Obchvat v krajině s rybníky. Přeložka I/24 má vyhnat kamiony z Lomnice nad Lužnicí

Kamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSDKamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSD

Vytížená silnice spojuje dálnici D3 s hraničním přechodem Halámky. Lomnice na cestě představuje úzké hrdlo.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Heh, jak tady nedávno někdo záviděl „vesnici“ Bučovice obchvat při trojnásobných hustotách provozu (a to včetně násobku kamionů)…
Pravda, MÚK tu je jen jedna.

Obyvatel

Podle plánku dva přejezdy pořád zůstanou, čekal bych s elektrifikací tratě do Č. Velenic nějakou koordinaci.

FuJi007

Z článku… „a také 85 metrů dlouhý most přes železniční trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice. Díky němu zmizí z HLAVNÍHO tahu úrovňový přejezd.“ Nový most na obchvatu přes železnici bude dostatečně široký a vysoký a je koordinován s projekt elektrizace. Nebojte ;-).

MK

Škoda, že tam není rozšíření na 2+1

JardaP

Proč, proboha? Myslíte, že stát neví, co s penězi? Speciálně kolem Lomnice nemám pocit, že by bylo málo úseků na předjíždění a extra hustý provoz.

Metro

Tak když si stát objednává hodnocení hospod u Michellina za 51 milionů, tak 2+1 zde jsou proti tomu velice rozumně utracené peníze…

digi

kolik metru obchvatu by jste za tech 51 mega postavil?? trochu reality poprosim…

SYN

Ale pořád je ještě pár jiných míst kde by ty 2+1 byly potřeba ještě víc a taky tam nejsou, a tvrdí se že je to kvůli ceně…
Takže rozházení něčeho u Michelinů není automaticky důvod utrácet jak zběsilí.

Daniel

Sliby se slibují, blázni se radují. Drtivá většina obchvatů „bude“ za X let. Občané ale potřebují změnu NYNÍ. Řešení je okamžitě zavést mýto za průjezd obci a na obou koncích mýtné stavby se závorou. Výsledek bude okamžitá finanční injekce do rozpočtu obce, ze které se poté může postavit ten obchvat.
Takto bude obchvat za X let a ještě se na něj složíme my všichni.
Tyto články o obchvatech za 5 let jsou asi ve stylu: Za 10 let budu miliardář. (Nejenom na tomto serveru)

El Barto

A kolovrátek se točí dál…. Vážený ekonome-amatére, už jste pro prosazení těch vašich geniálních nápadů udělal něco skutečného, nebo jen plníte diskuze zájmového webu rádoby plamennými výlevy, kde jediný efekt je vyplnění diskuzního vlákna balastem, který má hodnotu asi jako čínské noviny pro negramotného Afričana? Přece když jsou ty vaše návrhy tak skvělé, nemělo by být problém je prosadit, ne? Nebo že by to nebylo tak jednoduché? Že byste si to přece jen představoval jako Hurvínek válku?

Daniel

JOJO, je třeba bojovat proti kamionkům, ale opatrně, abychom jim moc neublížili, nebo nedejbože ještě více zpoplatnili. Občani peníze nepotřebují. Kamiony zahlcenou obec ještě nějak přežijí, hlavně řešit problémy, tak aby se nevyřešily.
Hahaha, mě se nechce platit cizí obchvaty, ale podle kolovrátka El Barta máme držet hubu a krok a cálovat. Slyšíte to občani. No to je děs a hrůza.
Hlavně nebýt jako hamouni a imperialisti zlí Rakušané, které omezují tranzit už na hranicích.

El Barto

Zjevně neumíte odpovědět na relativně jednoduché dotazy, tedy usuzuji, že kromě prázdného tlachání pro prosazení vámi navrhovaných změn neděláte nic. A ještě neumíte na kritiku reagovat jinak, než nadávkami, ironizováním, podsouváním a lhaním. Jako Hala_D, že by náhoda?

Děkuji, nemám další dotazy.

Daniel

Pokud byl pan Hala zpacifikován, jen proto, že kritizoval placení silnic pro kamiony z daní občanů, pak je mi vás velmi líto.

El Barto

Mně je zase líto vás, že nejste schopen odpovědět ani na tak banální dotaz, jako „už jste pro prosazení těch vašich geniálních nápadů udělal něco skutečného“, místo toho jen kopete kolem sebe. Ale na tom nesejde. A jen pro info, Hala_D byl zablokován kvůli něčemu úplně jinému. Stejně tak Axel, který, zaplavoval diskuze prakticky stejnými návrhy, jako vy, jen byly mířeny na zrušení dotací do železnic, aby se veškerá jejich údržba, stavby a rekonstrukce platily z poplatků vybraných od dopravců. Obdobně aby se zrušily dotované vlaky ve veřejném závazku. U něj také nešlo ani tak o obsah, ale spíš formu,… Číst vice »

Karl vB.

Myslím, že ve všech vámi zmíněných případech se jednalo o osobní potřebu se ze svého problému „vypsat“.

Jan M

ta silnice je i pro chodce, koňské zpřežení nebo dnes již populární auto/letadla ze slovenské produkce.

janvagala

Ptal sem se ho podobně u článku o obchvatu Dačic. A to sem nijak nerýpal. Nereagoval. Škoda

SYN

Podle něj jsou obchvaty principiálně špatně, protože umožňují existenci hnusným náklaďákům… taky názor, ale holt menšinový. To ježdění kamionů umožňuje už sama existence silnic, obchvaty „jen“ minimalizují koncentrované negativní dopady (tranzitu, s vnitřní se holt nic nedá dělat) na občany obcí… Bohužel jsme pořád ještě hodně zamrzlí v době koňských povozů, kdy bylo v zájmu obce přitáhnout formany na náměstí aby se tam mohli zastavit… No a o tom placení – jistě by si každý z nás představil pár věcí za které by rád neplatil… od toho je demokracie, aby se to rozhodovalo většinově. Určitě by se našlo i pár… Číst vice »

M19

Kde bydlíte? Už jste splatit na daních náklady na vaše vzdělávání? Ne? Víte co je solidarita? I když asi ne, když tu rozesíváte závist.

digi

Solidarita… Hmm podle počtu přetížených kamionu co u nás jezdí… Vědí majitele spedic a kamionaci co je to solidarita??? Nebo to funguje jenom jednosměrně?? Privatizace zisku, socializace ztrát…

M19

Většina ano. Házení všech do jednoho pytle, opravdu není argumentační vrchol. Za nedodržování pravidel má přijít trest, to je věc státu. Ale to že někteří dopravci přetěžují své vozy, není argument proto, aby obce platily své obchvaty. Vám to vzdělání také platily druzí. 😉

digi

LOL zato já že svých daní pro cizi nic neplatim.. to jste vzal kde??. Kde tvrdím to že obce by si měli platit odchvaty??? Nikde jsem nic takového nepsal.. Ale, na rozdíl od vás si agumenty o vašem vzdělání nechám pro sebe… čtení je hold komplikované…

SYN

To jsou podnikatelé, tam to vyplývá přímo z definice že se o zisk snaží. Když ho nedosáhnou, musí zavřít krám…
Ne že by byli hájení, ale proč nad tím předstírat údiv??

digi

Ano privatizace zisku, socializace ztrát… ale nechápu proč bych s tím měl souhlasit… protože na mne jsou socializovaná ztráty… takže ani ode mne to není závist ale prostě obchodní model..

Karl vB.

Náklady na vzdělávání? 🙂 🙂 🙂
Vzhledem k presentaci velmi neotřelých návrhů na řešení čehokoliv (naposledy u obchvatu Dačic a teď tady u Lomnice/L.) bych se té sumy moc nebál.

M19

To jestli bylo či nebylo úspěšné, nemá s cenou nic společného. 😉

Karl vB.

To máte pravdu, byla by to platba za „účast“, nikoliv za výsledky.

BND 30

Tak on to není zase tak úplně zcestný nápad. Podobně to funguje v Norsku. Staví tunel nebo most a na úseku, kterému to má pomoci zkrácením, je oboustranná mýtnice. Platí se nějakých deset nebo dvacet norských korun, což je místní cena půlky kávy a až se stavba zaplatí, Mýto se zruší.

Daniel

Ve státech se chytrými lidmi je normální nechat si stavbu na sebe vydělat. To jen u nás všechno dotujeme z daní občanů, bulíme, že jsme zadlužení a nadáváme lidem, kteří chtějí aby Česká Republika byla bohatší.

M19

Jo? A kde přesně se to stalo? 😉😁

digi

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Storseisundet_Bridge např… Používejte vyhledávač…

M19

Tak to je jeden příklad a další? Z toho pravidlo nevyplývá. Vy něco tvrdíte, tak to ozdrojujte. Ona je to totiž dost silně zatížená silnice, zkuste nějaký příklad, který by odpovídal okolnostmi zhruba té Lomnici. 😉

digi

Takže Lomnice nejsou zatíženy dopravou a tak se tam nemá nic stavět nebo jak mám chápat první vaší větu??? Můžu požádat o zdroj informací kde jste porovnával dopravu přes Lomnici s dopravou přes Storseisundet Bridge… ono je dobře něco ozdrojovat když něco tvrdíte…

Jan M

To by mě zajímalo. Jsou k tomu nějaké články?

BND 30

Jsou. Zkuste třeba google.com. Je tam spousta zajímavých věcí.
Ale pokud je to pro Vás příliš složité zkuste jeden z prvních odkazů, co vypadl na mě:
https://web.uta.com/cs/mytne-v-norsku

Martin

Nepřátelé aut vymysleli další způsbo, jak škodit. Tak jo, silnice si tedy mají specificky zaplatit uživetelé, prostřednictvím mýta. Velmi nepraktické, zdržuje to, budou z toho náklady navíc, ale co už. Otázka: jaké ještě všechny služby státu si mají občané zaplatit specificky, jen když je používají? Co třeba mýto na chodníky? Jaký je rozídl mezi chodníkem a silnici, je to obojí kus země s asfaltem. A co třeba mýto na školy a školky, někdo třeba nemá děti, tak je nevyužívá a přesto je platí? A co tak zrušit daně a platit všechno napřímo? Ne …blbost, já vím, Vy chcete jen uškodit… Číst vice »

Petr David

„Otázka: jaké ještě všechny služby státu si mají občané zaplatit specificky, jen když je používají?“
Komerční a ty, které souvisí s externalitami.

„někdo třeba nemá děti, tak je nevyužívá a přesto je platí?“
A taky potom pobírá důchod.

„A co tak zrušit daně a platit všechno napřímo?
Hasiči, armáda, policie…?

SYN

Komerční služba je tedy třeba dodávka vody? Svoz odpaků??
Já jen že je spousta placených služeb, které přesto zajišťuje stát…

Petr David

Ale jsou služby ve veřejném zájmu a ty ostatní. Stát může provozovat i výdělečné záležitosti (Budvar…), ve veřejném zájmu jsou hasiči, zdravotnicví, školy, knihovny, oblastní sport…. Nikoli dovoz ovoce, alkoholu, cigaret, elektroniky…..

Marek

už aby to bylo