Obchvat Zábřehu na I/44 má po ročním odkladu pravomocné územní rozhodnutí

I/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSDI/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSD

Silnice I/44 je důležitou severojižní tepnou Olomouckého kraje. Spojuje Mohelnici, Zábřeh, Šumperk, Jeseník a končí na hranicích s Polskem.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
beedat

A proč to nebude vedeno jako D44?

Martin

To se ani neobjevil nějaký záhadný brouček? Tak jako mezi Českou Lípou a Novým Borem.

Joker

Znamenité pro všechny, kteří míří na Jesenicko. Takže už jen oživit projekt tunelu pod Červenohorským sedlem a můžeme začít chrochtat blahem !

Asd

Obávám se že ten tunel je jen taková předvolební vábnička. Moc velká investice s poměrně malým efektem.

Michael

Kdyby takhle maloměšťácky uvažovali v Rakousku, tak dodnes jezdí padesátkou přes Passy.

Asd

To máte pravdu. Ale kolik lidí žije na Jesenicku? A jaké jsou náklady stavby?
Jedině by to mělo smysl kdyby cesta od tunelu pokračovala až do Polska kde by se napojila na jejích síť.
Myslíte že je takový velký infrastrukturní projekt reálný?

Kyk

Proč je zajesenicko tak bídně oblast? Protože tam nevede žádná pořádná cesta a nejen lidé nemohou efektivně cestovat za prací, a naopak ani firmy se tam nehrnou podnikat, ze stejného důvodu.

PeS

+ želzniční tunel k tomu

nováček

10 km dálnice u Litomyšle za 3 miliardy , tady za stejnou cenu úsek výrazně kratší – zajímavé

WHN

Srovnávat by se měly stejné parametry, tedy (dle letáků):
– Litomyšl: předpokládaná cena 4,5 mld., vysoutěžená cena 2,8 mld.
– Zábřeh: předpokládaná cena 3,2 mld, vysoutěžená cena není známá

Padre

Chtělo by to čtyřpruhovou komunikaci až po Rapotín,kde se rozdělují jedenáctka a čtyřiačtyřicítka.

Asd

Tak o tom žádná. Něco takového by opravdu tomu kraji více než hodně pomohlo.

SYN

Akorát v tom Rapotíně to asi nebude jednoduché ukončit/napojit… snad už někdo dělal aspoň ideový náčrtek?

ukulele

Nezbývá než doufat, že napojení bude až za Losinami, které jde ještě obejít snadno. Dále k Červenohorskému sedlu nezávidím tomu, kdo to bude řešit.

Voufa

Pro výletníky do Jeseníků dobrá zpráva. Jásání by mělo nastat ale až ve chvíli, kdy se začne stavět Mohelnice – Vlachov, protože to je potřeba daleko víc (viz křížky u silnice).
Bohužel se po dostavbě zvýší automobilový provoz a ještě více poklesne výhodnost železnice. Autem to bude výrazně rychlejší. Kdy začne elektrizace Bludov – Jeseník? ŘSD staví a SŽ mluví, bohužel.

Voufa

Podle mapy vede silnice přes obalovnu, která je vedle vlečky na Vitošov. Nevíte co s ní bude? Zruší se či přesune?
Jsem zvědavý, jak moc bude provoz slyšet v Leštině. Uvidíme. Silnice asi povede na vysokém náspu, tak se trochu obávám.

Vladimír

Je to sice obchvat ochvatu, ale je sakra treba propojit Sumperk a D35 co nejdustojneji.

Maverick

Planuje se nejake vylepseni a na sever za Sumperkem?? Tam uz to asi nevychazi na ctyrpruh 😳

Přerov

Každá stavba, která pomůže strukturálně zaostalému Jesenicku je vítána.
Jen ta cena, mě zaujala. Myslím, že vítěz bude pod původní částkou (2600 M Kč) a pak budou vypsány slavné články, že se ušetřilo 31% s předpokládané částky.
Ale, dobře i tak.

Asd

Dobrá zpráva. Snad se podaří co nejdříve začít stavět. A také by chtělo pohnout s obchvatem Šumperku.

Zbyněk19

…údajně nevhodné vedení silnice, která rozdělí blok obhospodařovaných pozemků…
Nějak mě nenapadá dálnice nebo silnice 1. třídy, která by nerozdělila nějaký pozemek.
Celkem by mě zajímalo v jakém stavu rozpracovanosti je zmiňovaný plánovaný obchvat Šumperka. Hovořilo se o něm už před posledními volbami….. 🙂

JiriP

Jakožto Pražák jezdící do Jeseníku neskrývám z posledních zpráv nadšení.

Eman

To ale patří spíš pod článek o obchvatu Náchoda, ne? 🙂

Asd

Třeba pán jezdí zkratkou přes Brno 😃

SYN

Proč přes Brno? Připadá v úvahu přes Králíky, přes Klodzko nebo přes Mohelnici (D35)…

Asd

Pro lidi z Prahy je mnohem pohodlnější jet po D11 přes Kladsko. Zvláště pokud bude dobudován obchvat Náchoda.

JiriP

Diakritika z mobilu není vždy spolehlivá. Mínil jsem pohoří, nikoliv město a konkrétně jezdim na šumperskou stranu.

Asd

Vynikající zpráva. Doufám že se co nejdříve začne stavět. Ještě by chtělo pořádně zapracovat na obchvatu Šumperku.

radim.cenek

Není „obchvat Zábřehu“ to, po čem se jezdí teď? Původní I/44 vedla po ulicích Československé armády a Postřelmovská.

rogo01

Je to obchvat obchvatu. Něco takového bude i v Mikulově.

SYN

No v Mikulově je to nyní „uprostřed města (okolo nových obytných domů)“ to oproti tomu ten Zábřeh byl a stále ještě je průmyslovou čtvrtí, bohužel je tam kruháč… a uspořádání 1+1 a padesátka (částečně). Takže asi tak k „obchvatu“ to muselo být vždycky jasné že to tak nebude navždy…
Asi tak jako je Jižní spojka obchvatem Prahy.

Voufa

v podstatě obchvat obchvatu Zábřehu

vinkler.pav

Máte sice pravdu, že město již jeden obchvat má. Ten ale odpovídá době svého vzniku (80. léta?), takže už nestačí kapacitou a má spoustu bodových závad (úrovňové křižovatky a spousta dalších nepřehledných připojení, například levé odbočení směrem k nádraží bývá náročné, navíc kdo to tam nezná, špatně se postaví a blokuje průjezd na Šumpek). Kapacitní obchvat je určitě potřeba.

Stanislav

Ne to je prutah🤣