Obchvat s tunelem u Jizerního Vtelna chce stavět osm firem, cena spadla o čtvrt miliardy korun
Vizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSD

Nejvýhodnější nabídka je od slovenského Doprastavu.
Nejvýhodnější nabídka je od slovenského Doprastavu.
Škoda že k nám směr Hrušov / Horky není lépe vyřešená odbočka, my se budeme vracet zpátky do Vtelna.
Tady se měla postavit spojka zhruba v trase Chotětov-Luštěnice. Odpadl by dvojitý Bezděčín a obešli bychom se bez tunelu.
No, to spíš nahradit stávající silnici II/275 nějakou rozsáhlou modernizací (vyvést ze zástavby obcí, atd.), ale asi by z toho vyšla i nějaká mohutnější estakáda přes okolí Jizery, takže by to byla mnohem rozměrnější a tedy i dražší stavba než jeden tunel u Stránova. Ale bylo by to asi užitečné i z pohledu Mladé Boleslavi, protože dosavadní „ěestnáctku“ by to tam odtížilo a ta by tak zbyla především pro Mladoboleslavské.
když se tak pořád hledí na cenu, zajímala taky někoho kvalita odvedené práce?
Jak dlouhá je záruka na dálnice, silnice? 15 let?
Takové poloviční řešení. Když rouru tak 2+2 ?
Tady čtyřpruh ne. Pod kopcem se stejně opět vjíždí do obce a tam už není prostor, kde by se dala nějaká přeložka postavit.
Čtyřpruh se měl radši dělat o několik kilometrů dál mezi MB a Martinovicemi. Stejně tam budou jen MÚK, tak to mohli rovnou připravit v S21.5, dát tam SMV a výrazně ten úsek zrychlit.
Teď jen spojit DPS s MTS a můžeme začít hatit.
Mezi Mělníkem a MB má vzniknout x obchvatů, ale asi by bylo výhodnější postavit úplně novou silnici s MÚK, která by se napojila přímo na D10 a ne na té sra*ce u Bezděčína.
V ČR se už od komunismu opakuje stále to samé, kdy na koncích obchvatů jsou většinou nebezpečné úrovňové křižovatky a uprostřed most bez napojení. Na této modernizované silnici to tak bude několikrát…
Z jedné strany tunel a z druhé šetříme na MÚK a uděláme kruháč. Plynulost dopravy tím rapidně klesá. Pořád si myslím, že kruhové objezdy na nové úseky silnic I. třídy nepatří, degradujeme je.
Silnice I/16 je i tady také jakousi částečnou náhradou chybějícího vnějšího okruhu okolo Prahy, aby nebylo nutno jezdit kamiony až na okraj Prahy – bohužel dost chabá = tady je už dost daleko, lepší by na to byla „stojednička“), ale aspoň něco.
Kruhové objezdy, mají-li dostatečný průměr a ne pouze několik málo metrů, rozhodně neškodí ani na silnicích první třídy – aspoň to i trochu omezuje choutky „jezdit jak Chiron“, a občas to i někoho probere z otupělosti.
„jezdit jak Chiron“
70 km/h mimo obec je teda příliš?
V Hořovicích staví poloobchvat a KO tam budou čtyři na 1.5. km 😀 a až to tam jednou postaví celé tak bude na 3 km šest KO 😀
Jo, zvlášť na ten KO za mostem nad železniční tratí jsem velmi zvědavá – už teď je ten sjezd do obce značně prudký. Snad to maji vymyšlené dobře…
Na Malorce jsou kruhové objezdy na dálnici . Jel jsem to mnohokrát a nikomu to nevadí
Můžete dát souřadnice jednoho z nich? Abychom si ujasnili, co je dálnice a co je kruháč.
Btw. Na Kypru jsem zažil semafor na dálnici.
Křížení Ma30 a Ma15 – https://mapy.cz/letecka?l=0&x=2.7095807&y=39.5688774&z=17. Byť zrovna ta přímá bez kruháče je dálnice jen podle jména.