Obchvat Volyně na cestě do Bavorska získal klíčový souhlas při posouzení vlivů na okolí
Silnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Stavebně nejzajímavější na sedmikilometrové trase bude 150 metrů dlouhý hloubený tunel.
Celá I/4 je ostuda, uděljete pořádnou rovnou silnici. Nikoho v Praze nepálí v zimě zaseklé kamiony na Šumavě a na Bretaňi ta vracečka , kde si kamiony hoblují zadnici. Dejte ministru dopravy 40 tunový kamion, ať si to v zimě projede z Strakonic do Strážnýho . Možná potom se to hne.
Uvažuje se i o navazujícím obchvatu, přeložce Čkyně silnice se posune více k Dolanům.
I4 je jediná silnice první třídy, kde jsou dva mosty jen pro jedno auto. Od Strážného až po Benzinu je to dobrá silnice, ale pak je to špatné skoro až do Strakonic.
na silnici na I/19 (od Let na západ) jsou taky taková místa, ne?
Počaply jsou po rekonstrukci vyřešené. Místy tam ale mezi Mirovicemi a Březnicí není ani střední dělící čára. 😀
Dobrá zpráva!
Kdyby měla být ta cesta úplně ťip ťop, tak by tam bylo tunelů a obchvatů jak nabušeno. Třeba okolo Vimperka. Krucinál, to by bylo, ale dílo!
Kolem Vimperka je nejhorší asi přejezd před Kláštercem a samozřejmě stoupání v Pasovské není optimální. Jinak je to takový standardní „normalizační“ průtah městem, dnes by se to samozřejmě udělalo jinak, ale na I/4 jsou rozhodně bolavější místa. Mezi ST a Vimperkem Volyně, Betaň, Čkyně; méně pak Strunkovice (hlavně přejezd) a Přechovice. Směr hranice Horní Vltavice a Kubovka, nicméně tunel je spíš zbožné přání.
Tak predne chvalim, ze se dela statovka bez kruhacu. To koukam teda. Super.
Porad nechapu proc se neuvazuje ani o poradnem obchvatu Strakonic. Alespon smer Praha-hranice (silnice I/4) by sel udelat celkem „snadno“
O „východním“ obchvatu Strakonic se uvažuje, resp. reálně se plánuje také…..
Super, tak to je dobra zprava. Relane ale termin realizace tak za 10 let ze ?
Na serveru „Dopravní stavby JČK“ není o obchvatu Strakonic uvedeno ani Fň, takže ve vzdálenější časové perspektivě možná…
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/dopravn-stavby/6
Uvažuje se o něm tak 30 let… A myslím, že není ani politická vůle ani finance to dotáhnout. Tipoval bych, že jestli se začne stavět, tak někdy v horizontu 2040. Pokud nebudeme mít v té době jiné starosti.
On ten současný průtah zas tak hrozný není, kromě Volyňské jde prakticky mimo obytnou zástabu, propustnost by mohla být o něco lepší, ale v kategorii okresních měst patří Strakonice k výraznému nadprůměru.
Kromě územního plánu nevím o ničím víc. Mate nějaký odkaz?
Taky se mi líbí, že jde hodně nahoru kvalita nových státovek. Byl bych hrozně rád, kdyby se třeba v 30. letech dostavělo pár chybějících dálnic a šlo se cestou kvanlitnuch silnic 1. třídy s obchvaty a bez kruhačů, tak aby se tam dalo jezdit těch 80-100.
Administrativně tam musí být srovnatelně práce i ve srovnání s dálnicí.
Presne tak. Kdyz je dobra statovka (idelalne obcas 2+1) tak to take odsejpa a je to relativne bezpecne (mimourovnove krizovatky a zadne obce).
P.S: Jezdim casto jeden usek silnice prvni tridy kde je veliky provoz. A vzdy vidim tu „kolonu“ aut a rikam si jak je tu provoz a pocitove mate pocit ze se furt musite za nekym „tahnout“. Ale pritom kouknu na tachometr a vlastne jedu porad cca 90-100 plynule (nikdo ani nepredjizdi-nema to smysl :)) …….. takze vlastne v klidu. No ale to vse konci jakmile je tam semafor nebo kruhac 🙁 .
Vidím dobře, že v tomto úseku budou výhradně MÚK?
34 let po revoluci se resi sankovaci draha na vrchu betan. kdyz jsem to jel poprve (v autobuse), myslel jsem, ze to je nejaky vtip.
proto se mi zda, ze oslavne ody na rsd nejsou uplne na miste…
Budou 4 pruhy klidně jen v kategorii S 15/100 klidně jen na rychlost 100km/h = hurá a pokrok mezi civilizované země.
Budou jen dva pruhy tak opět jen přibude další nebezpečná silnice a hromada smrtelných nehod = jsme stále rozvojová země která se v životě nevyhrabe ze zaostalství
Vyjeď do světa, pak zjistíš, že tak zaostalá země nejsme.
Neustálé přidávání pruhů je naopak znakem ‚rozvojové‘ země. Vyspělejší už začínají chápat, že je třeba používat větší podíl místních zdrojů a pro přepravy zlepšovat také železnice.
Neustálé přidávání pruhů? Naposledy tam nějaký přidali tak před 250 lety, aby se povozy nemusely tak složitě vyhýbat…
Ano neustálé. tady se přidávají dva a přispěvatel “ Snad budou 4 pruhy“ by chtěl 4.
Nikdo totiž původní silnici neruší. A takto se to se silnicema děje stále a původní silnice se ruší jen v malém procentu případů.
Původní silnice se logicky rušit nebude, protože do té Volyně taky občas někdo potřebuje dojet. Už to ale nebude tranzitní silnice I. třídy a nebude komplikovat život místním.
Zrušených silnici je spousta. Akorát že se o nich nepíše, nikdo je nepoužívá, nikoho nezajímají a příroda si je vzala zpátky sama. A poznat je v terénu není vůbec jednoduché.
Pak jsou silnice zatopené v přehradách a zrušené důlní činnosti neboť se tam prohnal drobeček: https://youtu.be/1UL6ukglbO0?t=48
Tak třeba na silnici 38 je zrušen úsek u Kutné Hory,protože byl nahrazen nadjezdem. https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9iaOKxXOIJeb158W&x=15.2917851&y=49.9760371&z=16&base=ophoto Kolik dalších takových významnách kousků bylo zrušeno poté co byl na této silnici vybudován obchvat (= + 2 pruhy)? A protože to františek srovnával se železnicí, tak u ní bylo maximálně přidání jedné koleje v úseku Havlíčkův Brod – Nymburk (abychom se drželi silnice 38) a co se týče směrových parametrů tak se u železnice mezi Šatovem a Mladou Boleslaví nic zásadního nezměnilo od jejího postavení (drobná směrování tam jsou, ale v rámci stanic). Se zrušenýma silnicema v dolech a v jezerech jste tématicky (přidávání… Číst vice »
Františku, už máš holku?
Víš, že správná nevěsta přijde i na radnici s vlečkou….?☝️
Kec.
Ale je pravda, že mnohopruhy s úrovňovými kříženími jsem viděl hlavně v bývalém SSSR a nejnověji spousty nových úseků „rychlostnic“ v Turecku.
Mohl byste zde prosím upřesnit, kolik pruhů má na bavorské straně silnice B12 od hraničního přechodu Phillipsreut přes Freyung do Passau?
Děkuji
Dva hodně široké pruhy, místy 2+1
V Bavorsku maji plan B12 v cele delce 2+1 s MUK….plus je potreba vyresit lepsi napojeni na dalnici u Pasova…
Průjezd Pasovem není nic moc. Někde jsem snad viděl studii napojení B12 na A3: Passau-Nord (místo Passau-Mitte), za vyhnutí se tunelům a serpentinám u Ilzu by to stálo. Existuje i zbožné přání na protažení A94 do Pasova a na hranice, ale u toho tak zůstaneme.
https://www.bvwp-projekte.de/strasse/B388-G050-BY/B388-G050-BY.html
Pane Pavle, děkuji za odpověď.
Můj původní příspěvek byl zamýšlen především, jako tzv. „návodná otázka“ pro pana „Snad budou 4 pruhy“, aby se zkusil zamyslet nad opodstatněností své touhy po 4 pruzích na této komunikaci, když v sousedním, daleko bohatším Bavorsku si vystačí s tím, co jste uvedl.
Třeba v Německu, USA, Japonsku, Novém Zélandu a Švýcarsku se takové silnice nejvyšší třídy nestavějí?
V prebohatem Norsku? Jejich obousmerný 25km tunel? Jejich dvoupásové dvoupruhy?
Ne, 4 pruhy nejsou potřeba, aby silnice nebyla nebezpečná. K tomu je potřeba aby na ní nebyly zatáčky a křižovatky schované za horizontem.
Je potřeba krajnice zhruba 3/4 metru široká a jízdní pruh široký natolik, aby autobus nezasahoval do protisměru ani v zatáčkách, natož na rovině. Idálně, aby se vedle sebe vešel Zetor a dva osobáky.
Na I/4 je především škoda, že zrušili obchvaty Kubovi Hutě, Horní Vltavice a Kurkusovy hutě.
Tam byly obchvaty?
V plánu byli
kubovka tunel…
Byly. A Kubovy Hutě. Prosím!
Volyně i projíždějící řidiči si obchvat rozhodně zaslouží. Průjezd přes dlážděné náměstí kolem historické radnice je opravdu utrpení pro obě strany. Stejně jako serpentiny na Betani, nic moc za sucha, natož v zimě.
Samozřejmě by pak bylo pěkné obdobně pohnout i se Čkyní a tzv. zatáčkou smrti u odbočky na Bohumilice. Zbytek pak už do Vimperka sice není žádná sláva, ale oproti Volyni a Čkyni to přijatelné už je.
Zvolili k přepravě auto, za což si zaslouží silnici? 🙂 Tak to totiž vyznívá. No, a pořádné spojení po kolejích s návaznými auty a autobusy, propojení tratí přes Haidmühle – furt nic.
frantisku, mam zasadni informaci. po silnicich jezdi i autobusy a nakladni doprava. silnice I/4 je teoreticky vyznamnym spojenim s vyznamnou casti bavorska, prakticky je to klikata nesmyslna dvojka.
a koridor pres haidmuhle je docela dobry vtip teda… 🙂
Ale v tom Bavorsku až do Pasova je na celé B12 všude minimálně 80. Jen jedna okružní křižovatka u Freyungu. Plus od Hutthurmu na západ propojka na A3 kde snad ani není žádné místní omezení. Tak si představuju silnice pro dálkovou dopravu.
Nikdo přes Haidmühle koridor nechce, stačila by normální regionální dráha propojená až k Dunaji. I ta by mohla nějaký náklad převést. Akorát asi Bavoři už nemají zájem.
ale, ale, ale. ja uz do volar dlouho vlakem nejel, ale nejsou ony tam docela kopce? a tahat to v dieselu proti taktu osobaku, hm.
asi byste si to podnikani v nakladni doprave mel nejdriv nejak osobne vyzkouset.
Zato silnice I/4 je po rovině.
Tak koridorové délky kolejí stanice nedosahují, ony délky budou úměrné schopnosti lokomotiv nezávislé trakce to odvést, v taktu osobáků už vůbec problém nevidím, stanic tam na křižování je docela dost.
Pane Františku, pokud dodnes na české straně jezdí vlaky až do Nového údolí, je to jen a pouze díky tomu, že za „staré doby“ byl poslední úsek trati používán jako vlečka a dopravna Nové Údolí jako překladiště vyváženého českého dřeva z vagonů na německé kamiony. Pokud by v minulosti neexistoval tento účel, byl by s největší pravděpodobností tento camfour trati č. 197 z Černého Kříže už dávno zrušen a koleje vytrhány stejně, jako k tomu došlo na bavorské straně až do Waldkirchenu. Můžete prosím alespoň odhadem uvést vaší představu o tom, jaká by asi mohla být jízdní doba vlaku z… Číst vice »
A to překládání mohlo klidně zůstat, akorát by se asi hodila ještě další (překládková) kolej v Novém Údolí.
Podrobnosti k Novému Údolí a obsluze nákladních vlaků ze strany Pohraniční Stráže:
https://tusset.estranky.cz/clanky/vlakem-za-draty.html.