V ceně zahrnuta oprava 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky
Martin Hanzal
1 hodina
Pro místně neznalé možná nepochopitelné, pro autory webu možná skandální, ale v tom hotelu se nám vdávala kamarádka a upřímně říkám, že jsem byl z přilehlé silnice resp. síly provozu na ní dost na nervy. Takže to otočte a myslete na ty tisíce řidičů, kteří už nebudou muset z pěkné silnice prudce brzdit do úzké a ne zcela přehledné zatáčky.
Petr S.
2 hodin
Žďár by vůbec potřeboval obchvat jak sůl, hlavně v trase I/37. A NEJEN ŽĎÁR. Dostat se k dálnici na Bíteš….
Tomáš
3 hodin
Je to hrdlo úzké jak kráva. Kdo tam někdy jel, tak bude souhlasit, že ta přeložka je potřeba. Ale chápu výhrady k ceně.
Jarouš
4 hodin
Tipnu si, v obci má rekreační objekt vlivná osoba.
Petr Hlavička
4 hodin
1,1km silnice za 88 míčů? Za to bych raději udělal nějaký mokřad, nebo kus tramvajové tratě v Praze.
Bude se opravovat 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky
PetrN
5 hodin
Nejde až tolik o těch pár baráků, ale hlavně o ten poměrně úzký průjezd osadou, kde se nevyhnou dva protijedoucí kamiony viz: https://mapy.cz/s/kesudesabo zatímco navazující silnice na obě strany jsou široké a přehledné. Jde hlavně o odstranění bodové závady a homogenizaci jinak poměrně dobře udělaného spojení Jihlavy se Žďárem
Jan
6 hodin
Konečně umřel majitel pozemku ?
luxor
8 hodin
smutné prvenství to musím uznat… by mě zajímalo kolik ze zdejších osadníků se přiklání k elektromobilitě a OZE že tam mají nabíječku …. vsadím se že ani jeden. ale asi hrozil ofiko zánik / bankrot tak najednou jde postavit i nabíječka. myslím že by tam kývli i na vodíkovou stanici … kolik je starostovi 80?? tak hlavně že je takových zádelí spousty a platíme kdejakýho baču starostu který nedělá/nemusí dělat skoro nic.
I v tom článku je napsáno, že patří pod jinou obec.
A nabíječka určitě je hlavně pro obyvatele domů kteří mají k dispozici zásuvku u garáže a vuuubec ji nesmí využít projíždějící po rušné silnici.
A těch 17 obyvatel – to jako podle autora nejsou lidí? Ty si jako nezaslouží klidnější spánek a bezpečné ulice?
To je to samé jako s tou opravou železniční trati z Liberce do Chrastavy a Biluho Kostela…
To taky bylo keců… To samý v bledě modrým..!
Je mi zvraceni z arogance a bohorovnosti autora článku…
Peter
9 hodin
Minulý týden se tam otevřel nový Tesla Supercharger s 12 stojany. Takže místo tranzitu tam budou jezdit dobíjet elektromobily 🙂
Gejza
9 hodin
Jestlipak ještě Zeman jezdí na chalupu.
Marek
10 hodin
Neshledávám na tom nic zvláštního. Dříve i nyní se staví různé přeložky treba i prudkých zatáček, které Dříve vedly kolem samot, či statků. Vždy jde snad primárně o plynulost dopravy. A jestli je tam 17 stálých obyvatel, 100 chalupářů a 20 lidí v hotelu v tom snad roli nehraje.
novák
11 hodin
je tam zatáčka a hodně vytížený hotýlek , kde se pohybují lidé .Navazovat to bude již na dokončené úseky, takže v pořádku.Ty ceny se mně někdy zdají ujeté.Teď jsem četl ,že chtějí stavět cyklostezku v Blansku – 5 km za 360 milionů!!!!! Financovat to bude kraj -asi mají dost peněz.
Financovat to taky budou Němci a Nizozemci (evropské peníze), ti mají taky dost peněz. Vlastně bez nich by se tu reálně postavilo velký kulový.
Jitka
12 hodin
Obchvat resp. přeložka silnice má přeci sloužit především jako kapacitní komunikace vedoucí dopravu od Žďáru nad Sázavou k D1. Kdo současnou situaci v místě zná, těší se na novou silnici, protože myší dírou po sinici II. třídy opravdu jezdit nechcete.
Doporučil bych všem kritikům stavby obchvatu, aby si to tam osobně projeli autem, případně autobusem. Ten obchvat má význam pro plynulost silniční dopravy a k významnému snížení spotřeby paliva. Ve směru od Žďáru brzdíte z 90 km/h na 50 km/h do zatáčky před obcí a jedete pak do kopce na trojku a s vyšší spotřebou.
A lobujete tímto způsobem taky za železniční dopravu, že by se taky dělali drobné přeložky pro odstranění různých drobných propadů?
leos
12 hodin
Co tu logiku obrátit a říci, pro kolik řidičů se dělá ten obchvat, aby se nemuseli zdržovat průjezdem té vesnice?
Lysimachia
13 hodin
Celá II/353 ukazuje, jak by ideálně silnice II. třídy měly vypadat. Prakticky všude mimo obec, směrově a výškově tam nějaká horší místa pořád budou, ale hlavní obchvaty hotové jsou a je to parádní spojení.
Je to tak. Je to adept na přeřazení do silnic třídy první a opuštění celé silnice 19 mezi HB a Žďárem, ta je totálním přežitkem.
Vítězslav
13 hodin
A v zimě to bude taky lepší, než se motat přes ves.
Medík
13 hodin
A nebude to spíš tak, že tam ten obchvat nemá být kvůli hrstce místních, nýbrž kvůli plynulosti a bezpečnosti dopravy?
Jan
14 hodin
Super je že tam nevznikne žádný kruháč
Tomáš
14 hodin
Obchvaty se snad dělají hlavně kvůli řidičům a 5000 denně není zase tak málo. Pravda ale že mohli rychlost v obci zvednout na 90 a značku obce dát jen do vjezdu do ulic a jen to zabezpečit aby do silnice nikdo nechodil a nejezdil a ušetřila by se hromada peněz. Nebo domy vykoupit což by taky vyšlo asi levněji. Vychází to cca na 5 milionů na dům kdyby v každém bydlel jeden člověk a nebo cca 10 milionů kdyby dva a to určitě nebydlí a tak velkou hodnotu domy nemají
Libor
14 hodin
Nezáleží vždy na počtu obyvatel, ale dost na intenzitě dopravy. Často přes malé vesničky je šílená doprava a obchvat vesnice má větší přínost než obchvat velkého města.
Jan Petrus
14 hodin
Tak když si cenu přepočítáte třeba na cenu protihlukových stěn kvůli jednomu či dvěma domům někde trochu blíž u dálnice a zároveň si uvědomíte, že nejde ani tak o pohodlí těch 17 nebožáků, ale o zefektivnění a posílení bezpečnosti pro ty tisíce až desetitisíce lidí, co tam denně projedou, najednou ten titulek nevyzní tak clickbaitově…
Pavel S.
14 hodin
Některé obchvaty se staví kvůli obyvatelům, některé kvůli řidičům aut. Tohle je z velké části i ten druhý případ. I v případě hypotetickeho vykoupení domů by se dělaly směrové úpravy komunikací a křižovatek, takže by to levněji tipuju nevyšlo.
asfalter
14 hodin
Tenhle obchvat schvaluji. Beru to tak, že se dělá hlavně kvůli bezpečnosti. (Celou dobu valím, najednou obec, úzká cesta a nepřehledná křižovatka (u hotelu)).
V létě jsem v okolí Jihlavy vandroval, a tahle osada na tu dopravu trpí. Přejít/přejet tam cestu, když nevidím za roh a ještě s takovou obří frekvencí aut, je opravdu místo, které na silnici II. třídě nemá co dělat.
Tomáš
14 hodin
To je trochu zavádějící titulek. V té části možná žije 17 obyvatel, ale zároveň je zde poměrně hustý provoz včetně kamionů. Uprostřed toho všeho je zoufale nepřehledná křižovatka ve směru od Kozlova (to je ta odbočka vpravo na obrázku), kde je taky ne zrovna zanedbatelný provoz. V místě odkud je foceno začíná zatáčka – sice rychlost omezena na 40 km/h, ale to stejně situaci moc nezachraňuje. Dá se říct, že jediným bezpečnostním prvkem je zde zrcadlo (roh žluté budovy), které při sebemenší námraze „zamrzne“ a lidi tam jezdí naslepo. Navíc ve směru od D1 (těsně před vjezdem do obce) je… Číst vice »
Hlavně že proti tomu něco namítá geront, který tam v životě nebyl a sám z dotací / důchodu nějakou dobu žije…
Noname
14 hodin
Obchvat do každé rodiny!
Al de Baran
15 hodin
Napadlo mě, zda by daňového poplatníka nevyšlo levněji osadu prostě vykoupit a zrušit; ale to není tenhle případ, tady se ještě rovná nevyhovující směrové vedení.
V ceně zahrnuta oprava 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky
Pro místně neznalé možná nepochopitelné, pro autory webu možná skandální, ale v tom hotelu se nám vdávala kamarádka a upřímně říkám, že jsem byl z přilehlé silnice resp. síly provozu na ní dost na nervy. Takže to otočte a myslete na ty tisíce řidičů, kteří už nebudou muset z pěkné silnice prudce brzdit do úzké a ne zcela přehledné zatáčky.
Žďár by vůbec potřeboval obchvat jak sůl, hlavně v trase I/37. A NEJEN ŽĎÁR. Dostat se k dálnici na Bíteš….
Je to hrdlo úzké jak kráva. Kdo tam někdy jel, tak bude souhlasit, že ta přeložka je potřeba. Ale chápu výhrady k ceně.
Tipnu si, v obci má rekreační objekt vlivná osoba.
1,1km silnice za 88 míčů? Za to bych raději udělal nějaký mokřad, nebo kus tramvajové tratě v Praze.
Nebo opravil Kozinu, tam bylo alespoň 9km kolejí a jen za 53,6 melcků.
Přesně tak, akorát další zničená příroda.
Bude se opravovat 500 m stávající silnice, přeložka bude s protihlukovou stěnou, vzniknou dvě zastávky
Nejde až tolik o těch pár baráků, ale hlavně o ten poměrně úzký průjezd osadou, kde se nevyhnou dva protijedoucí kamiony viz: https://mapy.cz/s/kesudesabo zatímco navazující silnice na obě strany jsou široké a přehledné. Jde hlavně o odstranění bodové závady a homogenizaci jinak poměrně dobře udělaného spojení Jihlavy se Žďárem
Konečně umřel majitel pozemku ?
smutné prvenství to musím uznat… by mě zajímalo kolik ze zdejších osadníků se přiklání k elektromobilitě a OZE že tam mají nabíječku …. vsadím se že ani jeden. ale asi hrozil ofiko zánik / bankrot tak najednou jde postavit i nabíječka. myslím že by tam kývli i na vodíkovou stanici … kolik je starostovi 80?? tak hlavně že je takových zádelí spousty a platíme kdejakýho baču starostu který nedělá/nemusí dělat skoro nic.
I v tom článku je napsáno, že patří pod jinou obec.
A nabíječka určitě je hlavně pro obyvatele domů kteří mají k dispozici zásuvku u garáže a vuuubec ji nesmí využít projíždějící po rušné silnici.
Nevíš, že to je hned u sjezdu vedle D1.
A těch 17 obyvatel – to jako podle autora nejsou lidí? Ty si jako nezaslouží klidnější spánek a bezpečné ulice?
To je to samé jako s tou opravou železniční trati z Liberce do Chrastavy a Biluho Kostela…
To taky bylo keců… To samý v bledě modrým..!
Je mi zvraceni z arogance a bohorovnosti autora článku…
Minulý týden se tam otevřel nový Tesla Supercharger s 12 stojany. Takže místo tranzitu tam budou jezdit dobíjet elektromobily 🙂
Jestlipak ještě Zeman jezdí na chalupu.
Neshledávám na tom nic zvláštního. Dříve i nyní se staví různé přeložky treba i prudkých zatáček, které Dříve vedly kolem samot, či statků. Vždy jde snad primárně o plynulost dopravy. A jestli je tam 17 stálých obyvatel, 100 chalupářů a 20 lidí v hotelu v tom snad roli nehraje.
je tam zatáčka a hodně vytížený hotýlek , kde se pohybují lidé .Navazovat to bude již na dokončené úseky, takže v pořádku.Ty ceny se mně někdy zdají ujeté.Teď jsem četl ,že chtějí stavět cyklostezku v Blansku – 5 km za 360 milionů!!!!! Financovat to bude kraj -asi mají dost peněz.
Financovat to taky budou Němci a Nizozemci (evropské peníze), ti mají taky dost peněz. Vlastně bez nich by se tu reálně postavilo velký kulový.
Obchvat resp. přeložka silnice má přeci sloužit především jako kapacitní komunikace vedoucí dopravu od Žďáru nad Sázavou k D1. Kdo současnou situaci v místě zná, těší se na novou silnici, protože myší dírou po sinici II. třídy opravdu jezdit nechcete.
Taky si myslím, že do těch počtů spokojených by se měly zahrnout hlavně kvanta motoristů, kteří se tomuto úseku, díky malé přeložce, budou moct vyhnout.
Kdysi dávno jsem tam dost jezdil a to místo mi utkvělo v paměti.
Už podle titulní fotky jsem si řekl: „hele Rytířsko“.
https://mapy.cz/letecka?q=Ryt%C3%AD%C5%99sko&source=area&id=16411&ds=2&x=15.7023323&y=49.4282169&z=18
Doporučil bych všem kritikům stavby obchvatu, aby si to tam osobně projeli autem, případně autobusem. Ten obchvat má význam pro plynulost silniční dopravy a k významnému snížení spotřeby paliva. Ve směru od Žďáru brzdíte z 90 km/h na 50 km/h do zatáčky před obcí a jedete pak do kopce na trojku a s vyšší spotřebou.
A lobujete tímto způsobem taky za železniční dopravu, že by se taky dělali drobné přeložky pro odstranění různých drobných propadů?
Co tu logiku obrátit a říci, pro kolik řidičů se dělá ten obchvat, aby se nemuseli zdržovat průjezdem té vesnice?
Celá II/353 ukazuje, jak by ideálně silnice II. třídy měly vypadat. Prakticky všude mimo obec, směrově a výškově tam nějaká horší místa pořád budou, ale hlavní obchvaty hotové jsou a je to parádní spojení.
Pardon, tou „celou“ myslím pochopitelně část Jihlava-Žďár. Dál na Poličku to už tak slavné bohužel není.
Je to tak. Je to adept na přeřazení do silnic třídy první a opuštění celé silnice 19 mezi HB a Žďárem, ta je totálním přežitkem.
A v zimě to bude taky lepší, než se motat přes ves.
A nebude to spíš tak, že tam ten obchvat nemá být kvůli hrstce místních, nýbrž kvůli plynulosti a bezpečnosti dopravy?
Super je že tam nevznikne žádný kruháč
Obchvaty se snad dělají hlavně kvůli řidičům a 5000 denně není zase tak málo. Pravda ale že mohli rychlost v obci zvednout na 90 a značku obce dát jen do vjezdu do ulic a jen to zabezpečit aby do silnice nikdo nechodil a nejezdil a ušetřila by se hromada peněz. Nebo domy vykoupit což by taky vyšlo asi levněji. Vychází to cca na 5 milionů na dům kdyby v každém bydlel jeden člověk a nebo cca 10 milionů kdyby dva a to určitě nebydlí a tak velkou hodnotu domy nemají
Nezáleží vždy na počtu obyvatel, ale dost na intenzitě dopravy. Často přes malé vesničky je šílená doprava a obchvat vesnice má větší přínost než obchvat velkého města.
Tak když si cenu přepočítáte třeba na cenu protihlukových stěn kvůli jednomu či dvěma domům někde trochu blíž u dálnice a zároveň si uvědomíte, že nejde ani tak o pohodlí těch 17 nebožáků, ale o zefektivnění a posílení bezpečnosti pro ty tisíce až desetitisíce lidí, co tam denně projedou, najednou ten titulek nevyzní tak clickbaitově…
Některé obchvaty se staví kvůli obyvatelům, některé kvůli řidičům aut. Tohle je z velké části i ten druhý případ. I v případě hypotetickeho vykoupení domů by se dělaly směrové úpravy komunikací a křižovatek, takže by to levněji tipuju nevyšlo.
Tenhle obchvat schvaluji. Beru to tak, že se dělá hlavně kvůli bezpečnosti. (Celou dobu valím, najednou obec, úzká cesta a nepřehledná křižovatka (u hotelu)).
V létě jsem v okolí Jihlavy vandroval, a tahle osada na tu dopravu trpí. Přejít/přejet tam cestu, když nevidím za roh a ještě s takovou obří frekvencí aut, je opravdu místo, které na silnici II. třídě nemá co dělat.
To je trochu zavádějící titulek. V té části možná žije 17 obyvatel, ale zároveň je zde poměrně hustý provoz včetně kamionů. Uprostřed toho všeho je zoufale nepřehledná křižovatka ve směru od Kozlova (to je ta odbočka vpravo na obrázku), kde je taky ne zrovna zanedbatelný provoz. V místě odkud je foceno začíná zatáčka – sice rychlost omezena na 40 km/h, ale to stejně situaci moc nezachraňuje. Dá se říct, že jediným bezpečnostním prvkem je zde zrcadlo (roh žluté budovy), které při sebemenší námraze „zamrzne“ a lidi tam jezdí naslepo. Navíc ve směru od D1 (těsně před vjezdem do obce) je… Číst vice »
Ten titulek je nefér. Obchvaty se přeci nestaví jen kvůli obyvatelům dotčené obce…
Je to z dotací a je to pro auta, tak by proti tomu neměl nikdo nic namítat. Co na tom, že jinde obchvat měl větší smysl.
Hlavně že proti tomu něco namítá geront, který tam v životě nebyl a sám z dotací / důchodu nějakou dobu žije…
Obchvat do každé rodiny!
Napadlo mě, zda by daňového poplatníka nevyšlo levněji osadu prostě vykoupit a zrušit; ale to není tenhle případ, tady se ještě rovná nevyhovující směrové vedení.
Tady jsou zatáčky a 40 v obci. Přeložka je na místě.