Obchvat Tachova vyvede dopravu z centra, stavba má začít v roce 2027
Pohled na Tachov z kostelní věže. Pramen: Město Tachov
Město trápí těžká tranzitní doprava, která ve špičkách tvoří dlouhé kolony.
Město trápí těžká tranzitní doprava, která ve špičkách tvoří dlouhé kolony.
Celkově si myslím, že Tachovsko potřebuje, krom tohoto obchvatu ještě dvě infrastrukturální stavby:
– Úpravu II/199 aby se vyhýbala obcím a aby měla podobné parametry jako II/198 z Plané do Vítkova.
– Narovnání železnice z Pané do Tachova tak aby mohla být konkurenceschopná autu, 16min + 16-7 min čekání na vlak do/z Plzně je vůči autu dost nekonkurenceschopné.
A pak teda taky chodníky, přechody, povrchy a celkově zkulturnit náměstí (byť teda tam jde především o budovy a služby v nich, se kterými kraj ani město moc nezmůže krom snahy o nějakou dohodu s majiteli)
Tachovsko je zvláštní okres. Nemá nemocnici, rok tam nebyl ani notář. Není tam divadlo, ani pořádné kino. Má krásnou přírodu například okolo Mže a v příhraničí.
Po roce 1945 bylo odsunuto původní obyvatelstvo, přišli noví obyvatelé. Začala těžba nerostných surovin, hlavně uranu, po roce 1990 se těžba utlumila. Horníci odešli, vyrostly tam krabicové robotárny. Přišli noví robotníci Poláci, Rumuni, Bulhaři, Ukrajinci.
Je tam problém s dopravní obslužností, alkoholem za volantem, drogy…
To narovnání by ani nemuselo být, pokud by se místo dýchavičných Regionov a 810 nasadily výkonnější motorové jednotky ( 841, 844, atp.) nebo BEMU s dobíjením v Plané u M.L. a stacionárně v Tachově. Hlavní brzda v podobě mnoha přejezdů s kříži = 20 km/h už je eliminována změnou na PZS.
Tam to chce narovnat úplně: https://mapy.cz/s/balekacufa
Pro cestu do Plzně fajn, ale do Plané a M. Lázní?
Nakreslil jsem tam triangl, trasované minimálně na 100 km/h, takže by jste v Plané (a dál) byl dřív než po staré trati.
A ten tunel u Lomu bude jak dlouhej?
Tak jak jsem to namaloval, tak cca 500 m.
Šlo by to trasovat i víc směrem ke Mži (bez tuneelu s vyššími náspy), ale zase by to bylo dál do obce Lom.
Vetsina dopravy na hranice nejezdi po II/199, ale po silnici nekolik km severneji, ktera jiz byla znacne optimalizovana (obchvat Halze, obchvat Ctibore). Jeste by to tedy chtelo upravit jeji oznaceni.
To by musel být hlavně uzel expresů v Plané, neboť z Tachova (Tachovska) nedojíždí lidé jen do Plzně, ale z velké míry též do M. Lázní.
ono to není třeba srovnávat s autem…kdo si myslíte, že bude mít plonkový půl míče, Tachov není žádný byznys centrum…lidi budou jezdit tím na co mají…jestli to bude 16+7 nebo 16 je úplně jedno
To už snad ani nejde nazvat obchvatem. To je prostě nová komunikace propojující dvě silnice 2. třídy někde v polích. A nestačily by aspoň provizorně zákazy vjezdu vozidlům nad 12 tun do města a v okolních obcích, ať si to kamiony objedou po I/21 přes Planou? Toho by šlo dosáhnout podstatně rychleji s menším papírováním a v podstatě s nulovými náklady a vlivy na životní prostředí.
A že tam bez dopravy zkrachuje fabrika, to je vlastně jedno. Okresní město, kam se po silnici s kamionem nedostanete. Složíte to na 2 až 3 šestitunky a spálíte tak 2x více paliva.
Jen pro lepší představu, jak asi trasa obchvatu bude vypadat (je to převzato z ÚP Tachova). https://mapy.cz/s/bekocukede
Dík, zrovna jsem chtěl psát, že by to chtělo mapu. Každé nejsme odtama. 🙂
Díky, tak si říkám, že by se zas tak moc nestalo to propojit i se silnicí na Ctiboř a Halže. Pak už jen v budoucnu dodělat obchvat Horní Výšiny a celá II/199 a obchvat Tachova by byl kompletní.
Něco jako jsem vyznačil tady: https://mapy.cz/s/fodonezosu ? Místní by mě asi rádi neměli :).
Z mapy.cz to tak nevypada, ale funkci II/199 prevzala silnice o nekolik km severneji. A pokracovani obchvatu k ulici U Ctibore je planovana – mela by vezt jizne od rybnika Hejcak.
Hlavně je to zbytečné, stačilo by pro začátek jen pár set metrů na to zmíněné propojení a pak by obchvat fungoval zhruba takto: https://mapy.cz/s/furefokuhe