Infrastruktura Silnice

Obchvat Velké Bíteše postaví Eurovia, zakázku za 69 milionů vyhrála o 333 tisíc korun

Dokončování obchvatu Nového Veselí. Foto: Kraj Vysočina
Dokončování obchvatu Nového Veselí. Foto: Kraj Vysočina
O zakázku s evropskou dotací bojovalo jedenáct firem a sdružení.

Zhruba o pětinu levněji proti rozpočtovému odhadu vyjde Kraj Vysočina stavba části obchvatu Velké Bíteše. Zakázka na přeložku silnice II/379 získala společnost Eurovia CS za 68,8 milionu korun, když těsně porazila Metrostav Infrastructure.

Vyplývá to z údajů v registru smluv a na profilu zadavatele. Odhadovaná cena byla 85 milionů korun. Zakázka přilákala nezvykle vysoký počet soutěžících: dorazilo celkem 11 nabídek. Eurovia CS nabídla o 333 tisíc korun nižší cenu než druhý Metrostav Infrastructure.

Obchvat by se měl začít stavět příští rok. Bude dlouhý 2,1 kilometru, propojí silnici I/37 ve směru na Žďár nad Sázavou se silnicí na Tišnov. Další plánovaná část obchvatu Velké Bíteše by měla v budoucnu propojit trasy směrem na Náměšť nad Oslavou a na Rosice. Jedná se ale prozatím pouze o dlouhodobé plány bez bližších specifikací.

Letos by mě vniknout úsek od napojení na silnici číslo 37 po novou okružní křižovatku v místě křížení novostavby se silnicí Velké Bíteše na Vlkov. Umožní jednodušší napojení do průmyslové zóny. Kompletně má být hotovo příští rok na konci října. Kraji zaplatí více než polovinu nákladů Evropská unie.

Mapa obchvatu Velké Bíteše. Foto: Kraj Vysočina
Mapa obchvatu Velké Bíteše. Foto: Kraj Vysočina
Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Mikulášek

Metrostav Infrastructure, je úplně jiná firma než ten Metrostav, který má zákaz účasti ve výběrových řízeních. A jaký model byl použit tady A, B nebo C (A= prohraju, ale dáš mi z toho číst prací, B= prohraju za odstupný, C = prohraju, ale příště prohraješ ty o 333)…

Honza

Metrostav Infrastructure je dcerou Metrostavu. Metrostav stále nebyl pravomocně odsouzen, proto zákaz účasti nemá. S koliky z dalších 10 účastníků se měl na variantách A, B, či C podle Vás domlouvat?

Petr

No, to je teda objev, takovj obchvat. To snad nikoho nenapadlo, že by si Velká Bíteš zasloužila hlavně obchvat s napojením na D1 ???

Petr5

Tak takovej miniobchvat z jihu se stavěl ještě za socialismu. Původní trasa I/2 vedla přes náměstí. Před ním se spojovala s I/37.

Marek

Náhodou,nestavěla eurovia zvlněnou dalnici u Ostravy??????? CHA CHA

RooooS

Mýlíte se pane Sůra … společnost ODS – DSO Dopravní stavby Ostrava, s. r. o., byla majetkově ( akciově ) prodána v průběhu výstavby D47 alias D1, takže lze hovořit o tom , že to stavěla Eurovia … Dálnice D47, stavba 4708 – Ostrava, Rudná – Hrušov, zhotovitelé = ODS-Dopravní stavby Ostrava a.s., Stavby silnic a železnic a.s.= dnes EUROVIA a OKD Doprava a.s. = dříve Bakalovo AWT, které dostal zdarma od státu v rámci privatizace OKD ( nebylo oceněno ) = dnes PKP CARGO INTERNATIONAL a.s., do 2. října 2019 Advanced World Transport a.s. (AWT), do 30. dubna 2010… Číst vice »

Jiri

Ano, lide kteri pracovali pro ODS – dopravni stavby ostrava, ted pracuji pro Eurovia. Chacha se budu smat ja, az se nova stavba bude taky vlnit 😉

Zdeněk

Tahle firmička má na triku i ten spadlý most ve studénce a několik mrtvých. Prostě odborníci na slovo vzatí a je jedno, jak se přejmenují (tohle už je myslím potřetí, co se tahle partička přejmenovala) – u mě bych jim nenechal udělat ani obklad v koupelně !!!

Vladimir

Slusna sleva oproti predpokladane cene. Je jasne, ze firmy vyhlizeji krizi a snazi se ziskat co nejvice zakazek, pokud se zakazky hojne vypisuji.

Koro

Zrovna ta nesmin nutna cast odklonu dopravy ve meste…

Vladimír Bílý

Díky za každý obchvat! Stojí to sice nemnoho a půlku navíc zaplatí EU, ale stejně přemýšlím, co tento konkrétní, všechno jenom ne, obchvat řeší a nemůžu na nic přijít.

Pivlis

Řeší to, že od Žďáru na Tišnov se muselo objíždět centrum jihem, případně se jezdilo přes náměstí. Takže místo 3/4 kruhu po městě pojedete jenom 1/4 kruhu mimo zástavbu.

Jan Janko

Pro člověka, který jezdí trasu Tišnov–D1 exit 153 Lhotka, by to měl být obchvat jako dělaný… Nicméně každý, kdo tu trasu zná jako já, jezdí kolem vlkovského nádraží přímo do Osové Bítýšky a na dálnici. Nevím, co by mě v budoucnu mělo přimět jet skoro až do Bíteše a po novém obchvatu. Myslím si, že efekt tohoto obchvatu bude pro město jen velmi malý.

Pivlis

Ano, ale většina jede prostě po hlavních, a napadá mě třeba tranzit . Ten, pokud jede na Tišnov, tak musí odbočit z hlavní ke kruháči, který je dost utažený, potom přes práh u školy a motá se v zástavbě. Ano, efekt nebude žádná bomba, ale nevidím důvod, proč to nepostavit.

Jiří Kocurek

No dobře, tak Eurovia. Z těch „ušetřených“ 330 000 Kč by to chtělo zaplatit kvalitní stavební dozor.

Jakub

Pokud odhadovaná cena byla 85M Kč, tak se ušetřilo výrazně více 🙂