Obchvat Zábřehu na I/44 má po ročním odkladu pravomocné územní rozhodnutí
I/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSD

Silnice I/44 je důležitou severojižní tepnou Olomouckého kraje. Spojuje Mohelnici, Zábřeh, Šumperk, Jeseník a končí na hranicích s Polskem.
A proč to nebude vedeno jako D44?
To se ani neobjevil nějaký záhadný brouček? Tak jako mezi Českou Lípou a Novým Borem.
Znamenité pro všechny, kteří míří na Jesenicko. Takže už jen oživit projekt tunelu pod Červenohorským sedlem a můžeme začít chrochtat blahem !
Obávám se že ten tunel je jen taková předvolební vábnička. Moc velká investice s poměrně malým efektem.
Kdyby takhle maloměšťácky uvažovali v Rakousku, tak dodnes jezdí padesátkou přes Passy.
To máte pravdu. Ale kolik lidí žije na Jesenicku? A jaké jsou náklady stavby?
Jedině by to mělo smysl kdyby cesta od tunelu pokračovala až do Polska kde by se napojila na jejích síť.
Myslíte že je takový velký infrastrukturní projekt reálný?
Proč je zajesenicko tak bídně oblast? Protože tam nevede žádná pořádná cesta a nejen lidé nemohou efektivně cestovat za prací, a naopak ani firmy se tam nehrnou podnikat, ze stejného důvodu.
+ želzniční tunel k tomu
10 km dálnice u Litomyšle za 3 miliardy , tady za stejnou cenu úsek výrazně kratší – zajímavé
Srovnávat by se měly stejné parametry, tedy (dle letáků):
– Litomyšl: předpokládaná cena 4,5 mld., vysoutěžená cena 2,8 mld.
– Zábřeh: předpokládaná cena 3,2 mld, vysoutěžená cena není známá
Chtělo by to čtyřpruhovou komunikaci až po Rapotín,kde se rozdělují jedenáctka a čtyřiačtyřicítka.
Tak o tom žádná. Něco takového by opravdu tomu kraji více než hodně pomohlo.
Akorát v tom Rapotíně to asi nebude jednoduché ukončit/napojit… snad už někdo dělal aspoň ideový náčrtek?
Nezbývá než doufat, že napojení bude až za Losinami, které jde ještě obejít snadno. Dále k Červenohorskému sedlu nezávidím tomu, kdo to bude řešit.
Pro výletníky do Jeseníků dobrá zpráva. Jásání by mělo nastat ale až ve chvíli, kdy se začne stavět Mohelnice – Vlachov, protože to je potřeba daleko víc (viz křížky u silnice).
Bohužel se po dostavbě zvýší automobilový provoz a ještě více poklesne výhodnost železnice. Autem to bude výrazně rychlejší. Kdy začne elektrizace Bludov – Jeseník? ŘSD staví a SŽ mluví, bohužel.
Podle mapy vede silnice přes obalovnu, která je vedle vlečky na Vitošov. Nevíte co s ní bude? Zruší se či přesune?
Jsem zvědavý, jak moc bude provoz slyšet v Leštině. Uvidíme. Silnice asi povede na vysokém náspu, tak se trochu obávám.
Je to sice obchvat ochvatu, ale je sakra treba propojit Sumperk a D35 co nejdustojneji.
Planuje se nejake vylepseni a na sever za Sumperkem?? Tam uz to asi nevychazi na ctyrpruh 😳
Každá stavba, která pomůže strukturálně zaostalému Jesenicku je vítána.
Jen ta cena, mě zaujala. Myslím, že vítěz bude pod původní částkou (2600 M Kč) a pak budou vypsány slavné články, že se ušetřilo 31% s předpokládané částky.
Ale, dobře i tak.
Dobrá zpráva. Snad se podaří co nejdříve začít stavět. A také by chtělo pohnout s obchvatem Šumperku.
…údajně nevhodné vedení silnice, která rozdělí blok obhospodařovaných pozemků…
Nějak mě nenapadá dálnice nebo silnice 1. třídy, která by nerozdělila nějaký pozemek.
Celkem by mě zajímalo v jakém stavu rozpracovanosti je zmiňovaný plánovaný obchvat Šumperka. Hovořilo se o něm už před posledními volbami….. 🙂
Jakožto Pražák jezdící do Jeseníku neskrývám z posledních zpráv nadšení.
To ale patří spíš pod článek o obchvatu Náchoda, ne? 🙂
Třeba pán jezdí zkratkou přes Brno 😃
Proč přes Brno? Připadá v úvahu přes Králíky, přes Klodzko nebo přes Mohelnici (D35)…
Pro lidi z Prahy je mnohem pohodlnější jet po D11 přes Kladsko. Zvláště pokud bude dobudován obchvat Náchoda.
Diakritika z mobilu není vždy spolehlivá. Mínil jsem pohoří, nikoliv město a konkrétně jezdim na šumperskou stranu.
Vynikající zpráva. Doufám že se co nejdříve začne stavět. Ještě by chtělo pořádně zapracovat na obchvatu Šumperku.
Není „obchvat Zábřehu“ to, po čem se jezdí teď? Původní I/44 vedla po ulicích Československé armády a Postřelmovská.
Je to obchvat obchvatu. Něco takového bude i v Mikulově.
No v Mikulově je to nyní „uprostřed města (okolo nových obytných domů)“ to oproti tomu ten Zábřeh byl a stále ještě je průmyslovou čtvrtí, bohužel je tam kruháč… a uspořádání 1+1 a padesátka (částečně). Takže asi tak k „obchvatu“ to muselo být vždycky jasné že to tak nebude navždy…
Asi tak jako je Jižní spojka obchvatem Prahy.
v podstatě obchvat obchvatu Zábřehu
Máte sice pravdu, že město již jeden obchvat má. Ten ale odpovídá době svého vzniku (80. léta?), takže už nestačí kapacitou a má spoustu bodových závad (úrovňové křižovatky a spousta dalších nepřehledných připojení, například levé odbočení směrem k nádraží bývá náročné, navíc kdo to tam nezná, špatně se postaví a blokuje průjezd na Šumpek). Kapacitní obchvat je určitě potřeba.
Ne to je prutah🤣