posily_do_teamu

Obchvat pro 17 obyvatel. Na Vysočině začíná stavba přeložky mezi Jihlavou a Žďárem

Silnice II/353 v Rytířsku. Foto: Mapy.czSilnice II/353 v Rytířsku. Foto: Mapy.cz

Velkou část má zaplatit evropská dotace.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

V ceně zahrnuta oprava 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky

Martin Hanzal

Pro místně neznalé možná nepochopitelné, pro autory webu možná skandální, ale v tom hotelu se nám vdávala kamarádka a upřímně říkám, že jsem byl z přilehlé silnice resp. síly provozu na ní dost na nervy. Takže to otočte a myslete na ty tisíce řidičů, kteří už nebudou muset z pěkné silnice prudce brzdit do úzké a ne zcela přehledné zatáčky.

Petr S.

Žďár by vůbec potřeboval obchvat jak sůl, hlavně v trase I/37. A NEJEN ŽĎÁR. Dostat se k dálnici na Bíteš….

Tomáš

Je to hrdlo úzké jak kráva. Kdo tam někdy jel, tak bude souhlasit, že ta přeložka je potřeba. Ale chápu výhrady k ceně.

Jarouš

Tipnu si, v obci má rekreační objekt vlivná osoba.

Petr Hlavička

1,1km silnice za 88 míčů? Za to bych raději udělal nějaký mokřad, nebo kus tramvajové tratě v Praze.

Petr Hlavička

Nebo opravil Kozinu, tam bylo alespoň 9km kolejí a jen za 53,6 melcků.

Georg

Přesně tak, akorát další zničená příroda.

Sáček

Bude se opravovat 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky

PetrN

Nejde až tolik o těch pár baráků, ale hlavně o ten poměrně úzký průjezd osadou, kde se nevyhnou dva protijedoucí kamiony viz: https://mapy.cz/s/kesudesabo zatímco navazující silnice na obě strany jsou široké a přehledné. Jde hlavně o odstranění bodové závady a homogenizaci jinak poměrně dobře udělaného spojení Jihlavy se Žďárem

Jan

Konečně umřel majitel pozemku ?

luxor

smutné prvenství to musím uznat… by mě zajímalo kolik ze zdejších osadníků se přiklání k elektromobilitě a OZE že tam mají nabíječku …. vsadím se že ani jeden. ale asi hrozil ofiko zánik / bankrot tak najednou jde postavit i nabíječka. myslím že by tam kývli i na vodíkovou stanici … kolik je starostovi 80?? tak hlavně že je takových zádelí spousty a platíme kdejakýho baču starostu který nedělá/nemusí dělat skoro nic.

Beny

I v tom článku je napsáno, že patří pod jinou obec.
A nabíječka určitě je hlavně pro obyvatele domů kteří mají k dispozici zásuvku u garáže a vuuubec ji nesmí využít projíždějící po rušné silnici.

Sáček

Nevíš, že to je hned u sjezdu vedle D1.

Emil Jícha

A těch 17 obyvatel – to jako podle autora nejsou lidí? Ty si jako nezaslouží klidnější spánek a bezpečné ulice?
To je to samé jako s tou opravou železniční trati z Liberce do Chrastavy a Biluho Kostela…
To taky bylo keců… To samý v bledě modrým..!
Je mi zvraceni z arogance a bohorovnosti autora článku…

Peter

Minulý týden se tam otevřel nový Tesla Supercharger s 12 stojany. Takže místo tranzitu tam budou jezdit dobíjet elektromobily 🙂

Gejza

Jestlipak ještě Zeman jezdí na chalupu.

Marek

Neshledávám na tom nic zvláštního. Dříve i nyní se staví různé přeložky treba i prudkých zatáček, které Dříve vedly kolem samot, či statků. Vždy jde snad primárně o plynulost dopravy. A jestli je tam 17 stálých obyvatel, 100 chalupářů a 20 lidí v hotelu v tom snad roli nehraje.

novák

je tam zatáčka a hodně vytížený hotýlek , kde se pohybují lidé .Navazovat to bude již na dokončené úseky, takže v pořádku.Ty ceny se mně někdy zdají ujeté.Teď jsem četl ,že chtějí stavět cyklostezku v Blansku – 5 km za 360 milionů!!!!! Financovat to bude kraj -asi mají dost peněz.

Yoss

Financovat to taky budou Němci a Nizozemci (evropské peníze), ti mají taky dost peněz. Vlastně bez nich by se tu reálně postavilo velký kulový.

Jitka

Obchvat resp. přeložka silnice má přeci sloužit především jako kapacitní komunikace vedoucí dopravu od Žďáru nad Sázavou k D1. Kdo současnou situaci v místě zná, těší se na novou silnici, protože myší dírou po sinici II. třídy opravdu jezdit nechcete.

Karl vB.

Taky si myslím, že do těch počtů spokojených by se měly zahrnout hlavně kvanta motoristů, kteří se tomuto úseku, díky malé přeložce, budou moct vyhnout.
Kdysi dávno jsem tam dost jezdil a to místo mi utkvělo v paměti.
Už podle titulní fotky jsem si řekl: „hele Rytířsko“.
https://mapy.cz/letecka?q=Ryt%C3%AD%C5%99sko&source=area&id=16411&ds=2&x=15.7023323&y=49.4282169&z=18

Jaroslav Tyle

Doporučil bych všem kritikům stavby obchvatu, aby si to tam osobně projeli autem, případně autobusem. Ten obchvat má význam pro plynulost silniční dopravy a k významnému snížení spotřeby paliva. Ve směru od Žďáru brzdíte z 90 km/h na 50 km/h do zatáčky před obcí a jedete pak do kopce na trojku a s vyšší spotřebou.

Alibaba

A lobujete tímto způsobem taky za železniční dopravu, že by se taky dělali drobné přeložky pro odstranění různých drobných propadů?

leos

Co tu logiku obrátit a říci, pro kolik řidičů se dělá ten obchvat, aby se nemuseli zdržovat průjezdem té vesnice?

Lysimachia

Celá II/353 ukazuje, jak by ideálně silnice II. třídy měly vypadat. Prakticky všude mimo obec, směrově a výškově tam nějaká horší místa pořád budou, ale hlavní obchvaty hotové jsou a je to parádní spojení.

Lysimachia

Pardon, tou „celou“ myslím pochopitelně část Jihlava-Žďár. Dál na Poličku to už tak slavné bohužel není.

Couler

Je to tak. Je to adept na přeřazení do silnic třídy první a opuštění celé silnice 19 mezi HB a Žďárem, ta je totálním přežitkem.

Vítězslav

A v zimě to bude taky lepší, než se motat přes ves.

Medík

A nebude to spíš tak, že tam ten obchvat nemá být kvůli hrstce místních, nýbrž kvůli plynulosti a bezpečnosti dopravy?

Jan

Super je že tam nevznikne žádný kruháč

Tomáš

Obchvaty se snad dělají hlavně kvůli řidičům a 5000 denně není zase tak málo. Pravda ale že mohli rychlost v obci zvednout na 90 a značku obce dát jen do vjezdu do ulic a jen to zabezpečit aby do silnice nikdo nechodil a nejezdil a ušetřila by se hromada peněz. Nebo domy vykoupit což by taky vyšlo asi levněji. Vychází to cca na 5 milionů na dům kdyby v každém bydlel jeden člověk a nebo cca 10 milionů kdyby dva a to určitě nebydlí a tak velkou hodnotu domy nemají

Libor

Nezáleží vždy na počtu obyvatel, ale dost na intenzitě dopravy. Často přes malé vesničky je šílená doprava a obchvat vesnice má větší přínost než obchvat velkého města.

Jan Petrus

Tak když si cenu přepočítáte třeba na cenu protihlukových stěn kvůli jednomu či dvěma domům někde trochu blíž u dálnice a zároveň si uvědomíte, že nejde ani tak o pohodlí těch 17 nebožáků, ale o zefektivnění a posílení bezpečnosti pro ty tisíce až desetitisíce lidí, co tam denně projedou, najednou ten titulek nevyzní tak clickbaitově…

Pavel S.

Některé obchvaty se staví kvůli obyvatelům, některé kvůli řidičům aut. Tohle je z velké části i ten druhý případ. I v případě hypotetickeho vykoupení domů by se dělaly směrové úpravy komunikací a křižovatek, takže by to levněji tipuju nevyšlo.

asfalter

Tenhle obchvat schvaluji. Beru to tak, že se dělá hlavně kvůli bezpečnosti. (Celou dobu valím, najednou obec, úzká cesta a nepřehledná křižovatka (u hotelu)).

V létě jsem v okolí Jihlavy vandroval, a tahle osada na tu dopravu trpí. Přejít/přejet tam cestu, když nevidím za roh a ještě s takovou obří frekvencí aut, je opravdu místo, které na silnici II. třídě nemá co dělat.

Tomáš

To je trochu zavádějící titulek. V té části možná žije 17 obyvatel, ale zároveň je zde poměrně hustý provoz včetně kamionů. Uprostřed toho všeho je zoufale nepřehledná křižovatka ve směru od Kozlova (to je ta odbočka vpravo na obrázku), kde je taky ne zrovna zanedbatelný provoz. V místě odkud je foceno začíná zatáčka – sice rychlost omezena na 40 km/h, ale to stejně situaci moc nezachraňuje. Dá se říct, že jediným bezpečnostním prvkem je zde zrcadlo (roh žluté budovy), které při sebemenší námraze „zamrzne“ a lidi tam jezdí naslepo. Navíc ve směru od D1 (těsně před vjezdem do obce) je… Číst vice »

Ferda

Ten titulek je nefér. Obchvaty se přeci nestaví jen kvůli obyvatelům dotčené obce…

Petr Ulrych

Je to z dotací a je to pro auta, tak by proti tomu neměl nikdo nic namítat. Co na tom, že jinde obchvat měl větší smysl.

Michal M

Hlavně že proti tomu něco namítá geront, který tam v životě nebyl a sám z dotací / důchodu nějakou dobu žije…

Noname

Obchvat do každé rodiny!

Al de Baran

Napadlo mě, zda by daňového poplatníka nevyšlo levněji osadu prostě vykoupit a zrušit; ale to není tenhle případ, tady se ještě rovná nevyhovující směrové vedení.

Petr

Tady jsou zatáčky a 40 v obci. Přeložka je na místě.