspěvek pošlete do redakce na papíru přes poštovního holuba.
Díky.
Tak zrovna toto je od vás argument mimo. Co má nižší spotřebu: zaslat příspěvek elektronicky, nebo papírově? 😉 (vaši pointu chápu, ale svět není černobílý, je nutné balancovat řadu priorit a požadavků. Zde se balancuje / vyhodnocuje klasické dilema „ekologie nebo růst životní úrovně a pohodlí“. Oboje je důležité, protože škody na ekologii stojí ekonomiku šílené peníze a do budoucna ty škody jen porostou. Není jeden univerzální recept, vždy se musí vyhodnocovat a porovnávat přínosy a rizika obou možností. Netroufám si ani hádat, co je správná možnost ohledně obchvatu této obce. Jen píšu, že slepý generický argument „.. ale tím… Číst vice »
To jako vážně?! Tohle je ten argument?
Ony ty komentáře na server vozí kamion přes Českou Lípu?
Ne , ale ty tablety a compy dost možná jo. Takže laskavě respektujte, že druzí mají taky nějaký zájem, třeba v cestování a nevzyvejte boha ekologie jen do míry své maximální potřeby..
Respektuje tady někdo, že nějaký zájem mají i jiní uživatelé příroidy? Ptal jste se jich?
Jsou silnice a je příroda, ano silnic je hodně ale věřte že i v ČR najdete místa , kde můžete jít i dva dny aniž by jste zavadil o auto pokud k nim máte takovou averzi.Takze ano i přírodu máme
Uživatel přírody je každý živý tvor, nikoli jen člověk, který si velmi často plundrování obhajuje.Pokrytecky obhajuje.
Jak chcete zařídit, aby lidstvo snížilo svou spotřebu?
Pokud to neudělá každý z nás…
Buďte v klidu, ona si to příroda jednou, až jí s námi dojde trpělivost, zařídí sama velmi rychle a efektivně.
Tak přesně tohle před lety potkalo místní část Vlčovice (obec Kopřivnice). Peníze na obchvat již byly rozpočtovány, ale místní se nemohli na obchvatu dohodnout a tak je výsledkem 20 let čekání.
Já těm argumentům pro jednou rozumím. Na jedné straně 5 tis. vozidel denně není málo, ale není to úplný mordor. Na druhé straně jedna opravdu cenná alej, jedna relativně nově vysazená ke kulturní památce, krajinná památková zóna, prostupnost krajiny směrem na Kokořínsko, samozřejmě ZPF (ten bude všude). Jsou to prostě pro a proti, není dogma, že všude musí být obchvat. Dopravní proud a vyvedení dopravy z obcí nejsou jediné hodnoty.
Jinak samozřejmě ty novostavby vedle aleje zásahem už jsou, a ne moc pozitivním. Akorát jsou přes 10 let staré, povolené na základě ÚP, který bude min. 15 let starý. Tedy zkoumat, kdo za tím stojí, jestli je politická reprezentace stejná jako v té době atd., to vyžaduje hloubkovou analýzu:)
Jak píšete pro a proti. Já jsem žil několik let ve vesnici kudy procházela I/38, ano intenzita dopravy byla větší. Chodit po úzkém chodníku podél silnice bylo krajně nepříjemné, když ve vzdálenosti 1,5 kolem projede kamión nedodržující 50 km/h – a těch byla většina. Přecházet na přechodu pro chodce byl adrenalin a dítě samotné na autobus nepustíte byť jde po chodníku a užije přechod pro chodce. Silnice 1. třídy do obce napatří. A u Sychrova končí Rohanská alej zářezem, ve kterém hučí I/35.
Více méně s vámi souhlasím, ale tvrdit že silnice 1. třídy do obce nepatří mi přijde jako trochu schizofrenie. Jsou jedničky kde se nehne ani kolo, za to některé dvojky by si zasloužily obchvat a jejich realizace je na mrtvém bodě… Takže každá situace si zaslouží individuální posouzení.
A co třeba značka 40 km/h, úsekové měření rychlosti a semafor na přechodu u zastávky. To by problém nevyřešilo?
Jak komu… čtyřicítka na jedničce je u mě výraz akutní nouze a najde pochopení maximálně dočasně.
Je to jak říkáte, jestli jste žil u I/38 někde okolo Kolína, Nymburka, tak si to dokážu představit. Třeba obce na I/35 před výstavbou D35 do Ostrova – Ostřetín, Vysoká, Jaroslav, to je to samé. Tam to taky bylo peklo, jenže tam těch aut bylo skoro 20 tisíc.
U Sychrova tam ta alej vede k silnici, která je těsně za I/35, navíc ta tam hučí už přes 30 let, to se taky věci hodnotily trochu jinak.
Byla to Zavadilka – na konci kopce směrem od MB zatáčka a hned za ní přechod pro chodce .. snad tam žadný kamion nejel rovně a zvonička ještě stojí :o)
před 30lety se s alejí nic nedělalo, silnice byla v 70letech posunuta naopak kousek od aleje v rámci modernizace I/35 Turnov-Liberec, kdy už u aleje byly zřízeny zálivy pro zástavky, pak na začátku 90 byla znovu modernizována, rozšířena a zahloubena (původní silnice ze 70let je cca v trase jízdního pásu Liberec-Turnov), ale do aleje se nesahalo, ale to těsné sousedství je také vnímáno silně negativně, takže říkat, že to nikomu nevadí, je nesmysl.
Navíc bych ocenil, že státu ušetřili stovky milionů.
Si můžou chodit odpočinout a nadychat toho čerstvého vzduchu do aleje. Takhleohki mít klid ve městě a třeba pouštět děti samotné na autobus.
Toho lze ovšem dosáhnout i zregulováním stávajícího provozu v obci. Velká část českého NIMBY problému je způsobena právě tímto dogmatismem „špatně, nebo vůbec“.
Jak chcete smysluplně regulovat _tranzitní_ dopravu, tzn. vozidla, která obcí jen projíždějí ze vzdáleného začátku do vzdáleného cíle? Ta I/15 je spojnicí (Ústí nad Labem-) Litoměřic a Mladé Boleslavi…
Snížení rychlosti, opatření pro chodce
Řešení problému dopravy – nejlepší ji „zmrzačit“ tzn. zpomalit, alespoň si tak interpretuju Vaše slova.
to se jezdí spíše přes mělník a nebo i přes Prahu
Tak hlavně kdyby někdo viděl tu barokní idylu, tak žasne. V hospodářském zázemí se vyrábí palety, zámek vyhořel před dávnou dobou – zakonzervovano provizorní střechou, v aleji jsem cca dva roky nebyl ale tenkrát neudržovaná cesta lemovaná stromy a novou zástavbou RD. Žádná nádhera. Celé to kdysi končilo bažantnicí, což je dnes totální džungle říznutá odpadky. Nevím, co je za tím za záměr, ale tohle je totální hovadina.
Ten zámek je neopravitelný, jedná se o nezvratnou věc?
Opravitelné je vše. Otázka je vůle. Zámek patří Karlově univerzitě. Vyhořel v roce 2003 a to tak, že totálně. Od té doby doby bylo spousta plánu a vizí. Nakonec ho začali loni prodávat. Letos zase prodej zrušili.
Přesně, to jsou všechno věci napravitelné…(až na ty RD), ale narušení silnicí napravitelné není.
Já jen nemám pocit , že k tomu kdy dojde 🙁
Na tunel pod alejí peníze nejsou. Myslíte si že se najdou lehce peníze na opravu zámku? Není to trošku stejný problém? Problém peněz a limitovaných zdrojů?
A co je na RD na vesnici vlastně špatného?
Pokud neplácáte nesmysly o barokním rázu, tak samozřejmě nic.
Tak rodinný domek se s barokní krajinou snese určitě líp, než silnice 1. třídy.
Byť je mi jasné, že stávající provoz kapacitní komunikace potřebuje.
Hádám novousedlíci v novostavbách nasadili všechny páky pro zachování svoji psychické pohody.
Pokud narážíte na těch 9 baráků, co již dříve evidentně narušili barokní pohodu, pak určitě 🙂
Co ten obchvat na tom východě kterým se má objet ten nesmyslný kruhový objezd? 90% aut jede z jihu na sever a ze severu na jih a vůbec ne na západ
To je neuvěřitelné… Pravděpodobně zase důchodová část obyvatelstva která tam stejně dlouho nebude ale hubu mají plnou absurdních nesmyslů a neumějí se projevit slušně. Doufám že jim rodiny s dětmi patřičně poděkují až budou něco potřebovat oni.
Autíčka nejsou bůh a nemají všude absolutní přednost.
aby jsi tady nebyl kratší dobu než ti důchodci, které takhle odsuzuješ
Já jen říkám jak to je, běžte se na nějaké projednávání podívat a uvidíte jak to vypadá. Pokud teda taky nejste takový nenávistný dědek.
Hádám, že se jen ustoupilo řvoucí menšině. Velmi by mě překvapilo, kdyby to byl názor s nadpoloviční podporou obyvatel obce. Akorát se mi stejně jako u lanovky do Podbaby nelíbí, že tato politická rozhodnutí se schovávají za úřednická. Naprosto to podkopává tezi, že státní správa je nezávislá. Pokud není politická / veřejná podpora pro obchvat, má to tak být zdůvodněno a ne se schovávat za ochranu zemědělského půdního fondu, to bychom zde nepostavili nic.
Mlčící většina mohla samozřejmě požadovat vypsání obecního referenda a v něm by se ukázalo, nebo minimálně zplodit nějakou petici, kterou by se zastupitelstvo obce muselo zabývat. Pokud by tedy bylo dost podpisů.
Z článku nevyplývá, že by k něčemu takovému došlo, tedy asi ta mlčící většina neměla úplně tu potřebu se za ten obchvat nějak drát.
Zcela upřímně, já bych ho v navržené trase a podobě tedy taky nechtěl, ale nejsem místní, tak nemám co do toho kecat.
Uvidíme, ono je také možné, že se o tom mlčící většina dozvěděla teď. Stejně jako se obyvatelé Prahy dozvěděli teď to, že lanovka by byla nepřiměřeným zásahem do krajinného rázu trojské kotliny.
Tak obyvatel Prahy se rozhodně nikdo na nic neptal … což je tady tak nějak tradicí.
I když beru, že v případě Zahrádek to mohlo být všelijak, v článku se sice píše, že to zazdil KÚ, ale formulace „Stalo se tak po odporu obce.“ je poněkud nejasná. Nicméně v informačním letáku se uvádí … „Veřejné projednání záměru v procesu EIA
se uskutečnilo 16. 1. 2024“ … takže to vypadá, že veřejnost prostor k vyjádření svých stanovisek měla.
A to už od ledna stihli zpracovat výsledky slyšení a rozhodnout?? Pozoruhodná rychlost v českých krajích…
Blahopřeji místní k zachování naftové psychické pohody s barokním panoramatem…
Místo aby byly rádi že jim to uleví tak jsou proti tomu. To je nepochopitelné. Tunel je nesmysl
Vaše mantra přestává fungovat, co?