Obchvat Pardubic postaví sdružení vedené Hochtiefem, hledání vítěze trvalo 20 měsíců
Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD
Jde o zatím největší zakázku ŘSD v režimu Design&Build.
Jde o zatím největší zakázku ŘSD v režimu Design&Build.
Dobrý den, mě by zajímalo, zda by pan ředitel ŘSD mohl zodpovědět dotaz, jak je možné, že se stále dokola kvůli dodatečným dotazům uchazečů odkládají termíny pro podání nabídek. Jednou bych to pochopil, možná i dvakrát, ale x-krát??? Např. na stavbu Lešná-Palačov měl být už poněkolikáté posunutý termín podání nabídek dnes (15.9.2022) a dneska v letáku ŘSD čtu, že aktuální termín podání nabídek je 13.10.2022. Jak se pak máme těch staveb dočkat?
Může mi někdo říct, proč tu trafacku u fablovky to obchází obloukem, když to mohlo vést od mostu rovné?
Co je tohle za kravinu?
Ty nové baráky jsou dost daleko, aby jim to mohlo vadit.
Zas nějaká mafie zauradovala.
Já bych to nechal předělat. Podívejte se na to a dáte mi za pravdu. Nelogicky oblouk u křížení u starého Hradiště…
No, severovýchodní… Tenhle obchvat by spíš měl být nazýván severním, případně severozápadním. Původní severovýchodní obchvat byl totiž kdysi plánován z I/36 na II/322, aby nejezdila těžká doprava středem sídlišť Drážka a Slovany. Jenže se jednoho dne zjistilo, že pozemky plánované na výstavbu obchvatu „se změnily na stavební“ a „se prodaly“ k výstavbě domů, a k tomu se obec Spojil odtrhla od města a jasně odmítla novou trasu obchvatu přes svůj katastr. A bylo po obchvatu. A tak budou kamiony přes Drážku jezdit navždy, většinu Slovan možná jednou v budoucnu zachrání spojka Dašická-Zámeček, která naštěstí v územním plánu zůstává.
Severovýchodní obchvat bude po třech desítkách let slibů realitou, možná. A co takhle stejně potřebný jihovýchodní obchvat, aby kamionový tranzit od jihu do průmyslové oblasti v Černé za Bory nejezdil podél okraje centra města? V roce 2050, nebo o pár let dřív?
Jinak skrz to chybejici napojeni na I/37 a spunt u Globusu – podle me jedine mozne reseni by bylo neco jako toto https://en.mapy.cz/s/gumezaleha , ale to by nejspis vyzadovalo i prestavbu I/37, resp. kolektory, protoze by to nevyhovelo na min. vzdalenost krizovatek.
Nechápu proč obchvat není veden mimo město – např. takto: https://mapy.cz/s/cejolahodu
Takhle je jen kolona přesune od hlavního nádraží ke Globusu. Kde jsou kolony i bez obchvatu a dostat se ze Semtína do Trnové a dále k Univerzitě je „velká zábava“.
Z Dubiny směr HK bude nejrychlejší jet po obchvatu jen do Fáblovky a dále přes Staré Hradiště a Hrobice. Nebo ještě lépe po budoucím obchvatu Sezemic a po dálnici do Opatovic.
Ta akce se sice jmenuje obchvat Pardubic, ale bude to spis takova mestska propojka. V Z-V smeru nejsou Pardubice uplne tranzitnim mestem. Co se tyce kamionu, tak ty prevazne miri do Semtina, Cerne za Bory nebo Dasic. Dasice a Cernou za Bory z Moravy resi D35, Semtin od Prahy/Polska I/37. Zbyva Cerna za Bory od Prahy/Polska, coz po dokonceni obchvatu Sezemic bude nejlepsi po D35, I/36 a pak po trojce pres Starocernsko. Semtin od Moravy bude mozna nejlepsi po resenem obchvatu, ale otazka kolik tech kamionu je. Oproti tomu veskera doprava (Praha) Polabiny/Ohrazenice/Rosice/Trnova – Dubina/Studanka (Morava) bude nejlepsi po obchvatu.… Číst vice »
Podle mého bude nutné napojení u Glóbusu v bodoucnu do/předělat. Tak jako se nedávno dodělávala MÚK Palackého a v budoucnu bude nutné do/předělat polovičatou MÚK u závodiště.
Tahle provizorní řešení a pozdější dodělávky jsou v Pardubicích tradicí už od socialistických dob.
Je to ostuda, zvlast kdyz se pred nekolika lety pridavala rampa na I/37 ve smeru HK > centrum. Presne polovicate reseni, ktere samozrejme neuskodi, ale rozhodne nepostaci.
Tedy to, co navrhujete a co prakticky stinuje novou D35, by bylo k nicemu pro vnitromestske ucely, a tranzitu tam zase tolik neni.
obchvat? obchvat by měl vést kolem města ne? tato silnice povede z jedné části města do druhé (Dubina – Trnová)
Ano, je to spíš spojka.
Docela by mě zajímalo jaké chyby tam Poláci nadělali. Nemáte někdo podrobnosti?